شرکت در نمایشگاه بین المللی؛ چگونه مانند یک حرفه‌ای به نظر برسیم؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

شرکت در نمایشگاه بین المللی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • ما به طور رسمی در اواسط فصل نمایشگاه های تجاری قرار داریم. شما چه در نمایشگاه کانتون فیر یا نمایشگاه های تجاری کوچکتر شرکت کنید، در این مقاله از گروه تجاری ققنوس در رابطه با نحوه شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی مانند اشخاص حرفه‌ای برای شناسایی فروشندگان مناسب، نحوه پرسیدن سؤالات مناسب و دریافت محصول با قیمت خوب صحبت خواهیم کرد.

    نمایشگاه های بین المللی تجاری حضوری یا آنلاین؟

    آیا با وجود این همه فروشنده (تامین کننده) آنلاین، نمایشگاه های تجاری دچار کساد نمی شوند؟ آیا می خواهید یک کسب و کار چند شاخه در آمازون داشته باشید؟ در واقع  طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ از فروشندگان آمازون، فروشندگان چند میلیون دلاری آمازون دو برابر بیشتر از آنهایی هستند که شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی را دوست دارند. این نتایج بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط وبسایت webretailer.com است.

    پس باید بدانید فقط این نیست که به سادگی در نمایشگاه های تجاری کانتون حاضر شوید و فوراً فروشنده مناسب را پیدا کنید. بهتر است بدانید که چگونه سوالات مناسب را بپرسید تا محصول خوب  را با قیمت متناسب پیدا کنید. در ادامه بهترین روش ها را برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی و تجاری و مراحل بعد از بازدید مرور خواهم کرد.

    منظور از اصل ۸۰/۲۰ چیست؟

    ابتدا یک قدم به عقب برگردیم. بسیاری از شما قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارتو را می‌دانید: اصول اساسی معدود و قواعد بی ارزش بسیارند.

    • ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان توسط ۲۰ درصد مردم تولید می شود.
    • ۸۰ درصد از فروش یک شرکت از ۲۰ درصد محصولات آن (پرفروش ترین ها) حاصل می شود.
    • ۸۰ درصد از نتایج شما از ۲۰ درصد کارتان ناشی می شود.

    ۸۰٪ از فروشندگان خارج از کشور برای شما مناسب نیستند. وظیفه شما این است که ۲۰٪ مناسب را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید. بیایید برای فهم بهتر، در این مقاله آنها را فروشندگان YES بنامیم. حال می خواهیم قانون ۸۰/۲۰ را جهت شرکت در نمایشگاه های بین المللی تجاری اعمال کنیم.

    شرکت در نمایشگاه های خارجی
    شرکت در نمایشگاه های خارجی

    شرایط شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی

    در موقع شرکت در نمایشگاه بین المللی خارجی، شما دو هدف بسیار مهم دارید که عبارتند از:

    • در کمترین زمان بیشترین فروشنده ها را ببینید.
    • به این نکته پی ببرید که کدام یک از فروشندگان اصیل تر و باارزشمندتر هستند

    به زبان ساده با استفاده از قانون ۸۰/۲۰ فروشندگان را بیابید و وقت خود را برای موارد بی اهمیت تلف نکنید. نمایشگاه های تجاری بسیار بزرگ هستند. وقتی به یکی از آنها می رویم، گاهی ۲۰۰۰۰ قدم در روز ممکن است راه برویم.

    در واقع این مانند یک بازار ملاقات است و درست همانند یکی از این گروه های مجازی، قرار نیست با همه صحبت کنید. قبل از اینکه به سمت آنها بروید، از چشمان خود استفاده کنید تا ببینید کدام یک از فروشندگان ممکن است برای شما مناسب باشند. در حالی که این کار را انجام می دهید، ۳ دسته بندی در مغز خودتان داشته باشید بله، نه، و شاید.

    قبل از اینکه به سوال پرسیدن بپردازیم، ابتدا باید از خودتان سوال کنید. یک سخنرانی کوتاه آماده کنید که تجربه‌ و بروشور محصولی را که دارید معرفی می‌کنید. همچنین توانایی خرید را نشان دهد و سپس درباره اینکه سوالاتتان را در چه موقعیت هایی از شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی بپرسید، فکر کنید. بسیاری از کسانی که برای اولین بار از نمایشگاه های تجاری دیدن می کنند، این مرحله را فراموش می کنند. در واقع یک معرفی مناسب اعتماد به نفس شما را بالا می برد و باعث می شود فروشندگان در کار با شما احساس راحتی کنند. با این کار می توانید با محصولاتی که حتی در آن فروشگاه نیستند آشنا شوید، قیمت های پایین تری را پیدا کنید و تمایل دیگران را برای کار با خودتان افزایش دهید.

    ۷ سوالی که هنگام شرکت در نمایشگاه بین المللی باید از آنها استفاده کنید

    زمانی که در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا میکنید، برای ارتباط با فروشندگان کالای مورد نظر خود لازم است چند سوال کلیدی را از آنها بپرسید تا درباره شرایطفروش و قیمت کالا اطلاع پیدا کنید. در واقع، این سوالات به شما کمک خواهند کرد تا مقایسه بهتری میان تامین کنندگان مختلف داشته باشید و از شرایط فروشندگان مختلف مطلع شوید. مهمترین سوالاتی که هنگام شرکت در نمایشگاه های تجاری مانند نمایشگاه کانتون فیر گوانجو باید از تامین کنندگان بپرسید، به صورت زیر است:

    آیا محصولات را خودتان تولید می‌کنید؟

    اگر بله، پس ادامه دهید. اگر نه، از آنها تشکر کنید و به سراغ بقیه فروشندگان بروید.

    آیا شما یک تولید کننده یا شرکت تجاری هستید؟

    بسیاری از فروشندگان آمازون ترجیح می دهند مستقیما با کارخانه ها کار کنند، بنابراین در اینجا راه هایی برای تشخیص آنها از واسطه ها وجود دارد و آشنایی با تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی میتواند نقش موثری داشته باشد. بیشتر اوقات مستقیم از آنها بپرسید و به شما جواب می دهند. راه دیگر این است که به محصول منتخب آنها و اینکه آیا یک ریشه مشترک وجود دارد نگاه کنید. به عنوان مثال، تولیدکنندگان محصولات سیلیکونی، ورق های پخت سیلیکونی، دستکش های سیلیکونی و فنجان های اندازه گیری سیلیکونی را ارائه می دهند، بنابراین منطقی است که آنها بر روی یک نوع ماده تمرکز کنند. از سوی دیگر، شرکت ‌های تجاری همه چیز را در بهترین حالت نشان می دهند، مانند قاب‌های آیفون، پاوربانک‌های USB و پایه های سلفی. تشخیص دادن آن، هم هنر است و هم دانش.

    چه محصولات دیگری تولید می‌کنید؟

    این سوال دو فایده دارد. اولا آزمون ریشه مشترک (سوال ۲) را دوباره بررسی می کنید تا مطمئن شوید که تولید کننده هستند. همچنین می توانید ایده های محصولات جدید را از این طریق در شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی کشف کنید. در واقع، تاجران میلیون دلاری آمازون گزارش می دهند که از فروشندگان دیگر محصولات پیشنهادی را می خواهند.

    چه سیستم کنترل کیفی دارید؟

    بسته به محصول خود می توانید در مورد سیستم های کنترل کیفیت سوال کنید. ISO 9001 یکی از رایج ترین آنها است.

    مراقب باشید: گواهینامه ISO9001 را می توان خریداری کرد و این روش در واردات از چین بسیار رایج است. پس این موضوع را به سادگی باور نکنید.

    آیا می توانید برای من برچسب مخصوص بدهید؟

    این برای برچسب‌گذاری های خصوصی آمازون هنگام خرید از Amazon مهم است. خوب است که در ابتدا بررسی کنید که آیا آنها می توانند این کار را برای شما انجام دهند یا خیر. آنها معمولاً به حداقل هزینه برای تولید یا ابزارآلات نیاز دارند که هر دو قابل مذاکره هستند.

    قیمت کالا چقدر است؟

    قیمت فقط یکی از متغیرهای معادله فروش است و در حال حاضر لزوما مهمترین آن نیست. ابتدا یک قیمت تخمینی (فی بازار) را بگیرید و سپس بعد از شرکت در نمایشگاه بین المللی، از طریق ایمیل درخواست کنید.

    مهمترین نکاتی که هنگام مذاکره با تامین کنندگان باید بدانید

    هنگام شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی و صحبت با فروشندگان، می توانید به سرعت در دفترچه یادداشت خود یادداشت کنید که زمان پیگیری دوباره آنها استفاده کنید. ابتدا کارت ویزیت آنها را به صفحه منگنه کنید، سپس نام شخصی را که با او صحبت کردید (الزاماً با نام کارت ویزیت یکی نیست) و نکات اصلی را بنویسید. همچنین شماره غرفه آنها را یادداشت کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود.

    می توانید از کالاهای پرسود وارداتی از چین و افراد هم عکس بگیرید. این روش بعد از اینکه به خانه برگشتید و سعی می کنید بفهمید با چه کسانی در ارتباط بودید، بسیار کمک می کند. همچنین این کار باعث ایجاد رابطه های کاری می شود و علاوه بر آن یک رفتار خوب جهت تشکر است. در نهایت مراحل بعدی را برای پیگیری مجدد یادداشت کنید: سؤالات، درخواست نقل قول و تحقیق.

    اشتباهات رایج هنگام شرکت در نمایشگاه بین المللی خارجی

    قطعا ما ادم های کاملی نیستیم و در اینجا اشتباهاتی وجود دارد که در طول سال ها شرکت در نمایشگاه های بین المللی تجاری بدست امده است:

    • خیلی زود تصمیم نگیرید
    • تا زمانی که همه جوانب را در نظر نگرفته اید، به کسی تعهد ندهید.

    زمان زیادی را با فروشندگان بی صلاحیت صرف نکنید

    اگر آنها یک تامین کننده نامناسب هستند، از آنها تشکر کنید و به سرعت سراغ بقیه بروید.

    زمان زیادی را صرف صحبت در مورد قیمت نکنید

    ابتدا یک گفتگو قابل اتکا داشته باشید. چند دلیل برای این روش وجود دارند؛ یکی این که فروشنده صلاحیت ارائه یک نقل قول رسمی توسط خودش را ندارد. به طور معمول مدیر فروش، رئیس یا مهندس باید نظر قابل اطمینانی داشته باشند. همچنین آنها به تازگی شما را ملاقات کرده اند و آنقدر شما را نمی شناسند که قیمت پایینی به شما بدهند.

    پیگیری مجدد را فراموش نکنید

    درست مانند شما، فروشندگان با صدها خریدار ملاقات خواهند کرد و ممکن است پس از بازگشت به کارخانه خود، ۱۰۰ کار انجام دهند؛ بنابراین ایمیل زدن را شروع کنید.

    نمایشگاه های تجاری
    نمایشگاه های تجاری

    مراحل نهایی شرکت در نمایشگاه های بین المللی

    اما صبر کنید، هنوز کارتان تمام نشده است. باید فیلتر بندی داشته باشید و پیگیری کنید. بعد از شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی جهت منبع یابی و سورسینگ کالا، تعداد زیادی کارت ویزیت، یادداشت و کاتالوگ خواهید داشت. آنها را به ۳ دسته تقسیم کنید:

    • بله: برای پیگیری
    • نه: برای سطل زباله
    • شاید: در صورت نیاز به فروشندگان، نگه دارید

    پس چگونه می توانید تمام ایمیل های بعد از نمایشگاه تجاری را مدیریت کنید؟ یک صفحه با فروشندگان YES و اطلاعات تماس آنها، گفتگوی قابل اتکا، یادداشت ها و مراحل بعدی ایجاد کنید. سپس با یک الگوی متنی ایمیل که کپی و پیست می باشد، پیگیری مجدد را انجام دهید. در قسمت موضوع ایمیل، نام شرکت و محصول آنها را درج کنید تا بتوانید به سرعت تشخیص دهید که چه کسانی هستند.

    بهترین روش برای پیگیری و ارتباط با فروشندگان چیست؟

    هرگز آدرس ایمیل اصلی خود را به آنها ندهید، یک آدرس ایمیل جداگانه برای روابط کاری خود ایجاد کنید تا بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید.

    چند ترفند برای سبقت از رقبا در نمایشگاه بین المللی

    • زودتر از بقیه به آنجا بروید: افراد کمتری آنجا خواهند بود و توجه بیشتری از طرف فروشندگان به شما جلب خواهد شد.
    • با ارشدترین فرد صحبت کنید: سعی کنید حداقل یک مسئول فروش یا مدیر را ملاقات کنید زیرا آنها قدرت تصمیم گیری بیشتری دارند.
    • ناهار را در اوایل/ اواخر وقت میل کنید تا از گرفتار صف ها نشوید.
    • از بعد از ظهر روز آخر خودداری کنید: همه در حال تعطیل شدن هستند و حال و حوصله صحبت کردن در مورد کاری را ندارند
    • سفر خود را با اهداف دیگر ترکیب کنید: بازدید از کارخانه و سایر نمایشگاه های تجاری
    • اگر از سرزمین اصلی چین بازدید می‌کنید، یک VPN دریافت کنید، هر چیزی که با گوگل مرتبط باشد (Gmail، اسناد، نقشه‌ها، ترجمه و غیره)، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، نیویورک تایمز و موارد دیگر تقریباً از چین غیرقابل دسترسی خواهد بود؛ این مورد از جمله معایب زندگی در چین میباشد.
    • به یاد داشته باشید که سر کار هستید و یک نمایشگاه تجاری خوب می تواند رایگان باشد.

    با این تاکتیک‌ها در مسیر یافتن تامین‌کنندگان و محصولات مناسب در نمایشگاه ‌های بین المللی خارجی خواهید بود، بنابراین به رشد تجارت و روابط بهتر تجاری شما کمک بسیاری خواهد کرد.

    کلام پایانی

    یکی از بهترین روش های منبع یابی کالا، شرکت در نمایشگاه های بین المللی است که شرایط مناسبی را برای ارتباط با انواع تامین کنندگان و مقایسه شرایط خرید و فروش آنها فراهم میکند. شرکت در نمایشگاه های بین المللی چین، از جمله مهمترین روش هایی است که میتوانید برای خرید و واردات کالا از چین به کار بگیرید؛ اما قطعا مانند هر مرحله دیگری از واردات، با چالش های گوناگونی مواجه خواهید شد.

    اگر شما هم به دنبال واردات کالا از چین یا کشورهای اروپایی و.. میباشید اما با اصول و قواعد منبع یابی و خرید کالاهای خارجی آشنا نیستید و تجربه کافی در این زمینه ندارید، کارشناسان گروه تجاری ققنوس و نمایندگان سورسینگ ما در چین آماده هستند تا با شناسایی فروشندگان معتبر و کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه، تجربه تجارت سودآوری را برای شما رقم بزنند. درصورتی که به هر یک از خدمات ما در حوزه های خرید از سایت های خارجی، حمل و نقل بین المللی کالا و ترخیص کالا نیاز داشتید، میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *