انواع شرکت برای ثبت در دبی (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع شرکت برای ثبت در دبی

آنچه در این مقاله میخوانید

دبی یکی از مراکز اصلی تجارت و سرمایه گذاری در خاورمیانه است و به عنوان یکی از شهرهای پرطرف‌دار برای ثبت شرکت‌ها شناخته می‌شود. با وجود اقتصاد پویا و سیاست‌های سرمایه گذاری مساعد، ثبت شرکت در دبی جذابیت بالایی برای کسانی دارد که به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار در منطقه خلیج فارس هستند.

در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس به بررسی انواع شرکت برای ثبت در دبی خواهیم پرداخت. انواع مختلف شرکت‌ها در دبی امکانات و مزایای خاص خود را دارند که در این مقاله نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. در ادامه همراه ما باشید.

انواع شرکت‌های مجاز برای ثبت در دبی

ثبت شرکت در دبی به عنوان یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها جهت اخذ اقامت در کشور امارات در نظر گرفته می‌شود همچنین علاوه بر این مورد، کشور امارات در طی سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌ها و رشد سرمایه گذاری به عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در حوزه اقتصاد بین‌الملل است. در نتیجه در ادامه با آشنایی انواع شرکت برای ثبت در دبی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را گسترش دهید و امورات مربوط به واردات و صادرات از دبی را با سرعت بالاتری به انجام برسانید.

انواع شرکت برای ثبت در دبی
انواع شرکت برای ثبت در دبی

مهم‌ترین انواع شرکت برای ثبت در دبی شامل موارد زیر می‌شود:

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

این نوع شرکت برای تأسیس کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است و حقوق وظیفه‌ها بین شرکا تقسیم می‌شود.

همچنین رایج‌ترین نوع شرکت در دبی شرکت‌های با مسئولیت محدود هستند. لازم به ذکر است جهت تأسیس شرکت با مسئولیت محدود در کشور امارات به حداقل ۲ و یا حداکثر ۵۰ شریک و همچنین یک شریک اماراتی نیاز دارید. همچنین لازم است به این نکته توجه کنید که شریک خارجی نمی‌تواند بیش از ۴۹ درصد از سهام شرکت را شریک گردد. حداقل سرمایه جهت تأسیس سازمان با مسئولیت محدود در دبی ۳۰۰ هزار درهم یا ۸۲ هزار دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

شرکت مسئولیت محدود عام (PLC)

یکی از انواع شرکت برای ثبت در دبی این نوع شرکت است که مناسب برای کسب و کارهای بزرگ و پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

شرکت سهامی عام

از دیگر انواع شرکت برای ثبت در دبی شرکت سهامی است. لازم است بدانید که شرکت‌های سهامی عام بیشترین تعداد سهام‌داران را نسبت به دیگر شرکت‌ها قبول می‌کنند. از این رو جهت ثبت شرکت در دبی این نوع شرکت مناسب است. همچنین در این شرکت‌ها باید حداقل ۱۰ مؤسس را در نظر بگیرید. البته در صورت داشتن سهام یک نهاد دولتی امارات متحده در شرکت سهامی عام جهت تأسیس شرکت به کمتر از ۱۰ مؤسس نیاز است. لازم است بدانید حداقل تعداد مدیران جهت تشکیل هیئت مدیره در سازمان سهامی عام ۳ نفر و حداکثر ۱۲ نفر است. همچنین بیشتر مدیران در این شرکت‌ها بایستی ساکن امارت و اماراتی باشند.

لازم است به این نکته توجه کنید که در این شرکت‌ها مسئولیت هر سهام‌دار با توجه به میزان سهام او در نظر گرفته می‌شود از این رو در صورتی که زیان مالی شرکت بالا باشد و بیشتر از ۵۰ درصد از سرمایه شرکت از دست برود مجمع صاحبان سهام توسط هیئت مدیره برگزار خواهد شد.

شرکت سهامی خاص

از دیگر انواع شرکت برای ثبت در دبی می‌توان به شرکت سهامی خاص اشاره کرد. جهت ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل ۳ سهام‌دار نیاز خواهید داشت حداقل سرمایه برای راه‌اندازی این شرکت ۲ میلیون درهم در نظر گرفته می‌شود.

شرکت مشارکتی

این نوع شرکت برای تأسیس پروژه‌های مشترک با سهم‌داران داخلی یا خارجی مناسب است.

شرکت‌های حوزه خلیج فارس (GCC)

شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یک اتحادیه سیاسی-تجاری در نظ. گرفته می‌شود که بین شش کشور حاشیه خلیج فارس که شامل بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، عمان و کویت است و اعضای آن از نظر تجاری و اجتماعی اهداف مشترکی را دارند. در صورتی که در یکی از این کشورهای نام برده شده شرکت داشته باشید می‌توانید جهت ثبت شرکت در دبی نیز اقدام کنید. در کشور امارات نزدیک ۴۵ نقطه آزاد وجود دارد که از این میان ۳۰ منطقه در دبی قرار دارد.

شرکت‌های برون مرزی (Offshore Company)

از دیگر انواع شرکت برای ثبت در دبی می‌توان به شرکت‌های برون مرزی اشاره کرد شرکت‌های برون‌مرزی در دبی خارج از محدوده قضایی تجاری محلی و دستگاه‌های قانونی امارات در حال فعالیت هستند. این شرکت‌ها یک نهاد تجاری قانونی بوده که هدف از تشکیل آنها تسهیل در انجام تجارت بین‌الملل در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید که شرکت‌های برون مرزی خارج از محدوده مالیات بر ارزش افزوده و گمرک امارات است و نمی‌تواند از شرایط تجارت در بازارهای محلی استفاده کند.

قبل از تصمیم‌گیری برای ثبت شرکت در دبی بهتر است با یک مشاور حقوقی یا حسابداری محلی مشورت کنید تا بهترین گزینه برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

مراحل ثبت شرکت در دبی چگونه است؟

جهت ثبت شرکت در دبی بایستی با مراحل ثبت شرکت و انواع شرکت برای ثبت در دبی آشنایی کامل داشته باشید. از این رو در ادامه به مراحل ثبت شرکت در امارات می‌پردازیم. این مراحل عبارت است از:

انتخاب فعالیت تجاری

اولین مرحله از مراحل ثبت شرکت در دبی انتخاب حوزه فعالیت در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که بهتر است حوزه فعالیت‌های خود را برای کشور امارات به گونه‌ای تنظیم کنید که سود بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

انتخاب نوع شرکت

ابتدا باید نوع شرکتی که می‌خواهید تأسیس کنید را انتخاب کنید. در دبی، معمولاً انواع شرکت‌های محبوب شامل شرکت محدود مسئولیت (LLC)، شرکت سهامی عام (PJSC) و شرکت فردی (Sole Proprietorship) هستند. شما می‌توانید جهت آشنایی با انواع شرکت برای ثبت در دبی ابتدای مقاله را مطالعه نمایید.

انتخاب نام شرکت

در سومین مرحله از مراحل ثبت شرکت در دبی نوبت به ثبت نام شرکت می‌رسد. باید یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. این نام باید منحصر به فرد باشد و با قوانین و مقررات مربوطه سازگار باشد.

تهیه مدارکات لازم

در این مرحله بایستی مدارک ارائه شده جهت دریافت مجوز که توسط وزارت توسعه اقتصادی بررسی می‌گردد را دریافت نمایید تا بتوانید به ثبت شرکت در امارات پردازید. همچنین برای ثبت شرکت، شما نیاز به تهیه مدارک مختلفی دارید، از جمله اساسنامه شرکت، اطلاعات صاحبان و مدیران شرکت، پاسپورت و تأیید محل زندگی صاحبان و سایر اسناد مرتبط.

درخواست مجوز

در انواع شرکت برای ثبت در دبی بسته به نوع فعالیت ، ممکن است نیاز به درخواست مجوز از سازمان‌های مربوطه داشته باشید. برای بعضی از فعالیت‌ها مانند صنایع خاص یا خدمات حمل و نقل، مجوز خاص لازم است. ثبت شرکت با تقدیم مدارک و پرداخت هزینه‌های لازم به دفتر ثبت شرکت، شما می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید.

دریافت گواهینامه

پس از تأیید ثبت شرکت، شما گواهینامه ثبت شرکت را از دفتر ثبت شرکت دریافت خواهید کرد.

باز کردن حساب بانکی

اکنون تنها کافیست با ارائه مدارکات جهت افتتاح حساب بانکی شرکتی اقدام نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که این فقط یک توضیح کلی است و ممکن است مراحل و الزامات ثبت شرکت در دبی بسته به نوع و فعالیت شرکت مورد نظر، متفاوت باشد؛ بنابراین، بهتر است با یک وکیل یا مشاور حقوقی محلی در این زمینه مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری در این زمینه دریافت کنید. شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای ما در گروه تجاری ققنوس نیز بهره‌مند شوید.

ثبت شرکت در دبی
ثبت شرکت در دبی

مدارک لازم برای ثبت انواع شرکت در دبی

در ابتدای مقاله با انواع شرکت برای ثبت در دبی آشنا شدیم. در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی می‌پردازیم. در جدول زیر مهم‌ترین مدارک مورد نیاز انواع شرکت برای ثبت در دبی پرداخته شده است.

اساسنامه شرکتاین اسناد حاوی اطلاعات مربوط به نام و نوع شرکت، مقررات داخلی، سهام‌داران و مدیران شرکت و دیگر جزئیات مربوط به ساختار شرکت است.
پاسپورت صاحبان و مدیران شرکتکپی پاسپورت صاحبان و مدیران شرکت برای اثبات هویت و تأیید اطلاعات شخصی لازم است.
تأیید محل زندگیبرخی از ادارات ممکن است از شما بخواهند تأیید محل زندگی خود را نیز ارائه کنید.
آدرس محل کاربرای ثبت شرکت در دبی، شما نیاز به آدرس محل کار دائمی دارید.
سرمایه اولیهبسته به نوع شرکت، شما باید سرمایه اولیه مورد نیاز را به حساب بانکی واریز کنید و گواهی واریز سرمایه را دریافت کنید.
مجوزهای خاصبسته به نوع فعالیت شرکت، ممکن است نیاز به درخواست مجوز از سازمان‌های مربوطه داشته باشید. به عنوان مثال، برای فعالیت‌های خاص مانند صنایع خاص یا خدمات حمل و نقل، مجوز خاص لازم است.

لطفاً توجه داشته باشید که این فقط یک توضیح کلی است و ممکن است مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی بسته به نوع و فعالیت شرکت مورد نظر، متفاوت باشد؛ بنابراین، بهتر است با یک وکیل یا مشاور حقوقی محلی در این زمینه مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری در این زمینه دریافت کنید.

شرایط انواع شرکت برای ثبت در دبی چیست؟

تا این بخش از مقاله با انواع شرکت برای ثبت در دبی آشنا شدیم و همچنین با مجوز و مدارکات لازم جهت ثبت شرکت در دبی نیز آشنایی کامل پیدا کردیم. از این رو در این بخش از مقاله نوبت به این موضوع رسیده است که با شرایط ثبت شرکت در امارات آشنا شویم. شرایط ثبت شرکت در این شهر در طی سال‌های اخیر تغییرات فراوانی داشته است و در حال حاضر جهت ثبت بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیاز به داشتن کفیل اماراتی ندارند و می‌توانند خود به تنهایی مالک صد در درصدی شرکت و سهام‌دار آن باشند. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که شرایط ثبت شرکت در شهر دبی با توجه به حوزه فعالیت و نوع شرکت متفاوت خواهد بود.

 به عنوان مثال می‌توان گفت اجاره انبار و یا محل تولید به عنوان یکی از شرایط لازم جهت ثبت شرکت در دبی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین بهتر است جهت آشنایی با شرایط اختصاصی ثبت شرکت در امارات با یک شرکت مطمئن مانند گروه تجاری ققنوس تماس حاصل فرمایید. جهت ثبت شرکت در دبی علاوه بر شرایط گفته شده لازم است تا شرایط عمومی را نیز رعایت کنید شرایط عمومی شامل موارد زیر می‌گردد:

  • دارا بودن شرایط سنی بین ۱۸ سال تا ۶۰ سال
  • بهره‌مندی از تمکن مالی کافی
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه فعالیت

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

هزینه انواع شرکت برای ثبت در دبی ممکن است بسته به نوع شرکت، مکان و سایر عوامل متغیر باشد. اما به طور کلی، هزینه‌های ثبت شرکت در امارات شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه ثبت شرکت

این هزینه بسته به نوع شرکت (مانند شرکت تجاری ساده، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت آزاده و غیره) و مکان ثبت شرکت (مانند زون‌های آزاد تجاری، مناطق آزاد و غیره) متفاوت است.

هزینه ترجمه اسناد و مدارک

جهت ثبت شرکت در دبی شما نیاز به ترجمه مدارک دارید ترجمه مدارک کم هزینه است که جهت ثبت شرکت در دبی بایستی پرداخت کنید

هزینه سفر به کشور امارات

سفر به امارات به عنوان یکی از مراحل مهمی در نظر گرفته می‌شود که جهت ثبت شرکت بایستی به انجام برسانید قطعاً سفر به دبی هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت که بایستی پرداخت کنید هزینه تهیه بلیط و هزینه اقامت به عنوان مهم‌ترین هزینه‌هایی است که جهت سفر به دبی باید پرداخت کنید

هزینه اجاره دفتر

انواع شرکت برای ثبت در دبی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دفتر را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که بعد از ثبت دفتر نسبت به پرداخت اجاره آن باید اقدام کنید.

هزینه‌های حقوقی

در صورت استفاده از خدمات یک وکیل یا شرکت حقوقی برای راهنمایی در فرایند ثبت شرکت، هزینه‌های حقوقی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

هزینه‌های مالیات

بسته به نوع فعالیت و درآمد شرکت، هزینه‌های مالیاتی نیز باید در نظر گرفته شود.

سایر هزینه‌ها

این شامل هزینه‌های مربوط به اجاره محل کار، پرسنل، بیمه و سایر هزینه‌های عملیاتی ممکن است.

با توجه به این موارد، هزینه انواع شرکت برای ثبت در دبی می‌تواند متغیر باشد. بهتر است با یک وکیل یا مشاور حقوقی محلی تماس بگیرید تا هزینه‌های دقیق و الزامات ثبت شرکت را بررسی کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس به انواع شرکت برای ثبت در دبی پرداخته شد. به این نکته توجه داشته باشید که در طی سال‌های اخیر ثبت شرکت در دبی از سوی ایرانی‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو ما در گروه تجاری ققنوس در قصد داریم تا در همراهی این مسیر کنار شما عزیزان باشیم. از آنجا که امکان اخذ اقامت امارات و همچنین افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان وجود دارد افراد علاقه‌مند به توسعه کسب و کار خود هستند. از این رو اگر شما هم جز افرادی هستید که نیاز به خدمات ثبت شرکت در امارات دارید می‌توانید از سرویس‌های اختصاصی گروه تجاری ققنوس بهره‌مند شوید و از خدمات ما که شامل حمل و نقل، ترخیص کالا، خریدهای خارجی و… است نیز استفاده کنید.

انواع شرکت برای ثبت در دبی کدامند؟

این شرکت‌ها شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مسئولیت محدود عام، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت مشارکتی، شرکت‌های برون مرزی و… است.

مهم‌ترین مراحل انواع شرکت برای ثبت در دبی چیست؟

مهم‌ترین این مراحل شامل انتخاب نوع شرکت، انتخاب نام شرکت، اخذ مدارکات لازم، درخواست مجوز و غیره در نظر گرفته می‌شود.

جهت تأسیس انواع شرکت برای ثبت در دبی چه مدارکی لازم است؟

مهم‌ترین مدارک جهت تاسیس انواع شرکت برای ثبت در دبی شامل اساسنامه شرکت، پاسپورت صاحبان کالا، تأیید محل زندگی، آدرس محل کار، سرمایه اولیه و… در نظر گرفته می‌شود.

هزینه ثبت شرکت در دبی به طور تقریب به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه به مواردی مانند هزینه ترجمه اسناد، هزینه سفر به کشور امارات، هزینه اجاره دفتر، هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های مالیات و سایر هزینه‌ها بستگی دارد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *