چگونگی ترخیص رنگ نساجی از گمرک | ۰ تا ۱۰۰ واردات رنگ نساجی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص رنگ نساجی از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • از اقلام مهمی که امروزه واردات آن‌ها در تجارت و بازرگانی بسیار رونق پیدا کرده، واردات رنگهای نساجی می‌باشد. رنگ نساجی مرغوب عامل مهمی در تعیین نرخ برای خرید یا عدم خرید پوشاک است. زیرا رنگ‌ها از مواد اولیه مهم در صنعت نساجی هستند، و در کیفیت نهایی محصولات تولیدی در کارخانجات بسیار تاثیرگذارند. بطور کلی دو نوع رنگ نساجی وجود دارد: رنگ‌های محلول در آب و غیر محلول در آب که هر یک فرآیند متفاوتی در صنعت رنگرزی دارند. این نوع رنگ‌ها در ایران نیز اهمیت ویژه‌ای در صنعت نساجی دارند و برای مصارف مختلفی به کار می‌روند. ولی به علت ناتوانی در تولید آنها در داخل کشور، بیشتر کارخانه‌ها نیاز به واردات رنگ نساجی به ایران دارند. در این مطلب از گروه تجاری ققنوس به چگونگی واردات و ترخیص رنگ های نساجی از گمرک می‌پردازیم.

    منظور از رنگ های نساجی چه نوع رنگ هایی است؟

    رنگ‌های نساجی به دو صورت طبیعی و شیمیایی موجود می‌باشند. رنگ‌های طبیعی به علت اینکه از مواد طبیعی به دست می‌آیند، ماندگاری بیشتری هم نسبت به رنگ‌های شیمیایی دارند که ساخت بشر است. رنگ‌ها را بر اساس ویژگی‌های ساختمانی و یا روشی که مصرف می‌شوند، دسته‌بندی می‌کنند. در ‌‌واردات رنگهای نساجی از خارج به ایران نیز، به طبقه‌بندی رنگ و روش‌های استفاده آن بسیار توجه می‌شود.

    مثلا رنگرزی الیافی چون پنبه از الیاف‌هایی مثل پشم و ابریشم، بسیار متفاوت است. در طبقه‌بندی واردات رنگ‌ نساجی به ایران، دسته اول اسید لولینگ است که بدلیل نیروهای بین مولکولی ضعیف و سست بودن نیروی بین مولکولی رنگ و الیاف، مناسب الیاف‌های پشمی نمی‌باشد. اسید میلینگ، دسته دیگر رنگ‌های شیمیایی، است که بسیار پرکاربرد موارد استفاده‌ فراوانی دارد.

    انواع رنگ‌های نساجی با تفکیک بر اساس روش رنگرزی وجود دارند، که شناخت آنها برای واردات و ترخیص رنگ های نساجی از گمرک لازم است. رنگ‌های مستقیم یا جوهری، رنگ دانه‌ای، رنگ خمیری، رنگ واکنشی و‌ رنگ پخش‌شونده، انواع این رنگ‌ها می‌باشند.

    واردات رنگهای نساجی
    واردات رنگهای نساجی

    واردات رنگ های نساجی چگونه امکان پذیر است؟

    رنگ‌ها از جمله کالاهایی می‌باشند که برای واردات آن حتما باید شخص واردکننده به سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو مراجعه نماید و گواهی و مجوز ورود را دریافت و تحویل گمرک دهد. در کل برای واردات رنگ نساجی به ایران ابتدا باید با تمام قوانین و بخشنامه‌های واردات رنگهای نساجی آشنا شوید، سپس باید کشوری که قصد واردات از آن را دارید انتخاب نمایید و برای شرکت فروشنده درخواستی کتبی ارسال کنید. شرکت فروشنده نیز بعد از اینکه درخواست شما را بررسی کرد، برایتان پروفرما صادر می‌کند. در این مرحله می‌توانید به سامانه وزارت صنعت و معادن و تجارت مراجعه نمایید و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنید. در این وزارتخانه، کارشناسان درخواست شما را بررسی و بعد از تأیید، سفارشتان را ثبت نهایی و قرارداد را امضاء می‌نمایند.

    پس از اینکه سفارشتان برای واردات رنگ نساجی به ایران ثبت نهایی شد، نوبت پرداخت هزینه‌ها می‌رسد. نحوه انتخاب روش حمل و نقل و ارسال کالایتان نیز به کشور واردکننده بستگی دارد. با توجه به فاصله کشور مبدا تا ایران و موارد دیگر می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند: حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی محموله خود را ارسال کنید. کالاها بعد از رسیدن به مقصد ایران، تحویل گمرک می‌شوند و شما باید جهت ترخیص رنگ های نساجی از گمرک اقدام کنید. مراحل ترخیص کالا از گمرک نیز قوانین خاص خود را دارد که اگر به تمامی مراحل واردات رنگهای نساجی و ترخیص آنها تسلط کامل ندارید؛ بهتر است از افراد متخصص و ترخیص‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس همیشه آماده راهنمایی شما در این زمینه می‌باشند.

    [irp posts=”997535″ ]

    لیست هزینه های ترخیص رنگ نساجی از گمرک

    از سوالات مهمی که برای خیلی از تجار مطرح می‌شود،‌ این است که هزینه محموله آن‌ها از آغاز تا انتها چه میزان خواهد بود؟ با برآورد هزینه‌ها تجار می‌توانند انتظار سود مشخصی از وارداتشان بدست آورند. به طور کلی مخارجی که باید در واردات رنگ نساجی به ایران باید مد نظر بگیرید موارد زیر می‌باشند.

    هزینه خود محصول

    بیشترین هزینه واردات رنگهای نساجی  هزینه خرید خود محصول می‌باشد. بنابراین بهتر است قبل از عقد قرارداد در مورد قیمت‌ها تحقیق و مذاکره کنید.

    هزینه بازرسی کیفی

    اگر بررسی کیفی قبل از خروج کالایتان از کشور مبدا انجام گردد، هزینه غالبا به عهده خود آنهاست. در نتیجه شما دیگر لازم نیست هنگام ترخیص رنگ های نساجی از گمرک هزینه اضافی دهید.

    هزینه‌های حمل و نقل

    این هزینه نیز با توجه به حجم سفارش شما، طریقه حمل، نوع تحویل و مقصد و مبدا حمل متغیر می‌باشد. در واردات رنگ نساجی به ایران دقت کنید که در رزرو حمل و نقل بین‌المللی شما هزینه چه چیزهایی را می‌دهید. از چه روشی انتقال دهم؟ آیا هزینه تحویل از درب کارخانه تا محل تحویل و هزینه‌ انبارداری و ورود به مقصد هم شامل حمل و نقل است؟ آیا تحویل به موقع کالا را تضمین می‌کند؟

    بیمه باربری

    بیمه باربری حتما لازم است تا از خسارت صدمات و یا دزدیده شدن محموله‌تان آسوده‌خاطر باشید. شرکت حمل و نقل هنگام بروز مشکلات در واردات رنگهای نساجی بازپرداختی به شما نخواهد داد، ولی شرکت بیمه هزینه خسارت‌ها را می‌دهد.

    هزینه بازرسی کالا

    این هزینه به حجم و مقدار کالای شما بستگی دارد و متناسب با آن متغیر است.

    هزینه انبارداری

    اگر هنگام هماهنگی‌ها برای حمل و نقل، این هزینه در آن قید نشود، باید هزینه انبارداری را قبل از ترخیص رنگ های نساجی از گمرک بپردازید. اگر محموله را قبل از یک تاریخی که در گمرک معین کردند، ترخیص نکنید، باید هزینه دموراژ را هم بپردازید. هزینه‌های گمرکی هم به تعرفه کالاها مربوط می‌شود.

    تعرفه‌های واردات رنگ نساجی

    شما جهت ترخیص واردات رنگ نساجی به ایران باید در گمرک اظهارنامه تکمیل کنید. در این اظهارنامه شماره تعرفه کالا یا کد (HS) کالا و حقوق ورودی کالا را باید ذکر کنید. اگر تعرفه کالا را اشتباه ذکر نمایید، طبق ماد ۲۷ قانون امور گمرکی، جریمه خواهید شد. کد تعرفه گمرکی انواع واردات رنگهای نساجی به قرار زیر است.

    • تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص رزین اپوکسید،۳۹۰۷۳۰۹۰ و ۳۹۰۷۳۰۱۰
    • تعرفه گمرکی رزین پلی آمین(هاردنر)۳۹۰۸۹۰۱۰
    • تعرفه گمرکی پلی اتیلن پلی آمین ۳۸۲۴۹۰
    • تعرفه گمرکی رنگدانه آلی برای ترخیص رنگ های نساجی از گمرک ۳۲۰۷۱۰
    • تعرفه گمرکی رنگ‌های خوراکی ۳۲۰۴۱۹۹۰
    • تعرفه گمرکی رنگدانه معدنی ۳۲۰۷۱۰
    واردات رنگ نساجی به ایران
    واردات رنگ نساجی به ایران

    واردات و ترخیص رنگ نساجی چه مزیت هایی دارد؟

    از دلایل بسیار مهم و با اهمیت برای واردات رنگ نساجی به ایران، تاثیرگذاری رنگ‌ها در تعیین قیمت پوشاک و تصمیم‌گیری برای خرید یا عدم خرید آنهاست. زیرا رنگ یکی از عوامل مهم در قسمت‌های مختلف لباس است و در فروش و سودآوری پوشاک اثر مستقیم دارد. از آنجا که هنوز در داخل کشور حد استاندارد مشخصی برای پذیرش یک رنگ قابل قبول موجود نیست، واردات رنگهای نساجی با کیفیت و استاندارد بسیار نیاز است. زیرا کنترل رنگ هم به عواملی چون کنترل رنگ مواد اولیه‌ای که در کارخانه تولیدکننده پارچه مصرف می‌شود و روش انتخاب شید کارخانه برای پوشاک بستگی دارد.

    از این رو می‌توان گفت واردات و ترخیص رنگ های نساجی از گمرک به تولیدکننده‌ها کمک می‌کند تا محصولات متنوعی از پوشاک با طرح و رنگ‌های جدید و باکیفیت تولید کنند. از طرفی هم سود زیادی از واردات رنگ برای تجار و بازرگانان نصیب خواهد شد. همچنین رنگ‌ها به دلیل اینکه از محصولات شیمیایی و نفتی می‌باشند، نه تنها در صنعت نساجی بلکه برای رنگ‌آمیزی اشیاء و افزودن رنگ به غذا و غیره نیز به کار می‌روند.

    [irp posts=”997773″ ]

    واردات رنگهای نساجی از کدام کشورها امکان پذیر است؟

    واردات رنگهای نساجی اغلب از کشورهای چین، آلمان، هلند، آمریکا، ترکیه، ژاپن و هند … صورت می‌گیرد. شما جهت واردات رنگ نساجی به ایران از این کشورها، حتما باید از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو مجوزهای مورد نیاز را دریافت نمایید. همچنین دولت هر کشوری برای واردات و صادرات هر نوع کالا، قوانین و مقررات خاص خود را دارد که حتماً باید از آن‌ها مطلع باشید تا هنگام ترخیص کالا از گمرک به مشکل برنخورید. برای اطلاع از قوانین کشورها جهت واردات و ترخیص رنگ های نساجی از گمرک می‌توانید با مشاوران ما در گروه تجاری قنوس تماس بگیرید.

    لیست مدارک مورد نیاز جهت ترخیص رنگ های نساجی از گمرک

    مهمترین اسناد و مدارکی که برای واردات رنگ نساجی به ایران نیاز دارید و به آنها «اسناد حمل و نقل» یا «چک لیست اسناد صادراتی» هم می‌گویند، عبارتند از:

    • اطلاعات صادرکننده و واردکننده (شامل نام و آدرس)
    • بارنامه یا صورت محموله هوایی
    • شرح جزئیات کالای وارداتی‌تان (نام کالا، کیفیت و …)
    • گواهی بیمه (بیمه نامه)
    • پروانه وارداتی جهت واردات رنگ نساجی به ایران
    • مدارک DEEC / DEPB / ECGC و یا هرگونه اسناد معافیت از عوارض گمرکی
    • پروانه صنعتی
    • گزارش آزمایشات محصول جهت ترخیص رنگ های نساجی از گمرک
    • اظهارنامه GATT / DGFT
    • لیست بسته‌بندی واردات رنگهای نساجی
    • واحد پول پرداختی (مبلغ معادل آن را باید با ارزی قابل تبدیل به یورو یا هر پول رایج قانونی دیگر در کشور واردکننده اتحادیه اروپا بیان کنید)
    • شرایط پرداخت (روش و تاریخ پرداخت، تخفیف‌ها و غیره)

    جمع‌بندی

    در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه مراحل واردات و ترخیص رنگ های نساجی از گمرک را برای شما بیان کنیم تا نسبته به این موضوع یک آشنایی کلی داشته باشید. ولی اگر قصد ورود به این حیطه و تجارت را دارید، حتماً باید قوانین و مقررات مربوط به واردات را به طور کامل مطالعه کنید و یا از افراد کاردان در این زمینه مشورت بگیرید. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه واردات رنگ نساجی به ایران فعالیت دارند و می‌توانند کمک فوق‌العاده‌ای برای افرادی باشند که به تازگی به دنیای تجارت وارد می‌شوند. گروه تجاری ققنوس به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های واردات و ترخیص کالا، اماده ارائه خدمات در زمینه واردات رنگهای نساجی، کالاهای مربوط به مواد اولیه صنایع رنگ، تهیه اسناد لازم، استعلام قیمت‌ها، حوالجات ارزی و ارائه بهترین روش حمل و نقل و ترخیص از گمرک به شما عزیزان می‌باشد.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *