حمل و نقل ایمن ؛ تمام نکاتی که باید درباره حمل ایمن کالاهای گرانبها بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل و نقل ایمن

آنچه در این مقاله میخوانید

هنگام حمل و نقل بین المللی هر نوع کالا برای اینکه مطمئن شوید محموله در امنیت به مقصد می رسد، لازم است اقدامات احتیاطی زیادی برای حمل و نقل ایمن آن انجام دهید. با این حال وقتی در مورد حمل و نقل کالاهای گرانبها صحبت می کنیم همه چیز پیچیده تر می شود. هرچه محموله شما گرانبهاتر باشد، در طول مسیر نیز با مشکلات و چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد. قصد داریم در این زمینه اطلاعات و نکات کلیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید امن ترین حمل و نقل را در کنار ما در گروه تجاری ققنوس تجربه کنید، پس با ما همراه باشید.

در این مقاله در مورد حمل محموله های گرانبهایی مثل موارد زیر صحبت خواهیم کرد:

  • کالاهای هنری
  • جواهرات
  • لوازم الکترونیکی
  • لباس های لوکس
  • داروها
  • الکل
  • غذاهای درجه یک

از آنجایی که شما نیاز دارید مطمئن شوید که محموله در طول مسیر دزدیده و گم نمی شود و یا آسیب نمی بیند پس مهم نیست از چه روشی برای حمل و نقل استفاده می کنید، مهم این است که حمل و نقل به بهترین و امن ترین شکل ممکن صورت گیرد.

تصور کنید که قرار است محموله ای را از چنای به دبی ارسال کنید. به جای سرچ کردن درمورد سریع ترین و ارزان ترین حمل و نقل باید دنبال امن ترین شیوه حمل و نقل باشید. شما باید در مورد این فرایند خوب فکر کنید و طرحی را ارائه دهید که امنیت محموله را در هر مرحله از حمل و نقل تضمین کند.

امن ترین شیوه حمل و نقل کالا
امن ترین شیوه حمل و نقل کالا

چالش‌های حمل و نقل ایمن کالاهای گرانبها و باارزش

وقتی شی با ارزشی مثل لوازم الکترونیکی را حمل می کنید، نیاز است که در مورد نکات حمل و نقل ایمن چنین کالاهایی بیشتر بدانید. موارد زیر بخشی از چالش ها و نکاتی هستند که هنگام استفاده از هر کدام از روش های حمل و نقل بین المللی با آنها مواجه خواهید شد:

سرقت محموله

بیشتر شرکت های مشهور و مورد اطمینان از جمله شرکت ققنوس بخاطر داشتن تجربه زیاد تمامی اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهند و به شما این اطمینان را می دهند که محموله با ارزشتان در طول مسیر دزدیده نمی شود و آسیب نمی بیند. با این حال دزدی یکی از مشکلاتی است که به نظر می آید روز به روز حفاظت در برابر آن سخت تر میشود.

اگر برای ارسال محموله‌ای عجله دارید، ممکن است مجبور شوید شرکتی را انتخاب کنید که قبلا تجربه همکاری با آن را نداشتید. یقینا اگر سابقه ارتباط طولانی با آن ها را نداشته باشید، نمیتوانید از اعتبار و مورد اعتماد بودن آنها مطمئن شوید و همین امر راه های جدیدی را برای سرقت باز میکند.

دزدها حرفه‌ای هستند

کسانی که سرقت میکنند به هیچ وجه آماتور نیستند. آن ها اطلاعات زیادی راجع به فرایند و چگونگی عملکرد و ظاهر کالاهای لوکس دارند. آنها راهی برای به دست آوردن اعتبار مناسب پیدا می کنند یا به گونه ای مردم را فریب می دهند که باور کنند خودشان این کار را انجام داده اند.

اگر آن ها سراغ نقشه کلاهبرداری نروند، از طریق ربودن وسایل حمل بار مثل هواپیما، به کالاهای قیمتی دستبرد می زنند. هر ساله کشورهای زیادی در سراسر جهان در مورد الگوهای جنایی مختلف گزارش می دهند. بنابراین، شما روشی که به شما امکان می دهد محموله خود را ایمن نگه دارید بیابید. پیش بینی چنین وقایعی و آمادگی برای مقابله با آنها، از خسارت های سنگیین جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کمک بسیاری میکند.

شما میتوانید با برنامه ریزی دقیق و فکر کردن درمورد مناطق مشکل دار از این خطرها دور شوید. بعلاوه، شما میتوانید از تکنولوژی های روز برای حمل و نقل ایمن محموله های گرانبها استفاده کنید. برای این منظور باید بدانید که کدام مرحله از حمل و نقل آسیب پذیرتر است تا از تکنولوژی های جدید  برای امن‌تر ساختن آن مرحله بهره بیرید.

از آنجایی که دزدها از این روش ها باخبر هستند، شما باید برنامه ریزی دقیق و کاملی درباره امن ترین شیوه حمل و نقل کالا کرده و همیشه یک پله از آنها جلوتر باشید.

اهمیت سرعت در حمل و نقل ایمن کالا

یکی از بهترین روش ها برای حمل و نقل ایمن محموله های گرانبها، افزایش سرعت حمل و نقل است. هر چقدر بیشتر بتوانید سرعت حمل و نقل را بالا ببرید، احتمال مشکل سازی سارقان در این روند کمتر خواهد شد.

انتخاب بهترین زمان نکته ای است که باید به آن توجه کنید. اگر این امر را به درستی انجام دهید از زودتر رسیدن و سالم رسیدن محموله به مقصد اطمینان پیدا خواهید کرد. آخر هفته ها و دوران تعطیل برای حمل و نقل ایمن بهترین زمان است. بعلاوه باید تا حد امکان برای برنامه ریزی مسیر وقت بگذارید. سپس اگر از حمل و نقل چند وجهی (حمل و نقل ترکیبی) استفاده می کنید، سعی کنید با کسانی که حاملان بار هستند (مثل راننده کامیون و ملوان کشتی) در ارتباط بوده و از آن ها گزارش بگیرید.

البته حمل و نقل ایمن و سریع کار آسانی نیست. شما باید برای اطمینان از امن بودن زنجیره حمل و نقل برنامه ریزی دقیق و تحقیق فراوان انجام دهید. برای مثال در یک سناریوی ایده آل، شما محموله خود را به گونه‌ای آماده می کنید که آسیبی به آن وارد نشود، اقدامات امنیتی را زیر نظر دارید و محموله را در مسیر حرکت از کشوری به کشور دیگر پیگیری می کنید.

اعتماد سازی

وقتی با شرکتی برای حمل و نقل بین المللی کار می کنید که تقریبا هیچ چیز در مورد آن نمی دانید، احتمال اشتباهات افزایش پیدا می کند و الزاما قرار نیست این اشتباهات عمدی و برنامه ریزی شده باشند. شرکتی که برای شراکت انتخاب می کنید ممکن است تجربه کافی نداشته باشد و در نتیجه اشتباهی سهوی رخ دهد. مشکل اینجاست که در نهایت شما محموله گران بهای خود را در اثر اشتباهات از دست خواهید داد.

برای اینکه در اوج بمانید، لازم است روابط تجاری خود را بهبود ببخشید. درباره تمام قسمت های حمل و نقل دریایی اطلاعات کسب کنید و در همه بخش ها مشارکت داشته باشید. با ادامه دادن این مسیر می توانید از رسیدن محموله به مقصد اطمینان حاصل کنید.

اکنون برای رسیدن به این هدف باید کمی تلاش کنید. ایجاد اعتماد متقابل بین شما و شرکت مورد نظر نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد. شما باید بطور منظم از امکانات آن ها بازدید کرده و به کارکنانشان در مورد تهدیدات امنیتی و نحوه شناسایی آنها آموزش دهید. علاوه بر این، لازم است به آنها در مورد زبان، زیرساخت ها و شیوه های موجود در کشورهایی که قبلاً هیچ کاری در آنها انجام نداده اند، آموزش دهید. این یک روند طولانی می باشد که در صورت پایبندی به آن نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

وجود اعتماد بین شما و شرکت حمل و نقلی که با آن کار می کنید بسیار مهم و حیاتی است.

حمل و نقل ایمن کالاهای گرانبها
حمل و نقل ایمن کالاهای گرانبها

تمهیدات امنیتی _ از مهمترین نکات در حمل و نقل ایمن

در حمل و نقل ایمن کالاهای گرانبها قطعا یکی از مهمترین نکات، تمهیدات امنیتی و حفظ امنیت محموله است. برای اینکه کارها به خوبی پیش برود، باید به چند مورد توجه کرد. اگر سازماندهی همه چیز برعهده خودتان است باید بدانید که مدت زمانی که محموله شما در حمل و نقل زمینی در جاده می گذراند، نسبت به زمانی که در دریاست، خطرات بیشتری آن را تهدید می کنند؛ به همین دلیل نسبت به محموله ها در کامیون باید تمهیدات بیشتری برای محافظت در نظر بگیرید.

مورد اول این است که شرکت حمل کننده کالای خود را با دقت انتخاب کنید. اگر این افراد مورد اعتماد شما هستند، می توانید روی انتخاب کامیون های اختصاصی و استفاده از تریلرهای جعبه‌ای تمرکز کنید. دستورالعمل های ثابت پارکینگ را به آن ها بدهید و برای این که مطمئن شوید به این دستورالعمل ها پایبند هستند، می توانید از ردیاب های GPS در محموله های خود جهت پیگیری وضعیت محموله استفاده کنید.

برای اینکه قدمی فراتر بردارید، اگر قرار است شرکت لجستیک شما خدماتی را ارائه دهد، خدمات نظرسنجی و بازرسی را انتخاب کنید. شما فردی را خواهید داشت که مطمئن شود همه چیز طبق برنامه پیش می رود و بدون هیچ گونه نگرانی بتوانید حمل و جابجایی کالاهای خود را به آنها بسپارید.

آخرین استراتژی برای حمل و نقل ایمن محموله های گران بها این است که به نظر برسد چیزی ارزش دزدیدن ندارد. اسناد را تا حد امکان عمومی کرده و دسترسی به اطلاعات حساس را در شرکت حمل و نقل محدود کنید. به این ترتیب می توانید محموله را ایمن نگه دارید و حمل و نقل ایمن کالاهای باارزش خود را تجربه کنید.

جمع بندی

در نهایت شما باید تا حد امکان دنبال امن ترین روش‌های حمل و نقل برای کالای گرانبهای خود بوده و با شرکت‌هایی از جمله شرکت ققنوس همکاری کنید که مورد اعتماد بوده و سابقه کاری زیادی در زمینه حمل بین المللی دارند و میتوانند تجربه حمل و نقل ایمن را برای شما به ارمغان بیاورند. شرکت بازرگانی ققنوس از اولین و با سابقه‌ترین شرکت‌های بازرگانی دارای مجوز برای خدمات مختلف حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی می باشد و با ارائه سرویس‌های حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی آماده خدمت رسانی به بهترین شکل به شما مشتریان عزیز میباشد.

۱.       سارقان از چه روش هایی برای سرقت محموله های گرانبها استفاده می‌کنند؟

از جمله روش‌هایی که سارقان برای سرقت کالاهای گرانبها استفاده میکنند، کلاهبرداری و ربودن وسایل حمل محموله (مثل کشتی و هواپیما) است.

۲.       چگونه می توان از سرقت در امان بود؟

روش‌های مختلفی برای در امان بودن از سرقت نظیر برنامه ریزی دقیق برای حمل بار، استفاده از تکنولوژی‌های جدید امنیتی، بالا بردن سرعت حمل و نقل و… وجود دارند.

۳.       در همکاری با یک شرکت تازه کار حمل کننده چگونه می‌توانیم اعتماد کنیم؟

از آن جایی که شرکت های تازه کار تجربه کمی در زمینه حمل و نقل ایمن دارند لازم است به کارکنان آن ها در مورد تمهیدات امنیتی، زبان، زیر ساخت ها و شیوه های موجود در کشورهایی که سابقه کار در آن ها را نداشتند آموزش دهید.

۴.       چه تمهیدات امنیتی در حمل و نقل ایمن می‌توان به کار برد؟

از جمله تمهیدات میتواند سپردن محموله به یک حامل مورد اعتماد و یا استفاده از GPS در محموله باشد. علاوه بر این باید همه چیز را عادی جلوه دهید. به گونه ای که انگار چیزی با ارزش برای دزدیدن وجود ندارد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *