افت ۱۵ واحدی شاخص فرابورس در ۳ روز معاملاتی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در هفته ای که گذشت طی سه روز معاملاتی در بازارهای فرابورس ایران دادوستد ۹۷۷ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال رقم خورد و شاخص کل فرابورس ایران نیز در ارتفاع ۹۰۱ واحدی ایستاد که افت ۱۵ واحدی را نشان می دهد.

بر این اساس در بازارهای اول و دوم فرابورس در این مدت ۵۱۵ میلیون سهم به ارزش ۹۰۶ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت که نشان می‌دهد این دو بازار بیش از نیمی از حجم مبادلات کل هفته جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین حال در بازارهای پایه الف، پایه ب و پایه ج نیز ۴۵۰ میلیون سهم به ارزش ۶۱۰ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد که این حجم از دادوستدها در ۳۹ هزار نوبت معاملاتی نقل‌وانتقال یافت.

همچنین رصد بازار ابزارهای نوین مالی در هفته ای که گذشت حاکی از جابه‌جایی ۴۵۰ میلیون ورقه بهادار است که ارزشی معادل ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال را رقم زد. در این میان اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن در جایگاه‌های اول تا سوم به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی بازار ابزارهای نوین مالی قرار گرفتند.

بدین ترتیب تابلو تسهیلات مسکن در این مدت میزبان دادوستد ۲ هزار ورقه به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال بود. همچنین جابه‌جایی ۷ میلیون ورقه به ارزش ۸۶ میلیارد ریال نتیجه معاملات صورت‌گرفته در تابلو ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) بود و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ورقه بدهی نیز به ارزش ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال خریدوفروش شد.

این گزارش می افزاید: ارزش معاملات خرد بازار سهام (شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله خرید و فروش و SME) و اختیار سهام هم در هفته گذشته به یک هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال رسید که گروه فلزات اساسی با در اختیار گرفتن ۳۰۰ میلیارد ریال و سهم ۲۰ درصدی از ارزش کل در جایگاه نخست ایستاد.

در همین حال گروه‌های محصولات شیمایی؛ انبوه‌سازی، املاک و مستغلات؛ حمل‌ و نقل، انبارداری و ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌ها نیز به ترتیب با سهم ۱۱، ۹، ۷ و ۵ درصدی از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام، جایگاه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *