سرمایه‌ گذاری در دبی با ۱۰ روش سودآور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

سرمایه_-گذاری-در-دبی

آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

آشنایی با روش های سرمایه گذاری در دبی و انواع سرمایه گذاری در امارات، برای علاقه‌مندان به تجارت و سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. از آنجا که امروزه دبی یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری در خاورمیانه می‌باشد،

جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی دارد. دبی با وجود دارا بودن نفت و گاز، طی دهه گذشته با جدیت در جهت توسعه صنایع غیرنفتی و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود گام برداشته است. امارات یک مرکز تجاری و مالی عالی می‌باشد و شرایط بسیار مناسبی برایتان در روش های فراهم است.جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی دارد. دبی با وجود دارا بودن نفت و گاز، طی دهه گذشته با جدیت در جهت توسعه صنایع غیرنفتی و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود گام برداشته است. امارات یک مرکز تجاری و مالی عالی می‌باشد و شرایط بسیار مناسبی برایتان در روش های فراهم است.

همچنین دبی به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، در بخش مسکن و املاک بسیار گسترش یافته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در انتظار علاقه‌مندان است. سیستم مالی بسیار پیشرفته امارات با قوانین عالی، از سرمایه‌گذاران حمایت تضمینی دارد. گروه تجاری ققنوس در این مطلب به توضیح برخی از برجسته‌ترین انواع سرمایه گذاری در امارات توسط ایرانیان خواهد پرداخت.

روش های سرمایه‌ گذاری در دبی چیست؟

امارات کشوری است با بیشترین تنوع ملیتی که با قوانین سخت اقتصادی خود در مدت زمان نسبتا کوتاهی به یک قطب سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شد. حتما شما نیز درباره جاذبه‌های توریستی شهر دبی امارات و سیستم مدرن آنجا شنیده‌اید. این جذابیت‌ها به همراه دلایل دیگر، بسیاری از افراد را به سوی سرمایه‌گذاری در دبی جذب می‌کند. از سویی حمایت دولت‌ها از سرمایه‌گذاران نیز، شرایط مناسبی برای یک سرمایه‌گذاری امن و تضمینی فراهم می‌کند.

روش های سرمایه گذاری در دبی بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید هر کدام از انواع سرمایه گذاری در امارات را انتخاب و اجرا کنید تا از این طریق، سرمایه‌تان ‌تا 5 برابر افزایش یابد. در ادامه روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در دبی را همراه با شرایط، مزایا و معایب‌شان شرح می‌دهیم:

سرمایه گذاری با خرید ملک در دبی

به‌طور کلی روند رو به رشد بازار ملک و صنعت ساخت‌وساز در دبی و درصد رشد سالانه بسیار بالای کشور امارات، موجب شده که خرید ملک یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در دبی باشد. کیفیت بالای ساختمان‌های این کشور و سیستم مالیاتی منصفانه آنها موجب شده تا خریداران اروپایی و آمریکایی، خرید ملک در دبی را یکی از راه‌های سود‌آور در بین انواع سرمایه گذاری در امارات بدانند.

نکته جالب توجه این است که بانک‌های امارات جهت خرید ملک در این کشور، وام‌های مخصوصی هم در نظر گرفته‌اند. البته خرید ملک برای افراد خارجی تنها در برخی از نقاط امارات امکان‌پذیر است و پس ‌از خرید به فرد مالک ویزای اقامتی ۲ ساله تعلق می‌گیرد. ارزش ملک شما نیز در دبی نباید کمتر از ۷۵۰ هزار درهم باشد. در حقیقت خرید ملک در دبی به‌صرفه‌ترین روش سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت به شمار می‌رود.

سرمایه‌ گذاری در دبی با ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در دبی، یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در دبی است. در قرن نوزدهم، دبی یک دهکده‌ کوچک ماهیگیری بود که امروزه با تدابیر صحیح و مدیریت متفکرانه به یک کلان شهر بزرگ در دنیا تبدیل شده است. دبی رتبه شانزدهم ثبت شرکت‌ها در جهان و رتبه اول در منطقه را دارد.

پس یقینا می‌توانید به سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت و سودآوری چند برابری در دبی اعتماد کنید. جهت انجام انواع سرمایه گذاری در امارات از جمله ثبت شرکت، ابتدا لازم است از اداره مهاجرت امارات اجازه بگیرید. سپس می‌توانید با توجه به نوع شرکتی که ثبت کردید، برای خود و اعضای خانواده‌ ویزای اقامتی درخواست نمایید.

لازم به ذکر است که چون دبی جزء مناطق آزاد به‌شمار می‌رود، ثبت شرکت در این منطقه با مالکیت صددرصدی برای مهاجران همراه است؛ یعنی شما نیازی به یک شریک محلی ندارید. اما در بعضی مناطق دیگر کشور امارات، برای ثبت شرکت حتما به شریک محلی نیاز است و سرمایه‌گذار خارجی نمی‌تواند بیش از ۴۹ درصد از سهام یک شرکت محلی را دریافت کند.

سرمایه‌ گذاری در دبی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دبی، یک راه دیگر از روش های سرمایه گذاری در دبی جهت اخذ اقامت و مهاجرت به امارات است. بدین ترتیب، با توجه به ثبات اقتصادی بسیار خوب در امارات، شما می‌توانید در بلندمدت سود خوبی کسب کنید. نکته مهم در این روش از انواع سرمایه گذاری در امارات، این است که شما برای خرید سهام و اوراق قرضه، حداقل باید ۲۱ سال سن داشته باشید. سپس باید یک حساب معاملاتی با یک کارگزار ثبت‌شده در یکی از صرافی‌های دبی، باز نمایید تا یک شماره سرمایه‌گذاری به شما تعلق بگیرد.

سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در دبی، کارآفرینی است. اگر شما دارای یک برنامه بیزینسی خیلی خلاقانه باشید، بدانید که دولت امارات به خوبی از آن استقبال می‌کند و کلیه امکانات لازم را جهت انجام آن در اختیارتان قرار خواهد داد. این نیز یک روش از روش های سرمایه گذاری در دبی است و چنانچه امارات برنامه شما را تایید کرد، شما می‌توانید محل کار مورد نظرتان را انتخاب کنید.

البته توجه کنید که شما بر اساس موضوع برنامه کارآفرینی‌تان، حداقل به ۵۰۰ هزار درهم نیاز خواهید داشت. در این روش از انواع سرمایه گذاری در امارات، به  شخص کارآفرین و اعضای خانواده واجد شرایط او، اقامت ۵ ساله داده خواهد شد.

چرا در دبی سرمایه گذاری کنیم؟

همان‌طور که در مطالب فوق اشاره کردیم، طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در دبی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا قرار گرفته است. ما در جدول زیر می‌خواهیم نگاهی به دلایل علاقه افراد به انواع روش های سرمایه گذاری در دبی بیندازیم:

دلایلتوضیحات
رشد اقتصادی بالای اماراتبا وجود این دلیل شما نگران هدر رفتن سرمایه خود نخواهید بود.
هزینه‌های پایین انرژی نسبت به درآمدموجب می‌شود که با اطمینان سود بیشتری کسب کنید.
ثبات اقتصادی و سیاسی اماراتمسلما مشکلات اقتصادی و سیاسی اثر منفی بر تجارت و سرمایه‌گذاری دارند و شما در امارات از این جهت خیالتان راحت باشد.
عدم نگرانی در مورد مالیاتامارات در بیشتر موارد، مالیاتی برای انواع سرمایه‌ گذاری در امارات دریافت نمی‌کند.
تمایل دولت به ایجاد تنوع در اقتصاددولت امارات با حمایت از انواع سرمایه‌‌گذاری توسط افراد خارجی و طرح‌های آنها، به تنوع و رشد اقتصادی کشورش می‌اندیشد.
دریافت اقامتشما می‌توانید با هر یک از روش های سرمایه گذاری در دبی، اقامت موقت و دائم برای خود و اعضای خانواده‌تان دریافت و به آسانی آن را تمدید کنید.
مزایای بی‌شمار پاسپورت اماراتاگر پاسپورت کشور امارات را داشته باشید، با استفاده از مزایای فراوان آن در سراسر دنیا لذت ببرید.
هزینه‌های گمرکی مناسبامارات هزینه گمرکی مناسبی دارد و حتی در برخی از مناطق آزاد این کشور نیاز به پرداخت گمرکی ندارید.

شرایط سرمایه‌ گذاری در دبی

دبی یکی از بهترین شهرها برای انواع سرمایه‌ گذاری در امارات است. امکانات زیرساخت عالی دبی، نیروی کار متخصص و حرفه‌ای و ارائه خدمات سفارشی، شرایط مناسبی برای انواع روش های سرمایه ‌گذاری در دبی ایجاد کرده است. شرایط عمومی جهت سرمایه‌گذاری در دبی از سال ۲۰۱۳ تاکنون بسیار ایده‌آل و برتر از کشورهای دیگر بوده است. شما می‌توانید تنها با شرایطی چون داشتن ضامن در این شهر و تهیه مدارک مربوطه، در دبی سرمایه‌گذاری کنید.

جالب است بدانید که طبق گزارش‌های سازمان سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال ۲۰۱۹، امارات رشد بسیار بالایی در سرمایه‌گذاری خارجی و ارزش سهام داشته و در رده‌های بالای کشورهای موفق اقتصادی قرار گرفته است.

شاید تعجب کنید که بخش عمده سرمایه‌گذاران امارات، سرمایه‌گذارانی از کشورهای انگلستان، هند، ایالات‌متحده، فرانسه و عربستان سعودی هستند. زیرا سیستم حقوقی و مالیاتی مناسب، حمایت از سرمایه‌گذاری، محیط کسب‌وکار مناسب، سیستم بانکی پیشرفته، زیرساخت‌های مناسب و پشتوانه نفت و گاز، شرایط بسیار مناسبی جهت انواع سرمایه گذاری در امارات فراهم کرده است.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در امارات چیست؟

شما برای انجام انواع روش های سرمایه گذاری در دبی امارات به یک سری مدارک عمومی نیاز دارید. این مدارک ممکن است بسته به تغییر شرایط شخصی شما و نوع سرمایه‌گذاری که قصد آن را دارید، بیشتر و یا اختصاصی‌تر شوند. البته اصلا نگران این مورد نباشید، زیرا کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس هر زمان آماده هستند تا به شما در تهیه و تنظیم تمامی مدارک جهت سرمایه‌گذاری، اخذ اقامت امارات و افتتاح حساب بانکی در دبی کمک کنند. برخی از مهمترین مدارک عمومی برای این منظور عبارتند از:

  • کپی کلیه اسناد هویتی همه افراد اعم از مدیر عامل و افراد وابسته به او شامل دو قطعه عکس با بک‌گراند سفید و عکس کارت ملی
  • کپی ویزای توریستی دبی
  • تکمیل فرم‌های لازم جهت انواع سرمایه گذاری در امارات
  • ترجمه عربی اساس‌نامه شرکت برای روش سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت
  • بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار در روش کارآفرینی
  • ارائه سند تمکن مالی جهت فراهم کردن سرمایه مورد نظر در انواع روش های سرمایه گذاری در دبی
  • گواهی بانک سپرده سرمایه اولیه شما و ارائه مدارک صورت‌ حساب بانکی
  • رزومه متقاضی، تأیید محل اقامت، مدارک تأیید شغلی و ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک گواهی پزشکی برای انواع سرمایه گذاری در امارات
  • دریافت مجوز تجارت در مناطق آزاد
  • اصل گذرنامه و کپی آن با اعتبار بیش از ۶ ماه

لطفاً توجه داشته باشید که برای هر کدام از روش های سرمایه گذاری در دبی، ممکن است مدارک دیگر یا اخذ مجوزهای خاصی، نیاز باشد.

مزایا و معایب اخذ اقامت با سرمایه گذاری در دبی

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری در دبی به دلایل ثبات اقتصادی و سیاسی امارات، علاقه زیاد این کشور به تنوع اقتصادی و اهمیت به طرح‌های نوین، یک فرصت خوب برای سودآوری شماست. اخذ اقامت با انواع سرمایه گذاری در امارات برای ایرانیان مزایای قابل توجه و البته معایبی هم دارد که ادامه به آنها می‌پردازیم:

مزایای اقامت با سرمایه‌گذاری در دبی

  • امکان انتخاب آزاد محل سکونت و کیفیت و امنیت زندگی خوب
  • امنیت بالای روش های سرمایه گذاری در دبی و امکان شرکت در مناقصه‌های شرکتی
  • موقعیت تجاری مناسب و وضعیت اقتصادی پایدار با اخذ اقامت در امارات
  • امکان دریافت و تمدید دوباره اقامت به‌صورت نامحدود
  • امکان دریافت ویزا برای تمام اعضای خانواده
  • پاسپورت معتبر (سفر به ۱۶۶ کشور بدون ویزا)
  • موقعیت مناسب جغرافیایی و سیاسی
  • پشتیبانی از انواع سرمایه ‌گذاری در امارات توسط افراد خارجی و همچنین استارت‌آپ‌ها
  • سرمایه‌گذاری در کشوری ثروتمند بدون پرداخت مالیات یا مالیات بسیار کم
  • اجازه استفاده راحت از خدماتی مانند افتتاح حساب بانکی در امارات

معایب اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری در دبی

  • عدم امکان اخذ اقامت دائم با استفاده از روش های سرمایه گذاری در دبی
  • نیاز به سرمایه اولیه بسیار بالا برای ثبت و خرید شرکت در این کشور
  • عدم امکان تعلق ۱۰۰ درصد مالکیت کسب‌وکار در مناطق محلی این کشور
  • به ‌ارث نبردن املاک یا مستغلات خریداری شده از طریق انواع سرمایه گذاری در امارات
  • عدم امکان دریافت پاسپورت و اقامت دائم با سرمایه‌گذاری در این کشور

البته وجود اندک معایب در کنار مزایای چشم‌گیر اقامت و سرمایه‌گذاری در دبی، با همراهی شرکت‌های معتبری چون گروه تجاری ققنوس برطرف خواهند شد.

ویزای سرمایه گذاری در امارات چیست؟

یکی از بهترین مزایای روش های سرمایه گذاری در دبی، دریافت ویزای کشور امارات است. شما می‌توانید با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اقامت موقت امارات را دریافت کنید. مدت ‌زمان اعتبار ویزایی که با سرمایه‌گذاری در امارات، به فرد و اعضای خانواده‌اش تعلق می‌گیرد، بر اساس میزان و نوع سرمایه‌گذاری مالی، متفاوت است.

در این راستا کشور امارات در سال ۲۰۱۹، یک سیستم جدید با عنوان ویزای طلایی اجرا کرد که هدف آن طولانی‌تر کردن مدت‌زمان ویزای انواع سرمایه ‌گذاری در امارات می‌باشد. با دریافت این ویزا، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند بدون نیاز به حامی ملی و البته با مالکیت ۱۰۰ درصدی خود، تا حداکثر ۱۰ سال در امارات کار و تحصیل نمایند. ویزاهای سرمایه‌گذاری در امارات به‌صورت خودکار تمدید می‌گردند.

نکات مهم برای انواع روش های سرمایه گذاری در دبی

اکنون که دانستید چگونه یک کسب‌وکار تجاری یا غیرتجاری را در دبی امارات راه اندازی کنید، وقت آن است که با نکات مهم و راهکارهای لازم برای پیشگیری از چالش‌ها در این محیط چند فرهنگی و توسعه‌یافته آشنا شوید. اگر قصد انجام سرمایه‌گذاری و تجربه یک تجارت موفق در دبی را دارید، شناخت بایدها و نبایدهای زیر در انواع سرمایه گذاری در امارات به ارتباط بهتر و موثر شما کمک خواهد کرد.

لباس مناسب بپوشید و لبخند بزنید

مردم دبی به برندهای خود علاقه دارند، ولی باید توجه کنید که در عصر حاضر آنها هم در مورد ظرافت و پیچیدگی بسیار باهوش شده‌اند. در عین این که دبی از برخی جهات بسیار غربی شده‌، اما هنوز هم دارای ریشه‌های اسلامی بسیار قوی است. بنابراین هنگام انجام قرارداد در انواع روش های سرمایه گذاری در دبی، طرز لباس پوشیدن برای چه مرد و چه زن، بسیار اهمیت دارد. برای نمونه، کت و شلوار و بستن کراوات برای مردان موقع شرکت در جلسات، تا حدودی اجباری است،

به‌ویژه اگر به دنبال اسپانسر محلی می‌باشید. همچنین از ویژگی‌های اصلی فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی و انواع سرمایه گذاری در امارات، داشتن انرژی مثبت و شاد بودن است. پس توصیه می‌کنیم به رفتارها و ریکشن‌های خود بسیار دقت کنید.

بیرون از محل کار هم تعامل داشته باشید

اگر یکی از روش های سرمایه گذاری در دبی را انتخاب کردید و مشغول به کار شدید، بهتر است علاوه بر محیط کار، در محیط‌های دوستانه و غیرکاری نیز با همکاران و رقبای خود رفت‌وآمد داشته باشید تا خودتان را بیشتر نشان دهید. به این طریق بیشتر شناخته می‌شوید و حتی ممکن است شما را به یکدیگر معرفی کنند. پس حتما به گروه‌ها، جلسات شبکه‌سازی و کنفرانس‌ها بپیوندید و همیشه یک کارت ویزیت برای معرفی برند خود در دسترس داشته باشید.

با فرهنگ و سنت‌های جدید امارات آشنا شوید

به محیط‌های مختلف اجتماعی دبی بروید، فرهنگشان را یاد بگیرید و با زندگی در کنار آنها، جنبه‌های مثبت زندگی‌شان را بشناسید. به علاوه، در مورد منطقه‌ای که برای انواع سرمایه گذاری در امارات انتخاب کرده‌اید، اطلاعاتی کسب کنید. نشان دهید که به رفاه مردم محلی علاقه دارید و آموختن چند کلمه زبان عربی هم حتما مفید خواهد بود.

نباید به دستاوردهای خود ببالید

افراد زیادی با انتخاب یکی از روش های سرمایه گذاری در دبی، به موفقیت رسیده‌اند. بسیاری از آنها با خودنمایی فکر می‌کنند که اولین، بهترین و بزرگترین کسب‌وکار را در دبی دارند؛ ولی شما این‌گونه نباشید. شهر دبی در حال حاضر به سمت مینیمالیسم مدرن، طراحی تمیز و خاص متمایل است؛ بنابراین، وقتی که هرگونه اسناد تجاری، از جزوه‌ها گرفته تا دعوتنامه‌های آنلاین را برای بازاریابی منتشر می‌کنید، از بکارگیری کلیشه‌های بیش از حد تکراری خودداری کنید.

نباید انتظار داشته باشید که جلسات و مذاکرات مطابق با برنامه پیش روند

ارزشمندترین فضیلتی که می‌تواند در طول زندگی و انواع سرمایه گذاری در امارات به درد شما بخورد، صبر است. فرض کنید از طریق یکی از روش های سرمایه گذاری در دبی در جلسات گروهی شرکت می‌کنید. این جلسات گاهی ممکن است طولانی و تا حدودی آشفته باشند؛ مثلا افراد هنگام بحث، تلفن‌های خود را چک ‌کنند، بدون هماهنگی قبلی وارد جلسه ‌شوند و مکالمه را تغییر ‌دهند، یا حتی دیر حاضر شوند. در این موارد شما باید صبوری به خرج دهید و بدانید که ارزشش را دارد.

سوالات متداول

به چه روش‌هایی می‌توانم در دبی سرمایه‌گذاری کنم؟

سرمایه‌گذاری با خرید ملک در دبی با سیستم مالیاتی منصفانه، سرمایه‌گذاری در دبی با ثبت شرکت با مالکیت صددرصدی برای مهاجران به جز بعضی مناطق دیگر این کشور که نمی‌توانید بیش از ۴۹ درصد از سهام را دریافت کنید. سرمایه‌گذاری در دبی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با حداقل ۲۱ سال سن، سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی با داشتن یک برنامه بیزینسی خلاقانه.

آیا می‌توان با انواع سرمایه گذاری در امارات ویزا دریافت کرد؟

بله. شما می‌توانید با توجه به نوع و میزان سرمایه‌گذاری برای خود و اعضای خانواده ویزای سرمایه‌گذاری امارات دریافت کنید. با این ویزا می‌توانید بدون نیاز به حامی ملی و با مالکیت ۱۰۰ درصدی، حداکثر تا ۱۰ سال در امارات با تمدید خودکار این ویزا کار و تحصیل کنید.

شرایط روش های سرمایه گذاری در دبی چگونه است؟

همانطور که در این مقاله به‌خوبی توضیح دادیم شرایط عمومی برای انواع سرمایه‌گذاری در امارات با سیستم حقوقی و مالیاتی مناسب، حمایت از سرمایه‌گذاری و سیستم بانکی پیشرفته، بسیار ایده‌آل است و شما می‌توانید فقط با داشتن ضامن در دبی و تهیه مدارک مربوطه، سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری در دبی و کسب سود کدام است؟

تمام روش‌ های سرمایه گذاری در دبی از سودآوری بسیار خوبی برخوردارند، ولی می‌توا گفت برای سرمایه‌گذاری در بورس و خرید ملک به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری در دبی مانند خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی و … در دبی پرداختیم. گفتیم که با توجه به ثبات وضعیت اقتصادی و سیاسی در امارات، امینت و سودآوری بالا در انواع سرمایه گذاری در امارات تضمینی است. از این رو ایرانیان در دبی به‌عنوان سرمایه‌گذاران فعال شناخته می‌شوند و سهم آنها در این زمینه قابل توجه است.

ولی با این حال سرمایه‌گذاری در دبی امارات چالش‌ها و سختی‌های خود را دارد و پیشنهاد می‌کنیم جهت انجام درست تمامی امور مربوطه به سرمایه‌گذری در دبی با شرکت بازرگانی معتبر ققنوس همکاری کنید. آنها در انجام صفر تا صد  شرکت در دبی، اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری، خرید ملک و … به شما کمک خواهند کرد.

گروه تجاری ققنوس به‌عنوان یکی از مجموعه‌های بازرگانی بین‌المللی معتبر در ایران، سابقه درخشانی در انواع روش های سرمایه گذاری در دبی دارد. شما می‌توانید از مشاره رایگان و کلیه خدمات این شرکت در زمینه ثبت شرکت یا دیگر انواع سرمایه گذاری در امارات استفاده کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *