افتتاح مدرسه طلا و جواهر در مشهد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه خوشه طلا و جواهر مشهد، ارزآوری خوبی را برای کشور فراهم خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، مسعود مهدی زاده در مراسم افتتاح  مدرسه طلا و جواهر در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه طلا و جواهر از طرح‌های توسعه خوشه صنعتی طلا و جواهر است که در دو مرحله گوهرشناسی و سنگ‌تراشی مشخص شده است. در مرحله نخست این مدرسه که افتتاح کارگاه طراحی طلا و جواهر است، ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر در هر دوره آموزشی وجود دارد.

وی افزود: این مدرسه با کمک استادان برجسته و همراهی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مدت ۶ ماه  فنون روز مرتبط با طراحی طلا و جواهر از طریق پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها آموزش می‌دهد. در مرحله بعد افرادی که موفق به‌طراحی مصنوعات طلا و جواهر شدند می‌توانند دوره آموزشی جواهرشناسی و سنگ‌تراشی را نیز فراگرفته و مهارت‌های لازم را کسب کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان پس از گذراندن مراحل طراحی، گوهرشناسی و سنگ‌تراشی به‌طور کامل با جواهرسازی آشنا شده و قادر به‌ایجاد کسب و کار، حتی به صورت خانگی هستند.

مهدی‌زاده‌ بیان کرد: همچنین بازار فروش محصولات دانش‌آموختگان مدرسه طلا و جواهر مشهد، پیش‌بینی شده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد جواهرسازان و طلاسازان خراسان رضوی و ۲۰ درصد جواهرسازان کشور از روستای  «پیوه‌ژن» در خراسان رضوی هستند که این نام، جزو برندهای معتبر در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه خوشه طلا و جواهر مشهد، ارزآوری خوبی را برای کشور فراهم خواهد کرد. همچنین برای حل مشکلات مالی طلاسازان و جواهرسازان، توافقاتی با یکی از بانک‌های استان انجام خواهد شد که به‌زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح مدرسه طلا و جواهر در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شرق کشور در جمع خبرنگاران  در رابطه با رده‌بندی کالاها در زمینه تخصیص ارز و نقره خام با نرخ ارز دولتی اظهار کرد: کالاها به دو دسته اساسی و غیر اساسی تقسیم می‌شود. کالاهای اساسی شامل ۲۸ ردیف کالا است که در سبد مصرفی خانوارها تعریف شده است. این کالاها با استفاده از نرخ رسمی توسط ارز حاصل از صادرات نفت و تسهیلات بانک مرکزی در سامانه نیما یا روش‌های دیگر تامین می‌شود.

وی افزود: این امر به معنی عدم اولویت کالاهای غیراساسی نیست، تامین کالاهای اساسی در سبد مصرفی با ارز رسمی بانک مرکزی یکی از سیاست‌های دولت است، کالاهای غیر اساسی نیز براساس ارز حاصل از درآمدهای غیر نفتی تامین می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ترخیص تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر از گمرک گفت: برخی از این تجهیزات از گمرک ترخیص شده، بخش دیگری از تجهیزات هنوز وارد کشور نشده و همچنین بخشی از تجهیزات نیز در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص است. اگر کد تخصیص از سامانه نیما داشته باشد در این زمینه بانک مرکزی نیز با آنان همکاری لازم را در جهت تامین ارز در سامانه خواهد داشت. 

صالحی‌نیا در خصوص اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‌خانه فاضلاب چرمشهر بیان کرد: هنوز تخصیص‌های اعتبارات ملی به‌استان‌ها انجام نگرفته و پیگیر اجرای آن هستیم.
انتهای پیام

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *