ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی / ۰ تا ۱۰۰ واردات مواد اولیه فرش

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی

آنچه در این مقاله میخوانید

آیا می‌دانستید که بزرگترین کارخانه‌های تولید فرش ماشینی که عمدتا با دستگاه‌های تکسیما، واندویل، شونهر Alpha ،CRX ،ASR ،VTR بافت می‌شوند، در ایران فعالیت دارند و کشور ما ایران پنجمین صادرکننده بزرگ فرش‌های ماشینی در دنیا می‌باشد؟ صادرات فرش ماشینی سودآوری زیادی برای تجار و کشورمان دارد، از این رو لازم است کارخانه‌ها بدون مشکل به بافت انواع فرش ماشینی بپردازند. اما مواد اولیه بافت این فرش‌ها باید از کشورهای دیگر تامین شود، برای همین واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی به یک تجارت عالی برای بازرگانان تبدیل شده است. واردات مواد اولیه فرش با ارز آزاد تامین می‌شود و ثبت سفارش پشم و ابریشم بدون هیچ گونه مشکلی انجام می‌گردد. در این مطلب از گروه تجاری ققنوس با ما باشید تا با تمام اطلاعات لازم در مورد واردات مواد اولیه این فرش‌ها آشنا شوید.

واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی چگونه است؟

واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی از خارج کشور با ارز آزاد صورت می‌گیرد و واردات پشم و ابریشم به آسانی قابل ثبت سفارش می‌باشد. گروه تجاری ققنوس با سال ها تجربه در امر واردات انواع کالاها در هر زمینه‌ای می‌تواند به شما در امور مربوط به خرید مواد اولیه فرش ماشینی از کشور چین، حمل‌ونقل و ترخیص آن کمک کند. فقط کافی است که شما مشخصات مواد مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید، دفتر شرکت تجاری ققنوس در چین مواد اولیه فرش را با برند معتبر و در حداقل زمان ممکن یافته و با عرضه کننده وارد معامله خواهد شد. مراحل انجام این کار شامل انتخاب مواد اولیه مورد نظر فرش ماشینی، تهیه مدارک لازم، ثبت سفارش، یافتن عرضه‌کننده معتبر، عقد قرارداد، انجام حوالجات ارزی، حمل‌ونقل به کشور و ترخیص از گمرک می‌باشد.

با کمک تیم مجرب ما در انجام تمام مراحل واردات مواد اولیه فرش از هرگونه سوء استفاده از سرمایه‌تان جلوگیری کنید. کارشناسان ما با اطلاعات به روز در زمینه واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی و شناخت بهترین روش‌های حمل با توجه به سابقه طولانی در امور واردات می‌توانند در تجربه تجارتی پرسود به شما کمک کنند.

ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی
ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی

فرش ماشینی چه نوع فرشی است؟

فرش‌های ماشینی نوعی مصنوعی از قالی هستند که بر خلاف فرش دستبافت به وسیله ماشین‌آلات صنعتی و در کارخانه‌ها بافته می‌‌شوند. سرعت بالا در تولید فرش ماشینی نقش مهمی دارد، از همین رو قیمت این فرش از فرش دستبافت ارزان است و مواد اولیه آن در مقایسه با فرش‌های دستبافت ارزانتر می‌باشد. مراحل تولید ساده‌تر، نقش‌های با کیفیت و بهتر انواع تصاویر هنری روی آن از مزایای فرش ماشینی است. از زمانی که فرش ماشینی تولید و به بازار عرضه شد، واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی هم رونق یافت. این فرش‌ها با تنوع بسیار بالا، دسته‌بندی مختلفی دارد؛ از جمله: فرش ۱۵۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه. تنوع در طرح و رنگ فرش ماشینی و قیمت مناسب آن باعث شد تا کم کم جای فرش‌های دستبافت را بگیرد.

فرش‌ ماشینی هم در طرح‌های سنتی و اصیلی که در فرش دستبافت داریم، با تکنولوژی مدرن و دستگاه‌های پیشرفته ریسندگی بافته می‌شود. از مزایای دیگر فرش ماشینی جنس نخ و الیاف آن می‌باشد که در واردات مواد اولیه فرش، انواع نخ و الیاف را می‌توان دید. برای تولید اکثر فرش‌های کلاسیک، نخ اکریلیک به کار می‌رود. از انواع فرش‌های ماشینی پرفروش، فرش‌ اکریلیک هیت ست شده است که از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است. ویژگی‌های مهم دیگر فرش ماشینی انعطاف‌پذیری، سرعت بافت و قیمت پایین آن است. این ویژگی دلیل کاربرد گسترده‌ آنها بدون محدودیت در همه مکان‌ها می‌باشد. قیمت فرش ماشینی ۹ متری ۶۰۰ درصد پایین‌تر از فرش دستباف است. واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی پشمی، فرش ماشینی اکریلیک، فرش ماشینی پلی استر و فرش ماشینی پلی پروپیلن برای تولید این فرش‌ها از ضروریات است.

مراحل ساخت فرش ماشینی چگونه است؟

همانطور که می‌دانید تولید فرش ماشینی در مراحل متعددی انجام می‌شود که هر مرحله هم بخش‌های متفاوت و مواد لازم خود را دارد که با واردات مواد اولیه فرش تامین می‌گردد. مراحل بافت فرش ماشینی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

انتخاب الیاف فرش ماشینی

قبل از هر چیزی باید دانست که فرش ماشینی از الیاف مصنوعی بافته می‌شود. زیرا این الیاف مصنوعی قیمت پایین‌تری دارند و در حجم بالا تولید می‌گردند، از سویی تنوع جنس و بافت خوبی هم در فرش ایجاد می‌کنند. انواع الیاف مصنوعی به شکل الیاف خام و یا دسته رشته‌های بلند به کشور وارد و در کارخانه تولید فرش به کار می‌روند.

ریسندگی

در قسمت ریسندگی، تولید و آماده‌سازی نخ مورد نیاز برای تولید انواع فرش‌های ماشینی انجام می‌گیرد. در واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی، انواع نخ خاب، نخ تار و نخ پود وارد کشور می‌شود. تعیین قیمت فرش ماشینی به نوع و جنس نخ خاب و نخ تار بستگی دارد. برای ریسیدن نخ، ماشین حلاجی الیاف را بشکل طناب‌های بلند و سست بنام فیتیله می‌ریسد. فیتیله‌ها را فشرده، کشیده و به نخ‌های واحد تبدیل و به دور قرقره‌ها می‌پیچند. الیاف خام تک لایه به هم پیچیده می‌گردند تا بشکل تارهای کلفت و مناسب برای بافت شوند. سپس نخ‌ها را به وسیله بخار حجیم می‌کنند و تا ۱۳۲ الی-۱۳۸ درجه سانتیگراد حرارت می‌دهند. با این حرارت نخ شکل پیچیده‌اش را حفظ می‌کند. بعد از سرد شدن، این نخ‌ها به دور لوله‌هایی پیچیده و به دستگاه بافندگی منتقل می‌گردند.

رنگ کردن نخ ها

با واردات مواد اولیه فرش، انواع رنگ به منظور رنگ کردن نخ‌ها جهت بافت فرش به کشور وارد می‌شوند. ابتدا، حدود ۴۰۰ کیلوگرم الیاف در خمره‌هایی تحت فشار هوا قرار می‌گیرند تا رنگ بین آن‌ها پخش گردد. در روش دیگر الیاف یا کلاف‌های پی در پی را از حوضچه‌های رنگ عبور می‌دهند تا کاملاً به رنگ دلخواه برسند. یا با روش سوم، رنگ‌هایی که با واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی تامین شده را داغ کرده و وارد بافت نخ‌های شکل داده شده می‌کنند تا نخ‌ها خوب رنگ بگیرند. به روش چهارم، نخ را به وسیله غلطک‌های چاپ رنگ پرس می نمایند. در آخر نخ‌ها با هر روشی که رنگ شوند، تحت فشار بخار قرار می‌گیرند و بعد شسته و خشک می‌گردند.

بافندگی

با واردات مواد اولیه فرش، فرش‌های ماشینی و تابلو فرش‌ها به کمک ماشین آلات متفاوتی چون انواع دستگاه‌های تکسیما، واندویل CRX ، ASR ، VTR و HCP بافته و تولید می‌شوند. واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی، جهت شروع تولید آن در کارخانه‌های فرش بافی ضروریست.

تار و پود، شانه و رنگ فرش

نخ‌های بافت عمودی در داخل فرش را تار و نخ های افقی در بافت فرش را پود گویند که موجب استحکام رنگ در جای خود می‌گردند. رنگ و پود هم به وسیله شانه در جای خود تثبیت و محکم می‌شوند. نخ خاب فرش نیز از داخل شانه عبور می‌کند. در نهایت الیاف رنگی که زمینه فرش را به شما نشان می‌دهد همان رنگ است. جهت کسب اطلاع از نحوه ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

تکمیل فرش

بعد از این که فرش با کمک واردات مواد اولیه فرش، مراحل پیشین را طی کرد، وارد مرحله تکمیل فرایند تولید فرش ماشینی می‌شود که در آنجا هم باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارد:

  • تیغه، آهارزنی پشت فرش، شیرینگ (پرداخت سطح فرش)، برش طولی و عرضی فرش، لبه‌دوزی، زیگزاگ  و  ریشه زنی، کنترل کیفی و  بسته بندی.

از کجا می توانم لیست ماشین آلات مورد استفاده در تولید فرش ماشینی را پیدا کنم؟

اصلی‌ترین دلیل واردات ماشین‌ آلات بافت فرش ماشینی، راه اندازی کسب وکارهای مختلف در کشور برای بافت فرش است که رونق و رشد اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد. ماشین‌‌آلات بافندگی به کلیه دستگاه‌هایی گویند که قادرند الیاف مختلف را به هم ببافند. بعد از واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی، یافتن ماشین‌آلات بافت فرش هم از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر فرش‌های ماشینی که در بازار فرش ایران موجودند، به وسیله پیشرفته‌ترین و جدیدترین ماشین‌‌آلات شرکت شونهر آلمان و شرکت وندویل بلژیک بافت می‌شوند. می‌توان گفت این دو شرکت از بهترین تولیدکنندگان ماشین آلات فرش بافی و بهترین دستگاه‌های بافت فرش ماشینی در دنیا می‌باشند. فرش‌هایی که با دستگاه فرش‌بافی شونهر بافته می‌شوند بسیار مرغوبند و اکثر مردم هنگام خرید فرش ماشینی تمایل به خرید فرش بافته شده با دستگاه‌های شونهر دارند.

شما عزیزان می‌توانید برای واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی و کسب اطلاع از لیست بهترین انواع ماشین آلات بافت فرش ماشینی و همچنین آشنایی با انواع دستگاه‌های تولید فرش با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید. تیم مجرب ما بعد از بررسی شرایط بازارهای داخلی، با دریافت مجوزهای مورد نیاز، مراحل قانونی جهت معامله و واردات مواد اولیه فرش و ماشین آلات بافت آن را برای شما انجام می‌دهند.

واردات مواد اولیه فرش
واردات مواد اولیه فرش

واردات مواد اولیه فرش های ماشینی شامل چه هزینه هایی است؟

اگر بخواهیم هزینه واردات این مواد اولیه فرش‌های ماشینی را برآورد کنیم، باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم؛ اینکه چه مقدار و حجمی از مواد برای واردات مورد نظرمان است، روش سیستم حمل و نقلی که انتخاب می‌کنید و موارد بسیار دیگر. به همین دلیل نمی‌توان از همان ابتدا هزینه مشخصی جهت واردات این مواد اولیه فرش ماشینی تعیین کرد. با این حال ما می‌توانیم در گروه تجاری ققنوس این هزینه را تا حدی بر حسب نوع و مقدار مواد برایتان برآورد کنیم. کافیست که شما اطلاعات کالای مورد نظر را به کارشناسان ما ارائه دهید تا آنها با استناد به آن هزینه تقریبی واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی را برآورد کنند.

البته هنگام واردات هر نوع کالایی یک سری هزینه‌های ثابتی هم هست که برخی از آنها بر حسب شرایط مختلف متغیر می‌باشند. مثلا اگر مواد اولیه فرش احتیاج به انبارداری یا تست آزمایشگاهی داشت، هزینه این کار هم به هزینه‌های دیگر واردات مواد اولیه فرش اضافه می‌شود. بطور کلی هزینه‌های ثابت و اصلی واردات این مواد عبارتند از:

قیمت خرید مواد اولیه فرش در مبداء، هزینه بازرسی کالاها، روش حمل و نقل برای انتقال مواد اولیه فرش، انواع هزینه‌های گمرکی، ثبت سفارش و تخصیص ارز، هزینه‌ انبارداری، ترخیص مواد اولیه و بیمه. گاهی اوقات بعضی از این هزینه‌ها مشمول تخفیفات و معافیت‌های گمرکی می‌شوند که شما می‌توانید با کمک خدمات مشاوره صحیح و درست گروه تجاری ققنوس از معافیت‌های گمرکی ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی آگاهی یابید.

لیست مدارک مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه فرش های ماشینی

برای انجام فعالیت تجاری موفق و حرفه‌ای، باید در مورد تمام مراحل و فرایندهای واردات کالاها اطلاع کافی کسب کنید؛ به خصوص در مورد تهیه مدارک لازم. اگر با تحقیق و برنامه‌ریزی پیش روید و مدارک را بدون کم و کاست آماده کنید، امور واردات شما سریع و بدون سردرگمی پیش خواهد رفت. لازم است نقصی در مدارکتان نباشد تا واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی شما قانونی تلقی شود. چرا که هر واردکننده یا نماینده قانونی وی هنگام تحویل و بارگیری موا اولیه از انبارهای گمرک و نیز برای حمل و نقل، در هر مرحله باید اسناد و مدارک لازم را ارائه دهد تا ثابت شود او مالک کالاهاست و فعالیت تجاری‌‌اش قانونی می‌باشد. اسناد و مدارک لازم برای واردات مواد اولیه فرش به قرار زیرند:

اظهارنامه گمرکی، قبض انبار، کارت بازرگانی، مجوزات لازم برای کالا همچون: مجوزهای بهداشت، قرنطینه نباتی و …، گواهی مبدا یا فاکتور خرید، ترخیصیه، پروفروما یا اینویس، نامه تأمین ارز یا برات، برگه ثبت سفارش، لیست‌ عدل‌بندی، بیمه نامه.

توجه: کالاهایی که به وسیله حق‌العمل کار و یا ترخیص‌کار از گمرک ترخیص می‌شوند، نیاز به وکالتنامه رسمی یا کارت حق‌العمل کاری دارند که باید در اظهارنامه ارائه شود.

روش حمل و نقل واردات مواد اولیه فرش های ماشینی

بعد از اینکه شما مواد اولیه فرش ماشینی را خرید کردید، انتخاب روش حمل و نقل جهت واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: ظرفیت بارگیری کالاها، میزان دسترسی به انواع روش‌های حمل و نقل بین‌المللی، هزینه حمل، سرعت انتقال بار به کشور مقصد، ریسک و خطرات حمل و نقل، اقتصادی بودن روش حمل برای شما و قوانین و مقررات بین‌المللی.

مثلا هنگام انتخاب روش حمل دریایی، بیمه کالا جهت محافظت در برابر حوادث دریایی لازم است. از آنجا که در کنوانسیون حمل‌ونقل دریایی، بیمه‌ها محدود می‌باشند؛ پیشنهاد می‌کنیم بیمه اضافی چون بیمه حمل‌ونقل عمومی را انجام دهید. از سویی روش حمل دریایی گرچه برای واردات مواد اولیه فرش کم هزینه‌تر است، اما باید زمان‌بر بودن تحویل کالا را هم مد نظر قرار دهید. یعنی اگر مواد شما باید سریع‌تر به مقصد برسد، بهترین روش استفاده از روش حمل هوایی است. اغلب بازرگانان ارسال سریع و امنیت بالای روش هوایی را به هزینه بالای آن ترجیح می‌دهند. البته چنانچه کشور مبدا تا مقصد دارای مرز زمینی بود و عجله‌ای در تحویل کالا نداشتید، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای هم برای واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی توصیه می‌شود. زیرا روش ریلی می‌تواند کالاها را در حجم زیاد و سنگین انتقال دهد.

با روش حمل جاده‌ای هم حتی شما می‌توانید با دریافت مجوزهای لازم از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنید؛ که البته باید مواردی چون هزینه سوخت، مقررات، آموزش راننده، مالیات و … را نیز مد نظر قرار دهید.  جهت انتخاب روش حمل مناسب برای واردات مواد اولیه فرش با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس مشورت کنید.

جمع بندی

اگر شما هم مایلید با فعالیت تجاری به کسب سود خوبی برسید، می‌توانید مواد اولیه فرش را وارد کنید. گفتیم که این مواد برای بافت فرش‌های ماشینی بسیار مورد نیاز است و کارخانجات فرش بافی مشتری خوبی برای آن هستند. در این راستا می‌توانید واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی را از بنادر و گمرکات گوناگون ایران به تیم گروه تجاری ققنوس بسپارید تا کالای شما در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از مجاری قانونی وارد و ترخیص گردد. تیم مجرب ما بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری امور مربوط به خرید و ارسال کالا را از کشور مبدا انجام می‌دهند. شما می‌توانید در صورت نیاز به هرنوع مشاوره بیشتر در رابطه با واردات مواد اولیه فرش یا هرگونه خرید خارجی با مجموعه ما در ارتباط باشید.

چگونه می‌توان لیست ماشین آلات بافت فرش ماشینی را یافت؟

پیشرفته‌ترین ماشین‌‌آلات بافت فرش ماشینی متعلق به شرکت شونهر آلمان و وندویل بلژیک هستند. کارشناسان شرکت تجاری معتبر مانند گروه تجاری ققنوس می‌توانند لیست کامل این ماشین‌آلات را به شما ارائه دهند.

مراحل واردات مواد اولیه فرش‌های ماشینی چگونه است؟

انتخاب مواد اولیه فرش ماشینی، آماده‌سازی مدارک، ثبت سفارش، یافتن تولید‌کننده معتبر، عقد قرارداد، پرداخت‌های ارزی، انتخاب سیستم حمل‌ونقل مناسب و ترخیص از گمرک.

هزینه‌ و سرمایه لازم برای واردات و ترخیص مواد اولیه فرش ماشینی چه مقدار است ؟

قیمت خرید کالا، مقدار و حجم خرید، نوع سیستم حمل و نقل، انبارداری، تست آزمایشگاهی، هزینه بازرسی کالاها، هزینه‌های گمرکی، ثبت سفارش، بیمه و تخصیص ارز، ترخیص از گمرک.

چه مدارکی برای واردات مواد اولیه فرش ماشینی نیاز است؟

اظهارنامه، قبض انبار، کارت بازرگانی، گواهی مبدا یا فاکتور خرید، ترخیصیه، پروفروما اینویس، نامه تأمین ارز یا برات، ثبت سفارش، لیست‌ عدل‌بندی، بیمه نامه، بارنامه حمل.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *