بازار فوتین چین کجاست؟ هرآنچه باید بدانید!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بازار فوتین چین

آنچه در این مقاله میخوانید

اگر به تازگی وارد دنیای تجارت و واردات کالا از چین شده‌اید، گروه تجاری ققنوس در این مطلب شما را با بازار فوتین چین آشنا می‌کند. زیرا در سالیان اخیر چین به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مبدا کالا برای تجار ایرانی تبدیل شده است و هر ساله بازرگانان زیادی به واردات کالا از چین به ایران می‌پردازند. و البته اصلی‌ترین دغدغه این بازرگانان، یافتن یک بازار عمده فروشی مطمئن برای خرید بهترین کالاها با قیمت مناسب است. چین دارای بازارهای عمده فروشی بسیار زیادیست که در این بین بازارهای عمده فروشی شهر ایوو از جمله بازار فوتین، مناسبترین مکان برای خرید کالاهای صادراتی است.

فروشندگان این بازار خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه  می‌دهند و انواع کالا در آن موجود است. جهت آشنایی با نواحی مختلف این بازار بزرگ عمده فروشی حتما در این مطلب همراه ما باشید تا با یکی از بهترین بازارهای چین آشنا شوید.

بازار بزرگ فوتین چین

بازار فوتین در چین متشکل از پنج ساختمان به هم پیوسته، در پنج طبقه، از بزرگترین بازارهای عمده فروشی جهان است. شما با ورود به این بازار از فراوانی و تنوع بالای کالاهای موجود در آن خیره خواهید شد. در بازار فوتین دفاتر کارخانجات و نمایندگان آنها، همچنین دیگر عمده فروشان به عرضه اعنوا کالاهای خود مشغولند. در بازار فوتین چین فروشندگان غالبا موارد اجناس را به شکل آماده موجود می‌کنند و حتی کالاهایشان را با حداقل خرید که معمولا یک کارتن می‌باشد، می‌فروشند. اگر فردی وارد بازارهای عمده فروشی شهر ایوو شود، حتی اگر تاجر و بازرگان نباشد و به قصد خرید هم نیامده باشد، امکان ندارد سری به این بازار بزرگ نزند.

این بازار آنقدر بزرگ و غول پیکر است که، بازدیدکنندگان با ورود به آن، فقط می‌توانند بخش کوچکی از بازار را ببینند. زیرا همه در برابر وسعت این بازار دچار سردرگمی خواهند شد و برای بازدید از کل بازار به زمانی طولانی یعنی چند روز پی در پی نیاز است. تاسیس این بازار در سال ۱۹۸۲ می‌باشد و در طول سی سال گذشته، یازده بار تغییر نمود و هر بار تکمیل و گسترش یافت تا اینکه به شکل کنونی در آمد.

گردانندگان و مدیران بازار فوتین چین هم در طی این مدت، در تلاش برای افزایش امکانات و سرویس‌های لازم این بازار بین المللی بودند تا بتواند به عنوان بازاری از بازارهای عمده فروشی شهر ایوو به جایگاه ویژه‌ای در مجامع بین المللی دست یابد. در واقع هم اکنون توانست جایگاه بسیار ویژه‌ای در چین و در جهان میان تجار و بازرگانان پیدا کند.

بازار فوتین چین
بازار فوتین چین

نواحی بازار فوتین چین

بازار فوتین از ۵ بخش اصلی تشکیل می‌شود که هر کدام به فروش کالاهای خاصی اختصاص دارند. بنابراین لازم است قبل از مراجعه به آن، با در نظر گرفتن نوع کالاهای مورد نیاز خود، بخشی که به کلای شما مختص است را انتخاب نمایید. اگر بدون چنین اطلاعاتی وارد این بازار شوید، ممکن است با اشتباه خود مجبور شوید روزها دنبال محل اصلی این کالاها بگردید. از این رو در ادامه می‌خواهیم شما را به تفکیک با هر یک از این ۵ بخش آشنا کنیم تا خریدی موفقیت آمیز از بازارهای عمده فروشی شهر ایوو و بازار فوتین چین تجربه کنید.

نواحی بازار فوتینتوضیحاتکالاهای هر طبقه
ناحیه اولاین بخش در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۰۲ با مساحتی حدود ۳۴۰۰۰۰ متر مربع افتتاح گردید. این بخش دارای ۴ طبقه با کالاهای مختص خود است.طبقه یک: گل مصنوعی، اسباب بازی و لوازم گل
طبقه دو: جواهرات و زیورآلات، لوازم زینتی مو
طبقه سه: زیورآلات، قاب، سرامیک و کریستال، وسایل توریستی و مسافرتی، لوازم جشن و دکوری
طبقه چهار: سالن تایوان (گل، زیورآلات، صنایع دستی)، بازار فروش کالاهای کارخانه‌ای مثل انواع اسباب بازی، لوازم و ابزار آلات و …
ناحیه دومدر سال ۲۰۰۴، با مساحتی حدود ۶۰۰۰۰۰ متر مربع افتتاح شد که میزبان ۸۰۰۰ غرفه و بیش از ۱۰۰۰۰ کسب و کار می‌باشد. ناحیه دوم بازار فوتین چین متشکل از ۵ طبقه با انواع کالاست.طبقه یک: پوشاک و لوازم مرتبط با باران و طوفان، کیف‌های سامسونت و چتر
طبقه دو: تولیدات الکتریکی، ابزار و سخت افزار، قفل، وسایل نقلیه
طبقه سه: ابزار آشپزخانه، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی کوچک، لوازم ارتباطی و مخابراتی، تجهیزات الکترونیکی و عکاسی، باتری، لامپ و ساعت
طبقه چهار: ابزار و لوازم الکترونیکی
طبقه پنج: آژانس‌های صادراتی و تولیدات ویژه
 ناحیه سومدر بین بازارهای عمده فروشی شهر ایوو، ناحیه سوم بازار فوتین در سال ۲۰۰۸ در ۵ طبقه و یک زیر زمین تاسیس گردید.زیر زمین: تصاویر مخصوص سال نو، انواع تقویم دیواری
طبقه اول: کاغذ، جوهر، خودکار و عینک
طبقه دوم: کالاهای تفریحی و سرگرمی، کالاهای ورزشی، لوازم التحریر
طبقه سوم: آینه و شانه، دکمه و زیپ، لوازم آرایشی و زیبایی، اکسسوری‌های پوشاک
طبقه چهارم: کالاهای کارخانه‌ای مانند لوازم آرایشی، کالاهای ورزشی و …
طبقه پنجم: قاب و نقاشی
ناحیه چهارمبخش چهارم بازار فوتین چین هم مانند بخش سوم، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد که دارای ۵ طبقه است.طبقه اول: جوراب
طبقه دوم: کالاهای بافتنی مانند دستکش، کلاه و نقاب، گوش پوش و …
طبقه سوم: انواع حوله، طناب، کفش، کراوات و نخ قلاب دوزی
طبقه چهارم: لباس زیر، کمربند، روسری
طبقه پنج: کفش، پوشاک، قاب و لوازم التحریر و مرکز خرید و گردشگری
ناحیه پنجممنطقه پنج بازار فوتین از بازارهای عمده فروشی شهر ایوو هم در سال ۲۰۱۱ در ۵ طبقه افتتاح شد که هر دارای کالای خاصی است.طبقه اول: مرکز تجاری و نمایشگاهی تولیدات آفریقایی، زیورآلات، صنایع دستی، کالاهای مصرفی روزانه، پوشاک، وسایل بهداشتی
طبقه دوم: کالای خواب، صنایع دستی
طبقه سوم: پارچه، پرده، منسوجات بافتنی
طبقه چهارم: لوازم ماشین و موتور سیکلت، ضروریات ماشین، توزیع کالاهای مصرفی
طبقه پنجم: خدمات آنلاین، فروشگاه‌های مجازی

بازار فوتین کجاست؟

ایوو یکی از معروفترین شهرهای تجاری کشور چین است که هر ساله پذیرای جمعیت عظیمی از تجار و بازرگانان از سراسر جهان می‌باشد. دلیل حضور تجار در این شهر وجود بازار فوتین چین است که در ایوو قرار دارد.  بازار فوتین از جمله بزرگترین بازارهای عمده فروشی شهر ایوو و جهان است که وسعت بی نظیر آن، موجب تعجب هر بیننده‌ای می‌شود. شهر ایوو (Yiwu) از شهرهای استان ژجیانگ (Zhejiang) است که در شرق کشور چین واقع می‌باشد. فاصله این شهر با شانگهای حدود ۳۰۰ کیلومتر است. ایوو از لحاظ بازار کالاهای کوچک مصرفی، به مدت سال است که رتبه نخست کشور چین را دارد.

اگر بپرسند بزرگ‌ترین مرکز عمده ‌فروشی در جهان کدام است، می‌توان با اطمینان از شهر ایوو و بازار فوتین چین نام برد. بازارهای بزرگ این شهر بهترین فرصت برای بازرگانانی است که قصد واردات کالا از چین به ایران را دارند.

این شهر در حال حاضر تقریبا دارای ۱.۲ میلیون نفر جمعیت است. ایوو در گذشته مرکز تجمع خرده‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد بود؛ اما بعد از اصلاحات اقتصادی در چین و احداث بازارهای بزرگ در این شهر، از جمله بازار ایوو که به بازار فوتین (Futain) معروف است، تحولی اساسی در توسعه اقتصادی این شهر رقم خورد. در حال حاضر اکثر بازارهای عمده فروشی شهر ایوو و بازار فوتین، یک مرکز اطلاعات، نوآوری، نمایشگاهی و مرکز توزیع کالاهای مصرفی می‌باشند.

بسیاری از بازرگانان گاهی چندین بار در سال به این بازار می‌آیند تا ضمن آشنایی با کالاهای جدید، موارد مورد نیاز خود را خریداری کنند. از این رو می‌توان گفت امروزه بازار فوتین چین در شهر ایوو از یک  بازار سنتی بزرگ، به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل گردیده است که در تمام روزهای سال باز بوده و پذیرای عموم مردم از سراسر دنیاست.

بازارهای عمده فروشی شهر ایوو
بازارهای عمده فروشی شهر ایوو

جمع بندی

در این مطلب از گروه تجاری ققنوس نگاهی داشتیم به بازارهای عمده فروشی شهر ایوو یعنی بازار فوتین چین که از بزرگ‌ترین بازارهای عمده فروشی در چین و جهان است. تعداد زیادی از تاجران ایرانی هر ساله برای خرید کالاهای مورد نظر خود به بازار فوتین شهر ایوو مراجعه می‌کنند. شما در این بازار می‌توانید انواع کالاهای مورد نظر خود را برای واردات به ایران پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید به وسیله شرکت‌های واسط تجارت و بازرگانی بین ایران و چین مانند گروه تجاری ققنوس، کاتالوگ و نمونه کالا درخواست نمایید.

پس اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، شرکت بازرگانی ققنوس به شما خدمات مشاوره خرید و آشنایی با نواحی مختلف بازار فوتین چین را می‌دهد. شما می‌توانید تمامی مراحل واردات کالا از چین و خرید از بازارهای عمده فروشی شهر ایوو را از اولین گام تا زمان تحویل کالا در ایران به ما واگذارکنید.

بازار فوتین چه نوع بازاری است؟

یک بازار عمده فروشی بسیار بزرگ و خیره کننده در چین که با ۵ ناحیه مختلف انواع و اقسام کالاها را با قیمت مناسب به مشتریانی از سراسر دنیا عرضه می‌کند. در این بازار می‌توانید فروشندگانی از دفاتر کارخانجات و نمایندگانشان گرفته تا دیگر عمده فروشان را بیابید.

بازار فوتین چین در کجا قرار دارد؟

این بازار یکی از بازارهای عمده فروشی شهر ایوو در استان ژجیانگ واقع در شرق کشور چین است که با شهر شانگهای حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

آیا می‌توانم کالاهای با حجم کم نیز از بازار فوتین خرید کنم؟

بله. در بازار فوتین اغلب فروشندگان اجناس خود را به شکل آماده و گاهی با حداقل خرید که معمولا یک کارتن است هم به فروش می‌رسانند.

چگونه می‌توانم از بازار فوتین چین خرید کنم؟

شما می‌توانید با ارائه اطلاعات کالای مورد نظر خود به کارشناسان گروه تجاری ققنوس، تمام مراحل خرید را به ما بسپارید. این شرکت با داشتن دفتر بازرگانی در چین کالاهای شما را از فروشندگان معتبر خرید و در ایران تحویل می‌دهد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *