تفاوت DDP و DDU در چیست؟ (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تفاوت DDP و DDU

آنچه در این مقاله میخوانید

  • منظور از DDU (تحویل کالا در محل مقرر در مقصد بدون انجام ترخیص کالا و بدون پرداخت حقوق و عوارض ورودی گمرکى) یا اصطلاح DDP در اینکوترمز (تحویل در مقصد همراه با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی) چیست؟ ما در این مقاله تفاوت تفاوت DDP و DDU از جمله اصطلاحات حمل و نقل بین المللی را توضیح می دهیم.

    نکات کلیدی که در رابطه با تفاوت DDP و DDU باید بدانید

    برای درک بهتر اصطلاحات حمل و نقل بین المللی و تفاوت DDP و DDU، ابتدا پیشنهاد میکنیم با چند نکته درباره اصطلاح DDP در اینکوترمز و اصطلاح DDU آشنا شوید:

    • حمل و نقل به صورت DDP در اینکوترمز (تحویل کالا در مقصد با تشریفات ترخیص کالا از گمرک و پرداخت حقوق گمرکی) باعث می شود که فروشنده تمام هزینه های مورد نیاز برای آوردن محصول خود به کشور مقصد خریدار را بپردازد و در هزینه های حمل و نقل بین المللی موثر خواهد بود.
    • اصطلاح DDP به این معنی است که فرستنده مسئول پرداخت حقوق و عوارض گمرکی است.
    • LDP مخفف کلمه Landed-Dyty پرداخت شده است و به قیمت نهایی اشاره دارد که فرستنده هنگام فروش محصولات خود در مرزها مسئولیت آن را بر عهده دارد.
    • اگر در حال تحقیق در مورد نحوه مدیریت هزینه حمل و نقل در سطح بین المللی هستید، ممکن است با اصطلاحات تفاوت DDP و DDU در حمل و نقل برخورد کرده باشید.

    تفاوت DDP و DDU در چیست؟

    ازجمله اصطلاحات حمل و نقل بین المللی و اینکوترمز، اصطلاح DDU مخفف (Delivery Duty Unpaid) است، در حالی که عبارت DDP مخفف (Delivered Duty Paid) است. اگر قصد فعالیت در حوزه تجارت های بین الملل را دارید، آشنایی با تفاوت DDP و DDU ضروری است.

    اصطلاحات حمل و نقل بین المللی
    اصطلاحات حمل و نقل بین المللی

    این اصطلاحات در واقع چه معنایی دارند؟

    بیایید یک قدم به عقب برگردیم. کشوری که به آن حمل می‌کنید ممکن است بسته به ارزش اعلام شده کالایی که ارسال می‌کنید، عوارض یا مالیاتی بر محموله شما اعمال کند. هر کشوری قوانین، مقررات و مالیات های مخصوص به خود را برای واردات کالا دارد. این عوارض و سایر هزینه ها می تواند توسط فرستنده یا گیرنده محموله پرداخت شود.

    اصطلاح DDP (یا تحویل در گمرک مقصد با ترخیص کالا و پرداخت حقوق و عوارض ورودی گمرک) به این معنی است که فرستنده مسئول پرداخت عوارض گمرکی است. در بسیاری از موارد تجارت الکترونیک و خرید از سایت های خارجی، فروشنده این وظایف را در هنگام تسویه حساب انجام می دهد و مستقیماً مبلغی را از مشتری برای DDP در اینکوترمز دریافت می‌کند.

    اصطلاح DDP در اینکوترمز شامل چه مواردی است؟

    مورد دیگر در تفاوت DDP و DDU این است که DDP ترم باعث می شود که فروشنده تمام هزینه های لازم برای آوردن محصول خود را به کشور مقصد خریدار بپردازد. این هزینه‌های اضافی شامل هرگونه عوارض و مالیات وارداتی مورد نیاز، مانند مالیات کالا و خدمات (GST) می‌شود.

    آیا تحویل DDP شامل مالیات بر ارزش افزوده می شود؟

    بله. مگر اینکه توسط فرستنده به نحو دیگری مشخص شده باشد، اصطلاح DDP از فرستنده ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. بازرگانان آنلاین که اینکوترمز DDP را در نظر می گیرند باید قبل از فروش آنلاین اقلام خود، الزامات مالیات بر ارزش افزوده را تأیید کنند تا به طور کامل تأثیر آنها بر هزینه های حمل و نقل و حاشیه سود محاسبه شود.

    آیا تحویل DDP شامل ترخیص کالا از گمرک می شود؟

    بله. نکته مهم دیگر در تفاوت DDP و DDU این است که مانند مالیات بر ارزش افزوده، DDP Incoterms شامل پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک توسط فرستنده می شود. مجدداً، فرستنده باید همیشه تحقیقات کاملی را از قبل درباره اصطلاح DDP و اصطلاحات حمل و نقل بین المللی انجام دهد و هزینه اضافی ترخیص کالا از گمرک و تأثیر آن بر هزینه های حمل و نقل و سود کلی خود را در نظر بگیرد.

    تفاوت بین DDP و LDP چیست؟

    LDP مخفف واژه Landed-Dy ty (پرداخت شده) است و به قیمت نهایی که فرستنده هنگام فروش محصولات خود در مرزها مسئولیت آنها را دارد، از جمله هزینه هایی مانند ترخیص کالا از گمرک، بیمه حمل و نقل و عوارض اشاره دارد. به طور کلی، این اصطلاح بسیار شبیه به DDP است، اگرچه مجموعه وسیع تری از هزینه های حمل و نقل مانند بیمه حمل و نقل را در بر می گیرد.

    تفاوت DDP و DDU: کدام یک بهتر است؟

    ارسال محموله‌های DDU ممکن است در هنگام تسویه ‌حساب ارزان‌تر به نظر برسد، زیرا هیچ هزینه پردازشی اضافی به کالایی که باید بابت آن پرداخت شود، اضافه نمی‌شود. با این حال، این مسئولیت فروشنده است که به مشتری اطلاع دهد هنگام رسیدن محموله به گمرک، پرداخت ها اعمال می شود.

    بسیار رایج است که مشتریان حتی از این موضوع که بابت خدمات باید هزینه پرداخت شود، بی خبرند. هنگامی که آنها تماسی از گمرک دریافت می کنند که درخواست پرداخت می کند، بسیاری از اوقات این امر یک غافلگیری ناخواسته است. و می تواند بر تجربه مشتری شما تأثیر منفی بگذارد. برای وصول این عوارض، گمرک بسته را به یک کارگزار مستقل گمرک ارسال می کند. حضور تیم ترخیص کار گروه تجاری ققنوس با تسلط بر جدیدترین قوانین و دستورالعمل های روز دنیا، مراحل ترخیص کالا و تحویل آن در مقصد را برای شما بسیار راحتتر خواهد کرد.

    محموله‌های DDP از قبل کمی گران‌تر هستند، زیرا پیک‌های سریع‌السیر از طرف شما پرداخت به گمرک را پردازش می‌کنند، اما با هزینه اضافی. با این حال، این هزینه ها ثابت هستند و می توانند ۳-۴ برابر ارزان تر از هزینه های کارگزاری DDU باشند. برخی نیز می توانند کارمزد پرداخت را دریافت کنند که درصدی از مبلغ وظیفه ای است که از طرف شما پیش پرداخت می کنند.

    پرداخت این هزینه های اضافی از قبل به شرکت حمل و نقل بین المللی تضمین می کند که محموله شما از گمرک ترخیص می شود و تحویل داده می شود و گمرک برای دریافت هزینه های اضافی مجبور نیست مستقیماً با شما تماس بگیرد.

    اصطلاح DDP در اینکوترمز همچنین احتمال رها کردن محموله توسط مشتریان شما در گمرک را کاهش می‌دهد که برای شما بدتر خواهد بود زیرا نه تنها محصول و یک فروش را از دست خواهید داد، بلکه اگر می خواهید مشتری به سمت شما برگردد، باید هزینه‌های اضافی نیز بپردازید. از نظر ما پس از بررسی کامل تفاوت DDP و DDU ، DDP گزینه بهتری است. هیچ‌کس با هزینه‌های غافلگیرکننده مواجه نمی‌شود و در نتیجه تجربه تحویل روان‌تری به همراه دارد.

    اصطلاح DDP در اینکوترمز
    اصطلاح DDP در اینکوترمز

    نکاتی در مورد تحویل DDU یا DDP برای فروشگاه تجارت الکترونیک شما

    چه کسب و کار شما تصمیم به ارسال بر اساس شرایط DDU یا شرایط DDP داشته باشد، بهتر است فعالانه آنچه را که انتظار می رود با مشتریان خود در وب سایت خود، در میان بگذارید.

    نحوه رسیدگی به مالیات و عوارض را توضیح دهید:

    • در صفحات محصول
    • در صندوق فروشگاه شما
    • در تایید ایمیل
    • در چارچوب سیاست حمل و نقل شما
    • در صفحه پرسش و پاسخ فروشگاه شما

    در نتیجه، اصطلاح DDP برای مشتریان خرده ‌فروش بهتر است زیرا فرآیند تحویل را روان و بدون خطا می‌کند. اما اجازه دهید اصطلاح DDU را به طور کلی از اصطلاحات حمل و نقل نادیده نگیریم؛ شرکت های واردات و صادرات که تحت مجوز کار می کنند و به طور منظم تعداد زیادی محموله دریافت می کنند، در واقع DDU را ترجیح می دهند. آنچه در نهایت انتخاب می‌کنید باید به مدل کسب‌ وکاری که دنبال می‌کنید و هوش مشتری شما بستگی داشته باشد.

    جمع بندی

    تفکیک کردن وظایف خریدار و فروشنده از مسائل اساسی در خرید و فروش بین المللی می باشد، به علت اینکه قوانین کشور وارد کننده و صادر کننده در آن حاکم نمی باشد با توجه به عرف جهانی از قوانین اینکوترمز پیروی می کنند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مهمترین اصطلاحات اینکوترمز و حمل و نقل بین المللی آشنا کنیم تا با درک تفاوت DDP و DDU و مدیریت هزینه های حمل و نقل و ترخیص کالا، تجربه بهتری داشته باشید.

    انتخاب هر یک از روش های تحویل به شما و نوع کسب و کارتان بستگی دارد و درصورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در خصوص هزینه های ترخیص کالا و حمل بار میتوانید با کارشناسان گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *