خرید اینترنتی بدون کارت بانکی ؛ معرفی بهترین روش‌های انتقال وجه بدون کارت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه خرید و فروش اینترنتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از سایت‌های خارجی یا داخلی به صورت آنلاین خرید کنند. از آنجا که برای خرید کالا از سایت‌های خرید و فروش نیاز به استفاده از کارت شتاب دارید، آشنایی با چند روش ساده جهت خرید اینترنتی بدون کارت بانکی و انتقال وجه بدون کارت این امکان را فراهم می‌کند تا هر زمان که به کارت بانکی خود دسترسی نداشتید هم بتوانید به خرید از فروشگاه‌های آنلاین بپردازید.

معرفی روش‌های خرید اینترنتی بدون کارت بانکی

خرید محصولات به صورت آنلاین و خرید از سایت‌های خارجی روز به روز مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد و اکثر مردم ترجیح می‌دهند از طریق سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به خرید یا کسب درآمد بپردازند. از آنجا که برای خرید و فروش‌های اینترنتی نیاز به کارت اعتباری دارید، نبود کارت شتاب می‌تواند ناخوشایند باشد.

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از جمله سایت خرید ایبی و امازون از روش‌های متفاوت نقل و انتقال پول پشتیبانی می‌کنند و امکان خرید اینترنتی بدون کارت بانکی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. گروه تجاری ققنوس لیستی از چند روش خرید آنلاین و انتقال وجه بدون کارت بانکی را فراهم کرده‌اند تا به شما در خرید موفق از سایت‌های خرید و فروش جهانی کمک کنند.

انتقال وجه آنلاین بدون کارت
انتقال وجه آنلاین بدون کارت

روش اول؛ استفاده از حساب بانکی خود

۵ روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم تعدادی از شیوه های خرید اینترنتی بدون کارت بانکی هستند که امکان استفاده از سایت، خرید، فروش و مزایده را تحت هر شرایطی ممکن می‌کنند. شما می‌توانید یکی از روش‌های زیر را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید:

با کارت نقدی خود خرید کنید

اکثر سایت‌هایی که کارت اعتباری می‌پذیرند، کارت های بدهی را هم قبول می‌کنند. از آنجا که کارت‌های بدهی  به راحتی قابل دریافت هستند، شما می‌توانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید. این روش یکی از سریع‌ترین روش‌های خرید اینترنتی بدون کارت بانکی است و احتمال ایجاد بدهی و درگیری را هم تا حد امکان کاهش می‌دهد؛ زیرا پول را به طور مستقیم از حساب بانکی شما خارج می‌کند.

برای انتقال وجه بدون کارت و با کارت نقدی، شماره کارت را همانند کارت اعتباری در صفحه پرداخت وارد کنید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید شماره پین خود را نیز وارد کنید؛ بنابراین حواستان باشد تا به دلیل دسترسی مستقیم به حساب جاری خود مورد کلاهبرداری و سواستفاده قرار نگیرید.

از یک شرکت پرداخت آنلاین برای خرید اینترنتی بدون کارت بانکی استفاده کنید

شرکت‌های آنلاینی وجود دارند که خدمات پرداخت خوبی ارائه می‌دهند و با استفاده از حساب‌هایی همچون پی پال و یا Amazon Payments دیگر مجبور به وارد کردن مستقیم تمام اطلاعات بانکی خود به سایتی که قصد خرید کالا از آن را دارید، نیستید. با استفاده از حساب های پیشنهادی می‌توانید کارت اعتباری یا حساب جاری خود را به حساب مجازی سایت خرید متصل کنید و بعد از اتمام آن هرآنچه را که می‌خواهید خریداری کنید و از امنیت حساب‌ها مطمئن باشید.

  • شما با ایحاد حساب کاربری و ثبت نام در سایت‌های خرید و فروش همچون ایجاد اکانت ebay و ساخت حساب پی پال می‌توانید اطلاعات حساب جاری خود را به سایت پیوند دهید. برای افزودن اطلاعات بانکی لازم است با استفاده از نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و آدرس خود یک پروفایل کاربری بسازید و خرید اینترنتی خود را بدون کارت بانکی انجام دهید.
  • بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و فروشندگان از این شیوه پرداخت پشتیبانی می‌کنند؛ اما حتما قبل از خرید محصول درباره این مسئله اطمینان حاصل کنید.

انتقال وجه بدون کارت و با استفاده از چک

هنوز برخی فروشگاه‌های آنلاین، امکان خرید با چک را ارائه می‌دهند؛ هرچند ممکن است این روش پرداخت کمی دشوار باشد. استفاده از چک در سایت‌های خرید آنلاینی همچون خرید از ebay و Etsy مورد قبول است و شما لازم است برای استفاده از این روش در ابتدا چک را ارسال کنید، سپس منتظر بمانید تا بانک تسویه کند و بعد از آن جنس خریداری شده شما ارسال خواهد شد. خوب است بدانید مشکل استفاده از چک این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد و هم شما و هم فروشنده باید منتظر بمانید تا پول توسط بانک تسویه شود.

  • یکی دیگر از شیوه‌های خرید اینترنتی بدون کارت و مشابه استفاده از چک نیز استفاده از حواله وجه است. با انتخاب این روش شما حواله‌ها را ارسال می‌کنید، منتظر می‌مانید تا فروشگاه آنها را نقد کند و سپس اقلام خریداری شده شما ارسال می‌شوند.

از حساب جاری خود برای انتقال وجه الکترونیکی استفاده کنید

خرید از آمازون همچون برخی دیگر از سایت‌های خرید و فروش آنلاین از انتقال وجه الکترونیکی بدون کارت بانکی پشتیبانی می‌کند. در این روش شما اطلاعات حساب جاری خود و اطلاعاتی همچون شماره حساب، نام، آدرس و شماره گواهینامه رانندگی خود را وارد می‌کنید تا انتقال پول از حساب شما به حساب فروشگاه ممکن شود.

  • اکثر سایت‌های خرید و فروش آنلاین حساب‌های بانکی تجاری، شرکتی یا پس اندازها را نمی‌پذیرند.
  • این روش پرداخت هم همانند استفاده از کارت بانکی در معرض خطر و سواستفاده قرار دارد؛ زیرا اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار شخص ثالث قرار می‌دهید، بنابراین قبل از ارائه اطلاعات مطمئن شوید که از سایت یا فروشگاهی معتبر خرید اینترنتی می‌کنید.
خرید آنلاین بدون کارت بانکی
خرید آنلاین بدون کارت بانکی

پرداخت هزینه با کیف پول الکترونیکی برای خرید اینترنتی بدون کارت بانکی

یکی دیگر از شیوه‌های خرید اینترنتی بدون کارت بانکی استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی جهت پرداخت هزینه‌ها است و بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی را فراهم کرده‌اند. Google Wallet یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پرداخت آنلاین و بسیار متفاوت از سرویس‌های قدیمی است که می‌توانید برای استفاده انتخاب کنید.

کیف پول‌های الکترونیکی به عنوان یک برنامه در تلفن همراه قابل نصب هستند و می‌توانید روش‌های پرداخت مختلفی را به آنها اضافه کنید. این کیف پول‌ها امکان استفاده از کارت بدهی یا چک را هم فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید تنها با ایجاد حساب کاربری و افزودن مقداری پول به پرداخت هزینه محصولات خریداری شده خود بپردازید.

روش دوم؛ استفاده از روش‌های جایگزین خرید اینترنتی بدون کارت بانکی

اگر ترجیح می‌دهید برای خرید آنلاین از اطلاعات حساب بانکی خود به صورت اینترنتی استفاده نکنید، روش‌های جایگزین دیگری وجود دارند که علی رغم دشواری‌های خاص خودشان امکان پرداخت هزینه را بدون نیاز به افزودن اطلاعات بانکی به سایت و کارت بانکی فراهم کرده‌اند. در صورت نیاز می‌توانید از یکی از روش‌های زیر برای خرید اینترنتی کالا استفاده کنید:

پرداخت هنگام تحویل کالا

پرداخت درب منزل یا هنگام تحویل کالا از جمله روش‌هایی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا محصول را خریداری کرده و هنگام تحویل هزینه آن را بپردازید. مزیت اصلی این شیوه پرداخت، خرج نکردن هزینه‌ای تا زمان تحویل است و حتی می‌توانید بعد از دریافت محصول و بررسی آن، کالا را برگردانید. یکی دیگر از مزایای پرداخت هنگام تحویل کالا این است که در صورت اجازه فروشگاه اینترنتی می‌توانید مبلغی بیشتر از محدودیت‌های کارت بانکی بخرید و بعد از دریافت کالا هزینه را به صورت چک شخصی، تجاری و یا حواله پرداخت کنید.

  • این روش خرید اینترنتی بدون کارت بانکی قبلا بسیار رایج بود؛ اما الان کمتر از آن استفاده می‌شود، بنابراین حتما از فروشنده یا فروشگاه آنلاین خود در این باره مطمئن شوید.
  • UPS ،Fedex و USPS هنوز این سرویس پرداخت را ارائه می‌دهند و در ایالات متحده و کانادا هم موجود هستند.
  • پست COD می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به حمل و نقل معمولی داشته باشد و لازم است هزینه‌های اضافی را هم هنگام تحویل کالا پرداخت کنید.

از امتیازات یا پاداش‌های سایت خرید استفاده کنید

برخی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند سایت خرید ایبی، Macy’s و آمازون این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا از امتیازهای خود در سایت برای خرید استفاده کنند. کارت‌هایی مانند ویزای پاداش تجاری Amazon.com، پاداش‌های عضویت American Express ،Chase Ultimate و پاداش Discover Cashback از جمله کارت‌های پاداشی هستند که سایت‌های خرید برای استفاده در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. مشکل این روش این است که ارزش امتیازها برای هر محصول و در هر سایت بسیار متفاوت است و در برخی مواقع ممکن است امتیاز زیادی را برای خرید کالا و انتقال وجه بدون کارت از دست دهید.

سایت خرید و فروش اینترنتی
سایت خرید و فروش اینترنتی

خرید محصولات با کارت هدیه

خرید محصول با کارت هدیه یکی دیگر از روش‌های جایگزین پرداخت آنلاین بدون کارت بانکی است و بسیاری از  فروشگاه‌های آنلاین همچون آمازون، بارنر، نوبل و هاول کارک از آن پشتیبانی می‌کنند. استفاده از کارت هدیه همانند وجه نقد و یا کارت بانکی است و همچنین می‌توانید موجودی کارت را به حساب بانکی خود منتقل کنید تا در صورت نیاز از طریق حساب جاری خود خرید کنید. معمولا گزینه‌ای برای استفاده از کارت هدیه در صفحه پرداخت سایت‌های خرید و فروش آنلاین وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن از موجودی گیفت کارت خود استفاده کنید.

سخن پایانی

گاهی ممکن است کارت بانکی شما در دسترس نباشد و یا ترجیح دهید بدون وارد کردن اطلاعات بانکی خود اقدام به خرید از سایت های خرید و فروش جهانی کنید. آشنایی با چند روش ساده خرید اینترنتی بدون کارت بانکی و انتقال وجه بدون کارت از جمله مواردی هستند که به شما در خرید آنلاین از طرق مختلف کمک می‌کنند. برای راهنمایی بیشتر، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با خرید کالا از سایت های خارجی با کارشناسان گروه تجاری ققنوس به اشتراک بگذارید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *