شهر ونژو چین: انتخابی عالی برای واردات کفش از چین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

شهر ونژو چین

آنچه در این مقاله میخوانید

شهر ونژو چین در جنوب شرقی استان ژجیانگ واقع شده است. این شهر از آغاز شکل گیری به خاطر کمبود زمین‌های حاصلخیز و راه‌های متصل به شهرهای اصلی، از شهرهای فقیر چین محسوب می‌شد. ولی در سال‌های اخیر شهر ونژو با سرعت چشمگیر به عنوان یک مرکز خصوصی پویا در صنعت چرم و کفش چین رشد کرد و شهرت جهانی یافت. به این ترتیب ونژو بازرگانان زیادی را به سمت خود جذب کرد و درآمد و ثروت هنگفتی به دست آورد. اگر شما هم قصد واردات کفش از چین را دارید، در این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه شوید تا با بازارهای کفش این شهر آشنا گردید.

صنعت کفش و چرم در شهر ونژو چین

قدمت صنعت چرم و کفش در ونژو بیش از ۵۰۰ سال است. در دوران سلسله مینگ این شهر به دلیل کیفیت و زیبایی تولیدات کفش خود، تولید و تهیه کفش برای دادگاه‌ها را در اختیار داشت. سپس با آغاز دوران جمهوری خلق چین صنعت کفش و چرم ونژو به اوج شکوفایی رسید. خیابان فوکیان شهر ونژو با ده‌ها فروشگاه کفش و چرم، به عنوان بورس فروشگاه‌های کفش شهرت پیدا کرد.

در سال ۱۹۲۰ شهرهایی مانند شانگهای و شیامن کارگرانی از شهر ونژو چین را جهت تولید کفش استخدام نمودند. این کارگران با تجربه، در این شهرها با روش‌های پیشرفته تولید کفش توسط دستگاه‌ها آشنا شدند و با بازگشت به ونژو، تولید کفش با تکنیک‌های جدید و امروزی در ونژو را توسعه دادند. در سال ۱۹۵۰، ۴۳ کارگاه تولید کفش در ونژو بسته شد و کارخانه‌های تولیدی با انبوه کارگران جایگزین شد. ونژو به منبع واردات کفش از چین تبدیل گردید.

پس از سال ۱۹۷۸، اکثر کارگرهای فنی و آموزش دیده این کارخانه‌ها، یک کسب و کار جداگانه برای خود راه‌اندازی کردند و کارخانه‌های جدیدی تاسیس نمودند. طوری که در اواخر سال ۱۹۸۱، ونژو دارای ۹۹ کارخانه تولید کفش بود. امروزه با گذشت سال‌ها پیشرفت و توسعه این صنعت، شهر ونژو چین به عنوان مهمترین شهر چین در صنعت چرم و کفش شناخته می‌شود و حتی به نام «شهر کفش چین» نامگذاری گردید.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ کارخانه تولید کفش در شهر ونژو و اطراف آن فعالیت دارند که فروش آنها به بیش از ۱۰۰ میلیون یوان در سال می‌رسد. این کارخانه‌ها با ایجاد زیرشاخه‌های بزرگی از این صنعت به منبع واردات کفش از چین برای بازرگانان تبدیل شدند. یعنی حدود ۱۰۰۰ شرکت تولید و فروش کفش و چرم، ماشین آلات تولید چرم و کفش، تجهیزات جانبی و تزیینی و طراحی و مدل کفش در ونژو ایجاد کردند.

واردات کفش از چین
واردات کفش از چین

چگونه ونژو به پایتخت کفش چین تبدیل شد؟

هم اکنون شهر ونژو چین مرکز اصلی تولید کفش در چین می‌باشد و به «پایتخت کفش چین» معروف است. در سال ۲۰۰۴، ۴۰۰ هزار نفر در خوشه کفش ونژو فعالیت داشتند و ۸۳۵ میلیون جفت کفش تولید کردند. با این وجود، راه‌های توسعه همیشه هموار نبود و تحریم مصرف‌کننده به دلیل کیفیت کفش در سال۱۹۸۷ تقریبا خوشه را ویران نمود. در ادامه سیر تحول ونژو در جهت تبدیل به پایتخت واردات کفش از چین را بررسی می‌کنیم:

تشکیل خوشه تولید کفش ونژو

خوشه تولید کفش ونژو در اواخر دهه۱۹۷۰ ایجاد شد و روش تولید خوشه‌‌بندی موانع ورود سرمایه را کمتر کرد. زیرا بیشتر مراحل تولید بین کارگاه‌ها یا شرکت‌های خانوادگی مختلف پراکنده بود و در نتیجه، تعداد شرکت‌ها و کل تولید بطور چشمگیری افزایش یافت.

افول کفش شهر ونژو چین

بسیاری از شرکت‌ها بخاطر فشار قیمت، راهکار «کیفیت پایین و هزینه پایین» را در پیش گرفتند و از مواد اولیه تقلبی برای کاهش هزینه تولید کفش استفاده کردند. رفتار آنها به شهرت کلی صنعت کفش در شهر ونژو لطمه زد؛ زیرا در آن زمان اکثر تولیدکنندگان برای خود مارک‌ نداشتند. ازینرو به تصور مصرف کنندگان تمام کفش‌‌های ونژو بی‌‌کیفیت بودند و واردات کفش از چین کاهش یافت.

کفش‌‌های ونژو معروف به «کفش‌‌های یک‌‌روزه»، «کفش‌‌های هفتگی» و «کفش‌‌های پاشنه خراب» و تقلبی شدند. به دنبال این نارضایتی مصرف‌‌کنندگان، بسیاری از شهرهای چین ورود کفش ونژو را ممنوع کردند. حتی سایر کشورها از جمله روسیه با نصب تابلوهایی چون «محصولات ونژو ممنوع» و «مردم شهر ونژو چین از روسیه خارج شوند» در خیابان‌‌ها، کفش ونژو را تحریم کردند.

اتخاذ راهکارهایی برای بهبود کیفیت محصول

با ادامه این اتفاقات روی مثبت این جریان آشکار شد و بنگاه‌ها و دولت محلی برای بهبود کیفیت محصول در صنعت کفش با هم همکاری کردند. سپس اولین انجمن کفش در ونژو، با گروهی از پیشکسوتان صنعت کفش با بیش از ۳۷۰شرکت در ژوئن ۱۹۸۸ تاسیس گردید. در این انجمن مقرراتی در جهت افزایش اعتماد مردم و جلب بازرگانان برای واردات کفش از چین وضع شد. قوانینی مانند: بهبود کیفیت محصول، توجه به شهرت محصول، رعایت مقرراتی جهت مهار رقابت شریرانه، تنبیه تولیدکنندگان محصولات بی‌‌کیفیت، جلب دوباره اعتماد بین اعضای خود، حمایت و ترویج عرضه محصولات جدید در شهر ونژو چین، جلوگیری از گسترش محصولات تقلبی و قرار دادن شرکت‌های بد شهرت در لیست سیاه.

اقدامات جدی توسط دولت محلی برای شهرت کفش ونژو

دولت ناحیه لوچنگ ونژو رهبری تاسیس دفتر مدیریت کیفیت کفش لوچنگ را با همکاری اداره نظارت بر کیفیت و فنی، اداره صنعت و بازرگانی و چند آژانس دیگر به عهده گرفت. وظایف این دفتر عبارت بود از: بازرسی منظم از شرکت‌ها و نمونه‌‌برداری از محصولاتشان و تایید کفش‌‌های تولیدی آنها، عدم صدور گواهی برای شرکت‌های با محصولات بدون استانداردهای کیفی و منع فروش شرکت. شرکت‌ها هنگام تمدید مجوز تولید خود از طریق اداره صنعت و بازرگانی، باید گواهینامه‌های کیفیت ارائه کنند. به این ترتیب مقدمات افزایش واردات کفش از چین و شهر ونژو فراهم شد.

در سال۱۹۹۳، دولت شهرداری ونژو جهت ایجاد یک برند منطقه‌‌ای دستور داد تمام کفش‌‌های تولیدشده در شهر ونژو چین با علامت «Made in Wenzhou» همراه باشند تا اجازه حمل به خارج از شهر ونژو کسب کنند. همچنین دولت با ارائه مشوق‌‌های مختلف، شرکت‌های محلی را به ایجاد برند تشویق کرد.

گسترش بین المللی کفش ونژو چین

در ادامه چندین شرکت کانال‌‌های توزیع خود را با صادرات به خارج از کشور توسعه دادند. در سال ۲۰۰۱، Kangnai Group با راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای در پاریس و نیویورک، تعداد نمایندگی‌های خارج از کشور را به ۸۳ مورد رساند. میانگین قیمت صادراتی برای هر جفت کفش ۱۵دلار آمریکا و میانگین قیمت خرده‌‌فروشی ۶۰ دلار آمریکا بود. کانگنیا یک نمونه موفق برای کل صنعت کفشداری شد که با چالش آنتی دامپینگ در بازارهای خارج از کشور سروکار داشت. به دنبال آن فروشگاه‌های دیگری در کشورهای دیگر هم گسترش دادند و واردات کفش از چین توسط بازرگانان رونق گرفت.

راه‌‌اندازی مراکز تحقیقاتی و وبسایت‌‌های فروش کفش

گذشته از اینها، شرکت‌های تولید کفش در شهر ونژو چین مراکز تحقیقاتی و سایت‌‌های تولیدی در خارج از کشور هم راه‌‌اندازی کردند. در سال ۲۰۰۴، شرکت کفش ‌‌ای ونژو هازان با راه اندازی مرکز تحقیقات کفش هازان-ویلسون در ایتالیا، با شرکت تولید کفش ویلسون ایتالیا و شرکت بازرگانی لیجیانگ در تایوان ادغام گردید. سپس هازان با سرمایه گذاری در یک کارخانه تولید در نیجریه، تبدیل به اولین شرکت چند ملیتی در صنعت کفش ونژو چین شد. همچنین یک منطقه توسعه صنعتی تولیدی در اتیوپی در حال آماده‌سازی است و این چنین صنعت کفش شهر ونژو چین همچنان در حال توسعه است.

اگر شما هم قصد واردات کفش از چین را دارید، با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید تا برای انجام تمام مراحل خرید کفش از شهر ونژو و تحویل در ایران هماهنگ شوید.

شهر ونژو چین
شهر ونژو چین

نمایشگاه کفش در شهر ونژو چین

هر ساله نمایشگاهی با عنوان «چرم، کفش و ماشین آلات» در چین واقع در شهر ونژو برگزار می‌گردد. علاقه مندان به این محصولات به عنوان بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. فعالیت تمام شرکت کنندگان در این نمایشگاه، در زمینه‌های تولید کفش و چرم، ماشین آلات و لوازم جانبی و تزیینی صنعت کفش و چرم است. بر اساس آخرین آمار از نمایشگاه صنعت کفش و چرم ونژو، تولیدات کفش شهر ونژو چین در سال ۲۰۰۴ به ۸۳۵ میلیون جفت از انواع کفش‌های چرمی، پارچه‌ای و … رسیده بود.

 دیدن این نمایشگاه برای علاقه مندان به واردات کفش از چین خالی از لطف نخواهد بود. در این مکان می‌توانید با تولیدکنندگان معتبر و شرکت‌های تولیدی کفش آشنا شوید و انواع متنوع کفش مورد نظر خود را جهت واردات بیابید.

عظمت صنعت تولید کفش و چرم در شهر ونژو به حدی است که علاوه بر تامین نیازهای مردم کشور چین، بخش اعظمی از صادرات کفش چین به آمریکا، کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای آسیایی را هم اشغال نموده است.

  • مکان این نمایشگاه: مرکز کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی شهر ونژو چین
  • دسته‌بندی‌های محصولات: کیف، کفش و چرم

بازارهای عمده فروشی کفش در چین

همانطور که می‌دانید، چین کشور اصلی تولیدکننده کفش‌های سراسر جهان است. اگر قصد توسعه تجارت کفش خود را دارید، گروه تجاری قنوس واردات کفش از چین را به شما توصیه می‌کند. در این راهنما، می‌خواهیم بازارهای عمده فروشی کفش در چین را برایتان معرفی کنیم.

بازار عمده فروشی کفشتوضیحاتنشانی
بازار کفش بو یون تیان دی  Bu Yun Tian Di 步云天地  ساختمانی ۲۰ طبقه با صدها عرضه کننده کفش با نرخ‌های بسیار رقابتی و طیف وسیع کفش‌های مردانه و زنانه مانند شهر ونژو چین.۲۸، جاده جانشی، منطقه لیوان، گوانگجو
شهر کفش گوانجویکی از بازارهای مهم برای واردات کفش از چین با تعداد بسیار زیادی تولیدکنندگان داخلی و خارجی است که به خاطر مدیریت بسیار پیشرفته و موفقش عنوان “بازار متمدن استان گوادونگ را دارد.خط  5 یا ۲ مترو. ایستگاه Guangzhou Railway  Station  خروجی F
 کلانشهر کفش گوانجو  یک بازار عمده فروشی کفش با بیش از ۲۲ هزار متر مربع مساحت و ۸۰۰ مغازه که گاهی تک فروشی هم دارند. در ایام نزدیک عید حراج برگزار می‌کنند.نزدیک اداره مهاجرت گوانگجو با مترو: خط ۲ مترو- ایستگاه haizhu Squre  خروجی B2  
میدان کفش تجارت خارجی گوانجوبزرگترین پایگاه تولید کفش در جهان، بویژه دونگوان گوانگدونگ با بیش از ۱۵۰۰ کارخانه کفش + ۲۰۰۰ شرکت پشتیبانی و ۱۵۰۰ شرکت تجاری مرتبط، تولیدکننده اکثر کفش‌های مارک معروف در جهان و رقیب کفش شهر ونژو چین است.در تقاطع خیابان بزرگ فنگانگ و جاده Qingcha، منطقه بایون
کوانژو فوجیانفوجیان یکی از پنج پایگاه برتر تولید کفش و مناسب برای واردات کفش از چین است که با بیش از ۳۰۰۰ کارخانه کفش، تولید سالانه ۹۵۰ میلیون جفت کفش را دارد. کفش‌های ورزشی و کفش‌های مسافرتی و بیشتر با کفش‌های چرم مصنوعی و صندل‌های پلاستیکی معروف است. کفش‌های پوتین که شهرت جهانی دارند، از شهر  Putianاستان فوجیان می‌باشند.      استان فوجیان، جنوب شرقی چین
ونژو ججیانگدارای بیش از ۴۰۰۰ تامین کننده کفش و ۲۵۰۰ شرکت پشتیبانی ماشین آلات کفش، مواد کفش، شرکت‌های چرم و چرم مصنوعی. لوچنگ تولید کفش ۴۰ درصد از کل ارزش تولیدی صنعت کفش ونژو را داراست. بازاریابی و محبوبیت خوب کفش‌های شهر ونژو چین سهم بازار داخلی را افزایش داد. Bangsai، Luzhan، Chunda از شرکت‎های معروف آن هستند.
وجود شرکت‌های مختلف حمایت کننده در اطراف کارخانه‌های کفش، بازارهای مختلف حرفه‌ای توسعه یافته، تقسیم کار و همکاری تخصصی، سیستم صنعت کفش کامل و دارای قدرت رقابتی قوی در بازار کفش جهانی برای واردات کفش از چین است.
      شهر ونژو، در جنوب شرقی استان ججیانگ چین
چنگدو سیچوانبزرگترین پایگاه تولید کفش در غرب چین که بویژه در کفش‌های زنانه معروف است. امروزه چنگدو با یک خوشه صنعتی متشکل از بالای ۴۰۰۰ شرکت مرتبط، درآمد فروش سالانه بالای ۱.۶ میلیارد دلار آمریکا را دارد. از این میزان سهم صادرات ۱ میلیارد دلار یعنی حدود ۸۰ درصد تولیداتش است.
در مقایسه با بازارهای دیگری چون شهر ونژو چین، سیاست‌های ترجیحی سیچوان برای پردازش تجارت و بازار کار غنی بهترین مزایای آن است.
    مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین، مشهور به شهر پانداهای بزرگ
بازار کفش ایووکمتر از بازار عمده فروشی کفش گوانگجو نیست و اغلب واردکنندگان کفش از آن بازدید دارند. در بازار کفش ایوو انواع کفش‌ها از قیمت ۲ تا  دلار یافت می‌شود و تعداد زیادی از مردم دنیا مستقیم یا غیر مستقیم کفش خود را از ایوو خریداری می‌کنند. شهرت آن بیشتر بدلیل شهر تجارت بین المللی واقع در مرکز ایوو یعنی بازار فوتین است.    استان ججیانگ – شرق کشور چین. طبقه سوم منطقه چهارم بازار فوتین

جمع بندی

در این مقاله با شهر ونژو چین و تاریخچه صنعت کفش‌های معروف آن آشنا شدید. هر فعالیت تجاری نیاز به آشنایی با مکان‌های معتبر کالای وارداتی دارد. تیم متخصص گروه تجاری ققنوس، آماده کمک برای خرید عمده کفش و واردات کفش از چین است. این شرکت روش‌های کاملا تخصصی و قانونی رابرای واردکنندگان فراهم آورده تا روال واردات بهبود یابد. برای خرید عمده کفش و هر محصول دیگری نیاز نیست شما مسیر طولانی را از ایران به چین سفر کنید.

ما با تامین‌کنندگان مختلف وارد مذاکره می‌شویم و بدون درگیری شما با روال قانونی و گذر از اداره گمرک و ترخیص کالا ، همه مراحل واردات را به صورت کاملا قانونی انجام می‌دهیم. کافیست با مراجعه به وبسایت ما، لیست محصولات مورد نیاز کسب و کار خود را به صورت عمده به ما ارائه دهید تا مراحل انجام شود.

چرا شهر ونژو چین را پایتخت کفش چین می‌گویند؟

ونژو از سال ۱۹۵۰، پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان در زمینه تولیدات کفش و چرم، به عنوان «شهر کفش چین» نامگذاری شد. امروزه بیش از ۴۰۰۰ کارخانه تولید کفش در داخل شهر و اطراف آن و زیرشاخه‌های بزرگی از تولید و فروش کفش و چرم، ماشین آلات تولید چرم و کفش، لوازم جانبی و تزئینی، طراحی و مدل کفش در ونژو فعالیت دارد.

آیا هر کسی می‌تواند از نمایشگاه کفش در شهر ونژو دیدن کند؟

تمام علاقه مندان به محصولات چرم و کفش و واردکنندگان از کشورهای مختلف می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. تولیدات شرکت کنندگان نمایشگاه در زمینه‌های تولید انواع کفش و چرم، ماشین آلات و لوازم جانبی تزئینی این صنعت را بررسی کنند و با تامین کفش‌های مورد نظر خود به واردات کفش از چین بپردازند. این نمایشگاه در مرکز کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی شهر ونژو چین برگزار می‌گردد.

مهمترین بازارهای عمده فروشی کفش در چین کدامند؟

بازار کفش بویون تیان دی، شهر کفش گوانجو، کلانشهر کفش گوانجو، میدان کفش تجارت خارجی گوانگدونگ، کوانژو فوجیان، شهر ونژو ججیانگ، چنگدو سیچوان و بازار کفش ایوو واقع در بازار فوتین شهر ایوو مهمترین مراکز جهت خرید عمده کفش برای تجار است. اطلاعات کامل این مراکز در جدول این مقاله آمده است.

آیا برای واردات عمده کفش از چین نیاز به مجوز و امور گمرکی داریم؟

بله، ممکن است جهت واردات عمده انواع کفش از چین به مجوزها و امور گمرکی نیاز داشته باشید. با توجه به متفاوت بودن قوانین و مقررات گمرکی هر کشور؛ بهتر است با مقامات گمرکی محلی خود یا مشاوران گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقتری در مورد مجوزها و امور گمرکی لازم دریافت نمایید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *