واردات و ترخیص وینچ از گمرک (راهنمای جامع)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص وینچ از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه واردات و ترخیص وینچ از گمرک نیز از نیازهای کشور می‌باشد. این فعالیت تجاری دارای مراحلی است که در این مقاله از گروه تجاری ققنوس قصد داریم برای شما شرح دهیم. واردات و ترخیص بالابر و وینچ از گمرک، مدارک و اسناد متفاوتی نیاز دارد و بدون انجام کامل روال اداری و ارائه اسناد مربوطه، فعالیت تجاری و واردات شما قانونی محسوب نخواهد شد. از طرفی هم به دلیل وجود تحریم‌ها، شرایط کشور نیز بسیار متفاوت است. این تحریم‌ها روی روش‌های حمل واردکنندگان و تجار ایرانی هم تاثیر زیادی می‌گذارد چرا که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌ونقل به ایران خدمات ارسالی ارائه نمی‌دهند. بنابراین با وجود چنین مشکلاتی شما حتما باید از تجربیات شرکت‌های تجاری معتبر در این زمینه استفاده کنید.

روند ترخیص وینچ از گمرک

از آنجا که همواره در کشور شاهد ساخت و سازهای عظیم هستیم، نیاز به وینچ و سایر وسایل مربوط به جابجایی اجسام سنگین آشکار است. وینچ و جرثقیل برای راحتی در فرایند حمل و نقل به کار می‌روند. اینگونه وسایل، مانند وینچ یا جرثقیل، غالبا از خارج از کشور تامین می‌شوند، بنابراین واردات و ترخیص وینچ هم می‌تواند یک فعالیت تجاری خوبی باشد. پروسه ترخیص وینچ از گمرک سلسله مراتب خاص خود را دارد که به آن می‌پردازیم.

  • شما در گام اول بری واردات و ترخیص بالابر و وینچ باید مدارک لازم را تهیه کنید، از جمله فاکتورها و رسیدهای خرید وینچ. سپس این اسناد مربوطه را به مبدا ترخیص وینچ ارائه دهید. ارائه اصل و کپی کارت بازرگانی نیز الزامیست.
  • فرم اظهارنامه را که شامل تمام جزئیات کالاست، تکمیل کنید. این فرم باید به امضای واردکننده و مسئول گمرک برسد. یعنی قبل واردات وینچ به کشور لازم است شما اطلاعات دستگاه خود را در قسمت سامانه EPL یا واحد تجارت فرامرزی ثبت کنید. این همان فرم اظهارنامه است که هنگام ترخیص وینچ از گمرک باید ارائه دهید.
  • سپس باید بیمه گمرکی را هم ارائه نمایید.
  • پس از ورود دستگاه وینچ به کشور، ابتدا آن را به انبار گمرک منتقل می‌کنند. برای ترخیص آن فیشی ارائه می‌شود که به عنوان فیش ترخیص کالا، باید آن به انبار ارائه دهید. داشتن این فیش یا همان قبض انبار برای واردات و ترخیص وینچ از گمرک ضروری می‌باشد.
  • در مرحله آخر ارائه بارنامه لازم است، در روی بارنامه تمام اطلاعات کامل دستگاه شما درج می‌شود. از جمله تعداد کالا، وزن، علامت آن و مواردی مانند این. ارائه بارنامه نیز برای واردات و ترخیص بالابر و وینچ از گمرک مهم است. در پایان بعد از انجام همه این مراحل، می‌توانید کالای خود را ترخیص کنید.
واردات و ترخیص وینچ
واردات و ترخیص وینچ

وینچ چیست؟

وینچ به دستگاهی گفته می‌شود که برای کشیدن افقی یا بلند کردن اجسام استفاده می‌کنیم. به عبارتی وینچ یک دستگاه کشنده خطی است که اجسام را به ‌طور افقی یا با زاویه می‌کشد. همچنین به این دستگاه وقتی که جسم را به‌ حالت عمودی برای بلند کردن می‌کشد، نیز بالابر گفته می‌شود و در زبان انگلیسی به آن Hoist  می‌گویند. البته در زبان فارسی هم به این دستگاه برای استفاده به عنوان بالابری هم وینچ گفته می‌شود. وینچ‌ها سازه‌ای هستند که عملکرد آنها با مکانیزم سیم و قرقره است و مصارف گسترده‌ای در صنعت دارند. وینچ کاربردهای فراوانی دارد که موجب شد واردات و ترخیص وینچ از گمرک و ترخیص بالابر بسیار پرطرفدار باشد. برخی از کاربردهای وینچ عبارتند از:

  • سکوهای حفر چاه نفت و گاز
  • کابل کشی و استخراج معادن
  • در کشتی ها و شناورهای دریایی
  • صنایع و کارخانه‌جات
  • خودرو و انواع جرثقیل‌ها
  • برج های نور و انواع بالابر و خودروبرها

[irp posts=”998613″ ]

نکات مهم درباره واردات و ترخیص وینچ

اگر قصد واردات و ترخیص بالابر و وینچ از گمرک را دارید، لازم است به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • فرد واردکننده یا صاحب وینچ باید مجوز‌های قانونی برای ترخیص وینچ از گمرک به داخل کشور را حتما تهیه کند.
  • ثبت سفارش جهت واردات وینچ حتما باید با ارز متقاضی انجام گردد.
  • برخی از انواع وینچ‌ها دارای کد تعرفه خاصی می‌باشند، برای واردات این وینچ باید ارزش افزوده و حق ورودی را مجزا پرداخت کنید.
  • کارت بازرگانی برای واردکنندگان خیلی مهم است، زیرا برای ثبت سفارش در سازمان توسعه تجارت، داشتن آن الزامیست.

در فرایند واردات و ترخیص وینچ از گمرک، مهم است که حتما کارت گمرکی هم داشته باشید. استفاده از کارت سایر تجار در این مورد، جرم محسوب می‌شود و جرائم سنگینی برایتان دارد. همچنین جهت واردات وینچ، به کد تعرفه ترخیص نیاز دارید. البته این کد فقط برای برخی از انواع وینچ‌ها لازم است. با توجه به نوع وینچ کدهای معرف نیز متفاوت خواهند بود.

واردات وینچ از کدام کشورها صورت میگیرد؟

غالبا واردات و ترخیص بالابر و وینچ از کشورهای چین و آلمان انجام می‌شود. آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که کیفیت وینچ‌های آن بسیار عالی می‌باشد، برای همین دستگاه‌های وینچ این کشور توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار کسب کند. وینچ‌های وارداتی معمولا از نوع هیدرولیکی و کابلی می‌باشند که با کمک قرقره کار می‌کنند. به تازگی در مورد ترخیص وینچ از گمرک، قانونی تصویب شد که طبق آن، انواع دست دوم آن هم بدون مشکل اجازه ورود به کشور را دارند. زیرا وینچ‌های دست اول و نو قیمت گزافی دارند؛ از این رو بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تا واردات و ترخیص وینچ دست دوم را انجام دهند. امروزه واردات وینچ از چین نیز بسیار مورد استقبال است. تعرفه گمرکی این دستگاه‌ها بر اساس مدل و وزنشان متفاوت است و نمی‌توانیم یک تعرفه ثابت برای آنها بیان کنیم.

بهترین روش حمل بار از چین

در حمل بار از چین به ایران، عوامل زیادی چون امنیت، تحویل سریع و هزینه‌های رقابتی حمل به ذهن واردکنندگان خطور می‌کند. انتخاب بهترین روش حمل‌ و نقل به نوع بار و همچنین شرایط روز بستگی دارد و نمی‌توان یک روش را برای همه بهترین دانست. ولی ما ایده‌هایی در مورد انتخاب روش مناسب حمل بار از چین برای ترخیص بالابر و وینچ برایتان می‌آوریم. هزینه حمل یکی از ملاک‌های بسیار مهم در انتخاب شرکت حمل‌ و نقل و روش حمل بار است. در روش‌های مختلف حمل‌ونقل، شما باید گزینه‌های مختلفی را از نظر زمان تحویل بار و هزینه تحویل در نظر بگیرید. پس لازم است پس از بررسی شرایط کسب و کار خود و محاسبه سود ناشی از واردات و ترخیص وینچ از گمرک، بهترین روش حمل را انتخاب کنید.

حمل دریایی از چین

تجار و شرکت‌های ایرانی غالبا کالاهای خود را از بنادر چین توسط کشتی و حمل دریایی به بندر شهید رجایی ارسال می‌کنند. زیرا این روش از لحاظ اقتصادی ارزانترین راه حمل بار از چین است، ولی مدت زمان تحویل بار ممکن است طول بکشد. چون مدت زمان حمل دریایی از چین حدودا ۲۵ روز طول می‌کشد، این روش برای حمل محصولات حجیم و سنگین از جمله واردات و ترخیص بالابر و وینچ به صرفه‌تر است.

حمل هوایی از چین

برای کالای سبک و نیاز به تحویل فوری، بهترین راه استفاده از سرویس حمل هوایی از چین است. هزینه حمل هوایی نسبت به حمل دریایی از چین بسیار بالاتر می‌باشد. ولی ایمنی حمل و سرعت انتقال محموله در آن بالاست. البته مدت زمان حمل هوایی از چین به نوع ایرلاین، پرواز مستقیم یا غیر مستقیم، کیفیت و تعدد پروازهای آن ایرلاین، نوع هواپیماهای (پروازهای فریتر) در اختیار آن ایرلاین و.. بستگی دارد. همچنین همکاری شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و شیپر نیز در سرعت حمل هوایی دخیل‌اند.

[irp posts=”997305″ ]

آیا برای ترخیص کالا، اخذ مجوز الزامی است؟

بدیهی است که برای واردات و ترخیص وینچ از گمرک و هر کالای دیگری، حتما لازم است مجوزهای لازم را دریافت کنید. بدون مجوزها و اسناد لازم در فرایند واردات به مشکل برمی‌خورید. چه بسا کالای شما قاچاق محسوب شود و یا کلا اجازه ورود به کالایتان نخواهند داد. به طور کلی مهمترین مجوزهای لازم برای ترخیص کالاها عبارتند از: دریافت تاییدیه از سازمان صنعت و معدن، ثبت درخواست مربوطه داخل کارتابل استانی، اگر شامل معافیت گمرکی هستید، باید کد رهگیری خود را بعد از ثبت نام در سایت مربوطه در هنگام ترخیص بالابر و وینچ ارائه دهید.

ترخیص بالابر
ترخیص بالابر

تعرفه های گمرکی انواع وینچ ها و بالابرها

در واردات و ترخیص وینچ از گمرک، تعرفه گمرکی انواع این دستگاه‌ها به قرار زیر است:

  • تعرفه گمرکی قرقره‌های تسمه‌دار جهت بالا کشیدن اجسام در ردیف ۸۴۲۵
  • اجزاء و قطعات مربوط به این قرقره‌ها در ردیف ۸۴۳۱
  • پولی‌ها یا بلوک‌های پولی با عرضه جداگانه و منفرد در ردیف۸۴۸۳
  • بالابرها وچرخ‌های بالا کشنده در ردیف ۸۴۲۵
  • اجزا و قطعات مربوط به ایت بالابرهادر ردیف ۸۴۳۱
  • وینچ‌هایی با عنوان چرخ‌های کشنده در ردیف ۸۴۲۵
  • اجزاء و قطعات مربوط به وینچ‌ها در ردیف ۸۴۳۱

لازم است بگوییم که وینچ جهت کشیدن بار و اجسام بطور افقی یا مایل به کار می‌رود، ولی  hoist برای بالا کشیدن اجسام استفاده می‌شود. هر دوی این دستگاه‌ها می‌توانند بصورت دستی، برقی یا پنیوماتیکی کار کنند.

  • حقوق ورودی: حقوق ورودی کالاهای فوق در ترخیص بالابر و وینچ بین ۵ تا ۲۰ درصد و بسته به نوع جنس وینچ و بالابرها متفاوت است.

جمع بندی

همانطور که خواندید واردات و ترخیص وینچ از گمرک، مراحل قانونی خاص خود را دارد. اگر مایل به فعالیت در این زمینه هستید لازم است که با تمام امور آن آشنایی کافی داشته باشید. گروه تجاری ققنوس با کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی از جمله انواع بالابرها، جرثقیل‌های سقفی، وینچ، قرقره و.. آماده است تا برای شما عزیزان خدمات مختلفی ارائه دهد. شما می‌توانید برای انجام ثبت سفارش و دریافت مجوزها، گواهی بازرسی، بازرسی تخلیه و دریافت قبض انبار، برآورد هزینه‌ها و ترخیص انواع بالابر و وینچ با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *