سمپل یا نمونه کالا چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

سمپل یا نمونه کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

اگر شما دارای تجربه واردات کالا از هر کشوری هستید حتما با سوالات بیشماری رو به رو شده اید، مانند:

  • آیا کالایی که قصد خرید و وارداتش را دارید دارای کیفیت مناسبی است ؟
  • اگر به هر دلیلی شما کالا را وارد کردید و پس از صرف هزینه های بسیار مانند حمل و نقل و ترخیص کالا مد نظرتان نبود باید چگونه با این مشکل برخورد کنید؟
  • اصلا کالای شما قدرت کافی برای به فروش رسیدن  در بازار هدف شما را دارد یا خیر؟

و ده ها سوال دیگر…

جالبه که بدونید راه حل کلیه این مشکلات فقط یک کلمه است و آن هم کالا سمپل یا نمونه کالا می باشد.

بله، درست شنیدید سمپل (Sampel) یا همان نمونه کالا در واقع نمونه کوچک از کالایی است که قصد واردات آن را دارید و با دریافت آن پیش از واردات میتوانید از کیفیت محصول، نحوه کارکرد آن و … اطلاع پیدا کنید. پس اگر قصد دریافت سمپل  یا نمونه کالا را دارید در ابتدای کار باید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

همچنین پس از مطالعه این مقاله شما میتوانید به تسلط کافی در مباحث زیر پیدا نمایید:

  • مفهوم سمپل و نمونه کالا
  • مزایا و اهمیت خرید و دریافت سمپل و نمونه کالا

سمپل (Sampel) یا نمونه کالا به چه معناست؟

سمپل یا نمونه کالا چیست

در واقع تعریف ساده سمپل یا نمونه کالا در لغت به معنای دریافت کالا به میزان کم به عنوان نمونه است. به بیان ساده تر بعد از اینکه خریدار با فروشنده در مورد کالا به توافق رسید با موافقت دو طرف قرارداد نمونه کالا یا سمپل در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت تا کالا را مورد بررسی قرار دهد. حال سوال این است که اصلا دریافت سمپل چه کاربردی دارد؟

در پاسخ این سوال باید گفت با دریافت سمپل و نمونه کالا میتوانید:

  • کیفیت و اصل بودن کالا را بررسی کنید.
  • اعتبار فروشنده را بسنجید.
  • اطلاعات خود را در مورد کالای که قصد وارداتش را ارتقا دهید.
  • نوع رفتار بازار و جامعه را نسبت به کالا ارزیابی کنید.

البته توجه داشته باشید اهمیت دریافت نمونه کالا یا سمپل تنها به همین موارد ختم نمیشود؛ چرا که دریافت سمپل اهمیت خود را در حوزه خرید های بین المللی و واردات کالا ثابت کرده است.

این نکات کاملا بیانگر اهمیت سمپل و نمونه کالا است. در نتیجه اگر دوست دارید در مورد این موضوع بیشتر بخوانید، ادامه مطالب برای شما مفید باشد.

اهمیت سمپل و نمونه کالا در تجارت بین المللی

اهمیت سمپل و نمونه کالا در تجارت بین المللی

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده است که محصولاتی را از سایتی خریداری کرده باشید اما پس از دریافت آن متوجه میشوید که کالا چیزی که میخواستید نیست و یا کالا از کیفیتی که در تصاویر سایت فروشنده مشاهده کرده بودید برخوردار نیست.

در صورت مشاهده این مشکل عکس العمل شما چه خواهد بود؟ شاید ابتدا ترغیب شوید که جنس را به فروشنده بازگردانید؛ اما پس از بررسی دردسرهای بازگشت از انجام روند آن امتناع کنید.

حال تصور کنید کالایی را به صورت عمده خرید و واردات آن را انجام داده باشید، اگر پس از دریافت کالا به نتایجی مشابه مثال قبل دست پیدا کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ مسلما خسارات و ضررهای غیر قابل جبرانی به کسب و کارتان وارد خواهد شد و یا ممکن است منجر به از بین رفتن کل سرمایه شما شود. در نتیجه اینجاست که متوجه اهمیت دریافت سمپل یا نمونه کالا در تجارت بین المللی و خرید های خارجی خواهید شد.

در نتیجه با توجه به اهمیت بسیار بالای سمپل در ادامه به مهمترین مزایای دریافت نمونه کالا خواهیم پرداخت تا با اطلاع از این موارد تجارتی امن را تجربه کنید.

کاهش ریسک در تجارت بین المللی

کاملا واضح است که با دریافت سمپل یا همان نمونه کالا میتوان ریسک فعالیت های اقتصادی در تجارت بین المللی را به صورت چشمگیری کاهش داد. به این صورت که با دریافت نمونه کالا یا سمپل شما خواهید توانست اطلاعاتی در مورد کیفیت کالا، اعتبار فروشنده و مواردی از این قبیل را به دست آورید. از این رو پس از واردات کالا دچار مشکلات گوناگونی نخواهید شد.

همچنین آمارها و ارقام‌ ها نشان داده است که دریافت سمپل و نمونه کالا میتواند ۲۰% تا ۳۰% از ریسک های واردات کالا را کاهش دهد، از این رو به وضوح می توان گفت درصد قابل توجهی است و نباید از آن چشم پوشی کرد.

ارزیابی بازار فروش کالا

اصلا به این فکر کردید که اگر مثلا یک میلیارد تومان از یک کالا را خریداری کنید و به ایران وارد کنید و نتوانید آن را در بازار ایران به فروش برسانید چه خواهد شد؟

یا شاید تا زمانی که شما کالایی را برای واردات انتخاب کردید، بازار توسط رقبا تصاحب شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اینجاست که متوجه اهمیت ارزیابی بازار فروش کالا خواهید شد. یکی از مزایایی خرید سمپل یا نمونه کالا بحث ارزیابی بازار برای فروش کالای فوق و یا همان نیازسنجی مشتری می باشد.

ارزیابی نکردن بازار پیش از واردات ممکن است خساراتی را برایتان به دنبال داشته باشد . به عنوان نمونه شما کالایی را وارد کشور می‌ کنید که خرید و فروش آن ممنوع است و اگر از پیش نسبت به دریافت سمپل یا همان نمونه کالا اقدام نکرده باشید و بازار را ارزیابی نکرده باشید؛ تمام سرمایتان به باد رفته است.

 پس در عرصه تجارت بین المللی عجله را کنار بزارید و حتما پیش از اقدام به واردات سمپل یا نمونه کالا را از فروشنده خود تهیه کنید و واکنش بازار هدف نسبت به کالا را مورد ارزیابی دهید.

بررسی کیفیت کالای اصلی

با دریافت سمپل یا نمونه کالا میتوانید اطلاعاتی را در مورد کیفیت کالا به دست آورید، به این صورت که گاهی فروشندگان اطلاعات دقیقی در مورد کیفیت کالا به شما ارائه نمی‌ دهند، حتی در تجارت بین‌ الملل نیز گاهی به علت مواردی مانند ابهام در ترجمه و یا سوء استفاده فروشندگان خارجی از خریداران ایرانی ممکن است محصولاتی نامرغوب به شما فروخته شود. اینجاست که اهمیت دریافت نمونه کالا یا سمپل مشخص میشود. در نتیجه بهتر است حتماً نسبت به دریافت سمپل از فروشندگان خارجی اقدام کنید و پس از دریافت سمپل و بررسی کیفیت آن نسبت به واردات انبوه اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن آخر

اگر قصد دارید تا تجارتی پرسود را تجربه کنید باید از تمامی نکات و سیاست‌ های کاری اطلاع دقیق داشته باشید، به این صورت که اگر به صورت حرفه‌ ای نسبت به دریافت نمونه کالا و یا سمپل اقدام نکنید؛ در ادامه نباید انتظار تجارتی پرسود را داشته باشید. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس به مهمترین نکات در زمینه سمپل و اهمیت آن در تجارت بین‌ المللی پرداختیم، همانطور که گفته شد دریافت نمونه کالا یا همان سمپل میتواند موجب شود تا:

  • ریسک‌ های تجاری را کاهش دهیم.
  • صحت اطلاعات داده شده توسط خریدار را ارزیابی کنیم.
  • کیفیت کالا را بسنجیم.

در انتها اگر در مورد سمپل یا همان نمونه کالا سوالی مانند شرایط حمل سمپل و یا خرید سمپل دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است ما در سایر مقالات این بحث ها به صورت کامل پرداخته ایم که میتوانید از آن ها جهت افزایش اطلاعات خود استفاده کنید. همچنین اگر این مقاله برای شما مفید بود و آن را دوست داشتید به شما پیشنهاد میکنیم تا آن را با دوستان، آشنایان و تمامی افرادی که احساس میکنید به مطالعه مقاله نیاز دارند؛ معرفی کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *