انواع مرسولات پستی: سریع ترین روش ارسال بار به ایران چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع مرسولات پستی

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه سرویس‌های پستی، انواع مرسولات پستی را برای ارسال و جابه‌جایی محموله‌های افراد ساماندهی نموده‌اند. شاید بسیاری تصور کنند که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت، دیگر استفاده از پست کاری بیهوده است؛ اما نه اشتباه است. خدمات پستی هنوز هم گره از کار افراد در ارسال بار باز می‌کنند. ممکن است که استفاده از پست‌های الکترونیکی، برای ارسال نامه‌ها مناسب باشد، ولی هنوز هم پست یک مرجع معتبر برای ارسال کالا محسوب می‌شود. پست با انواع خدمات متناسب با نیاز افراد مختلف، این امکان را فراهم می‌کند تا افراد از مزایای هر سرویس در جای درست و مناسب آن بهره ببرند. همچنین وجود انواع مرسولات پستی کمک می‌کند تا امورات پستی در حجم‌های بالا بهتر مدیریت شود.

برای همین در این بخش می‌خواهیم شما را با مهمترین انواع روش‌های ارسال انواع کالا توسط گروه تجاری ققنوس آشنا کنیم.

انواع مرسولات پستی

با خدمات متفاوتی که پست برای استفاده شما عزیزان در نظر گرفته، می‌توانید با بهره مندی بجا و درست از مزایای هر کدام از آن‌ها، حجم زیادی از امور را به ‌آسانی مدیریت کنید. در این قسمت به معرفی انواع مرسولات پستی می‌پردازیم:

پست پیشتاز

پست پیشتاز سریع‌ترین سرویس پستی حال حاضر از بین انواع مرسولات پستی در ایران می‌باشد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی از حداقل ۲۴ تا حداکثر ۴۸ ساعت، کالا و نامه‌های شما را تحویل می‌دهد. در این سرویس امکان پست خارجی هم وجود دارد و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، کالای خود را به مقصد خارجی ارسال کنید. ارسال مرسوله با پست پیشتاز، امکانات خاصی مانند امکان رهگیری مرسوله به وسیله بارکدهای ۱۰ و یا ۲۰ رقمی روی محصول وجود دارد. فرستنده کالا می‌تواند بارکد ذکرشده را به شماره پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال و از فرایند پست مرسوله خویش مطلع شود، و یا از طریق سایت مرسوله خود را پیگیری نماید.

انواع مرسولات پستی
انواع مرسولات پستی

پست سفارشی

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع مرسولات پستی ایران است که می‌توانید از طریق آن به ارسال کالا و یا نامه بپردازید. مهمترین ویژگی این سرویس، پست سریع محموله است. مأموران پست در هنگام تحویل بار، تأییدیه لازم را از گیرنده دریافت می‌کنند و فرستنده می‌تواند از طریق قبض ارسال بار خود، از سرنوشت محموله ارسالی باخبر شود.

پست عادی

خاطره‌انگیزترین نوع پست که هنوز هم طرفداران ویژه خود را دارد، پست عادی است. در طول سالیان دراز، صندوق‌های پستی صندوقچه بسیاری از اسرار مردم بوده‌اند. در ارسال با پست عادی، می‌توانید با الصاق تمبر بر نامه، آن را به نقطه‌ای دیگر از کشور راهی کنید. این سرویس در بین انواع مرسولات پستی، فقط مناسب برای ارسال نامه و مطبوعات است و امکان ارسال کالا با آن وجود ندارد.

پست دو قبضه

اگر در مورد ارسال به‌ موقع و درست محموله خود نگران هستید، می‌توانید از سرویس دو قبضه استفاده کنید. در این سرویس، مأموران پستی بلافاصله بعد از تحویل محموله پستی، رسیدی از گیرنده مبنی بر تحویل کالا دریافت و آن را به فرستنده کالا می‌فرستند. اما باید توجه کنید که هزینه این نوع ارسال پستی به ‌مراتب بیشتر از روش‌های دیگر می‌باشد؛ زیرا لازم است فرستنده هزینه ارسال محموله مضاعف را هم پرداخت کند.

پست یافته

ممکن است بسیاری از شما همیشه نگران از دست دادن یا مفقود شدن مدارک باشید. شاید برخی هم این را تجربه کرده‌اید و برای دریافت مجدد مدارکتان، روزها دوندگی کرده باشید. برای این منظور یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن، پست یافته می‌باشد. پست یافته یکی از انواع مرسولات پستی است که با هدف استرداد اسناد یافت شده راه اندازی شد تا اسناد را به به صاحبان اصلی آن‌ها برگرداند. شما می‌توانید در صورت مفقود شدن مدارکتان، درخواستی به اداره پست ارائه دهید تا اگر مدارک مذکور در صندوق‌های پستی یافت شد، به ‌آسانی به شما ارسال گردد. این را هم باید بگوییم که در این سریس هزینه پست به عهده مشتری می‌باشد.

پست سریع بین المللی چیست؟

با گذشت سال‌ها پیشرفت تکنولوژی، امروزه پست سریع بین المللی به عنوان یک صنعت مجزا محسوب می‌شود. یعنی خدمات پستی فقط محدود به پست داخلی نیست و پست و ارسال بین‌المللی را هم شامل می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که از بین انواع مرسولات پستی، پست اکسپرس بین المللی سریع‌ترین، موثر‌ترین و ارزان‌ترین روش ارسال مرسوله به خارج از کشور می‌باشد. وقتی شما درخواست انتقال بار به روش پست اکسپرس سریع بین المللی را می‌دهید، شرکت‌های پست سریع بین المللی آن را انجام می‌دهند.

گروه تجاری ققنوس با ارائه سریعترین خدمات در زمینه پست سریع بین المللی کالاهای وارداتی و صادراتی بهترین خدمات را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. در این روش، کالاهای شما در بیش از ۲۲۰ کشور جهان مانند پست به آلمان, پست به کانادا و … با تحویل از درب محل فرستنده، به درب محل گیرنده خواهد رسید. سیستم رهگیری در انواع مرسولات پستی گروه تجاری ققنوس در هر لحظه به شما امکان می‌دهد تا به اطلاعات و آخرین تغییرات کالا در طول مسیر حرکت دسترسی داشته باشید. همچنین ارائه سرویس Door to Door از دیگر خدمات پست سریع بین المللی گروه تجاری ققنوس است.

بهترین روش برای ارسال مرسوله های خارج از کشور چیست؟

برای ارسال کالا به خارج از کشور، پست اکسپرس نسبت به انواع دیگر روش‌ها مزایای بیشتری دارد. می‌توان گفت که این نوع پست، خدمتی از سوی شرکت‌هایی مانند گروه تجاری ققنوس است، که اغلب با نام پست پیشتاز هم معروف است. مهم‌ترین مشخصه پست اکسپرس که آن را از دیگر روش‌های پستی جدا می‌کند، سرعت آن است. به بیانی اگر شما بسته‌ای را با روش پست اکسپرس به خارج از کشور ارسال نمایید، در کمترین زمان ممکن نسبت به انواع مرسولات پستی به دست گیرنده خواهد رسید.

در پست اکسپرس می‌توانید با پرداخت مبلغی با توجه به نوع و وزن کالای ارسالی خود، از خدمات زیر استفاده کنید:

خدماتتوضیحات
ارسال نامه و مدارکانواع نامه‌ها و پاکت‌های بزرگ و کوچک حتی مدارک و اسناد معتبر را با پست اکسپرس قابل ارسال است
ارسال محموله‌های بزرگ تجاریارسال بسته‌ها و محموله‌های تجاری در ابعاد و سایزهای سنگین صنعتی و تجاری
بسته بندی کالاانجام بسته بندی کالا در مبداء و مقصد
بیمهحتی بیمه کالاهای خطرناک و با ارزش هم در پست اکسپرس امکان پذیر است
سرویس Door to Doorاستفاده از خدمات سرویس Door to Door درب به درب
انبارداری محموله ارسالیانبارداری مدرن محموله در کشور مبداء و مقصد
تحویل در مقاصد بین المللیتحویل کالا به لیست مقصد بین المللی
(Tracking) ردیابی آنلاین  بسته ارسالی تا زمان تحویل کالا به مقصد مورد نظر به شکل آنلاین قابل پیگیری است

در این قسمت انواع رایج خدمات پست اکسپرس ارائه شده توسط گروه تجاری ققنوس را آورده‌ایم که شما می‌توانید باتوجه به نیاز و شرایط خودتان، یکی از خدمات را انتخاب کنید؛ در حقیقت، برای انتخاب هر یک از انواع مرسولات پستی باید به فاکتورهایی توجه کنید.

بهترین روش برای ارسال مرسوله
بهترین روش برای ارسال مرسوله
  • تحویل در همان روز: اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای ارسال مرسوله خود هستید، تحویل در همان روز بهترین گزینه است. با کمک این خدمات، می‌توانید مرسوله  خود را فقط بعد از چند ساعت پس از ارسال دریافت کنید.
  • حمل‌ونقل شبانه: این نوع سرویس مقداری ارزان‌تر از تحویل مرسوله در همان روز با پست اکسپرس است. با ارسال شبانه می‌توانید مطمئن شوید که مرسوله شما در روز کاری بعدی و با هزینه‌ای پایین‌تر به دست گیرنده می‌رسد.
  • حمل بار هوایی ۲ روزه: در عرض یک یا دو روز کاری مرسوله شما در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری ارسال خواهد گردید.
  • حمل بار هوایی ۳ روزه: با استفاده از این سرویس، ارسال هوایی مرسوله در مدت ۳ روز انجام می‌شود و مسلما هزینه کمتری از ارسال هوایی ۲ روزه دارد.

ارسال مرسوله با روش پست اکسپرس نسبت به انواع مرسولات پستی، در کنار سرعت و امنیت، مزایای دیگری هم به‌قرار زیر دارد:

  • حمل و ارسال بسته‌ها بادقت بالا و رعایت استاندارد
  • امکان پیگیری آنلاین ۲۴ ساعته بسته ارسالی
  • هزینه این نوع پست به دو صورت قابل پرداخت است؛ یا توسط فرستنده و یا توسط گیرنده هنگام دریافت بسته
  • به‌کارگیری بهترین نوع حمل‌ونقل جهت ارسال مرسوله
  • بسیار مطمئن جهت تحویل به‌موقع انواع مرسولات پستی
  • بیمه کلیه بسته‌های ارسالی به روش پست اکسپرس
  • ثبت سفارش آنلاین

البته باید توجه کنید که برخی از این مزایای فوق فقط توسط شرکت‌های پست خصوصی به شما ارائه می‌گردند.

کدام روش ارسال کالا سریع تر است؟

ارسال بار و کالا به خارج از کشور، به سه روش زمینی، دریایی و هوایی امکان‌پذیر می‌باشد. اما پست اکسپرس هوایی در کمترین زمان ممکن و بسیار سریعتر از انواع مرسولات پستی، کالا را به مقصد می‌رساند. برای همین اکثر بسته‌های ارسالی جهت تحویل سریع به روش پست اکسپرس هوایی ارسال خواهند شد. در پست هوایی امکان ارسال انواع اسناد، مدارک، مکاتبات، کالاهای کم حجم و حتی گاهی اقلام بزرگ نیز وجود دارد. شاید این روش هزینه بالاتری داشته باشد؛ ولی با توجه به مزایا و خدماتی که ارائه می‌دهد استفاده از آن بسیار منطقی و قابل قبول است.

شرکت‌های پستی خصوصی و شرکت‌های حمل و نقل، خدمات پست هوایی به خارج کشور را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بر حسب نیاز و با بررسی کلیه شرایط، در یکی از شرکت‌ها درخواست پست هوایی را ثبت و با پرداخت هزینه‌ها منتظر باشید تا بسته ارسال شود. علاوه بر این، در پست هوایی نیز مانند انواع مرسولات پستی، خدمات متنوعی چون ارسال درب‌به‌درب و امکان ردیابی وضعیت بسته در طول مسیر برای شما وجود دارد. در ارسال و پست هوایی، انتقال بسته‌ها از طریق خطوط هوایی انجام می‌گیرد.

البته پست اکسپرس هوایی با محدودیت‌هایی مواجه است و شما نمی‌توانید هر چیزی را از طریق پست هوایی ارسال کنید. برای مثال مواد منفجره و تجهیزات نظامی، انواع مواد مخدر، انواع دارو، آهنربا و روزنامه‌های غیراخلاقی قابل ارسال با پست اکسپرس هوایی نیستند. در پست هوایی، علاوه بر موارد غیر مجاز تعریف شده، از انتقال مواردی که قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین ارسال هوایی، حمل‌ونقل آن را برای انواع مرسولات پستی ممنوع نموده نیز، باید خودداری ‌شود. ممنوعات پست هوایی در صفحه ممنوعات ارسال، بخش ممنوعات هوایی، قابل مشاهده است.

جمع بندی

امیدوارم با مطالعه این مقاله پاسخ تمام سوالات خود را در زمینه ارسال کالا دریافت کرده باشید. ما سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بهترین روش را از انواع مرسولات پستی برای ارسال بسته پستی خود انتخاب نمایید.

تیم فنی گروه تجاری ققنوس همواره در تلاشند تا سرویسی مطمئن و سریع به شما ارائه دهند که امکان ارسال به بیش از ۲۲۰ کشور جهان را دارد. بعد از استفاده از خدمات ما، تنها با یک کلیک در وبسایت گروه تجاری ققنوس می‌توانید از آخرین وضعیت پست مرسوله خود اطلاع یابید و در صورت وجود هرگونه ابهام با کارشناسان ما تماس بگیرید و از خدمات پیگیری تلفنی بهره برده و اطمینان حاصل کنید.

در نهایت اگر هرگونه سوال یا نظری در مورد انواع مرسولات پستی دارید حتما با کارشناسان ما در میان بگذارید. جهت استفاده از سرویس‌های ارسال پستی گروه تجاری ققنوس با شماره‌ ۴۸۰۰۰۱۱۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

انواع مرسولات پستی برای ارسال بار چیست؟

پست پیشتاز یا اکسپرس، پست سفارشی، پست عادی، پست دو قبضه و پست یافته انواع روش های ارسال پستی هستند که با توجه به نیاز خود و توضیحات متن مقاله می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پست سریع بین المللی چگونه است؟

پست سریع بین المللی یک صنعت مجزا در پست محسوب می‌شود که خدمات پستی و ارسال بین‌المللی را فراهم می‌کند. این روش سریع‌ترین، موثر‌ترین و ارزان‌ترین روش پستی به خارج از کشور است که خدمات تحویل درب به درب به بیش از ۲۲۰ کشور جهان را با سیستم رهگیری آنلاین دارد.

برای ارسال کالا به خارج از کشور کدام روش مناسب است؟

پست اکسپرس بین المللی مناسبترین روش برای ارسال به خارج است. سرعت و امنیت بالا، امکان ارسال نامه و مدارک معتبر و محموله‌های بزرگ تجاری و صنعتی، بسته بندی کالا در مبدا و مقصد، بیمه کالاهای خطرناک، ارائه سرویس Door to Door، انبارداری محموله و ردیابی آنلاین از خدمات پست اکسپرس است.

پست هوایی برای ارسال چه کالاهایی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مرسوله شما بسیار سریع به مقصد برسد از پست اکسپرس هوایی استفاده کنید. البته قبل از ارسال باید از ممنوعیت های ارسال پست هوایی مطلع شوید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *