راهنمای جامع انجام حواله یوان به چین برای واردات کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انجام حواله یوان

آنچه در این مقاله میخوانید

ارسال حواله ارزی به چین، یکی از نقل و انتقالات ارزی است که انجام آن در سامانه بانکداری بین المللی نگرانی بزرگی را برای مشتریان به وجود آورده است؛ زیرا هنگام سفر و یا انجام معاملات تجاری با آن مواجه می شوند. به همین دلیل، ارسال حواله یوان به چین در این مواقع امری کارآمد است. از انجام حواله یوان برای انتقال ارز و یا پرداخت ارز استفاده می کنند. درنتیجه، در مقاله حاضر می خواهیم در رابطه با ارسال حواله ارزی به چین حرف بزنیم و در ادامه دربارۀ مزایا و مشکلات رایج در ارسال حواله ارزی به چین توضیحاتی را ارائه می دهیم. با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

چرا انجام حواله یوان برای تجارت مناسب است؟

در حال حاضر نرخ مشخص شده برای حواله دلار  برای ارسال حواله ارزی به چین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار تعیین شده است؛ این در حالی است که کارمز انجام حواله یوان به چین برای صورتحساب هایی که کمتر از ۵۰ هزار یوان هستند، بین ۴۰ تا ۲۰۰ یوان است. درنتیجه، ارسال حواله یوان به چین نرخ کارمزد کمتری در مقایسه با حواله دلاری دارد. بنابراین، یکی از حواله‌های مناسب برای تجارت به شمار می رود. از طرفی، انجام حواله یوان به چین ۲ روز است ولی حواله دلاری ۷ روز کاری به طول می‌انجامد. این به معنای سرعت عمل بیشتر در ارسال حواله یوان به چین است. دولت چین تلاش زیادی می کند تا ارزش یوان و نرخ یوان را برای تجار و بازرگانان پایین نگه دارد.

این امر موجب شده است تا حواله ارزی یوان به چین مناسب تر از ارزهای دیگر باشد. بنابراین یوان نرخ بهتری دارد و برای انجام معاملات تجاری و واردات از چین مناسب است. ارسال حواله یوان به چین در مقایسه با حواله دلار و یا یورو خیلی به صرفه تر است. اما به دلیل این که دلار و یورو ارز به حساب می آیند، دولت چین خود پذیرای حواله های دلاری و یورو  است و هرکسی بتواند حواله دلار و یا یورو دریافت کند به آنها جوایز صادراتی عطا می کند. این به این دلیل است که بانک های چینی در قبال تبدیل یورو و یا دلار به یوان می توانند کارمزد بیشتری را از مشتری دریافت کنند.

ارسال حواله یوان به چین
ارسال حواله یوان به چین

حواله ارزی چیست؟

در حقیقت، حواله ارزی به نوعی به دستور پرداخت اطلاق می شود که بانک با توجه به صدور آن به نهادها و سایر بانک ها دستور می دهند تا مبلغی را به دارنده آن پرداخت کنند که در همان حواله قید شده است. انجام حواله ارزی نقش مهمی در اقتصاد کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، دارد. همان طور که گفتیم، حواله ارزی، درحقیقت، نوعی سند می باشد که با توجه به آن دستور پرداخت ارز از سوی مرجعی خاص به شخصی معین صادر می گردد. یکی از حواله های ارزی ارسال حواله ارزی به چین است.

همان طور که گفتیم یوان واحد پولی کشور چین است؛ یکی از کاربردی ترین ارزهای مورد استفاده در معاملات تجاری بین المللی می باشد. با توجه به سیاست های آمریکا و همچنین تحریم های بین المللی و بانکی، انجام معاملات تجاری بین المللی به دلار زمان بر و بسیار هزینه بر می باشد. بهتر است قبل از انجام حواله یوان به چین در این باره اطلاعات خود را بروز کنید.

برای ارسال حواله یوان به چین بهتر است ابتدا با متخصصان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید تا در جریان تمامی مراحل حواله های های ارزی و ارسال حواله یوان به چین، باشید؛ زیرا ارسال حواله ارزی به چین برای صادرات و واردات و همچنین اقدامات تجاری بین المللی کاربرد زیادی دارد.

مشکلات رایج ارسال حواله یوان به چین

ارسال  ‌حواله یوان به چین با مالیات همراه است؛ زیرا همان طور که گفتیم، یوان پول ملی چین است و بازرگانان سایر کشورها برای تجارت با چین ملزم به پرداخت این کارمزد هستند. بعضی از شرکت های مشهور و بین المللی چینی تمایل دارند تا به جای یوان، دلار و یا یورو حواله کنند زیرا مشتریان آن ها اگر نسبت به ارسال حواله ارزی به چین اقدام کنند تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد مبلغ ریالی بیشتری را در مقایسه با دلار و یورو پرداخت خواهند کرد.

از طرفی، برای ارسال حواله یوان به چین، وجود نام گیرنده حواله و یا مالک حساب ضروری است و در نتیجه این مسئله دردسرساز خواهد بود. همچنین، از آنجایی که در ارسال حواله ارزی به چین، به جای حساب شرکتی، حواله به حساب فرد ارسال می شود، این نوع از حواله با ریسک بیشتری در مقایسه با دلار و یورو همراه است. از طرفی، این نوع حواله برای فروشندگان چینی دردسر دارد. یعنی، با توجه به این امر که بسیاری از حساب های یوانی به اشخاص متعلق است، تولیدکنندگان برای برداشت مبالغ از حواله زده‌شده باید تشریفات بیشتری را در مقایسه با حواله های دلاری و یورویی انجام دهند.

بهترین بانک برای انجام حواله یوان چیست؟

برای انجام حواله ارزی به چین شیوه های متعددی وجود دارد که آشنایی با آنها مهم است؛ زیرا تبادلات ارزی بین ایران و چین بسیار زیاد است و ارسال حواله یوان به چین برای تجار و بازرگانان از اهمیتی ویژه برخوردار است. حواله بانکی یا سوئیفت از امن ترین، سریع ترین و بهترین شیوه ها برای نقل انتقالات ارزی در دنیا است که در حال حاضر برای انجام معاملات تجاری از حواله استفاده می کنند. در شیوه حواله، خریدار محصول و خدمات مبلغ توافقی را به حساب بانکی شخص و یا شرکت در کشورهای متصل به شبکه بین المللی سوئیفت، به‌شیوه به الکترونیکی، منتقل می کند.

شبکه بین المللی سوئیفت، درحقیقت، به ارتباط بین المللی مابین بانک های معتبر اشاره می کند که در آن ها انجام حواله یوان نیز امکان پذیر است. ارسال حواله مانند انتقال حساب به حساب داخلی است، البته فقط با این تفاوت که ارسال حواله ارزی به چین ۲ تا ۳ روز کاری انجام می شود. خوشبختانه، کشور ایران در سوئیفت عضویت دارد و این امر موجب شده است تا بازرگانان و تجار در کوتاه ترین زمان و البته با کمترین هزینه و از طرفی با امنیتی بسیار بالا، ارسال حواله ارزی به چین را به شعبات بانکی چین انجام دهند.

ارسال حواله ارزی به چین
ارسال حواله ارزی به چین

مزایای پرداخت با یوان

امروزه به دلیل تحریم ها، فقدان ارتباط مستقیم بانک های داخلی و خارجی، انجام حواله ارزی بسیار مهم است. درصورتی که قصد انجام حواله یوان به کشور چین را دارید، بهتر است ابتدا با حواله یوان بیشتر آشنا شوید. ارسال حواله یوان به چین در حقیقت مزایایی عمده ای نیز دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • در میزان این حواله محدودیتی وجود ندارد در حالی که در حواله ارزهای دیگر محدودیت هایی وجود دارد.
  • انجام حواله ارزی به چین آنلاین و بدون کارمزد صورت می گیرد. همچنین کارمزد مربوط به تبدیل یوان به ریال در مقایسه با ارزهای دیگر بسیار کمتر است.
  • ارسال حواله یوان به چین از حواله دلار و یا یورو به چین بسیار باصرفه تر می باشد.
  • در ارسال حواله یوان به چین مشکلاتی نظیر تحریم و یا بلوکه شدن پول وجود ندارد.
  • درصورتی که شخصی در چین، شرکتی را ثبت کند می توان از طریق حساب شرکت نسبت به ارسال حواله ارزی به چین اقدام کند.
  • به دلیل وجود تبادلات تجاری رسمی در بین کشور چین و ایران انجام حواله یوان بسیار سریع تر صورت می گیرد.

جمع بندی

تحریم ها تاثیر زیادی در انجام معاملات تجاری و هرگونه پرداخت های بین  المللی برجاگذاشته اند. این امر  باعث شده تا انجام معاملات تجاری با استفاده از دلار بسیار سخت و پرهزینه باشد، بنابراین یکی از روشی هایی که عموما به تجار و وارد کنندگان از چین پیشنهاد می شود، انجام حواله و بهره مندی از مزایای آن است. با توجه به داده های بانک جهانی، چین از جمله از کشورهایی است که حواله دریافت می‌کند.

درصورتی که قصد دارید به چین پول ارسال کنید، گروه تجاری ققنوس با چندین سال سابقه و برخورداری از کارشناسان مجرب در حوزه ارسال حواله یوان به چین از قدرتمندی ترین و مجرب ترین گروه ها به شمار می رود. اگر شما نیز مایل هستید تا از خدمات ارسال حواله ارزی به چین بهره مند شوید می توانید با گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید. همچنین با توجه به معتبر بودن حساب های شرکتی گروه تجاری ققنوس، دیگر نگرانی بابت بلوکه شدن حواله در چین نخواهید داشت.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *