۱۰ درصد آب‌دهی قنوات خراسان‌شمالی به میزان اولیه خود بازگشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰ درصد آب‌دهی قنوات این استان به میزان اولیه خود بازگشت.

سید «ابراهیم سیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، با اشاره به این‌که در این استان ۶۲۹ رشته قنات وجود دارد، افزود: همه این قنات‌ها تحت‌تأثیر خشکسالی قرار گرفته و دبی آب آن‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اثر خشکسالی طی چند سال اخیر میزان آبدهی در قنات‌های این استان به طور میانگین ۲۰ درصد کاهش یافته است اما با انجام عملیاتی همچون احیاء و لایروبی و مرمت ۱۰ درصد آبدهی‌های کاهش یافته به حالت اولیه خود بازگشت.

سیدی تصریح کرد: اگر خشکسالی‌های شدید طی دو سال آینده تداوم نداشته باشد می‌توان ۱۰ درصد باقی مانده را نیز به حالت اول بازگرداند.

وی با اشاره به این‌که بیشتر قنات‌های موجود در خراسان‌شمالی در شهرستان اسفراین قرار دارد، گفت: از ۶۲۹ رشته ۲۳۹ رشته در این شهرستان واقع شده‌اند اما قنوات موجود در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تأثیرپذیری بیشتری از خشکسالی داشته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای این‌که بتوان میزان آبدهی قنوات را ثابت نگه داشت باید سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون برای هر رشته در نظر گرفت تا عملیاتی چون مرمت و احیاء و …  را بر روی آن‌ها انجام داد.

انتهای پیام

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *