عصر طلایی ظهور پس از قحطی و رکود قبل از ظهور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش ترازدر خصوص آخرالزمان و عصر ظهور حضرت حجت (عج) روایات به دو مطلب اشاره دارند. نخست اینکه با افزایش فساد، اعمال غیر انسانی و از بین رفتن رحم و مروت وعطوفت انسان ها و بر پا کردن جنگ های خونین و پیوسته ابر قدرت ها، دنیا از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار بدی به سر می برد. این مساله به حدی می رسد که حتی نزولات آسمانی نیز بر مردم نمی بارند و خشکسالی و قحطی در زمین بیداد می کند.

اما بعد از اینکه شرایط به غایت سختی و دشواری رسید در عصر ظهور، برکات آسمانی نازل می گردد و آسمان سخاوت خویش را به همه جهانیان نشان خواهد داد. محصولات زراعتی عمده ترین عنصر در رونق اقتصاد جوامع بشری محسوب می شود که خود وابسته و متوقف بر نزولات آسمانی و بارانهای مناسب فصلی است.

آیه ۹۶ سوره اعراف دقیقا به این موضوع اشاره دارد و روایات ذیل آیه نیز آن را مصداق بارز عصر ظهور حضرت مهدی (عج) دانسته اند:

«و اگر اهل شهرها و روستاها ایمان می آوردند و پروا پیشه می کردند مسلّما (درهای ) برکت هایی از آسمان و زمین را بر روی آنها می گشودیم، و لکن (آیات ما را) تکذیب کردند، پس آنها را به سزای آنچه کسب می کردند دچار ساختیم.» (اعراف، آیه ۹۶)

چند نکته:

** نباریدن باران

اوضاع اقتصادی دوران پیش از ظهور یا آخرالزمان به گونه ای است که رکود و قحطی بر جوامع حکمفرما می شود. لذا در روایت آمده است که عطاءبن یسار می گوید: از نشان های قیامت این است که باران می بارد، ولی زراعتی نخواهد رویید. (مصنف ج۳ ص۱۵۵)

همچنین امام صادق (ع) می فرمایند: «…زمانی که حضرت مهدی (عج) و اصحابش قیام کنند، آب بر روی زمین نایاب است و مومنان با ناله و زاری از درگاه الهی آب طلب می کنند تا آن که خداوند بر آنان اب نازل می کند و می نوشند.» (دلائل الاامامه ص ۵۴۵) 

** خشک شدن دریاچه ها و رودها 

پیامبر اکرم (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) می فرمایند: «شهرهای مصر در اثر خشکی رود نیل، ویران می شوند.» (بشاره الاسلام ص ۲۸)

ارطات می گوید: «در آن هنگام فرات، رودخانه ها و نخل های خرما خشک می شوند.» (فتن ص ۱۴۸)

همچنین آمده است که آب دریاچه طبرستان خشک می شود و نخل های خرما ثمر نمی دهد و آب چشمه “زعر” که در شام است به زمین فرو می رود. (الزام الناصب ص ۱۶۱ ) همچنین آمده است که رودخانه ها خشک می شوند و گرانی وقحطی سه سال به درازا می کشد. (بشاره الاسلام ص۹۸)

** عصر طلایی ظهور پس از قحطی و رکود قبل از ظهور

از مجموع روایات چنین به دست می آید که پس از سختی ها و مشکلات دوران قبل از ظهور، عصر طلایی ظهور حضرت فرا خواهد رسید. عصری که در آن بر خلاف دوران آخرالزمان که با رکود و قحطی و کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی همراه بود، مشکلات بشر در سطوح کلان مرتفع می شود.

رفاه عمومی نه در یک کشور که بر سراسر دنیا حکمفرما می شود و عوامل سلطه بر فکر و فرهنگ و اقتصاد از بین خواهد رفت و با زدودن فقر و تهیدستی، زمینه رشد و تکامل مادی و معنوی انسانها فراهم خواهد شد. از جمله برنامه های اقتصادی حکومت حضرت مهدی (عج) که نقش مؤثری در ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی و خشکاندن ریشه های فقر و محرومیت در کل جهان دارد برقراری عدالت و دریافت و توزیع عادلانه ثروت های عمومی از جمله مالیات و غیره بین همه افراد جامعه خواهد بود. آن گونه که در روایات آمده است، تارکین مالیات اسلامی و مانعین از پرداخت زکات، مجازات سنگین در انتظارشان خواهد بود. عصر طلایی ظهور، عصر نابودی و ریشه کنی نظام طبقاتی فاسد قبل از آن خواهد بود.

از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمودند: «همه اموال جهان در نزد مهدی گرد آید، آنچه در دل زمین است و آنچه بر روی زمین، آن گاه حضرت مهدی (عج) به مردم بگوید، بیایید و این اموال را بگیرید. اینها ، همان چیزهایی است که برای به دست آوردن آن، قطع رحم کردید و نزدیکانتان را رنجانیدید، خونهای بناحق ریختید و مرتکب گناهان شدید، بیایید و بگیرید.»

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *