۹ نکته برای داشتن خرید امن از ebay

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

 

eBay به یک نام آشنای خانگی برای خریداران تبدیل شده است. بسیاری از خریدارانی که از eBay استفاده می کنند، کسانی نیستند که مرتبا خرید اینترنتی انجام دهند، ولی با این حال از eBay خرید می کنند.

چنین قدرتی برای eBay از ساده کردن خرید و چانه زنی بوجود آمده است. هر از گاهی، کلاهبرداری هایی در موارد اقلام جعلی مربوط به مد، بلیط هایی که موجود نمی باشند ، برخی موارد الکترونیکی گران قیمت که وجود خارجی ندارند، در eBay دیده می شود.

eBay تمام تلاش خود را می کند تا مداخله کرده و چنین مشاجراتی را حل کند. به عنوان یک خریدار ، شما می توانید این ۹ نکته امنیتی را برای اجتناب از اغفال شدن بکار ببرید.

 

۱. بازخورد های فروشندگان را بررسی کنید.

باز خورد های مثبت با نرخ بالای ۹۵% خوب است. اگر بازخورد های منفی زیادی جدیدا بوجود آمده، این یک نشانه خوب نمی باشد. همچنین تمام بازخورد های منفی را مطالعه کنید. آیا این بازخوردهای منفی منطقی هستند؟ فروشنده چه پاسخی برای این بازخوردها دارد؟ آیا دفاع فروشنده منطقی به نظر می رسد؟

گاهی اوقات اعضاء جدید که اقلامی را از eBay خریداری کرده اند دچار بدگمانی هستند و قبل از آنکه فروشنده بتواند به شکلی منطقی از خود دفاع کند، عجولانه یک بازخورد منفی به جا می گذارند. اگر شکایات بسیار زیادی در مورد یک جنبه مشابه وجود دارد، پس احتمالا حقیقی می باشد.

 

۲. فروشندگان بایستی نوعی هویت یا شناخت تضمینی داشته باشند، مانند تایید شده توسط  Paypal یا معاملات Square یا یک تضمین Powerseller در مزایده ها.

 چنین فروشندگانی بیشتر قابل اطمینان هستند. این امر مخصوصا هنگام خرید یک مورد گران بها، یک امتحان خوب است.

 

 

۳. قبل از پیشنهاد کردن قیمت در مزایده  از فروشنده سوالی بپرسید.

فروشندگانی که مسئولیت پذیری دارند، بلافاصله پاسخ می دهند. همچنین اگر فروشنده واقعا جنس مورد نظر را داشته باشد، احتمالا قادر به ارائه پاسخ به یک پرسش صحیح می باشد و در غیر اینصورت قادر به پاسخگویی نخواهد بود.

 

 

۴. اقلام بایستی دارای تصویر باشند به غیر از مواردی که در eBay به فروش رسیده است.
اگر عکسی وجود ندارد، پس احتمالا اقلام در آنجا موجود نیست. تقریبا تمام فروشندگان حداقل یک عکس بر روی جنس خود خواهند گذاشت.

بیایید فرض کنیم که اقلام آنجا هستند، اما فروشنده تنبل تر از آن بوده که عکسی برای آن در مزایده بگذارد. آیا شما دوست دارید با چنین کسی که در این حد بی دقت است معامله کنید. این نشان می دهد که اقلام مورد نظر در شرایط خوبی نیستند، و شاید معیوب یا شکسته باشند.

 

۵. توصیفات اقلام را بررسی کنید.

وب سایت های دیگر را برای همان مورد مشابه بررسی کنید. برخی از وب سایت های فروش که می توان با استفاده از آنها کار تحقیق را انجام داد، وب سایت فروش یاهو (shopping.yahoo.comoverture.com و shopping.msn.com می باشند. این سایت ها برای تحقیق در مورد اقلام مناسب هستند و می توانید توضیحات لازم را از آنها بدست آورید. توصیفات eBay در مورد یک جنس بایستی با توصیفات دیگر سایت ها در مورد همان جنس مطابقت داشته باشد.

 

 

۶. در مورد قیمت جنسی که برای فروش گذاشته شده تحقیق کنید.

اگر جنسی که برای فروش گذاشته شده یک کیف زنانه کوچک گوچی است، پس در مورد این مدل از کیف دستی در سایت فروش یاهو تحقیق کنید. اگر در یاهو به قیمت ۸۰۰ دلار بصورت خرده فروشی وجود دارد و فروشنده در eBay یک برند جدید از آن را به قیمت ۹۰ دلار به فروش می رساند، این نمی تواند یک مورد قابل اعتماد باشد.

عمده فروشان بزرگ قادرند این موارد را با حدود ۵۰% قیمت خرده فروشی برای فروش بگذارند، اما در مورد چیزی مانند کیف دستی گوچی اصل، بعید است یک فروشنده اجازه دهد آن جنس به قیمت ۹۰ دلار بفروش برسد، چراکه این شبیه یک فروش دیوانه وار است.

فقط یک تذکر در مورد اقلام متقلبانه اینکه- بسیاری از کلاهبرداری های eBay در مورد اقلام مد، رخ می دهند. این بسیار تاسف بار است و eBay قدم های بسیاری را در راه پاک سازی این کلاهبرداری ها برداشته است.

 

 

۷. اگر فروشنده هیچ اشاره ای به شرایط ارسال، بارگیری و تخلیه کالا نکرده است، پس قبل از پیشنهاد قیمت در مزایده از او در این مورد سوال کنید.

تبلیغات حراج زیادی وجود دارند، که در آن ها فروشنده اظهار می کند، ارسال، بارگیری و تخلیه به برنده حراج ذکر خواهد شد.

بصورت تعجب آوری، در این موارد هم پیشنهادهایی عرضه می شود! اگر شما شروع به پیشنهاد در مورد جنس کنید، پس این بدان معنی است که شما با این شرایط و ضوابط فروشنده موافقت کرده اید و احتمال کمی وجود دارد که شما بعدا بتوانید در این مورد با فروشنده بحث کنید، پس دستورالعمل شفافی در مورد ارسال و بارگیری و تخلیه را از فروشنده درخواست کنید. 

 

 

۸. فروشندگان قابل اطمینان توصیفات شفافی در مورد سیاست بازپس گیری خود دارند.

اگر این توصیفات در آنجا موجود نیستند، پس از فروشنده درخواست کنید توضیح دهد. اگر فروشنده هیچ سیاست بازپس گیری ندارد، پس پیشنهادی برای این اقلام ندهید. اگر خط مشی بازپس گیری در شرح مزایده وجود ندارد، پس اطمینان حاصل کنید که شما در یک ایمیل مشروح رویه باز پس گیری را از فروشنده دریافت می کنید. در این صورت شما یک سند از خط مشی بازپس گیری را خواهید داشت.

 

 

۹. در مورد اقلام قبلی فروشنده در eBay یک جستجو انجام دهید.

بررسی کنید تا ببینید، فروشنده موارد مشابهی را در گذشته به فروش رسانده است یا نه. برای جستجو در مورد مزایده های قبلی، به صفحه جستجوی پیشرفته بروید. در آنجا بر روی لینک مربوط به موارد فروخته شده توسط فروشندگان کلیک کرده، و شماره شناسایی فروشندگان را بر روی آن تایپ کنید و مربع ها را چک کنید تا لیست کاملی را برای شما ارائه دهد. بخصوص اگر خرید چیزی گران قیمت را مد نظر دارید بررسی این مورد همیشه خوب است.

 


 

ترجمه اختصاصی و ویرایش توسط  ققنوس

کلیه حقوق این مقاله متعلق به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه میباشد  . هر گونه کپی بردار از این متن فقط با ذکر منبع بلامانع است

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *