خروج ایران از فهرست ۲۰واردکننده بزرگ کالاهای ترکیه‌ای

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد صادرات ایران به این کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۵.۶۶۴ میلیارد دلار رسیده است. ایران در ۹ ماهه نخست سال قبل ۵.۸۳۵ میلیارد دلار کالا به ترکیه صادر کرده بود.

بر این اساس، ایران به عنوان هفتمین صادرکننده بزرگ کالا به ترکیه در ۹ ماهه ۲۰۱۸ شناخته شده است. سهم ایران از کل صادرات به ترکیه در این دوره ۳.۳ درصد بوده است. نفت و گاز مهمترین کالاهای صادراتی ایران به ترکیه محسوب می شود.

واردات ایران از ترکیه طی سال جاری میلادی بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته و در نتیجه با وجود این که ایران طی سال های اخیر همواره جزو بیست کشور بزرگ واردکننده کالا از ترکیه قرار داشته است در ۹ ماهه نخست امسال از این فهرست خارج شده است.

ایران در ۸ ماهه نخست ۲۰۱۸ با ۱.۶۶۹ میلیارد دلار واردات از ترکیه در رتبه نوزدهم بزرگترین کشورهای واردکننده از ترکیه قرار گرفته بود. واردات ایران از ترکیه در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته بود. آمار مربوط به واردات ایران در ماه سپتامبر در گزارش اداره آمار ترکیه منتشر نشده است.

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *