29

 

حواله تی تی یا Telegraphic Transfer یکی از مطمئن ترین روش هایی است که با آن می توان هر مبلغی و با ۱۳۰ ارز بین المللی را مستقیما به حساب بانکی فردی در کشور های مختلف و کلیه بانک های معتبر ارسال کرد. اگر شما فردی هستید که می خواهید برای افراد مختلف مبالغی را مستقیما به حساب بانکی شان واریز نمایید ، می توانید از حواله تی تی یا حواله سوئیفت استفاده کنید.

یکی از مزیت های حواله تی تی عدم محدودیت آن می باشد. شما می توانید به عنوان مثال برای خرید ملک و یا برای ارسال حواله برای سرمایه گذاری و اخذ ویزا از حواله تی تی استفاده نمایید. اما باید برای ارسال مبالغ بزرگ ، مدارک لازم را ارسال کنید تا بتوانید تایید کنید که منبع پول چیست و همچنین دلیل ارسال حواله تی تی مورد نظر چیست و قرار است در چه جایی استفاده شود.

حواله تی تی معمولا طی ۲-۳ روز کاری ارسال و به حساب فرد مورد نظر واریز می شود. دراین میان مبالغی به عنوان کارمزد دریافت می گردد که با مشخص شدن مبلغ و حساب ، محاسبه می گردد. این روش از روش ارسال حواله معمولی سریع تر است و همچنین می توانید همراه با ارسال مبلغ ، یک پیام هم برای دریافت کننده مبلغ بفرستید.

باید دقت داشت که ارسال حواله تی تی با ریسک هایی هم روبرو خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که نام فرد گیرنده را به اشتباه وارد نمایید ، مبلغ شما برای فردی با مشخصات تعیین شده توسط شما ارسال می شود ، اما فرد گیرنده نمی تواند آن را دریافت کند و همچنین امکان بازپس گیری مبلغ وجود ندارد. بنابراین در هنگام پر کردن فرم روبرو دقت لازم را به عمل آورید.

به حواله تی تی ، حواله سوییفت (SWIFT) هم می گویند. به این دلیل که در هنگام ارسال ، باید کد سوییفت بانک مقصد موجود باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *