بودجه امهال تسهیلات تنها به ۱۰ درصد کشاورزان می‌رسد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

رئیس خانه کشاورز ساری گفت: قانون امهال تسهیلات کشاورزان پاسخگوی همه مشکلات آنان نیست و نقص دارد.

سعید شعبانی در گفت‌وگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس اظهار کرده، قوانینی که برای امهال و بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان تصویب شده است از نظر زمان و بودجه، پاسخگو و برطرف کننده مشکلات آنان نیست.

وی با اشاره به بند خ تبصره ۳۳ قانون بودجه امسال، تصریح کرد: مقرر شده است که سود و جریمه تسهیلاتی که کشاورزان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و سر رسید آن از اول مهر سال ۹۶ است، تا پایان سال ۹۷ بخشیده و در صورت تمدید وام، سود آن تا سه سال آینده توسط دولت پرداخت شود.

شعبانی با بیان اینکه این قانون به تازگی به بانک‌ها و با هدف مساعدت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ابلاغ شده است، افزود: بودجه ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده که پاسخگوی حجم بالای تسهیلات و بدهی کشاورزان نیست. این بودجه می تواند پاسخگوی ۱۰ درصد کشاورزان بدهکار باشد و چگونگی اجرای آن و انتخاب کشاورزانی که از این قانون استفاده کنند، به درستی مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است چنین قانونی اجرا شود باید برای همه و به صورت عادلانه و یکسان باشد، بیان کرد: قانونگذاران به خوبی روی این قانون و تبصره های آن کار نکرده‌اند و ابعاد و جزییاتش شفاف نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه کشاورزان از سال ۹۲، سه سال پشت سرهم با خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی و کم آبی مواجه و ناچار به اخذ تسهیلات بانکی شدند، بیان کرد: آیا قانونگذاران، نمایندگان مجلس و مسئولان بررسی کرده‌اند که چه تعداد از این کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دلیل تنظیم بازار و مشکلات آب ناچار به اخذ تسهیلات از بانک شده‌اند؟

نباید کم کاری مسئولان و نمایندگان را متوجه پدیده‌های طبیعی کرد

رئیس خانه کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها باید بحران آب را جدی بگیرند و کم کاری نکنند، تصریح کرد: خشکسالی تنها عامل بحران موجود در خشک شدن سفرهای زیر زمینی نیست و نباید کم کاری مسئولان و نمایندگان را متوجه پدیده‌های طبیعی کرد.

خشکسالی اراضی زراعی خوزستان، یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری به مازندران نیز  خواهد رسید

وی با تاکید بر کمبود آب در منابع آب استان، اظهار کرد: خشکسالی اراضی زراعی خوزستان، یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری به مازندران نیز  خواهد رسید، برای حل مشکل کم آبی، همه باید همدل و همراه شویم، اگر در زمان جنگ، فکر می‌کردیم که جنگ در خوزستان و عراق است، کل کشور نابود شده بود، از این رو امروز نیز باید بدانیم که اگر بخشی از کشور دچار مشکل شود، سراسر ایران را درگیر می‌کند.

انتهای پیام

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *