بسته اخبار اقتصادی روز پنج‌شنبه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

«تورم ٧.٧ درصد شد»، «ادامه روند افزایش نرخ ارز در بانک مرکزی»، «ایران خودرو محصولاتش را گران کرد»، «نقش شهرداری در تعدیل قیمت مسکن»، «جمع‌آوری گل‌های “بونسای و بامبو” از بازار»، و «آیا سیستم کنترل آسمان ایران هک شده بود؟» برخی از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، ‌برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز – پنج‌شنبه – در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

تورم ٧.٧ درصد شد

شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ عدد ۲۴۹.۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

ادامه روند افزایش نرخ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۲ ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی را افزایش داد.

پای “ترامپ” در میان است

دلار در برابر اکثر ارزهای نوظهور تضعیف شد. در کنار سایر عواملی که موجب این موضوع شد تردید در موفقیت ترامپ برای هدایت اقتصاد آمریکا مهم ترین دلیل بود.

با وجود تنگناها اختلالی در چرخه اقتصاد نداشتیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز نوع ماموریت دفاع از کشور تغییر کرده، گفت: با وجود تنگناهای موجود طی چهارسال گذشته به یاد نداریم که اختلالی در چرخه اقتصادی بوجود آمده باشد.

ایران خودرو محصولاتش را گران کرد

پس از افزایش قیمت محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد، ایران خودرو نیز محصولاتش را گران کرد.

راهکار اوپک برای ثبات بازار چیست؟

مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت راهکار اوپک برای ثبات بازار را مذاکره اوپک با غیر اوپک برای پایبندی بیشتر این کشورها به کاهش تولید عنوان کرد و افزود:به طور کلی نشانه‌ها حاکی از آن است که بازار به سمت موازنه پیش می‌رود.

نقش شهرداری در تعدیل قیمت مسکن

در این شهر بی کیفیت، قیمت مسکن در ادوار مختلف، روز به روز افزایش یافته که از جمله دلایل آن تمرکز امکانات در این کلان‌شهر و افزایش هزینه‌های ساختمان‌سازی ناشی از تراکم فروشی است.

آیا سیستم کنترل آسمان ایران هک شده بود؟

روز گذشته(چهارشنبه) تعدادی از پروازهای داخلی کشور به دلیل آنچه به روزرسانی سیستم ناوبری و راداری مدیریت آسمان کشور خوانده شد با تاخیر مواجه شدند و همین امر این شائبه را به وجود آورد که شاید این سیستم هک شده است.

چرا می‌گویید گل نخرید؟

رئیس اتحادیه گل فروشان گفت: متاسفانه مدتی است همه و حتی بسیاری از مسوولان سیاسی کشور تاکید می‌کنند که برای ما گل نخرید، در حالی که صنعت گل در کشور حجم زیادی اشتغال ایجاد می‌کند و اینگونه دستورالعمل‌ها در شرایط رکود بازار موجب آسیب زدن به این صنعت می‌شود.

جمع‌آوری گل‌های “بونسای و بامبو” از بازار

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات اعلام کرد:‌ به دلیل آلوده بودن و قاچاق بودن گل‌های بونسای و لاکی بامبو همه آن‌ها به زودی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی از بازار جمع‌آوری می‌شود و اگر تاجران بخواهند باید از کشورهایی به غیر از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد کنند.

کشف ۲۶۵ گرم شیشه از شلوار توسط گمرک

ماموران گمرک از داخل دمپای چهار شلوار مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند.

توتال فقط مدیریت کار و مهندسی مخزن را برعهده دارد

وزیر نفت با بیان اینکه قراردادهای IPC فرصت بسیار خوبی برای زنجیره تولیدکنندگان در بخش نفت است، گفت: توتال در قرارداد منعقد شده جز مدیریت کار و مهندسی مخزن هیچ کاری دیگری را خود انجام نمی‌دهد.

سهم بزرگ استارت‌آپ‌ها از کیک اقتصاد

استارت‌ آپ‌ها کسب‌وکارهایی مبتنی بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در حوزه تبادلات مالی هستند که فضای جدیدی در اقتصاد کشورها به وجود آورده‌اند. اتفاقی که علاوه بر اشتغال‌زایی تقریبا گسترده می‌تواند در نهایت موجب افزایش ضریب رشد اقتصاد کشورها هم شود.

برنامه دولت برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی چیست؟

طی چهار سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه نیروگاه های خورشیدی صورت گرفته، به‌طوری‌که حدود ۷۰ درصد تجهیزات موردنیاز این نوع نیروگاه‌ها نصب و ۱۰۰ درصد دانش نصب آن‌ها بومی سازی شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *