آشنایی کامل با بندر دالیان در جیانگسو

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بندر دالیان در جیانگسو

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از قطب‌های مهم در حوزه‌های اقتصادی، کشتی‌رانی و لجستیک در شمال شرقی آسیا، بندر دالیان در جیانگسو چین است. این بندر در شهر دالیان یکی از بزرگترین بنادر جهان است که نقطه عبور و ترانزیت حجم زیادی از کالاها در قاره آسیا می‌باشد. شهر دالیان در گذشته با نام‌هایی چون «دالنی» و «دایرن» نیز شناخته می‌شد و در طول تاریخ، به‌دلیل داشتن بنادر متعدد، بارها مورد تاخت‌وتاز قدرت‌های بیگانه قرار گرفته بود. از طریق این بنادر حمل‌ونقلی، محموله‌های بازرگانان با استفاده از انواع وسایل حمل آبی و کشتی‌ها به بنادر دیگری در سراسر دنیا حمل می‌شوند.

از آنجا که یکی از رایج‌ترین روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالاها از گذشته تاکنون، حمل دریایی است، در این مقاله، به بررسی اجمالی شهر دالیان و حمل دریایی توسط گروه تجاری ققنوس از بندر دالیان و اهمیت آن در تجارت بین‌المللی می‌پردازیم.

معرفی بندر دالیان در جیانگسو

بندر دالیان واقع در ضلع جنوبی شبه جزیره لیائودانگ در استان لیائونینگ، در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و شمالی‌ترین بندر در کشور چین و بزرگترین بندر در شمال شرقی این کشور است. از آن زمان ارائه خدمات این بندر به بندرهای آسیای شرقی، آسیای شمالی و اقیانوس آرام دارد و به‌عنوان دروازه تجارت با اقیانوس آرام شناخته می‌‍‌‌شود.

اولین کشتی‌های کانتینری در سال ۱۹۷۲، وارد بندر دالیان در جیانگسو شدند و به این ترتیب اولین راه‌های کانتینری چین راه‌اندازی گردید. بندر دالیان ارتباطات تجاری و کشتی‌رانی خود را از طریق ۶۸ مسیر حمل‌ونقل کانتینری بین‌المللی و داخلی با افزون بر ۳۰۰ بندر در ۱۶۰ کشور جهان برقرار نموده است. این بندر هر ساله حداقل حمل ۱۰۰ میلیون محموله دریایی را اداره می‌کند و با کمک‌ها و تلاش مستمر کارکنان، پیشرفت‌های تاریخی شگفت‌انگیزی رقم زده است. هم اکنون، بندر دالیان چین یکی از ۱۰ بندر بزرگ در سراسر دنیاست که سالانه محموله‌های بزرگی توسط کشتی‌های بزرگ کانتینری از آنجا بارگیری و تخلیه می‌شوند.

بندر دالیان در جیانگسو
بندر دالیان در جیانگسو

امکانات بندر دالیان چیست؟

بندر دالیان در جیانگسو بر روی دریای زرد واقع شده است. این بندر با مساحت منطقه آبی حدود ۳۴۶ کیلومتر‌مربع و مساحت منطقه خشکی حدود ۱۵ کیلومترمربع، سطح وسیعی را پوشش می‌دهد. همچنین یک شبکه حمل‌ونقل کالا در بندر دالیان تاسیس شده است که در آن ترکیبی از سیستم قطار منظم کانتینری و قطارهای مخصوص حمل غلات و سنگ آهن در حال فعالیت می‌باشند.

اولین شرکت مدیریت مالی محلی استان لیائونینگ، شرکت سرمایه‌گذاری دریایی شهر دالیان است که توسط کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری چین تایید شده است. این شرکت می‌تواند خدمات مالی قابل اعتمادی را برای تمامی مشتریان فراهم نماید. از دیگر امکانات بندر دالیان در جیانگسو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ۱۶۰ کیلومتر خطوط تخصصی
  • ۳۰۰۰۰۰ مترمربع مخازن
  •  ۸/۱ میلیون کیلومتر مربع متشکل از انبارها برای نگهداری کالاها
  • بیش از ۱۰۰۰ واحد از انواع مختلف ماشین‌آلات و تجهیزات تخلیه و بارگیری 

زیرساخت بندر دالیان در جیانگسو 

در بندر دالیان ۸۰ اسکله مدرن تولیدی وجود دارد که از بین آنها  ۳۸ اسکله آب‌های عمیق، مختص کشتی‌های بزرگی با وزن بالای ۱۰۰۰۰ تن (DWT) می‌باشد. همچنین بندر دالیان چندین ترمینال جهانی دارد که از طریق آنها می‌تواند انواع کشتی‌ها در اندازه‌های مختلف را بدون توجه به اندازه و بزرگی آنها در خود جای دهد.

بندر دالیان در جیانگسو در آینده هم مسیر پیشرفت هوشمندانه‌ای را طی خواهد کرد. زیرا سیاست‌های جدید کسب‌وکار و دولت چین از پیشرفت این بندر بسیار پشتیبانی می‌کند. این بندر به دنبال گسترش سریع کسب‌وکارهای خدماتی مدرن و سطح بالا، یک برنامه یکپارچه زیست‌محیطی را هم برای خطوط حمل‌ونقل ارائه می‌دهد.

اقتصاد شهر دالیان چین چگونه است؟

اگر با مسائل اقتصادی تا حدودی آشنایی دارید، حتما می‌دانید که یکی از روش‌های سنجش پیشرفت اقتصادی یک منطقه، توجه به میزان تولید ناخالص داخلی آن است. بنابراین در مورد دالیان باید بگوییم که از سال ۱۹۹۲ این شهر، دارای درصد افزایش دو رقمی سالانه مستمر در تولید ناخالص داخلی بوده است. تولید ناخالص داخلی شهر دالیان در سال ۲۰۱۴، با  ۵.۸ درصد افزایش، به ۷۶۵.۵۶ میلیارد یوان رسید. درحالی‌که تولید ناخالص داخلی سرانه شهر و بندر دالیان در جیانگسو برابر با ۱۰۹۹۳۹ یوان بود.

بر اساس ارزیابی‌هایی که مرکز آمار  National Bureau در سطح کل کشور چین انجام داد، دالیان هشتمین شهر پرقدرت از نظر اقتصادی در کشور چین می‌باشد. از مهم‌ترین صنایع این شهر می‌توان تولیدات ماشین، پتروشیمی، استخراج نفت و نیز الکترونیک را نام برد. همچنین چند بخش کلی زیر هم در دالیان از گذشته تا به امروز بسیار رونق داشته‌اند:

کشاورزی و آبزی‌پروری

شهر دالیان در اصل منطقه‌ای مبتنی بر کشاورزی و آبزی‌پروری بود که در اوایل قرن بیستم و در دوران چوان گواندونگ، بعد از باز شدن کشتی بین یانتای و لوشون، سکونت در آن توسط کشاورزان و ماهیگیران شاندونگ در آن سوی دریای زرد آغاز گردید. به این ترتیب بندر دالیان در جیانگسو کم‌کم شکل گرفت و گسترش یافت.

صنایع سنگین، سبک و توزیع

در شهر دالیان حتی قبل و در طول جنگ دوم چین و ژاپن، صنایع کشتی‌سازی و لوکوموتیو مستقر بودند. شرکت‌هایی که بعدا به شرکت صنایع کشتی‌سازی دالیان و شرکت دالیان لوکوموتیو و شرکت نورد (DLoco) در شهر دالیان تبدیل شدند. بعد از پایان جنگ جهانی دوم، دالیان به مرکز مهم صنایع سنگین و سبک تبدیل گردید. از شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توان شرکت صنایع سنگین دالیان، گروه شیمیایی دالیان، شرکت بلبرینگ وافنگدیان و صنعت توزیع، مانند گروه داشنگ را نام برد.

همچنین بندر دالیان یکی از بنادر مهم برای تجارت بین‌المللی و ششمین بندر بزرگ در چین با بیش از ۱۰۰ مسیر حمل‌ونقل کانتینری بین‌المللی و داخلی است. طبق داده‌های رتبه‌بندی بندر جهانی، بندر دالیان در جیانگسو در سال ۲۰۱۲ عنوان هشتمین بندر شلوغ جهان از نظر ظرفیت بار و در سال ۲۰۱۳ دوازدهمین بندر شلوغ کانتینری جهان از نظر تعداد کلTEUs  را کسب کرده است.

یک مرکز توزیع مهم در چین

علاوه بر این‌ها دالیان دارای راه‌های ارتباطی مهمی مانند: ایستگاه راه‌آهن دالیان، ایستگاه راه‌آهن شمالی دالیان، فرودگاه بین‌المللی دالیان، دو جاده سریع‌السیر اصلی، به شن یانگ (بزرگ‌راه شیندا)، چانگ‌چون (بزرگ‌راه چانگدا)، هاربین (بزرگ‌راه هادا) در شمال و به داندونگ در شرق، می‌باشد.. این مسیرها دالیان را به یک مرکز توزیع مهم در منطقه تبدیل کرده است.

همچنین مزایای زیادی توسط دولت چین به دالیان اعطا شده است؛ مانند عنوان «شهر باز» (۱۹۸۴) که اجازه جذب سرمایه‌گذاری خارجی قابل‌توجهی را به منطقه بندر دالیان در جیانگسو می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، اینتل اعلام کرد که می‌خواهد یک مرکز ساخت نیمه‌هادی (fab) در منطقه توسعه دالیان بسازد که سرانجام در اکتبر ۲۰۱۰ شروع به کار نمود.

صنایع خودروسازی دالیان

شهر دالیان همچنین کارخانه‌های خودروسازی Chery، شرکت خودروهای سواری دانگ فنگ نیسان و پایگاه تولید اتوبوس‌های برقی را داراست. از دهه ۱۹۹۰، دالیان بر توسعه صنعت فناوری اطلاعات، به‌ویژه در منطقه فناوری پیشرفته دالیان و پارک نرم‌افزار دالیان در حومه غربی نزدیک دانشگاه صنعتی دالیان تأکید نموده است. در منطقه فناوری پیشرفته بندر دالیان در جیانگسو که پایه صنایع با فناوری پیشرفته می‌باشد، بیش از ۴۷۰۰ شرکت جای گرفته‌اند.

از دیگر مناطق اقتصادی مهم این شهر می‌توان منطقه توسعه اقتصادی و فناوری دالیان، منطقه پردازش صادراتی دالیان، منطقه آزاد تجاری دالیان و منطقه صنعتی پیشرفته دالیان را نام برد. بورس کالای دالیان نیز ‌که در سال ۱۹۹۳ تأسیس گردید، تنها بورس آتی در شمال شرقی چین به شمار می‌رود.

هزینه های زندگی در شهر دالیان چین

اگر قصد مهاجرت به چین و زندگی در شهر دالیان را دارید، احتمالا در مورد هزینه‌های زندگی در این شهر کنجکاو هستید. باید بگوییم که هزینه های زندگی در شهر و بندر دالیان در جیانگسو به سبک زندگی شما بستگی دارد. گروه تجاری ققنوس در جدول زیر به بررسی انواع هزینه های زندگی در چین می‌پردازد:

انواع هزینه‌هاقیمت تقریبی به دلارتوضیحات
  هزینه اجاره خانه  ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماهمسلما حومه شهر بسیار ارزان‌تر از مرکز است. البته اگر در دالیان تدریس ‌کنید، مدرسه، هزینه آپارتمان شما را به‌‌صورت کمک هزینه یا رایگان ارائه می‌کند. بسته به قرارداد شما، مدرسه هر ماه آن را از حقوق شما کسر یا در قرارداد شما لحاظ می‌کند.
  هزینه غذا و خوراک  ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در ماههزینه‌های غذا در دالیان بستگی به خرید شما دارد. قیمت برنج کیسه پنج کیلوگرمی تقریباً ۱۰ دلار ، روغن پخت و پز گران است و مرغ قیمت مناسب  هر کیلو حدود ۸ دلار، میوه‌ها و سبزیجات مختلف کمتر از ۱۰ دلار در هفته. همچنین می‌توانید تمام خواربارهای لازم برای یک هفته را با قیمت ۳۰ دلار یا کمتر خریداری کنید.
هزینه حمل‌ونقل در شهر۳۰ تا ۵۰ دلار در ماهکرایه اتوبوس‌ها در چین  بندر دالیان در جیانگسو بسیار ارزان است یعنی کمتر از یک دلار (۱۰ تا ۳۰ سنت) در هر راه. مترو کمی گران‌تر است، ولی برای مقصد دورتر ارزش دارد (حدود ۵۰ سنت تا ۱ دلار). تاکسی‌ها گران‌تر هستند. اما برای سریع‌تر رسیدن ارزش دارد. همچنین می‌توانید  Didi و پاسخ چین به Uber را امتحان کنید.
هزینه خدمات۵۰ تا ۱۰۰ دلار در ماهخدمات شامل برق، آب، گاز، تلفن و وای فای می‌باشد. در چین، در برخی از آپارتمان‌ها شما نیازی به پرداخت هزینه برای آنها ندارید.
هزینه سرگرمی در چینمتغیرمثلا بلیط یک فیلم‌ جدید انگلیسی زبان فقط چند دلار و کارهای دیگری هم با همین مبلغ کم قابل انجام است. صرف ناهار با دوستان و همکاران و شرکت در سرگرمی‌های پرشور، نیز هزینه زیادی نخواهند داشت.

همانطور که ملاحظه کردید، می‌توان گفت هزینه های زندگی در چین تقریبا پایین است و شما با حقوق خود به عنوان یک مهاجر، زندگی راحتی در دالیان چین خواهید داشت. با این وجود، هزینه کلی زندگی شما در چین ارتباط مستقیمی با سبک زندگی شما دارد. اگر شما با صرفه‌جویی بیشتری زندگی کنید، سالانه می‌توانید حدود ۱۵۰۰۰ دلار در چین پس‌انداز کنید، یا با افراط در تجمل گرایی هزینه خود را بالا ببرید!

جهت کسب اطلاع دقیق‌تر از جزئیات هزینه های زندگی در شهر و بندر دالیان در جیانگسو با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب از وبسایت گروه تجاری ققنوس شما را با شهر و بندر دالیان در جیانگسو چین آشنا کردیم. شهر دالیان با اقتصادی پیشرفته، منطقه مهمی برای توزیع انواع کالاها به سراسر دنیا می‌باشد. این شهر با صنایع سنگین و سبک، راه‌های ارتباطی قوی و همچنین داشتن بندر دالیان، یکی دیگر از مقاصد بازرگانان برای خرید کالاهای مورد نیازشان است. از آنجا که بندر دالیان نقش مهمی در تجارت بین المللی برای بازرگانان دارد، اطلاع از امکانات و خدمات حمل‌ونقل آن خالی از لطف نخواهد بود.

گروه تجاری ققنوس در خدمت شماست تا هماهنگی‌های لازم برای حمل‌ونقل بار از بندر دالیان در جیانگسو به ایران را انجام دهید. پروسه حمل‌ونقل محموله وارداتی برای بازرگانان پیچیدگی‌ها و چالش‌های متنوع خود را دارد. ما همیشه آماده‌ همراهی و پشتیبانی از شما در امور تجاری و حمل‌ونقلی می‌باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد صادرات و واردات از شهر دالیان و نوه حمل بار از این بندر، با کارشناسان ما تماس بگیرید و سؤالات خود مطرح نمایید.

بندر دالیان در کدام منطقه چین واقع است و چه امکاناتی جهت حمل‌ونقل بار دارد؟

بندر دالیان چین همراه با یک شبکه حمل‌ونقل گسترده کالا بر روی دریای زرد تاسیس شده است. ترکیبی از سیستم قطار کانتینری و قطارهای ویژه حمل غلات و سنگ آهن فعال دارد. ۱۶۰ کیلومتر خطوط تخصصی با مخازن و انبارهای گسترده کالا و انواع مختلف ماشین‌آلات و تجهیزات تخلیه و بارگیری در آنجا فعالیت دارند.

مهمترین زیر ساخت های بندر دالیان کدامند؟

۸۰ اسکله مدرن تولیدی که ۳۸ اسکله آب‌های عمیق برای کشتی‌های بزرگی با وزن بیشتر از ۱۰۰۰۰ تن اختصاص دارد. با چندین ترمینال جهانی جهت پذیرش انواع کشتی‌ها در اندازه‌های مختلف، مسیر پیشرفت هوشمندانه‌ای را با یک برنامه یکپارچه زیست‌محیطی برای خطوط حمل‌ونقل در پیش دارد.

عوامل تاثیرگذار در اقتصاد شهر دالیان چین کدامند؟

دالیان از سال ۱۹۹۲، با درصد افزایش دو رقمی سالانه مستمر در تولید ناخالص داخلی روبرو بود. تولید ناخالص داخلی این شهر در سال ۲۰۱۴، با  ۵.۸ درصد افزایش، به ۷۶۵.۵۶ میلیارد یوان رسید و هشتمین شهر پرقدرت اقتصادی در کشور چین است. تولیدات ماشین، پتروشیمی، استخراج نفت و نیز الکترونیک، صنعت کشاورزی و آبزی‌پروری، صنایع سنگین، سبک و توزیع در بندر دالیان، یک مرکز توزیع مهم با راه‌های ارتباطی مهم، کارخانه‌ها و شرکت‌های خودروسازی و منطقه توسعه اقتصادی و فناوری دالیان از صنایع مهم این شهر می‌باشد.

میزان هزینه لازم برای زندگی در شهر دالیان چگونه است؟

هزینه های مختلفی مانند: هزینه اجاره خانه، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل‌ونقل در شهر، هزینه خدمات و مقداری هزینه برای تفریح و سرگرمی در چین، هزینه های کلی شما هستند که می‌تواند با توجه به سبک زندگی هر شخص کم یا زیاد شود.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *