۱۰ نمونه از بنادر مهم آسیا را بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بنادر مهم آسیا

آنچه در این مقاله میخوانید

قاره آسیا به عنوان بزرگترین قاره جهان و با دارا بودن تنوع فرهنگی بالا، سهم بزرگی از رشد کشتیرانی بین المللی را به خود اختصاص داده است؛ لذا وجود برخی بنادر مهم در این قاره، دور از انتظار نخواهد بود. از بین ۱۰ بندر پر اهمیت در دنیا، ۸ بندر در آسیا قرار گرفته اند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نمونه از بنادر مهم آسیا و استراتژیک از لحاظ وسعت، ترافیک و رتبه آشنا کنیم. بنادر جنوب آسیا از لحاظ اقتصادی و جغرافیایی بسیار حائز اهمیت هستند و قطعا اشنایی با بزرگترین بندر اسیا در رشد تجارت شما موثر خواهد بود.

بندر سنگاپور از جمله بنادر مهم آسیا

اولین بندری که در لیست بنادر مهم آسیا معرفی میکنیم، بندر سنگاپور میباشد. بندر سنگاپور از نظر وسعت و ترافیک، دومین بندر بزرگ جهان و بزرگترین بندر اسیا به شمار می آید. ترافیک این بندر در سال ۲۰۱۹ به ۳۷.۲ میلیون TEU رسید. تقریبا هر چند دقیقه یکبار، یک کشتی در این بندر پهلو گرفته و یا آن را ترک می کند. همچنین، بندر سنگاپور به صدها بندر در سرتاسر دنیا متصل بوده و دارای حدود ۲۰۰ خط کشتیرانی است. چنین برآورد می شود که همواره در هر بازه زمانی مشخصی به طور متوسط ۱۰۰۰ کشتی در این بندر حضور دارند.

بزرگترین بندر اسیا
بزرگترین بندر اسیا

بندر شانگهای

در سال ۲۰۰۵، حجم محموله های جابه جا شده در بندر شانگهای که از جمله بنادر مهم جنوب آسیا است، به بیش از ۴۴۳ میلیون تن رسید و از بندر سنگاپور پیشی گرفت. در واقع پیشرفت سریع و روزافزون چین در زمینه اقتصادی، نقش مهمی در رونق این بندر ایفا کرده است. همچنین، در سال ۲۰۲۰، حجم کانتینری این بندر به ۴۳.۵ میلیون TEU رسید که رکورد بی نظیری محسوب می شود. بندر شانگهای با کسب این رکورد جدید، عنوان شلوغ ترین و پرترافیک ترین بندر جهان را نیز از آن خود کرد. علاوه بر این، واردات از شانگهای یکی از بهترین انتخاب ها جهت واردات و توسعه تجارت به شمار میرود.

بندر لائم چابانگ تایلند از جمله بنادر مهم آسیا

بندر لائم چابانگ بندر مهم و مرکزی تایلند بوده و با داشتن ترافیک سالانه ۸ میلیون TEU، چهارمین بندر بزرگ جنوب شرق آسیا به حساب می آید. این بندر که از دیگر بنادر مهم جنوب آسیا است، چندین لنگرگاه کوچک و هفت پایانه از جمله پایانه D، پیشرفته ترین پایانه تایلند را در برمیگیرد.

بندر بوسان

بندر بوسان پل ارتباطی بین اقیانوس آرام و آسیا تلقی شده و به عنوان مهم ترین بندر کره، ۸۱ درصد محموله های کانتینری و حمل بار دریایی را مدیریت می کند. این بندر ظرفیت جا به جایی ۹۱ میلیون تن محموله را دارا بوده و نیز به عنوان پنجمین بندر شلوغ دنیا و از بنادر مهم جنوب آسیا شناخته می شود. ترافیک بندر بوسان در سال ۲۰۲۰، به ۲۳.۵ میلیون TEU رسیده است.

بندر هنگ کنگ

پیش از آنکه بندر سنگاپور، بزرگترین بندر اسیا به عنوان پر ترافیک ترین بندر جهان معرفی شود، این عنوان در انحصار بندر هنگ کنگ بود؛ اما با این حال هنوز هم این بندر جزو مهمترین بنادر دنیا و از بنادر مهم جنوب آسیا به شمار می آید. بندر هنگ کنگ در رقابت با شانگهای، رشد قابل توجهی از خود نشان داده است. به علاوه، ترافیک این بندر در سال ۲۰۱۶ به ۱۹.۸ میلیون TEU رسید و اهمیت این بندر شلوغ را در زمینه رشد اقتصادی، بیش از پیش به رخ کشید.

بندر کلانگ

بندر کلانگ به عنوان مهمترین قطب اقیانوسی مالزی، در رتبه چهاردهم دنیا نیز قرار دارد. این بندر به راه آهن کوالالامپور متصل بوده و از این رو نقش مهمی در مبادلات اقتصادی ایفا می کند. ترافیک بندر کلانگ در سال ۲۰۱۸ به ۱۲.۳ میلیون TEU رسیده و همچنین، این بندر از بنادر مهم آسیا و دومین بندر بزرگ در جنوب شرقی آسیا نیز به شمار می آید.

بندر توکیو _ یکی از بنادر مهم جنوب آسیا

بندر توکیو نمونه دیگری در لیست بنادر مهم آسیا است که در منطقه ای با رشد اقتصادی متمرکز و جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر واقع شده و در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد. ترافیک بندر توکیو در سال ۲۰۰۵ به حدود ۳.۵ میلیون TEU رسید که رقمی بی سابقه بود. این بندر به جایگاه کشتی های بزرگ معروف شده و ظرفیت زیادی در پایانه ویژه کشتی های نفتی دارا می باشد.

بندر جواهر لعل نهرو

بندر جواهر لعل نهرو به عنوان بزرگترین بندر کانتینری هند، بیشترین سهم از این تجارت را به خود اختصاص داده است. این بندر با دریای عرب هم مرز بوده و به بزرگراه ها و راه آهن های اصلی هند متصل است. در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حجم کانتینری این بندر به حدود ۵ میلیون TEU رسید.

بندر تانجونگ پالاپاس مالزی

بندر سنگاپور بزرگترین بندر اسیا و این بندر سومین بندر بزرگ در جنوب شرق آسیا و یکی از ۲۰ بندر بزرگ در جهان بوده و تردد سالیانه در آن به حدود ۱۲ میلیون TEU میرسد. همچنین، بندر تانجونگ پالاپاس از لحاظ تکنولوژی، پیشرفته تر از اغلب بنادر مهم آسیا بوده و در سال ۲۰۱۹ برای سومین بار متوالی، رکورد حمل بار با کشتی را شکسته است.

بنادر جنوب آسیا
بنادر جنوب آسیا

بندر شنزن

بازارهای شنزن از جمله بهترین منابع برای تامین و واردات کالا به شمار میروند و بندر شنزن یکی از بزرگترین بنادر چین است و از نظر توسعه فرصت ها و پیشرفت های تکنولوژیکی، جزو یکی از برترین بنادر مهم جنوب آسیا و جهان به حساب می آید. این بندر در واقع مجموعه ای از بنادر در کنار خط ساحلی بوده و با در اختیار داشتن شعبات مرکزی ۴۰ شرکت کشتیرانی، امکان تردد و توسعه را برای ۱۳۰ خط کانتینری فراهم کرده است. به علاوه، بندر شنزن با حدود ۳۰۰ بندر در کشورهای مختلف در ارتباط بوده و در سال ۲۰۱۸ با ظرفیت ۲۷.۷ میلیون تن TEU، در رتبه سومین بنادر کانتینری جهان قرار گرفته است.

کلام پایانی

یکی از مهمترین دلایل رشد اقتصاد و تجارت یک کشور، قطعا بنادر مجهز و توسعه یافته‌ای است که از لحاظ جغرافیایی ارتباط بسیار مناسبی با دیگر کشورها برقرار میکنند و توانایی مدیریت انواع خطوط کشتیرانی را دارند. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس تلاش کردیم تا لیستی از ۱۰ نمونه از بنادر مهم جنوب آسیا و بزرگترین بندر اسیا را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری جهت حمل بار دریایی و واردات از کشورهایی مانند واردات بار از کره جنوبی، واردات از چین و.. داشته باشید.

اگر تصمیم به واردات کالا گرفته‌اید و نیاز به خدمات تامین و منبع یابی کالا، اعتبارسنجی فروشندگان، حمل و نقل بین المللی و پرداخت های بین المللی دارید، تیم کارشناسان گروه تجاری ققنوس آماده هستند تا شما را در تمامی مراحل واردات و خرید کالا راهنمایی کنند. خدمات حمل بار هوایی از چین، انجام حواله یوان، منبع یابی و سورسینگ کالا و حمل و نقل بین المللی از جمله خدمات ویژه ما به مشتریان عزیز میباشد. برای اطلاعات بیشتر، با کارشناسان گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *