دلایل واردات cpu از دبی برای تجار و بازرگانان ایرانی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

دلایل واردات cpu از دبی

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه واردات CPU یا واحدهای پردازش مرکزی، که از اصلی‌ترین قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر می‌باشد، در صنعت کامپیوتر، به عنوان امری مهم و ضروری شناخته می‌شود. گروه تجاری ققنوس در این مقاله می‌خواهد به بررسی دلایل واردات cpu از دبی بپردازد. طبق تحقیقات، برآورد شده است که گردش مالی واردات سی پی یو از دبی (یک میلیارد دلار آمریکا در سال) تقریباً با لوازم الکترونیکی مصرفی برا‌بر می‌باشد. در شهر دبی جایگاه شبکه خرده‌فروشی رایانه‌ها از نظر اندازه، بعد از شبکه فروشگاه‌های مواد غذایی، منسوجات، طلا و لوازم الکترونیکی است.

از سویی هم به دلیل این که تولید cpu در ایران به شکل انبوه نیست، واردات آن از دبی سود بالایی برای تجار دارد. اغراق نیست که بگوییم امارات متحده عربی به عنوان مرکز فناوری اطلاعات خاورمیانه و بازارهای اطراف می‌باشد. به این دلایل واردات cpu از دبی به یکی از اهداف و مقاصد تجار داخل ایران تبدیل شده است.

دلایل واردات cpu از دبی به ایران

به دنبال پیشرفت مداوم تکنولوژی، تولیدکنندگان کامپیوتر هم جهت بهبود عملکرد، سعی دارند از قطعات با کیفیت و مناسب استفاده نمایند. این کار به کاهش هزینه‌شان هم کمک می‌کند. یکی از این قطعات پرکاربرد کامپیوتر، CPU یا واحد پردازش مرکزی می‌باشد که به دلیل تقاضای بالا در کشور، از کشورهای خارجی از جمله دبی هم وارد می‌شود. مهمترین دلایل واردات cpu از دبی موارد زیر هستند:

قیمت مناسب

اولین دلیل، قیمت مناسب سی پی یو در دبی امارات است. به دلیل این که نرخ ارز در دبی پایین است، قیمت  cpu در آنجا از کشورهای دیگر بسیار کمتر درمی‌آید. شرکت‌های تولیدکننده cpu همچون: اینتل و AMD دفاتر فروش در دبی دارند و محصولاتشان را با قیمت مناسب به بازرگانان عرضه می‌نمایند. از سویی هم دبی از مراکز تجاری بزرگ در خاورمیانه بوده و بازار خوبی برای خریداران از کشورهای مختلف، فراهم می‌کند.

کیفیت بالا

تولیدکنندگان cpu در دبی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، محصولات با کیفیت بالا تولید می‌نمایند. بنابراین، شرکت‌ها و فروشندگان قطعات کامپیوتر می‌توانند قطعات با کیفیت بالا را جهت عرضه به مشتریان خود، از دبی تهیه وارد کنند.

تنوع محصولات

از دیگر دلایل واردات cpu از دبی، تنوع بالای این محصول در دبی امارات است. دبی، مرکز محصولاتی چون سی پی یو، رم، هارد دیسک و کارت گرافیک با تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های متنوع می‌باشد که نیازهای مختلف شرکت‌ها و فروشندگان را تامین می‌کند.

قوانین و مقررات مناسب

امارات از کشورهایی است که با قوانین و مقررات مناسب و ساده برای صادرات و واردات، فرصت خوبی برای بازرگانان فراهم می‌کند تا بدون مشکل در زمینه قوانین گمرکی به واردات قطعات کامپیوتری از دبی بپردازند.

دسترسی به بازارهای جهانی

شرکت‌ها و فروشندگان قطعات کامپیوتر با تهیه قطعات با کیفیت و قیمت مناسب از دبی، می‌توانند به بازارهای جهانی وارد شده و آن را به خوبی پوشش دهند.

تسهیلات گمرکی

امارات با ارائه تسهیلات گمرکی مناسب، اصلیترین دلایل واردات cpu از دبی را برای تجار فراهم کرده است. زیرا راحتی تشریفات گمرکی باعث می‌شود تا بازرگانان و تجار با سرعت بیشتر مراحل واردات و ترخیص را طی کنند.

تحویل به موقع

در قوانین تجاری دبی، تحویل به موقع کالا از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت‌های تولید کننده cpu و دیگر قطعات کامپیوتر  در دبی، محصولات خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان عرضه می‌کنند و این موجب ترغیب بازرگانان برای واردات این کالا از دبی به ایران می‌شود.

پشتیبانی فنی

خدمات پشتیبانی پس از فروش، مهمتین موردیست که توسط شرکت‌های تولیدکننده cpu در دبی، انجام می‌شود. یعنی در صورت بروز هرگونه مشکل حین استفاده از قطعات، شما می‌توانید به شرکت اطلاع دهید تا مشکلات را حل کنند. این نیز از مهمترین دلایل واردات cpu از دبی است.

اقتصاد پویا

دبی، دارای اقتصاد پویا و پیشرفته‌ای است، یعنی داشتن منابع و تجهیزات پیشرفته به تولیدکنندگان در دبی امکان تولید انبوه قطعات کامپیوتری با کیفیت بالا را می‌دهد.

رقابت سالم

در دبی امارات، شرکت‌های تولیدکننده cpu رقابت سالم و بسیار فعالی بر سر بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها دارند، که این عامل موجب تریب تجار برای واردات cpu از دبی است.

دلایل واردات cpu از دبی
دلایل واردات cpu از دبی

آیا واردات cpu از دبی به ایران سودآور است؟

بله، واردات cpu از دبی می‌تواند برای ایرانیان بسیار اقتصادی و سودآور باشد. امارات دبی به عنوان کشور بزرگ و با تولیدات بالا در حوزه تکنولوژی و الکترونیک، تأمین کننده اصلی cpu با کیفیت برای واردکنندگان است. قیمت مناسب و متناسب با کیفیت، تنوع بالای محصولات و توانایی رقابت در بازار جهانی، مهمترین ویژگی‌هایی است نشان می‌دهد، واردات cpu از دبی اقتصادی و سودآور است.

از طرفی نیز ایران به عنوان بازاری نوظهور برای سخت افزار، نرم افزار و لوازم جانبی کامپیوتر، هدف شرکت‌های اماراتی قرار گرفته است. این امر مهمترین دلایل واردات cpu از دبی را در مقادیر بالا برای خریداران و تجار ایرانی فراهم می‌کند.

اکثر رایانه‌های مونتاژ شده نیز در دبی بطور انحصاری با هدف صادرات به ایران و کشورهای مستقل مشترک المنافع، آفریقا و شبه قاره هند تهیه می‌گردند. با این وجود، فروشندگان کامپیوتر و قطعات آن در دبی با رقابتی سخت، حاشیه سود کمتر و با در نظر گرفتن بازارهای دیگر، صادرات به این کشورها را بهترین گزینه‌ می‌دانند که برای هر دوطرف سودآور است.

مراحل واردات cpu از دبی چگونه است؟

هر فرد یا بازرگانی که قصد واردات قطعات کامپیوتر به کشور را دارد، باید با تعیین حوزه فعالیت خود و آشنایی با اصطلاحات تجاری و قوانین بین المللی در کشور مبدا و مقصد، مراحل زیر را طی کند:

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی یکی از انواع مجوزات لازم برای واردات کالا می‌باشد. به عبارتی با اهمیت دلایل واردات cpu از دبی، دریافت کارت بازرگانی نیز از مهمترین مراحل واردات شماست که با اخذ آن، مجاز به واردات خواهید بود.

منبع یابی یا سورسینگ جهت واردات cpu

یافتن نوع محصول مورد نظر با توجه به برند، درجه بندی از لحاظ کیفیت، و توافق قیمت با کارخانه یا فروشنده از مراحل مهمی است که بهتر است از افراد متخصص در زمینه سورسینگ استفاده کنید. گروه تجاری ققنوس با تجربه و تخصص بالا در منبع یابی کالا در خدمت شماست تا با اطمینان خاطر، کالای با کیفیت را از تامین کننده معتبر در دبی تهیه کنید.

بازرسی کیفیت کالا

بعد از مراحل فوق، معمولا خریدار باید نمونه‌ای از محصول را از کارخانه سازنده یا شرکت تولیدکننده درخواست کند تا کیفیت cpu بررسی شود. تجار ایرانی به دلایل واردات cpu از دبی که در بالا ذکر شد، اغلب از کیفیت این محصولات در دبی رضایت دارند.

قرارداد با فروشنده

با تایید کیفیت کالا، و توافق بین خریدار و فروشنده، قراردادی منعقد می‌شود که طی آن فروشنده باید پیش فاکتور یا پروفرمای کالا را (حاوی تمام اطلاعات کالا و معامله) برای خریدار ارسال کند.

معرفی کالا به اداره صمت

با دریافت پروفرما از فروشنده، نوبت این است که کالا را از طریق سامانه جامع تجارت بر اساس ثبت سفارش خود به اداره صمت معرفی و اظهار کنید.

دریافت کد ساتا

با اخذ پروفرما و ثبت سفارش و اخذ مجوزهای مورد نیاز، سقف واردات شما بررسی و تخصیص ارز صورت می‌گیرد. در این مرحله کد ساتا برایتان ارائه می‌گردد. دلایل واردات cpu از دبی برای تجار ایرانی، انجام این مراحل را برایشان قابل قبول کرده است.

پرداخت بین المللی 

وارد‌کننده بعد از ثبت سفارش و انجام مراحل خرید باید هزینه سفارش خود را بپردازد. شما می‌توانید از طریق خدمات حواله ارزی گروه تجاری ققنوس با خیال راحت هزینه سفارش خود را پرداخت کنید. 

حمل و نقل

با اخذ کد ساتا و پرداخت هزینه، نوبت به حمل و نقل کالا و زمانبندی برای ارسال کالاها به کشور است.

ترخیص cpu از گمرک

در نهایت با اتمام مراحل واردات و رسیدن بار به مرزهای گمرکی، نوبت به ترخیص کالا از گمرک می‌رسد. یکی از دلایل واردات cpu از دبی برای ایرانیان، ترخیص راحت قطعات الکترونیکی از گمرک دبی است. با این وجود این مرحله نیز نیاز به رعایت قوانین گمرکی و ارائه مدارک ترخیص کالاست که باید دقت شود.

هزینه های واردات cpu به ایران

سی پی یو از مهمترین اجزاء کامپیوتر است که واردات آن با مدیریت هزینه های مربوطه، می‌تواند سود خوبی نصیب تجار کند. توجه به این نکته ضروری است که گاهی اوقات برخی از انوع هزینه های واردات شامل تخفیفات و معافیت‌های گمرکی می‌شوند که بهتر است با کمک خدمات مشاوره گروه تجاری ققنوس از آنها آگاه شوید. از مهمترین دلایل واردات cpu از دبی همین هزینه کمتر نسبت به کشورهای دیگر است. در کنار هزینه های گمرکی، ثبت سفارش کالا ، تخصیص ارز، بیمه، هزینه ‌های انبارداری و ترخیص cpu ازگمرک، یک سری هزینه های دیگری نیز هستند که در جدول زیر به آنها اشاره کرده‌ایم.

عوامل موثر بر هزینه واردات cpuتوضیحات
نوع cpucpu های با کارایی بالا، ویژگی‌های مناسب، تعداد هسته‌های بیشتر و حافظه کش بیشتر، هزینه بالاتری دارند.
تعداد و حجمهرچه حجم بیشتری کالا واردات کنید، به همان اندازه هزینه هم بالا می‌رود.
کشور تولیدکنندهcpu های تولیدی کشورهای پیشرفته‌ چون: آمریکا، ژاپن و … هزینه بالاتری دارند. ولی سی پی یوهای تولیدی کشورهایی چون چین و دبی، در کنار کیفیت بالا، کم هزینه تر هستند.
نوع وارداتواردات مستقیم cpu از کشور تولیدکننده، هزینه بیشتری دارد. اما واردات از طریق شرکت‌های واسطه یا تجارت الکترونیکی، هزینه کمتری خواهد داشت.  
نرخ ارزدر صورت افزایش نرخ ارز، هزینه واردات سی پی یو هم افزایش و با کاهش نرخ ارز، هزینه کاهش می‌یابد.
روش حمل و نقلمعمولا حمل محموله از دبی به ایران از طریق آب نسبت به سایر روشها کم هزینه‌تر است. بویژه اگر واردات cpu به روش واردات ته لنجی باشد هزینه بسیار پایین خواهد بود.
زمان انجام وارداتواردات cpu در روزهای شلوغ سال، امکان دارد هزینه بیشتری به شما تحمیل کند.

شرکت‌های بازرگانی مختلف، هزینه های متفاوتی در قبال ارائه خدمات خود در واردات انواع کالا پیشنهاد می‌کنند. گروه تجاری ققنوس با تجربه فراوان در خدمت رسانی به مشتریان در واردات کالا از دبی، با هزینه های مناسب خود رضایت مشتریان را جلب کرده است.

واردات cpu
واردات cpu

اهمیت واردات cpu از دبی

همانطور که در مورد دلایل واردات cpu از دبی در این مطلب خواندید، بهتر است با اهمیت این واردات به کشور هم آشنا شوید. از آنجا که Cpu قطعه اصلی و مغز کامپیوتر بوده و مصرف زیادی دارد، هر گونه کمبود آن در بازار یا تغییر در قیمت آن، در صنعت کامپیوتر و الکترونیک نیز تاثیرگذار است. به این ترتیب که با کمبود cpu در بازار، به علت اینکه سی پی یو از اجزای اصلی کامپیوتر است، تولید کامپیوتر و محصولات الکترونیکی دیگر هم با مشکل روبرو خواهد شد. اهمیت واردات cpu از دبی را از دو منظر می‌توان بررسی کرد:

تاثیر واردات cpu بر صنعت کامپیوتر و الکترونیک

قیمت سی پی یو مهمترین عامل تاثیرگذار بر صنعت کامپیوتر و الکترونیک است. با کمبود cpu و عدم واردات به کشور، قیمت آن افزایش خواهد یافت و این امر مستقیما بر قیمت تولید کامپیوتر و سایر محصولات الکترونیک تاثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی، تولیدکنندگان کامپیوتر و محصولات الکترونیکی نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود می‌شوند، و این امر بازار الکترونیک را بطور کلی تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین یکی از دلایل واردات cpu از دبی، جلوگیری از افزایش قیمت لوازم الکترونیک و چنین اتفاقاتی در بازار است. با واردات سی پی یو، تولیدکنندگان کامپیوتر و محصولات الکترونیک، قادر میوند تا قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

تاثیر واردات cpu بر رشد اقتصادی

واردات cpu به کشور، فعالیتی مهم در حوزه صادرات و واردات است که در ارتقای اقتصاد کشور و افزایش رشد اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند. با انجام این واردات به کشور، امکانات لازم برای تولید و توسعه صنایع الکترونیکی در داخل کشور بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین با واردات مدل‌های جدید سی پی یو از دبی، می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، امکان بروزرسانی صنعت کامپیوتر و الکترونیک را در داخل کشور فراهم کرد. در نتیجه این امر به رشد اقتصادی و ایجاد شغل در داخل کشور کمک می‌کند.

جمع بندی

واردات cpu یا پردازنده‌های مرکزی از دبی در تامین نیازهای محاسباتی با کارایی بالا، تقویت نوآوری، ایجاد رقابت در بازار و حمایت از صنایع مختلف داخلی نقش مهمی دارد. دبی امارات در این زمینه گزینه مناسبی برای بازرگانان ایرانی است. از دلایل واردات cpu از دبی، می‌توان گفت که دسترسی به آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تنوع محصول، قیمت رقابتی و تسهیلات گمرکی، موجب رغبت تجار ایرانی به این تجارت می‌شود.

با توجه به عوامل مختلف تاثیرگذار بر هزینه واردات سی پی یو از دبی، پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، از خدمات گروه تجاری ققنوس استفاده کنید. کارشناسان ما با بررسی بازار و شرکت‌های تولیدکننده سی پی یو در دبی، با مناسبترین قیمت خریداری می‌کنند و کلیه مراحل واردات cpu را برایتان انجام می‌دهند. شما دوستان عزیز که تمایل به واردات cpu را دارید، جهت کسب اطلاعات و دریافت راهنمایی‌ از مشاوران ما از طریق وبسایت گروه تجاری ققنوس با ما در ارتباط باشید.

در واردات cpu از دبی توجه به چه مواردی مهم است؟

هنگام خرید cpu توجه به نسل و نوع پردزانده، تعداد هسته و سرعت پردازش این قطعه الکترونیکی، عوامل اصلی تعیین کننده در کارایی و کیفیت آن هستند.

هزینه واردات cpu از دبی چه مقدار است؟

این هزینه از عوامل مختلفی چون نوع سی پی یو، حجم واردات، نوع واردات، نرخ ارز، روش حمل و شرکت بازرگانی که جهت واردات با ان همکاری می‌کنید تاثیر می‌پذیرد.

چرا واردات cpu به کشور، اهمیت زیادی دارد؟

cpu از اصلی‌ترین قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر است که بطور مستقیم به صنعت الکترونیک کشور ربط دارد. واردات این محصول و تامین نیازهای کشور، موجب جلوگیری از افزایش قیمت آن در داخل کشور شده و به رشد صنعت الکترونیک کمک می‌کند.

دلایل واردات cpu از دبی چیست؟

قیمت مناسب cpu در دبی، کیفیت بالا، تنوع محصولات، قوانین و مقررات مناسب، دسترسی به بازارهای جهانی، تسهیلات گمرکی، تحویل به موقع و پشتیبانی فنی توسط شرکت تولیدکننده و آسانی ارسال از دبی به ایران، مهمترین دلایل انتخاب دبی برای واردات سی پی یو است.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *