راهنمای کامل واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

واردات و ترخیص لیفتراک دردنیای امروز به دلیل صنعتی شدن شیوه‌های زندگی و اهمیت صنعت در کارخانه های تولیدی، در راستای پاسخگویی به نیازمندی های جامعه که خواستار وجود دستگاه هایی نظیر لیفتراک است. اهمیت می یابد.  لیفتراک نوعی ماشین صنعتی می باشد که در جابه جایی و بالا کردن مواد و محصولات در کارخانه های تولیدی و انبارها به کار می رود. اهمیت واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل در حالت انبوه از نیازمندی های جامعه و کارخانه های بزرگ تولیدی است که در افزایش میزان سرمایه و کسب سودهای هنگفت برای تجار و بازرگانان مهم می باشد. گروه تجاری ققنوس با چندین سال تجربه در زمینه ترخیص لیفتراک از گمرک می خواهد در ادامه این مقاله در رابطه با واردات و ترخیص لیفتراک مطالبی را در اختیار شما قرار بدهد. در صورتی که خواهان فعالیت در حوزه واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل به دلیل هزینه های کمتر و یا واردات و ترخیص لیفتراک نو هستید، با ما همراه باشید.

لیفتراک چه نوع ماشینی است؟

لیفتراک (به معنای فورک لیفت) نوعی ماشین صنعتی جدید است که از اهرم هایی با اشکال متعدد برای بلند کردن، حمل کردن و انبار انواع بارها، نظیر تیر آهن ها، بشکه ها و غیره، استفاده می کند. به دلیل پیشرفت فناوری های صنعتی نیاز به واردات و ترخیص لیفتراک از اهمیتی بسزا برخوردار است. اولین نوع لیفتراک را شرکت کلارک آمریکا برای کاربرد در راه آهن ارائه داد و به دلیل منابع انسانی اندک در جنگ جهانی اول به کاربردی گسترده دست یافت. دستگاه لیفتراک از دکل، شاخک و الحاقیاتش ساخته شده و توانایی جابه جایی بارهای سنگین را دارد. کارخانه ها در هر لیفتراک میزان بار مجاز برای جابه جایی را درج می کنند.

در حقیقت، این ابزار پرکاربردترین ابزار برای جا به جایی وسایل سنگین است که می‌تواند بازدهی کارخانه های تولیدی و صنعتی بزرگ را چندین برابر کند و کار آن ها را تسهیل دهد. به همین دلیل و به دلیل پیشرفت فناوری صنعتی، تجار و بازرگانان در حوزۀ ابزارآلات صنعتی خواستار واردات و ترخیص لیفتراک هستند و به دنبال راهی آسان برای انجام این امر هستند. با توجه به هزینه های بالا ابزارآلات صنعتی واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل امری معقول و مقرون به صرفه به حساب می آید. شما تجار محترم می توانید با بهره مندی از خدمات گروه تجاری ققنوس واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل را به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل
واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل

واردات و ترخیص لیفتراک چه مراحلی دارد؟

ابتدا، مطالبی را در رابطه با قوانین ایران در حوزۀ واردات و ترخیص کالاها در اختیارتان قرار می دهیم.

مراحل مربوط به واردات به شرح زیر است:

  • مشخص کردن حوزه فعالیت
  • کسب آگاهی کافی از قوانین و مقررات
  • انتخاب نوع محصولات وارداتی
  • ارسال کردن پیش‌فاکتور
  • تهیه کردن ارز و در نهایت پرداخت هزینه
  • حمل کردن محصول از کشور مبدأ به کشور ایران
  • ترخیص نمودن محصول از گمرک

واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل نیز دقیقا به اندازه ترخیص لیفتراک از گمرک امری حساس و نیازمند سپری کردن مراحل قانونی است. بنابراین، آگاهی کامل از این قوانین موجب بالا رفتن سرعت واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل می شود. همچنین برای ترخیص لیفتراک از گمرک اخد مجوزهای لازم امری ضروری هستند. برای واردات و ترخیص لیفتراک مجوز صنایع و ثبت سفارش مهم است و نباید بدون کسب دانش کافی و تخصص این کار را انجام داد. بنابراین، کسب اطلاعات از این قوانین مستلزم بهره مندی از اطلاعات کارشناسان مجرب و حرفه ای در حوزه ترخیص لیفتراک از گمرک است. برای این منظور می توانید از گروه تجاری ققنوس مشاوره دریافت نمایید.

ترخیص لیفتراک از گمرک در کوتاه ترین زمان ممکن نیازمند مراحل زیر است:

  • اخذ مجوزهای ترخیص کالا مربوطه مانند کپی از کارت بازرگانی، قبض انبار و بارنامه، ثبت کردن اظهارنامه در سامانه EPL و غیره
  • تایید شدن مدارک ثبتی در اظهارنامه
  • احراز هویت و دریافت کردن شماره کوتاژ
  • دریافت کردن تاییدیه بازرس‌ها و کارشناسان
  • تطبیق دادن کالا با مدارک ثبتی و تعیین کردن کد تعرفه گمرکی
  • تعیین کردن ۳ مسیر سبز، زرد و قرمز و در آخر تاییدیه مدارک مربوط به مسیر سبز و صدور سند ترخیص کالا

هزینه های ترخیص لیفتراک چگونه محاسبه می شود؟

تجاران و وارد کنندگان قبل از واردات کالا باید هزینه های گمرکی کالا را بدانند این کار برای این است که متضرر نشوند. برای واردات و ترخیص لیفتراک نو یا واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل نیز باید از تعرفه گمرگی و هزینه های ترخیص لیفتراک از گمرک قبل از واردات کالا آگاهی داشته باشیم. تعرفه و هزینه های ترخیص ماشین آلات و دستگاه های مختلف با یکدیگر یکسان نیستند و هر کدام هزینه های متفاوتی دارند. برای محاسبه هزینه های تقریبی ترخیص لیفتراک از گمرک و دریافت صورتحساب می توانید با گروه تجاری ققنوس تماس حاصل کنید.

نکات مهم واردات لیفتراک کدامند؟

امر واردات و ترخیص لیفتراک با این که ساده به نظر می رسد؛ اما فرایندی است که نیازمند رعایت نکات مهمی است که باید به آن ها توجه کرد. انتخاب بهترین مورد در رابطه با خرید لیفتراک مناسب در حقیقت امری زمانبر است. در بخش زیر به برخی از نکات در رابطه با خرید و واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل می پردازیم:

  • گزینش مناسب در راستای کاربردی مناسب: برندهای موجود در واردات و ترخیص لیفتراک ممکن است امری چالش بر انگیز باشد. در مرحلۀ اول باید به یکی از شاخه های مربوط به لیفتراک دیزل، برقی، دو گانه سوز و یا استاکرهای سالنی ورود کرد. این کار در واقع حلقه گزینش شما را محدود می کند و در نتیجه به ارزیابی بهتری از گزینش درست دست می یابید.
  • میزان به کار گیری لیفتراک: میزان ساعات استفاده از لیفتراک را به صورت هفتگی باید در مجموعه خود مشخص نمایید. با این کار می توانید میزان هزینه منطقی را برای واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل تعیین کنید.
  • خدمات پس از فروش: در حقیقت، تهیه قطعات و خدمات پس از فروش در واردات و ترخیص لیفتراک یکی از مهم ترین نکات است. بنابراین، واردات لیفتراک باید از مجموعه ای صورت بگیرد که در هر زمانی بتوانند نیازهایتان را تامین کنند. در نهایت، بهتر است بدانید که در هر کدام از اصناف نکاتی تخصصی وجود دارد که باید بدان ها توجهی ویژه شود. همچنین، توجه به هر کدام از این موارد می تواند در مراحل واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک با صرفه جویی در هزینه و زمان همراه باشد.

[irp posts=”997502″ ]

واردات لیفتراک از کدام کشور امکان پذیر است؟

واردات مربوط به لوازم یدکی لیفتراک بسیار مهم است که بیشتر از کشورهایی مانند چین، آلمان، آمریکا و کره جنوبی انجام می شود. برای وارادات و ترخیص لیفتراک مستعمل و لوازم یدکی آن از این کشورها می توانید دو مرحله زیر را انجام دهید:

  •  در صورتی که بازرگان و یا تاجر باشید می توانید با به همراه داشتن کارت بازرگانی و بهره مندی از تجربه ای کافی از قوانین گمرکی، واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک را انجام دهید.
  • شرکت های بازرگانی با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با داشتن شناختی کافی از فروشندگان لیفتراک و لوازم یدکی آن می توانند امر واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند و هزینه ها را به حداقل برسانند.

تعرفه گمرکی لیفتراک

برای انجام واردات کالا، باید با تعرفه های گمرکی آن مطلع بود؛ زیرا هر دستگاهی از تعرفه گمرکی خاصی برخوردار است. از طرفی برای اقدام به پرداخت هزینه های ضروری به سازمان های مربوطه باید کد تعرفه گمرکی را به همراه داشت. در زیر به برخی از کدهای تعرفه گمرکی برای ترخیص لیفتراک می پردازیم:

  • کد تعرفه گمرکی مربوط به ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی ۸۴۲۷۱۰
  • کد تعرفه گمرکی در ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی نو ۸۴۲۷۱۰۱۱
  • کد تعرفه گمرکی در ارابه های خودرو مجهز به موتور برقی مستعمل ۸۴۲۷۱۰۱۲
  • کد تعرفه گمرکی لیفتراک هایی که به ردیف ۸۴۲۷ متعلق هستند که واردات آنها به دلیل نو و یا مستعمل بودن این دستگاه از ۶ تا ۴۰ درصد حقوق ورودی برخوردار است. از آنجایی که تعرفه گمرکی در هر قطعه از لیفتراک متفاوت می باشد بنابراین واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک توسط گروه تجاری ققنوس با بهره مندی از کارشناسان حرفه ای به مراتب سریع تر انجام می شود.

جمع بندی

واردات لیفتراک یکی از مسائل مهم تجاری و صنعتی است، می توان گفت که لیفتراک ها در حقیقت ابزارهایی مهم و مفید در کارخانه های تولیدی و صنایع هستند. در نتیجه، ترخیص لیفتراک از گمرک با توجه به نوع کاربرد آن باید با شناختی کافی همراه باشد. به همین دلیل و برای بهره مندی از خدمات مربوط به تشریفات گمرکی در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، بهتر است با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا کارشناسان خبره ما بتوانند در انجام مراحل قانونی با صبر و دانش کافی در کنار شما تجار و بازرگانان عزیز باشند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *