تجربه کار در دبی | درآمد مشاغل در امارات

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تجربه_ی-کار-در-دبی

آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

دبی به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت و پراز انرژی در امارات متحده عربی است که به عنوان یکی از مراکز تجاری و مالی برجسته جهان شناخته می‌شود که تجربه کار در دبی می‌تواند برای کلیه افراد هیجان ‌انگیز و مهم باشد. در واقع این شهر به دلیل سیاست‌های سرمایه‌گذاری مناسب، زیرساخت‌ های حمل و نقل پیشرفته و فرصت‌ های شغلی فراوان، جذابیت زیادی برای کسانی که به دنبال تجربه‌ی کار در خارج از کشور هستند، دارد.

از این رو در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس قصد داریم تا به بررسی تجربه‌ کار در دبی و درآمد مشاغل مختلف در امارات بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

تجربه کار در دبی چگونه است؟

تجربه کار در دبی می‌تواند برای تمامی افراد به ویژه تاجران و بازرگانان بسیار جذاب و مفید باشد، اما باید در ابتدا توجه داشته باشید که این تجربه همراه با چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیز همراه است. از این رو با توجه به اهمیت این مورد در زیر به برخی از مزایا و معایب تجربه کار در دبی اشاره خواهیم کرد تا با تجربه کار در دبی آشنا شوید. در ابتدا به مزایای تجربه کار در کشور امارات می‌پردازیم. این موارد عبارت است از:

فرصت‌ های شغلی زیاد

دبی به عنوان یکی از مراکز تجاری برجسته جهان، فرصت ‌های شغلی فراوانی را ارائه می ‌دهد. شرکت‌ های بین ‌المللی، بانک ‌ها، شرکت ‌های مالی، صنایع نفت و گاز و صنایع سیاحتی از جمله بخش‌ هایی هستند که در دبی فعالیت دارند.

حقوق و مزایا بالا

 بسیاری از مشاغل در دبی حقوق و مزایای بالایی ارائه می ‌دهند. همچنین بسیاری از شرکت‌ ها مزایای خوبی از جمله بیمه، مسکن و تعطیلات سالانه ارائه می ‌دهند.

داشتن زیرساخت ‌های پیشرفته

کشور امارات دارای زیرساخت‌های حمل و نقل پیشرفته، امکانات بهداشتی و آموزشی خوب است که زندگی در آن را راحت تر می‌کند و این از مزایا تجربه کار در دبی است.همچنین از معایب کار در دبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

هزینه زندگی بالا

هزینه زندگی در دبی بالاست و مسکن، غذا، خدمات بهداشتی و سرگرمی هزینه‌های بالایی دارند.

داشتن محدودیت‌های فرهنگی

 دبی یک کشور با فرهنگ مختلف است و برخی افراد ممکن است با تطابق با آن دچار مشکل شوند.

شرایط کار

برخی از شغل‌ها در دبی نسبت به کشورهای دیگر، شرایط کار نامطلوب‌تری دارند و ساعات کار طولانی و استرس بالا ممکن است باعث شود تجربه کار نامطلوب شود.

با این حال، تجربه کار در دبی می‌تواند فرصت منحصر به فردی برای گسترش حرفه و تجربه فرهنگ جدید باشد.

لیست مشاغل پردرآمد در دبی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، دبی یکی از مراکز تجاری برجسته جهان است و به عنوان یکی از شهرهای با درآمد بالا شناخته می‌شود. در نتیجه این امر موجب شده است تا بسیاری از افراد به ویژه ایرانیان به دنبال دریافت کار در دبی باشند. همچنین چون در این شهر، بسیاری از حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارند که می‌توانند منبع درآمد بسیار خوبی برای افراد و شرکت‌ها باشند. در نتیجه بسیاری از افراد به تجربه کار در دبی اشتیاق دارند.

اما لازم است بدانید که جهت انجام هر کاری در هر کشوری ابتدا بایستی از این موضوع به طور کامل آگاه شوید که آیا شغل مد نظر شما در آن کشور سود و مزیتی برای شما خواهد داشت یا نه؟ از این رو در جدول زیر به برخی از مشاغل پردرآمد در دبی اشاره خواهیم کرد.

صنایع نفت و گازدبی یکی از مراکز اصلی صنایع نفت و گاز در منطقه خاورمیانه است. بسیاری از شرکت‌های نفت و گاز در دبی فعال هستند که فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهند.
بانکداری و خدمات مالیدبی یکی از مراکز بین‌المللی بانکداری و خدمات مالی است. بسیاری از بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های خدمات مالی در این شهر فعال هستند.
فناوری اطلاعاتصنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) در دبی رشد چشمگیری داشته و بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات در این شهر فعال هستند که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را فراهم می‌کنند.
مهندسی و ساختبسیاری از پروژه‌های ساختمانی و عمرانی در دبی در حال اجرا هستند که باعث شده تا مشاغل مرتبط با مهندسی و ساخت به عنوان یکی از پردرآمدترین حوزه‌های شغلی در شهر شناخته شود.
مدیر ارشد مالی یا مدیر اجراییلازم است بدانید که یکی دیگر از ‌های پردرآمد در دبی مدیر اجرایی یا مدیر مالی در نظر گرفته می‌شود که حقوق این افراد بین ۲۴ تا ۵۹ هزار درهم در نظر گرفته می‌شود.
صنایع خدماتیصنایع خدماتی مانند گردشگری، هتلداری، رستوران‌ها و خدمات مرتبط با گردشگری نقش بسزایی در اقتصاد دبی ایفا می‌کنند و به عنوان یک منبع درآمد پررنگ شناخته می‌شوند.

این تنها چند نمونه از مشاغل پردرآمد در دبی هستند و بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز فرصت‌های شغلی خوبی را در این شهر فراهم می‌کنند. به طور کلی، دبی به عنوان یک شهر با اقتصاد پویا، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به افراد و کسب و کارها فراهم می‌آورد.

آیا اخذ اقامت امارات با کار ممکن است؟ چگونه؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت بله اخذ اقامت در امارات متحده عربی برای افرادی که در این کشور قصد انجام کار دارند و یا صرفاً سرمایه‌گذار هستند، امکان‌پذیر است. در واقع می‌توان گفت کشور امارات متحده عربی دارای چندین نوع اقامت برای افراد است که قصد دارند در این کشور زندگی کنند و کار کنند. در ادامه به برخی از روش‌های اخذ اقامت در امارات متحده عربی اشاره خواهیم کرد.

اخذ اقامت کاری

کلیه افراد که به وسیله یک شرکت یا سازمان در امارات متحده عربی استخدام شده‌اند، می‌توانند اقامت کاری از این کشور را دریافت کنند. برای این منظور، شرکت یا سازمان مورد نظر بایستی برای شما ویزای کار و اقامت درخواست نماید.

اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

افرادی که تصمیم دارند در امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گوناگون و یا خرید ملک، اقامت سرمایه‌گذاری را دریافت نمایند.

اخذ اقامت خانوادگی

افرادی که دارای اقامت کاری یا سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند برای خانواده‌شان نیز اقامت خانوادگی درخواست کنند.

اخذ اقامت بازنشستگی

 افراد بازنشسته که تصمیم دارند در امارات متحده عربی زندگی کنند، می‌توانند با اثبات منابع مالی و سلامت جسمانی، اقامت بازنشستگی خود را درخواست کنند.

لازم به ذکر است که برای درخواست هر نوع اقامت، شرایط خاص و فرآیندهای مشخص و گوناگونی وجود دارد. از این رو بهتر است قبل از شروع فرایند، با یک وکیل یا مشاور مهاجرت محلی تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را درباره شرایط و فرایندهای لازم برای اخذ اقامت در امارات متحده عربی دریافت کنید. همچنین می‌توانید از خدمات گروه تجاری ققنوس در زمینه تجربه کار در دبی نیز بهره‌مند شوید.

روش‌های پیدا کردن کار در دبی امارات

کلیه افراد جهت تجربه کار در دبی می‌توانند از روش‌های گوناگون اقدام نمایند. لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید جهت پیدا کردن کار در دبی، امارات متحده عربی، از روش‌های مختلف استفاده کنید. این شامل استفاده از سایت‌های استخدامی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های کاری و همچنین تماس با شرکت‌ها و استخدام‌کنندگان است. در زیر به برخی از روش‌های پیدا کردن کار در دبی جهت آشنایی شما عزیزان اشاره خواهیم کرد.

بهره‌گیری سایت‌های استخدامی آنلاین

 امروزه بسیاری از سایت‌های استخدامی معتبر و معروف وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند تا فرصت‌های شغلی مناسب را پیدا کنند. برخی از این سایت‌ها شامل Bayt.com, GulfTalent.com, Naukrigulf.com, Indeed.com و LinkedIn.com می‌شوند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn، Facebook و Twitter نقش مهمی در پیدا کردن فرصت‌های شغلی دارند. با به روز نگه داشتن پروفایل خود و برقراری ارتباط با افراد صاحب نظر و شرکت‌ها می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسبی را برای خود به ارمغان بیاورید.

شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های کاری

شرکت در نمایشگاه‌های کاری و رویدادهای مشابه می‌تواند فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با کارفرمایان و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب باشد. از این رو جهت تجربه کار در دبی از این مورد غافل نشوید.

تماس و ارتباط با شرکت‌ها و استخدام‌کنندگان

اگر به شرکت یا سازمان خاصی علاقه دارید، می‌توانید مستقیماً با آن‌ها تماس بگیرید و رزومه خود را ارسال کنید یا درخواست مصاحبه کنید. این مورد برای افرادی که دارای رزومه و انجام شغل مشخصی هستند، بسیار پرکاربرد است. همچنین شما عزیزان می‌توانید از راه‌های دیگری نیز به تجربه کار در دبی بپردازید که بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌گردد.

  • مطالعه و تحقیق در مورد نحوه کار و کاریابی در دبی
  • شبکه سازی
  • داشتن رزومه خوب
  • استفاده از خدمات آژانس‌های کاریابی
  • و…

همچنین توجه داشته باشید که بهره‌گیری از خدمات مشاوره استخدام بسیاری از مشاوران استخدام و شرکت‌های معتبر مشاوره استخدام در دبی فعال هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا فرصت‌های شغلی مناسب را پیدا کنید.

مزایای تجربه کار در دبی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، تجربه کار در دبی می‌تواند مزایای زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد که برخی از آنها عبارت است از:

حقوق و مزایا

تجربه کار در دبی همواره حقوق و مزایای بالایی را به دنبال دارد. لازم است بدانید که با کار کردن در شهرهایی مانند دبی و ابوظبی می‌توان حقوق بسیار بالا و معقولی را به دست آورد.

زندگی شهری خوب

دبی یک شهر بسیار پویا و پرانرژی است که فرهنگ و سبک زندگی متنوع و جذابی دارد. این شهر دارای تنوع فرهنگی بالا، رستوران‌های بین‌المللی، فعالیت‌های تفریحی و فضای سبز زیاد است.

داشتن محل استقرار استراتژیک

 دبی به عنوان یک نقطه استراتژیک در منطقه خلیج فارس قرار دارد و به راحتی به سایر کشورهای خاورمیانه دسترسی دارد. این موقعیت جغرافیایی می‌تواند برای کسب و کار و تجربه حرفه‌ای شما مزایای زیادی داشته باشد.

محل استقرار خانواده

بسیاری از افراد به همراه خانواده خود به دبی مهاجرت کرده و این شهر به عنوان یک محل مناسب برای زندگی خانوادگی شناخته می‌شود.

با توجه به این مزایا، تجربه کار در دبی ممکن است برای شما فرصت‌ها و تجربه‌های جذاب و پاداش‌دهنده‌ای فراهم کند.

مراحل اقدام برای ویزای کاری امارات

جهت اقدام برای ویزای کاری امارات متحده عربی، شما باید در وهله اول مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: انتخاب مناسب‌ترین کارفرما

اولین گام جهت اخذ ویزای کاری در امارات متحده عربی، یافتن یک کارفرما یا شرکتی است که شما را استخدام کند. برای درخواست ویزای کاری، شما نیاز به یک پیشنهاد کار دارید تا بتوانید مراحل بعدی را طی کنید.

مرحله دوم: درخواست ویزا

پس از یافتن کارفرما، شما باید به او درخواست بدهید تا برای شما ویزای کاری در امارات متحده عربی اخذ نماید. کارفرما بایستی این مرحله را به نیروگاه ملی امارات متحده عربی (Ministry of Human Resources and Emiratisation)  اعلام کند.

مرحله سوم: انجام آزمونات پزشکی

پس از درخواست ویزا، شما باید آزمونات پزشکی جهت تجربه کار در دبی را به انجام برسانید. این آزمون‌ها شامل بررسی‌های پزشکی و آزمون‌های خون و… است.

مرحله چهارم: انجام اقدامات مربوط به ویزای کاری

 پس از تأیید پرونده شما توسط نیروگاه ملی، کارفرما باید مستندات مورد نیاز را جهت صدور ویزای کاری شما تهیه و تحویل دهد. این مستندات شامل فرم‌های مورد نیاز، مدارک شخصی، عکس پاسپورت و سایر مدارک مربوط به استخدام و ویزای کاری است.

مرحله پنجم: ورود به امارات

پس از صدور ویزای کاری، شما می‌توانید به امارات متحده عربی سفر کنید و به فعالیت‌های شغلی خود در این کشور بپردازید.

لطفاً توجه داشته باشید که مراحل دقیق و نحوه اقدام برای ویزای کاری در امارات متحده عربی ممکن است بسته به نوع شغل و دستورالعمل‌های قانونی مورد تأیید مخصوص به هر فرد یا شرکت متفاوت باشد. بهتر است قبل از هر گونه اقدام، با یک وکیل یا مشاور حقوقی محلی در امارات متحده عربی تماس بگیرید تا به شما راهنمایی دقیق‌تر بدهد.

سؤالات متداول

مهم‌ترین شغل‌های پردرآمد دبی چیست؟

از پردرآمدترین شغل‌ها در دبی می‌توان به شغل‌هایی در زمینه صنایع نفت و گاز، بانکداری مهندسی و ساخت آی‌تی، صنایع خدماتی، مدیر ارشد مالی یا مدیر اجرایی اشاره کرد.

آیا دریافت اقامت امارات با کار امکان پذیر است؟

بله. در واقع می‌توان گفت افرادی که به وسیله یک سازمان یا شرکت در امارات متحده استخدام شده باشند، می‌توانند اقامت کاری آن کشور را به دست بیاورند.

با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان در کشور امارات کار پیدا کرد؟

روش‌های گوناگونی برای انجام این امر وجود دارد که مهم‌ترین آنها شامل استفاده از شبکه‌های اجتماعی و آنلاین، تماس و ارتباط با شرکت‌ها، استفاده از خدمات آژانس‌های کاریابی و… در نظر گرفته می‌شود.

تجربه کار در دبی چه مزایایی را برای افراد به همراه دارد؟

مهم‌ترین مزایای تجربه کار در امارات متحده عربی شامل حقوق و مزایای بالا، زندگی شهری خوب، داشتن محل استقرار مناسب، برای خانواده و… در نظر گرفته می‌شود.

جمع بندی

ترجمه کار در دبی برای ایرانیان به عنوان فرصت و چالش خاصی در نظر گرفته می‌شود. همچنین شرایط کار در این کشور نیز برای ایرانیان و اتباع دیگر کشورها یکسان است. در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس به نحوه کار در دبی و همچنین مزایا و معایب این امر پرداخته شد. لازم است بدانید که تجربه کار در دبی برای ایجاد موقعیت‌های مهارت محور و حرفه‌ای بسیار پر اهمیت است و می‌تواند سود بالایی را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد.

در نتیجه اگر شما عزیزان به دنبال تجربه کار در کشور امارات متحده عربی هستید می‌توانید از سرویس‌های اختصاصی گروه تجاری ققنوس بهره‌مند شوید و از خدمات ما که شامل حمل بار هوایی، حمل بار زمینی و… است، بهره‌مند شوید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *