مدیریت فروشگاه آنلاین ؛ چگونه هزینه های ارسال را کاهش دهیم؟ {۲۰۲۱}

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مدیریت فروشگاه آنلاین

آنچه در این مقاله میخوانید

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به ۱۰ نکته کاربردی و تاثیر گذار برای کاهش هزینه های ارسال کالا اشاره می کنیم. این نکات مخصوص افرادی است که مدیریت کسب و کارهای تجاری و فروشگاه آنلاین خود را بر عهده دارند.

آیا تا به حال هزینه هایی که بابت ارسال کالا پرداخت می کنید را محاسبه کرده اید؟ زمانی که مدیریت فروشگاه های آنلاین را بر عهده دارید، بایستی هزینه ای بابت ارسال خدمات و محصولات به دست مشتری پرداخت کنید.

تمام اداره های پست، از جمله اداره پست ایالات متحده آمریکا {USPS} نیز در قبال ارائه خدمات هزینه دریافت می کنند.

علاوه بر این که موظف به پرداخت هزینه ارسال هستید، باید هزینه های دیگری از جمله هزینه خرید جعبه، چسب و دیگر وسایل بسته بندی را نیز مد نظر قرار دهید.

با وجود این که هیچ راهکاری برای خودداری از پرداخت هزینه های حمل و نقل مرسوله وجود ندارد، با توجه به چندین نکته می توان آن ها را کاهش داد. در ادامه به چند راهکار کاربردی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

فروشگاه آنلاین

۸ راهکار کاربردی کاهش هزینه های ارسال در هنگام مدیریت فروشگاه آنلاین

در ادامه مقاله سایت گروه تجاری ققنوس به این ۸ راهکار کاربری اشاره می کنیم.

۱. نرخ های ارسال چندین اداره پست را با هم مقایسه کنید.

اولین انتخاب بسیاری از شرکت های آنلاین تجارت الکترونیک، USPS می باشد زیرا به عقیده آن ها، این شرکت کمترین نرخ ها را ارائه می کند.

با وجود این که USPS همیشه قیمت های پایینی پیشنهاد نمی دهد اما قیمت ها بسیار رقابتی هستند.

اگر قصد ارسال مرسوله های بزرگ یا سنگین را دارید، شرکت های خصوصی حمل و نقل مانند United Parcel Service یا FedEX مناسب تر هستند زیرا هزینه های کمتری دریافت می کنند.

با مراجعه به وب سایت این شرکت ها و استفاده از ماشین حساب قرار داده شده، می توانید هزینه های حمل و نقل را محاسبه کنید.

نحوه کار با این ماشین حساب ها به این صورت است که باید نوع سرویس ارسال – و همین طور وزن و ابعاد بسته بندی – را وارد کرده تا هزینه مشخص شود.

سپس می توانید هزینه های دریافتی هر اداره پست را با هم مقایسه کرده و از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۹ استراتژی هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهید!

مقایسه نرخ ارسال در فروشگاه آنلاین

۲. استفاده مجدد از جعبه های بسته بندی در هنگام مدیریت فروشگاه آنلاین

با استفاده مجدد از جعبه های بسته بندی می توانید هزینه های ارسال را کاهش دهید. زمانی که کالای خریداری شده از عمده فروش یا تولید کننده به دست تان می رسد، کاغذ بسته بندی و پوشش نایلونی حباب دار ضربه گیر را نگه دارید.

محصولات جانبی لازم برای بسته بندی، از جمله دو مورد ذکر شده، با قیمت های بالایی به فروش می روند. به طور مثال، هزینه یک رول پوشش نایلونی حباب دار ضربه گیر بیش از ۲۰ دلار و کاغذ بسته بندی نیز بیش از ۳۰ دلار می باشد.

خوشبختانه، از این قبیل لوازم ضروری برای بسته را مجددا می توان استفاده کرد. از این رو، تمام کاغذهای بسته بندی و پوشش های نایلونی حباب دار ضربه گیر را که از کارخانه دریافت می کنید، برای بسته بندی محصولات سفارش های به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ کانتینر که بیشترین استفاده را در حمل و نقل دارند {راهنمای ۲۰۲۱}

استفاده مجدد از بسته بندی در فروشگاه آنلاین

۳. در هنگام مدیریت فروشگاه آنلاین هزینه های حمل و نقل را به قیمت کالا اضافه کنید.

می توانید هزینه های حمل و نقل و ارسال کالا را به قیمت تمام شده کالا اضافه کنید. به طور مثال، اگر هزینه ارسال یک کالای ۴۰ دلاری حدود ۴.۵۰ دلار می باشد، کالا را با قیمت ۴۴.۵۰ دلار به فروش برسانید.

یا مثلا اگر قیمت کالایی ۱۲۰ دلار است و باید ۹ دلار بابت هزینه ارسال پرداخت کنید، ۹ دلار را به قیمت اصلی کالا افزوده و آن را با قیمت ۱۲۹ دلار به فروش برسانید.

مسلما اگر هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری است دیگر نباید این هزینه را به قیمت اصلی کالا اضافه کنید.

اما از طرف دیگر، اگر ذکر کرده اید که مرسوله را به صورت رایگان یا همراه با تخفیف برای مشتری ارسال می کنید، با اضافه کردن هزینه های ارسال به هزینه اصلی کالا، در هزینه های فروشگاه صرفه جویی کرده اید.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

۴. درخواست مراجعه حضوری خریدار برای دریافت مرسوله

در دنیای تجارت، زمان به اندازه پول ارزشمند است. هر چقدر که بسته خود را سریع تر تحویل اداره پست بدهید، شرایط بهتر خواهد شد.

اگر هر هفته ۱۰ ساعت یا بیشتر در مسیر رفت و آمد به اداره USPS هستید، مسلما تاثیر منفی در سود فروشگاه آنلاین خواهد گذاشت.

بهتر است هر ثانیه از زمان خود را که صرف رفت و آمد به اداره USPS می کنید را صرف خدمات رسانی به مشتری، تبلیغات و بهبود مکالمات و گفتگوها کنید.

یکی از راهکارهای جایگزین ارائه شده از سوی اداره های پست که نه تنها باعث صرفه جویی در زمان، بلکه در هزینه ها را نیز کاهش می دهد، مراجعه حضوری خریدار به اداره پست برای دریافت مرسوله است.

به منظور انتخاب این نوع شیوه ارسال، باید به سایت اداره USPS مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنید.

با مراجعه به وب سایت هر دو اداره پست UPS و FedEx می توانید مراحل انجام این کار را طی کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ فاکتور برای تشخیص نماینده سورسینگ قابل اعتماد در چین

۵. در هنگام مدیریت فروشگاه آنلاین مرسوله را در شرکت های شخص ثالث بیمه کنید.

یکی از گزینه های هوشمندانه در هنگام ارسال کالا برای مشتری، بیمه کردن مرسوله می باشد. در این صورت، چنانچه مرسوله مفقود شده یا آسیب ببیند، می توانید جهت دریافت ارزش کالا اقدام کنید.

اما چنانچه مرسوله را بیمه نکنید و آسیب دیده یا مفقود شود، موظف به پرداخت خسارت هستید.

به جای این که مرسوله را مستقیما در اداره پست بیمه کنید، با شرکت های شخص ثالث بیمه مشورت کنید.

امروزه، صدها شرکت شخص ثالث ارائه دهنده خدمات بیمه تاسیس شده است که اکثر آن ها مرسوله های ارسالی توسط USPS، UPS یا FedEx را بیمه می کنند.

نحوه محاسبه هزینه بیمه بسته ها براساس ارزش آن ها است و برای بیمه کالاهای ارزشمندتر بایستی هزینه بیشتری پرداخت شود.

با توجه به موارد گفته شده، هزینه بیمه مرسوله توسط شرکت های شخص ثالث تا ۴۰ درصد کمتر از هزینه های بیمه توسط شرکت پست می باشد.

با توجه به این راهکار، می توانید هزینه های ارسال مرسوله را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: ۸ راهبرد که قبل از وارد کردن کالا از چین باید بدانید

بیمه کردن بسته

۶. درباره نرخ حمل و نقل مذاکره کنید

با توجه به تعداد مرسوله هایی که شرکت آنلاین شما هر ساله ارسال می کند، شاید بتوانید درباره کاهش هزینه های ارسال مذاکره کنید.

اداره های پست برای این که همواره مشتریان خود را حفظ کنند، به شرکت هایی که حجم زیادی مرسوله را به طور سالانه ارسال می کنند، تخفیف می دهند.

چنانچه حجم مرسوله های ارسالی شما نیز قابل توجه است، بهتر است برای گرفتن تخفیف با شرکت مورد نظر مذاکره کنید.

اداره USPS برنامه قیمتی مشخصی برای شرکت های با حجم بالای مرسوله ارسالی در نظر گرفته است که با نام “توافق نامه خدمات مذاکره شده {NSAa}” شناخته می شود.

NSAa یک توافق نامه تجاری قانونی است که نرخ حمل و نقل در آن ذکر شده است.

به منظور مذاکره درباره نرخ حمل و نقل با شرکت های UPS و FedEx بایستی با آن ها تماس گرفته یا ایمیل ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: فورواردر حمل و نقل ۲۰۲۰؛ هر چیزی که لازم است درباره فورواردر بدانید

۷. چندین کالا را در یک بسته بندی قرار دهید

چنانچه مشتری اقدام به خرید دو یا چند عدد کالا کرد، تمام کالاها را در یک بسته بندی قرار دهید. به استثناء جعبه هایی که نرخ تعرفه آن ها یکسان است، نرخ ارسال در اداره های پست براساس وزن و ابعاد بسته بندی محاسبه می شود.

از همین رو، هزینه ارسال یک بسته بزرگ و سنگین در مقایسه با ارسال دو یا چند بسته کوچک و سبک، کمتر می باشد.

از دیگر مزیت های قرار دادن تمام کالاهای سفارش داده شده در یک بسته بندی می توان به استفاده کمتر از لوازم لازم برای بسته بندی اشاره کرد؛ از جمله کاغذ بسته بندی و پوشش نایلونی حباب دار ضربه گیر.

باز هم بهتر است که هزینه های ارسال به هر دو شیوه را با هم مقایسه کنید اما در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که اگر تمام کالاها را در یک بسته بندی قرار دهید، مجبور به پرداخت هزینه های کمتری بابت ارسال خواهید شد.

بیشتر بخوانید: خرید از ای بی : ۵ نکته حیاتی که هنگام خرید از ای بی باید بدانید.

قرار دادن چند کالا در یک بسته بندی

۸. استفاده از نرم افزار مخصوص ارسال بار در فروشگاه آنلاین

به عنوان آخرین نکته باید بگوییم که استفاده از نرم افزار مخصوص حمل و نقل باعث کاهش در هزینه های ارسال می شود. نحوه کار با این نرم افزارها چگونه است؟

با وجود این که چندین نمونه از نرم افزارهای ارسال بار ارائه شده اند، اما تمام آن ها یک هدف را دنبال می کنند: آسان تر ساختن روند بسته بندی و ارسال مرسوله.

از جمله ویژگی های رایج در تمام این نرم افزارها می توان به محاسبه زمان واقعی ارسال کالا، چاپ برچسب، رهگیری آخرین وضعیت بسته و دریافت تخفیف اشاره کرد.

ShipStation، Shippo و ShippingEasy، سه نمونه از محبوب ترین نرم افزارهای حمل و نقل هستند که دوره آزمایشی رایگان را به کاربران خود ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: ای بی : دراپ شیپینگ {dropshipping} در ای بی {راهنمای جامع ۲۰۲۱}

سخن آخر؛ فروشگاه آنلاین

تاسیس و مدیریت یک شرکت آنلاین به سرمایه اندکی نیاز دارد. دیگر نیازی به اجاره یا خرید ساختمان تجاری و پرداخت هزینه قبوض نمی باشد.

تنها هزینه غیرقابل اجتناب، هزینه ارسال مرسوله می باشد. اگر نمی خواهید که تمام سود به دست آمده با هزینه های ارسال مرسوله از بین بروند، توصیه می کنیم که به ۸ راهکار کاربردی گفته شده توجه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل باشیم؟ {راهنمای کامل}

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *