نحوه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از کشورهای خارجی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

تجهیزات پزشکی از جمله لوازم بسیار ضروری و مهم برای هر کشوریست. نبود یک نوع تجهیزات پزشکی خاص در ایران یا هر کشور دیگر، بسیاری از افراد را با مشکل مواجه می‌کند و حتی شاید زندگی‌شان با خطر جدی روبرو شود. برای مثال فکر کنید امروزه در دوران شیوع ویروس کرونا در دنیا از جمله ایران، اگر به مقدار کافی کپسول اکسیژن در بیمارستان‌ها موجود نباشد، چه اتفاق تلخی رخ خواهد داد؟ از این رو واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه است. در کشورمان ایران نیز چون امکان ساخت بسیاری از ابزارآلات و تجهیزات به روز دنیا وجود ندارد و نیاز بیمارستان‌هایمان باید از طریق واردات کالای پزشکی از کشورهای خارجی تأمین شود. در این مطلب از گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت واردات تجهیزات پزشکی قصد داریم اطلاعاتی راجب این موضوع و نحوه ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک در میان بگذاریم.

واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی در کشور ما چه اهمیتی دارد؟

کشورمان در شرایط اقتصادی و سیاسی امروزی، مشکلات زیادی در زمینه تولید لوازم و کالای پزشکی دارد. به این منظور دولت سعی می‌کند تمهیدات لازم برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی را فراهم نماید تا نیاز کشور تأمین شود. اهمیت این موضوع برای بخش سلامت جامعه تا جاییست که دولت برای تجار و بازرگانان در مورد ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک امتیازات مختلفی در نظر گرفت. به دنبال واردات این تجهیزات و کالای پزشکی از گمرک، علاوه بر رفع نیاز اساسی جامعه، سود زیادی نیز نصیب تجار و بازرگانان داخلی کشور می‌شود. بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی و دیگر سازمان‌های بهداشت و سلامت کشور در جهت سلامت مردم نیاز حیاتی به تجهیزات پزشکی دارند. این کار در اولویت تأمین نیازهای جامعه است.

اگر شما هم به عنوان یک تاجر یا بازرگان به واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی می‌پردازید، حتما تجارت پرسودی را انتظار دارید. در این راستا می‌توانید از گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت واردات تجهیزات پزشکی کمک بگیرید. کارشناسان ما شما را در این زمینه از جمله تهیه ارز دولتی جهت خرید تجهیزات پزشکی از کشورهای خارجی راهنمایی می‌کنند. ما به شما یاد می‌دهیم با این ارز دولتی حتی با سرمایه اندک هم کارتان را شروع کنید و در کوتاه‌مدت تجارت خود را گسترش دهید.

واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی
واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی شامل چه انواعی میباشد؟

امروزه اکثر لوازم و دستگاه‌‌های پزشکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید می‌گردد و مسلما کمبودهایی در زمینه کالای پزشکی وجود دارد. با توجه به اهمیت سلامت و درمان در جامعه، برای رفع کمبود تولیدات داخلی، واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی روری به نظر می‌رسد.

از جمله موارد ترخیص لوازم پزشکی از گمرک در کشور، موارد زیر می‌باشد:

تجهیزات و لوازم عمومی پزشکی، دستگاه‌های تصویربرداری، تجهیزات و لوازم آندوسکوپی، لوازم مربوط به پروتز، تجهیزات و لوازم دندانپزشکی و اورتودنسی، ابزار دقیق و تجهیزات چشم‌پزشکی، دستگاه‌های لیزر، دستکش‌های پزشکی و جراحی، تجهیزات اتاق عمل و لوازم بیمارستان‌ها، تجهیزات هتلینگ بیمارستان، داروها و مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی.

لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالای پزشکی

امکان ترخیص تجهیزات پزشکی از تمام گمرکات کشور وجود ندارد. برای این امر برخی مبادی گمرکی تخصصی اختصاص یافته است. اگر محموله تجهیزات پزشکی وارداتی به گمرکی غیر از گمرکات مشخص شده برای ترخیص این کالاها وارد شود، حتما باید به نزدیکترین اداره گمرک تخصصی منتقل گردد، و واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی در آنجا صورت گیرد. شرکت واردات تجهیزات پزشکی ققنوس با تجربه فراوان و کارشناسان مجرب در این زمینه آماده خدمت‌رسانی به شما جهت آسان نمودن ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک می باشد. گمرکات تخصصی در این زمینه عبارتند از:

ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک خرمشهر، ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک شهید رجایی بندر عباس، ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک تهران، ترخیص تجهیزات پزشکی از فرودگاه امام خمینی، ترخیص کالا از بندر امام خمینی، ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک ارومیه، ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک سهلان و ترخیص تجهیزات پزشکی از کمرک آبادان.

کالای پزشکی را از کدام کشورها میتوانید وارد کنید؟

هم اکنون، بخش عمده واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، امارات متحده عربی و کره جنوبی انجام می‌شود.

واردات تجهیزات پزشکی از آلمان

آلمان از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه صنعت است و ابزارآلات صنعتی و تجهیزات پزشکی تولیدی این کشور دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشند. تجهیزات پزشکی آلمان مشتریان زیادی در بازارهای جهانی دارد. واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی تولید شده از این کشور اروپایی سالانه به کشورهای مختلف دنیا انجام می گیرد. در کشور ایران نیز هر ساله ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک با کالاهای خریداری شده از آلمان صورت می‌گیرد. این موضوع رونق زیادی به اقتصاد کشور آلمان داده است.

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

ترکیه نیز به عنوان یک کشور همسایه با ایران، دروازه ورود به قاره اروپاست و در زمره صنعتی‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد. این کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله تولید وسایل و تجهیزات پزشکی رتبه خوبی در میان کشورهای مختلف اروپایی دارد. بخش اعظم تجهیزات پزشکی تولیدی توسط شرکت‌ها و کارخانجات فعال ترکیه، مشتریان زیادی در بازارهای جهانی دارند. شما می‌توانید از طریق یک شرکت واردات تجهیزات پزشکی معتبر، واردات از ترکیه را انجام دهید.

واردات تجهیزات پزشکی از چین

چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، و دومین اقتصاد بزرگ دنیا می باشد. فعالیت این کشور در زمینه‌ تولید کالاهای مختلف زبانزد است و سالانه بخش عظیمی از محصولاتی که تولید می‌کند را به  بازار کشورهای مختلف دنیا عرضه می‌کند. چین یکی از کشورهای هدف در مورد واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف است.

آیا واردات تجهیزات پزشکی ممنوع است؟

خیر. هر شرکت واردات تجهیزات پزشکی می‌تواند با گرفتن مجوز و از مبادی قانونی، نسبت به وارد کردن انواع کالای پزشکی اقدام کند. یعنی اولین مرحله برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی در کشور، گرفتن مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط از جمله وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت کشور در جهت تسهیل فرایند ورود کالای پزشکی به کشور، کارشناسانی را معین می‌کند که وظیفه آنان این است که تجهیزات ورودی به کشور را بررسی کنند. چنانچه این تجهیزات مورد تایید کارشناسان وزارت بهداشت قرار گیرند، افراد و شرکت‌ها قادرند مجوز آن را دریافت کنند و برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک اقدام نمایند.

بازرگانان باید بعد از اخذ کارت بازرگانی و صدور مجوز برای واردات کالاها و تجهیزات پزشکی، در سامانه صمت ثبت‌نام کنند، تا درخواستشان برای خرید اجناس و کالای پزشکی مورد نظر ثبت شود. پس از ثبت سفارش در سامانه صمت، نوبت بازرسی تجهیزات ورودی توسط بازرسان صمت است. اگر این کالاها و اجناس وارداتی با موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران مخالف بود، به فرد یا شرکت واردات تجهیزات پزشکی، اجازه ورود آن را نمی‌دهند. برای همین باید کلیه بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم جهت واردات کالاها از مبدا کشورهای خارجی به مقصد ایران انجام گیرد تا هیچ نوع کالای مخالف با ارزش‌های ایرانی و اسلامی وارد کشور نگردد.

شرکت واردات کالای پزشکی
شرکت واردات کالای پزشکی

مدارک مورد نیاز برای وارد کردن تجهیزات پزشکی کدامند؟

بازرگانانی که تجربه کافی در مورد واردات کالا دارند، غالبا تهیه اسناد و مدارک لازم جهت واردات و ترخیص کالا از گمرک را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهند تا بدون وقفه و مشکل کلایشان وارد و ترخیص شود. تأخیر در ترخیص به موقع، تخلیه کالاها در بنادر، اسکله ها و انبارهای گمرکی هر یک جریمه‌های خاص خود را دارد. از طرفی هم به سابقه فعالیت‌های تجاری فرد هم اثر منفی می‌گذارد و از اعتبارش در بازارهای فروش کم می‌شود. در مورد واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی نیز همین‌گونه است. برای تسریع در روند واردات و  ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک، باید سریعا به جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز آن اقدام کنید.

یک شرکت واردات تجهیزات پزشکی معتبر با ترخیص‌کاران حرفه‌ای می‌تواند مجوزها و اسناد لازم برای ورود و ترخیص کالا از گمرک را برنامه‌ریزی دقیق برای شما آماده کند. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس آماده‌اند به شما در این زمینه یاری رسانند. اساسی ترین اسناد و مدارک لازم برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک به شرح زیر است.

  • تهیه مجوزهای واردات کالای پزشکی از سازمان بهداشت کشور
  • دریافت مجوزهای واردات کالا از وزارت صمت یا مراجع قانونی کشور
  • اخذ کارت بازرگانی
  • دریافت کد تعرفه گمرکی
  • پرینت برگه‌های مربوط به ثبت سفارش در سامانه تجارت کشور
  • برگه‌های مربوط به پرداخت‌های بانکی
  • اسناد مربوط به حمل و نقل کالاها از کشور مبدا تا کشور مقصد
  • برگه‌های پیش فاکتور یا پروفرما
  • پکینگ لیست، ترخیصیه
  • برگه های انبارداری، تخلیه و بارگیری کالا و …

جمع بندی

با توجه به نیاز کشورمان به تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت و مقدور نبودن تولید همه نوع کالای پزشکی در داخل کشور، واردات آن اجتناب‌ناپذیر است. در این راستا دولت نیز با فراهم کردن بستر مناسب از طریق اختصاص ارز دولتی و.. برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی کمک شایانی به تجار می‌کند. گروه تجاری ققنوس در ردیف ک شرکت واردات تجهیزات پزشکی با ارائه خدماتی چون اخذ مجوزات لازم برای واردات این تجهیزات، حمل و نقل، برآورد هزینه‌ها، پرداخت‌های ارزی و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک در خدمت شما می‌باشد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *