اجاره خودرو در دبی چگونه است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

اجاره-خودرو-در-دبی-چگونه-است؟

آنچه در این مقاله میخوانید

  • مقدمه

    اجاره ماشین در دبی طرفداران خاصی دارد و در واقع بسیاری از گردشگران و مردم محلی جهت تردد راحتتر در دبی اجاره خودرو را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهند. تجربه اجاره خودرو در دبی برای شما دوست داران سفر به این شهر زیبا می ‌تواند یکی از بخش ‌های جذاب این سفر باشد. با این کار نیازی نیست مدت زیادی منتظر تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی بمانید و به آسانی می توانید در هر ساعت از شبانه روز به هر کجای شهر خواستید برید.

    دبی امکانات لوکس و متنوعی برای اجاره خودرو دارد و شما با مراجعه به دفاتر اجاره خودرو می ‌توانید خودرو های لاکچری و جدیدی مثل بنز، لامبورگینی و رولز رویس را به مدت چند ساعت و یا چند روز اجاره نمایید. اگر قصد سفر به دبی را دارید و به اجاره خودرو در آنجا فکر می کنید، حتما در این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا شما را با هزینه ‌ها و قوانین اجاره ماشین در دبی آشنا کنیم.

    مدارک لازم جهت اجاره خودرو در دبی

    در زمان اجاره اتومبیل در دبی شما باید مشخصات کامل اقامت خود را که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس منزل یا هتل، شماره اتاق، شماره ‌تلفن دقیق می باشد را به آژانس مربوطه ارائه دهید. از مهمترین مدارکی که هنگام اجاره خودرو در دبی باید همراه داشته باشید می توان موارد زیر را نام برد:

    • داشتن ۲۱ سال سن
    • گواهینامه بین‌ المللی معتبر
    • کپی از گذرنامه
    • تکمیل فرم درخواست در آژانس مربوطه
    • پرداخت هزینه ‌های اجاره خودرو
    • امضای قرارداد اجاره
    • تحویل خودرو در محل انتخابی

    قوانین رانندگی در امارات

    بهتر است قبل از اجاره خودرو در دبی با قوانین رانندگی در این شهر امارات آشنا شوید. عدم رعایت قوانین رانندگی در شهر دبی، اعمال جرائم سنگینی را به دنبال خواهد داشت. داشتن حداقل ۲۳ سال سن برای اجاره خودرو در شهر دبی الزامیست و همچنین باید گواهینامه بین ‌المللی معتبر با اعتبار ۳ساله داشته باشید. اگر شما قصد دارید از خدمات اجاره خودرو در شهر دبی استفاده کنید باید به قوانین زیر توجه و آنها را رعایت کنید:

    کنترل سرعت مجاز در جاده

    یکی از قوانین مهم این کشور کنترل سرعت مجاز در جاده است. کلیه جاده‌ های کشور امارات، دارای تابلوهای نشان دهنده محدودیت سرعت و مجهز به دوربین ‌های مداربسته پیشرفته هستند. از این رو، حتی کوچکترین تخلف و سرعت‌ غیر مجاز توسط این دوربین‌ ها ثبت خواهد شد. سرعت مجاز برای رانندگی در جاده‌ های امارات به شکل زیر است:

    • در بزرگراه‌ ها: ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (حداقل ۶۰ کیلومتر در ساعت)
    • حداکثر سرعت مجاز در مناطق شهری: ۶۰ کیلومتر در ساعت
    • سرعت مجاز رانندگی در مناطق مسکونی: ۴۰ کیلومتر در ساعت

    بیمه کامل و مجوز خودرو

    کلیه ماشین ‌های این کشور، باید بیمه کامل و مجوز داشته باشند. حتما از شرکت اجاره خودرو در دبی بخواهید که این مدارک را به شما تحویل بدهند.

    نشستن کودکان در صندلی جلو ممنوع

    از قوانین دیگر رانندگی در این کشور، که  به سفر همراه کودکان مربوط است، نشستن تمامی کودکان بین ۴ تا ۸ سال روی صندلی مخصوص کودک در عقب خودرو است. دقت کنید که صندلی مخصوص کودک حتمادر خودروی اجاره ‌ای شما نصب شده باشد. بعضی از شرکت ‌های کرایه ماشین در دبی، بابت ارائه صندلی مخصوص کودک مبالغی را دریافت می‌کنند. نشستن کودکان زیر ۱۳ سال نیز در صندلی جلوی خودرو ممنوع است.

    هوشیاری راننده خودرو

    طبق قوانین امارات متحده عربی، کلیه رانندگان هنگام رانندگی در جاده باید هوشیار باشند. اگر با اجاره خودرو در دبی و رانندگی، هوشیار نباشید، توسط این کشور جریمه خواهید شد. جریمه‌ های مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی در امارات، از جریمه ‌های نقدی تا ۳۰۰۰۰ درهم، تعلیق گواهینامه، ۶ ماه زندان و حتی اخراج از دبی امارات متغیر است.

    بطور کلی خلاصه سایر قوانین رانندگی در امارات به شکل زیر است:

    • افراد بین سنین ۱۸ تا ۲۳ سال، تحت پوشش بیمه خودرو قرار نمی گیرند و برای اجاه خودرو در دبی باید تعهد کتبی ارائه دهند. افراد زیر ۱۸ سال هم اجازه رانندگی در امارات را نخواهند داشت.
    • کلیه افراد باید هنگام رانندگی، مدارکی چون گواهینامه، کارت خودرو و بیمه را همراه خود داشته باشند.
    • کلیه خودروها در امارات، هر دو سال یکبار باید معاینه فنی شوند. هنگام اجاره خودرو در دبی، مدارک مربوط به معاینه فنی خودرو را از شرکت اجاره دهنده دریافت کنید.
    • استفاده از کمربند ایمنی و توجه به چراغ ‌راهنمایی و رانندگی هنگام رانندگی الزامی است. افرادی که به این قانون توجه نکنند، جریمه می شوند.
    • در دبی، کلیه خودروها باید در سمت راست خیابان حرکت نمایند.
    • به هیچ عنوان هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنید. برای برقراری تماس ‌های ضروری از بلوتوث خودرو استفاده نمایید.

    نکات مهم پیش از اجاره خودرو در دبی

    در سال‌های اخیر دبی به عنوان یکی از مدرن ‌ترین شهرهای منطقه خلیج فارس، برنامه توسعه سیستم حمل و نقل عمومی خود را جهت تردد راحت تر گردشگران در برنامه خود قرار داده است. با این حال اجاره خودرو در دبی برای استفاده خانواده‌ های چند نفره هنگام سفر به این شهر گزینه مناسب تری می باشد. حنی اگر به صورت انفرادی هم به دبی سفر کنید، می توانید با اجاره ماشین بسیار راحت ‌تر به گردش و تفریح خود در این شهر برسید.

    اگر در مورد هزینه اجاره خودرو نگران هستید، باید بگوییم در کشور امارات مخصوصا در شهر دبی، اجاره خودرو با توجه به مدل خودرو و مواردی چون شرکت اجاره دهنده متغیر است. شما می توانید بر اساس بودجه خود نسبت به کرایه خودرو در دبی اقدام نمایید. با اجاره خودرو در شهر دبی می ‌توانید با خیالی راحت در شب ‌­های جذاب این شهر گردش کنید و لازم نیست نگران یافتن تاکسی برای بازگشت به محل اقامت خود باشید. اما بهتر است هنگام اجاره خودرو در شهر دبی به نکات زیر توجه کنید:

    • تاریخ دریافت و تحویل خودرو را دقیقا تعین کنید.
    • در انتخاب خودروی مورد نظر خود دقت کنید.
    • توجه کنید که از خدمات وب‌سایت‌ های ارائه ‌دهنده سرویس حداقل تا سه روز و حداکثر تا یک ماه می توانید استفاده کنید.
    • با خودروهای اجاره شده فقط تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری می توانید رفت و آمد کنید.
    • سفر به صحرا و بیابان با خودروهای سواری ممنوع است.

    تحویل ماشین اجاره‌ای در امارات

    هنگام اجاره خودرو در دبی، زمانی که ماشین اجاره ای را تحویل می گیرید، حتما مطمئن شوید که بدنه ماشین، چراغ ‌ها و داخل اتومبیل سالم باشد. زیرا در زمان پس ‌دادن اتومبیل به آژانس مورد نظر، بدنه و خصوصیات فنی خودرو توسط آژانس، به ‌طور دقیق بررسی خواهد شد و اگر هر گونه خسارتی به آن وارد شده باشد، از شما دریافت می ‌شود. به این موضوع هم توجه کنید که شما وظیفه دارید در زمان عقد قرارداد اجاره خودرو، مکان و زمان دقیق تحویل و برگرداندن ماشین اجاره ای را تعیین نمایید.

    اجاره خودرو در دبی همراه با راننده

    اجاره ماشین با راننده در دبی امارات، شرایط خاصی دارد و بسیاری از افراد متقاضی اجاره خودرو با راننده می باشند. زیرا این مورد از محبوب‌ترین آیتم ‌هایی است که مسافران هنگام اجاره خودرو در دبی، آن را رزرو می ‌کنند. در این سرویس ‌ها خدماتی چون بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی دبی، بازدید از مکان‌ های توریستی ابوظبی و همچنین تور روزانه شهری، خرید و فستیوال‌ ها برای مسافران ارائه می شود. از این رو هزینه اجاره ماشین با راننده بسیار رقابتی است و در هر مرکز اجاره دهنده خودرو با مراکز دیگر متفاوت است.

    اگر شما قصد دارید از مکان ‌های توریستی شلوغ و متفاوت دبی دیدن کنید، بهترین گزینه برایتان کرایه ماشین با راننده است. در این صورت مجبور نیستید هنگام خستگی رانندگی کنید و خیالتان بابت رانندگی در جاده ‌ها و بزرگراه ‌ها یا ایجاد خسارات احتمالی به ماشین مطمئن است. از دیگر مزایای مهم‌ کرایه ماشین با راننده، توانایی برخی رانندگان در صحبت به زبان‌های مختلف است که برای ارتباط با مردم امارات لازم است. البته گاهی انتخاب راننده ایرانی هنگام اجاره خودرو نیز وجود دارد، در این حالت می توانید بسیار راحتتر با راننده خود صحبت کنید و اطلاعات بیشتری درباره مناطق گردشگری دبی کسب نمایید.

    امارات متحده عربی، قوانین و مقررات خاصی برای اجاره خودرو در دبی با راننده دارد. مثلا، فقط برخی خودروهای خاص مانند خودروهای دسته لیموزین با راننده اجاره داده می ‌شوند. البته منظور از لیموزین، خودروهای چند درب و لوکسی که در ذهنتان تصور می کنید نیست! می توان برخی خودروهای ساده ‌تر مثل لیموزین شاسی بلند یا مرسدس اسپرینتر را به همراه راننده اجاره نمود. ولی خودروهای کوچکتری چون اکونومی، با راننده اجاره داده نمی ‌شوند. نرخ روزانه اجاره خودرو با راننده از ۶۰۰ درهم و ترانسفر فرودگاه دبی از ۲۰۰ درهم شروع می شود.

    اجاره خودرو در امارات همراه با تور خصوصی

    بسیاری از شرکت ‌های ایرانی و خارجی در دبی به ‌صورت حضوری و یا اینترنتی، خدمات مربوط به اجاره ماشین در این شهر را ارائه می دهند. این خدمات معمولا طیف وسیعی از امکانات اجاره خودرو در دبی را شامل می ‌شود که شما می ‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به ‌عنوان نمونه تور خصوصی دبی با استفاده از ماشین انجام می ‌گیرد و حداقل ظرفیت ۳ نفر مسافر برای آن در نظر گرفته می ‌شود. برای این منظور، یک خودروی مجلل همراه با راننده مجرب و توانا که با مراکز گردشگری و دیدنی شهر دبی آشناست، به مدت ۱۰ ساعت در روز در اختیار شما مشتری عزیز قرار خواهد گرفت.

    هزینه اجاره خودرو در دبی

    قیمت اجاره انواع خودرو در مراکز مختلف دبی با یکدیگر متفاوت است. اما می توان گفت حداقل هزینه برای اجاره خودرو در دبی، در حدود ۶۹ درهم در روز می باشد. از آنجا که دبی یک شهر بی نظیر برای گردشگری و تفریح است، تعداد مسافران و توریست هایی که وارد این شهر می ‌شوند، هر روز در حال افزایش می باشد. از این رو تعیین نرخ دقیق هزینه اجاره خودرو در این شهر کار چندان راحتی نیست. برخی از شرکت ‌ها جهت اجاره خودرو در بازه زمانی یک هفته تا سی روز، هزینه کمتری اخذ می نمایند.

    با این حال تعیین قیمت کرایه خودرو به عواملی چون نوع خودرو، کیفیت خودرو، وضعیت پشتیبانی، شرایط و ودیعه نیز بستگی دارد. البته، هزینه سوخت و پارکینگ نیز به اجاره خودرو اضافه می ‌شود. معمولا ۹۰۰ درهم نیز به ‌عنوان وجه تضمین جرایم احتمالی از مشتریان دریافت می ‌شود و تا یک ماه نزد شرکت می ‌ماند. اگر جریمه‌ ای در این یک ماه برای ماشین اجاره شده صادر نشد، کلیه وجه به‌ حساب مشتری برخواهد گشت. به عبارتی هر خودرو با قیمت متفاوتی اجاره داده می ‌شود که برخی از آ‌نها را جدول زیر آورده ایم:

    نوع خودروتوضیحاتمدلنرخ روزانهتعرفه هفتگیاجاره ماهیانه
    ماشین های اکونومیبسیار کوچک و جمع و جور، مناسب برای گردشگری و تفریح در دبی. تنها اجازه حمل و نقل و رفت آمد درون شهری دارد و امکان سفر بین شهری ندارد.تویوتا یاریس (Toyota Yaris) و کیا پیکانتو (Kia Picanto)۶۹ تا ۵۰۰ درهم  ۴۵۰ تا ۲۸۰۰ درهم۱۳۸۰ تا ۴۴۵۰ درهم
    ماشین‌ های شاسی بلند و مینی ون (SUV)  یک گزینه کاملا مناسب برای حمل و نقل بین شهری  نیسان کیکز (NissanKicks) و تویوتا پرادو (Toyota Prado 2.7)۱۲۰ تا ۱۰۴۵ درهم۸۰۰ تا ۳۰۰۰ درهم  ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ درهم  
    خودروهای لوکس و اسپرتاین خودروهای لوکس، با هزینه کاملا مناسبی در اختیار شما قرار می ‌گیرند.مازراتی یا فراری  ۶۰۰ تا ۳۵۰۰ درهم۱۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ درهم

    اجاره خودرو در دبی برای تمام گردشگران و توریست‌ ها، به جی پی اس مجهز می باشند و محدوده جا بجایی این خودروها، توسط شرکت اجاره دهنده بررسی می شود. شما می‌توانید لذت یک سفر لوکس و مدرن را با اجاره خودرو در امارات متحده عربی و دبی تجربه کنید.

    پیشنهاد می کنیم خودرو را حتما از شرکت‌ های معتبر اجاره کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نشوید. جهت اطلاع از شرکت های معتبر اجاره دهنده خودرو در دبی با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

    راه‌های بهینه‌ کردن هزینه‌ها در کرایه خودرو

    با چند روشی که در این قسمت برایتان توضیح می دهیم، می توانید هزینه اجاره خودرو در دبی را کاهش دهید.

    • اگر شما خودرو را از جلوی درب هتل یا شرکت اجاره‌ دهنده تحویل بگیرید هزینه کمتری نسبت به اجاره خودرو از فرودگاه خواهید داشت.
    •  اگر قصد گردش شهری دارید، بهتر است خودروهای اقتصادی‌تری را اجاره کنید. زیرا خودروهای اقتصادی و سبز، با ظرفیت برای چهار نفر و مقداری وسایل و چمدان، مصرف سوخت کمتری دارند.
    • در مواقعی که احیانا در دبی جریمه شدید، باید بدانید که فقط تا ۲ هفته برای پرداخت جریمه وقت دارید. در غیر این صورت جریمه شما افزایش خواهد یافت. پس هر چه سریعتر جریمه را بپردازید تا متحمل هزینه اضافه نشوید.

    در هر حال اجاره خودرو در دبی یکی از هوشمندانه ‌ترین راهکارها برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ های حمل ‌و نقل در دبی است. آشنایی با قوانین و مقررات رانندگی در این شهر، الزامی است و می‌ تواند در بسیاری از موارد در کاهش هزینه ها به شما کمک کند.

    سوالات متداول

    چه شرایط و مدارکی جهت اجاره خودرو در شهر دبی نیاز است؟

    فرایند اجاره خودرو در شهر دبی چندان پیچیدگی خاصی ندارد. شما می توانید به راحتی با داشتن شرایط سنی و ارائه مدارکی چون گذرنامه، ویزا و اقامت، گواهینامه رانندگی معتبر بین المللی و … خودروی مورد نظرتان را رزرو نمایید.

    حد اکثر سرعت مجاز برای رانندگی در شهر دبی چقدر است؟

    دبی دارای سریع ترین بزرگراه های جهان با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است. اما سرعت مجاز رانندگی در مناطق درون شهری و مسکونی دبی بین ۴۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت متغیر است و شما باید به قوانین رانندگی در دبی احترام بگذارید.

    با چه مقدار هزینه می توانم خودرویی در دبی اجاره کنم؟

    هزینه اجاره خودرو به عوامل مختلفی چون نوع خودرو، کیفیت خودرو، وضعیت پشتیبانی، شرایط و … بستگی دارد. ولی در کل شما می توانید با حداقل ۶۹ درهم در روز خودرویی در دبی اجاره کنید.

    قوانین رانندگی در دبی امارات چگونه است؟

    رعایت سرعت مجاز در جاده و مناطق شهری، داشتن بیمه کامل و مجوز خودرو، نشستن کودکان ۴ تا ۸ سال روی صندلی مخصوص کودک در عقب خودرو،  ممنوعیت نشستن کودکان زیر ۱۳ سال در صندلی جلوی خودرو، هوشیاری راننده خودرو و رعایت علایم راهنمایی رانندگی و محل عبور و مرور و … .

    جمع بندی

    اجاره خودرو در دبی یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه یک سفر راحت و آسان در این شهر زیبا و مدرن است. امروزه بازار اجاره ماشین در شهر دبی، همراه با ارائه خدمات و گزینه ‌های متنوع گرم است و گردشگران زیادی برای آزادی بیشتر در سفر خود آن را انتخاب می کنند. در این بین انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن برای اجاره خودرو، تجربه شما را بهبود بخشیده و مسیر سفرتان را آسان ‌تر و لذت ‌بخش‌تر خواهد کرد.

    اگر شما نیز قصد سفر به شهر دبی و لذت از جاذبه‌ های تفریحی و مراکز خرید این شهر را دارید، هم اکنون می‌ توانید بلیط پرواز و هتل محل خود را به کمک گروه تجاری ققنوس و به صورت آنلاین رزرو نمایید. همچنین می توانید از سایر خدمات ما در دبی از جمله: اجاره خودرو در دبی، ثبت شرکت در دبی، افتتا حساب و … استفاده کنید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *