مشکلات واردات نهاده های دامی در ایران چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مشکلات واردات نهاده های دامی

آنچه در این مقاله میخوانید

به دلیل خشکسالی‌های گسترده در سال‌های اخیر، شاهد کاهش شدید علوفه‌های داخلی هستیم به طوری که منبع غذایی این حیوانات تقریبا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به همین خاطر امروزه بازار واردات نهاده‌های دامی در کشور داغ می‌باشد. در این بین وجود برخی مشکلات واردات نهاده های دامی، اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است. زیرا بعد از اجرای تحریم‌های‌ مختلف علیه ایران و همچنین مشکلات وارداتی و کمبود نهاده های دامی در داخل کشور، واردات این نهاده ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد.

در نتیجه در حال حاضر واردات نهاده های دامی یکی از دغدغه‌های اساسی افرادی است که متقاضی این أقلام می‌باشند. برای همین گروه تجاری ققنوس تصمیم دارد در این مقاله به واردات نهاده های دامی و مشکلات پیش روی این فرایند در کشور بپردازد.

مشکلات واردات نهاده های دامی چیست؟

امروزه کاهش نهاده‌ دامی یکی از معضلات اساسی پرورش‌دهندگان دام و طیور است. در حقیقت وجود مشکلات و موانع اصلی در واردات نهاده های دام و طیور موجب این معضلات شده است. این مشکلات بر روی این بخش از صنعت دامپروری تاثیرات منفی و عمیقی بر جای گذاشته است. به همین دلیل در این قسمت به بررسی اصلی‌ترین مشکلات واردات نهاده ‌های دامی خواهیم پرداخت.

مشکلات واردات نهاده های دامی
مشکلات واردات نهاده های دامی

نوسانات ارز و افزایش قیمت نهاده های دامی

یکی از مشکلات اساسی در زمینه واردات نهاده ‌های دامی، نوسانات بازار و ارز است که موجب افزایش قیمت نهاده دامی در بازار‌های جهانی می‌شود. این افزایش قیمت، برای پرورش‌دهندگان دام و طیور یک مشکل جدی به حساب می‌آید. در کنار این افزایش قیمت، سیاست‌های دولت در خصوص واردات این نوع نهاد‌ه های دامی و افزایش نرخ پایه گمرکی برای واردات موجب تشدید مشکلات واردکنندگان نهاده های دامی شده‌ است. در نتیجه بسیاری از پرورش‌دهندگان دام و طیور ممکن است در معرض ورشکستگی و یا آسیب جدی مالی قرار گیرند.

افزایش هزینه‌های واردات نهاده‌های دامی به دلیل وجود واسطه ها

وجود واسطه‌ها در فرایند واردات نهاده های دامی یکی دیگر از مشکلات واردات نهاده های دامی است. به عبارتی وجود واسطه‌هایی که همیشه بخش بزرگی از درآمد‌های واردات را به خود اختصاص می‌دهند، به‌ عنوان مهمترین مشکلات واردات این نهاده ها برای واردکنندگان تبدیل شده است. با وجود واسطه ها علاوه بر هزینه‌های خود واردات و عوارض گمرکی، سهم واسطه واردات هم موجب افزایش هزینه تهیه نهاده ‌های دامی می‌شود. در نهایت واسطه ها موجب تشدید افزایش قیمت نهاده ها شده و به پرورش دهندگان دام و طیور آسیب وارد می‌کنند.

رسوب نهاده های دام و طیور

برخی مشکلات واردات نهاده های دامی که مربوط به حمل‌ونقل، از جمله کمبود ماشین‌های حمل و نداشتن سرعت در بارگیری نهاده های دامی است، موجب رسوب این نهاده های دامی می‌شوند. رسوب کالا به مدت زمانی گفته می‌شود که کالاهای وارداتی به مدتی بیشتر و غیر معمولی در انبار‌های واردکننده باقی می‌مانند؛ یعنی فرایند ترخیص کالا از گمرک به موقع انجام نمی‌گردد.

این باعث می‌شود که پروسه تحویل نهاده ‌های دامی به پرورش‌دهنده کند گردد و مشکلات جانبی و اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت. برای حل این گونه مشکلات واردات نهاده های دامی باید ماشین‌های حمل نهاده های دامی افزایش یابد و هچنین ترخیص نهاده های دامی از انبار‌های بنادر به سرعت انجام گیرد تا این نهاده ها در انبار رسوب نکنند. بنظر می‌رسد نهاده ‌های دامی حتی ۳ الی ۴ ماه به حالت رسوب در انبار باقی می‌مانند.

 افزایش هزینه‌های جانبی

همانطور که می‌دانید در واردات کالاها هزینه‌های جانبی زیادی پیش می‌آید. هزینه‌هایی مثل هزینه حمل کالا از مبدأ تا مقصد، هزینه ترخیص از گمرک، هزینه حمل از بنادر به مقصد مورد نظر، هزینه واسطه‌های واردات، هزینه انبارداری و… همگی بر هزینه‌های جانبی تاثیر‌گذارند. به عبارتی اگر کالایی در خود کشور تولید و به فروش می‌رسید دیگر نیازی نبود که خریداران این هزینه‌های جانبی را برای تهیه و خرید آن بپردازند. جالب توجه است که گاهی این هزینه‌های جانبی آنقدر زیاد است که باعث می‌شود بسیاری از پرورش‌دهندگان دام و طیور این شغل و حرفه را رها کنند.

کندی توزیع و پخش نهاده های دامی

با وجود مشکلات واردات نهاده های دامی، نمی‌توان نیاز فراوان و پیوسته پرورش‌دهندگان دام و طیور به این نهاده ها را انکار کرد. ولی متأسفانه با توجه به این که امکانات لازم برای ترخیص کالاهای رسوبی و امکانات کافی حمل‌ونقل وجود ندارد، توزیع این نهاده ‌ها با مشکل اساسی روبروست. همین موضوع هم موجب می‌شود تا نهاده ‌ها به‌ موقع به حیوانات نرسد و به آنها آسیب برسد.

بطور کلی واردات نهاده های دامی به کشور با تمام این مشکلات در حال انجام است. زیرا واردکنندگان می‌توانند با کمک شرکت های بازرگانی معتبری چون گروه تجاری ققنوس، بسیاری از مشکلات واردات نهاده های دامی را کاهش دهند تا تحویل این اقلام به دست متقاضیان سریعتر انجام گیرد.

مراحل واردات نهاده های دامی به ایران

امروزه واردات نهاده های دامی یک امر مهم و تاثیرگذار برای کشورمان است. اما آیا می‌دانید مراحل انجام واردات علوفه و نهاده های دامی چگونه است؟ می‌دانید چطور با وجود چالش های فراوان می‌توان این فرایند را با موفقیت انجام داد؟ در ادامه با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا با مراحل کامل واردات خوراک دام و طیور آشنا شوید تا با مشکلات واردات نهاده های دامی کمتر مواجه شوید. بطور خلاصه مراحل واردات نهاده دام و طیور به شرح جدول زیر می‌باشد:

مراحلتوضیحات
بررسی قوانینشرایط قانونی واردات نهاده های دامی به خوبی بررسی شود.
اخذ کارت بازرگانیکارت بازرگانی برای انجام هر تجارت بین المللی الزامی است.
منبع یابیبرای یافتن فروشندگان معتبر نهاده دامی و انتخاب آن می‌توانید از افراد باتجربه یا شرکت بازرگانی ققنوس کمک بگیرید.
استعلام هزینه‌هااستعلام قیمت  نهاده دامی از فروشنده و استعلام سایر هزینه های حمل، هزینه بازرسی و هزینه بیمه برای برآورد هزینه کلی واردات انجام می‌شود.
مذاکره با فروشندهدر مذاکره نهایی باید تمام شرایط معامله، تاریخ های تحویل و زنجیره حمل و نقل ارزیابی و توافق شود.
دریافت پروفرماصدور پروفرما از طرف فروشنده برای واردکننده انجام می‌گیرد که حاوی اطلاعات کامل کالا و معامله است و داشتن آن مشکلات واردات نهاده های دامی در مراحل ترخیص را کاهش می‌دهد.
عقد قرارداد و انجام پرداخت‌هاقرارداد بین المللی با فروشنده بسته شود و پرداخت مبلغ پیش پرداخت با روش امن انجام گیرد.
ثبت سفارش وارداتواردکننده باید قبل از واردات کالا نسبت به ثبت سفارش کالا اقدام و مجوز ان را از سازمان توسعه تجارت اخذ کند. در ثبت سفارش باید شماره و تاریخ پروفرما، نام شرکت واردکننده، تعرفه و ارزش کالا و … درج شود.
دریافت مجوزات لازماخذ مجوزهای قانونی جهت کاهش مشکلات واردات نهاده های دامی لازم است.
نظارت بر تامین و تولید فروشندهواردکننده باید بر تولید کالای سفارش شده و بسته بندی صادراتی مناسب توسط فروشنده نظارت کند تا از تامین آن مطمئن شود.
ترخیص اقلام در کشور مبدابعد از حمل کالا از کارخانه تولیدی، اقلام با ورود به گمرک کشور میدا باید ترخیص شوند تا حمل به مقصد انجام گیرد.
تحویل کالا به زنجیره حمل و صدور اسناد حملبا ترخیص در کشور مبدا، نهاده های دامی به شرکت حمل کننده به کشور تحویل و اسناد حمل توسط شرکت حمل کننده صادر می‌شود.
حمل کالا و پیگیری موقعیت محمولهبا تحویل اصل اسناد حمل به حامل، ارسال کالا به کشور بدون ایجاد مشکلات واردات نهاده های دامی جانبی انجام می‌شود و می‌توانید موقعیت حمل را پیگیری نمایید.
تحویل کالا به گمرک ایرانبا رسیدن محموله به گمرکات کشور، مراحل واردات پایان می‌یابد و می‌توانید با انجام مراحل لازم نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام کنید.

گروه تجاری ققنوس در کنار شما واردکننده عزیز است تا تمام این مراحل را در تامین نهاده های دامی مورد نیاز کشور با موفقیت طی نمایید.

تحریم های اعمال شده چه تاثیری بر واردات نهاده های دامی داشته اند؟

می توان گفت قسمت اعظم مشکلات واردات نهاده های دامی کشور ما نتیجه تحریم‌هایی است که علیه کشورمان تحمیل شده است. این تحریم‌ها تأثیرات منفی زیادی روی واردات انواع کالا‌های اساسی و غیر اساسی گذاشته است. واردات نهاده ‌های دامی هم از این امر مستثنی نیست و تحریم‌ها بر روی تامین این نوع کالاها از کشورهای خارجی تأثیر گذاشته است. به این ترتیب که تحریم‌ها اثرات مستقیم و غیرمستقیمی بر روی کشور صادرکننده، نرخ ارز و نرخ حمل‌ونقل بین المللی می‌گذارد. مشکلات تحریم در واردات نهاده های دامی ضربات سنگینی بر بدنه صنعت دام و طیور کشور وارد کرده و به دنبال آن مشکلات جدی در تامین گوشت مصرفی کشور به وجود می‌آید.

برای مثال چند سال پیش دو کشتی ایرانی حامل نهاده های دامی به دلیل عدم سوخت رسانی توسط برزیلی‌ها بخاطر تحریم های آمریکا در یکی از بنادر برزیل متوقف شد. از آنجا که برزیل بزرگترین تامین کننده نهاده ‌های دامی کشور است، چنین رفتارهایی می تواند موجب افزایش قیمت نهاده ها در کشور شود. مشکلات واردات نهاده های دامی بخاطر تحریم ها نقش بسیار مهمی در تولیدات دام و طیور و دوام صنعت دامپروری در کشور دارد. زیرا هشتاد درصد خوراک مورد نیاز دام و طیور در کشور از طریق واردات از کشورهای خارجی تامین می‌گردد.

واردات نهاده های دامی
واردات نهاده های دامی

واردات و ترخیص نهاده های دامی با گروه تجاری ققنوس

کلیه خدمات لازم برای واردات و صادرات کالا از ابتدا تا انتهای فرایند، توسط گروه تجاری ققنوس با کیفیت بسیار بالا در کنار رعایت تمام استانداردهای داخلی و بین المللی انجام می‌شود. در مورد واردات نهاده های دامی نیز شما می‌توانید از منیع یابی و سورسینگ این نهاده ها گرفته تا حمل به کشور، ترخیص از انبارهای گمرک و تحویل در محل مورد نظرتان را از گروه تجاری ققنوس بخواهید.

  • تیم ما با یافتن فروشنده معتبر نهاده دامی در خارج از کشور و عقد قرارداد با وی، پروفرما را از فروشنده دریافت و با تهیه تمام مجوزات لازم، مقدمات حمل بار به ایران را فراهم می‌کند. به این ترتیب شما نگران مشکلات واردات نهاده های دامی در زمینه حمل و ترخیص از گمرک نباشید.
  • اگر به دنبال خدمات تخصصی حمل و ارسال بار به ایران هستید، ما با بهترین شرایط و بهترین قیمت این کار را انجام خواهیم داد. خدمات تخصصی حمل بار دریایی به شکل خرده بار از چین به ایران، حمل بار دریایی فول کانتینر از چین به ایران، حمل بار دریایی از امارات، آلمان، کره جنوبی و دیگر کشورها به ایران، خدمات تخصصی حمل بار زمینی از برخی کشورها به ایران با رقابتی‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌شود.
  • ترخیص کالا از گمرک یکی از دشوارترین مراحل واردات کالا است، مخصوصا در مورد نهاده های دامی به دلیل حساسیت بالای آنها ممکن است با دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری روبرو شوید. گروه تجاری ققنوس با محاسبه هزینه‌های گمرکی و حقوق ورودی نهاده های امی وارداتی، تمام مراحل تشریفات گمرکی را بر عهده می‌گیرد. ما با برخورداری از تیم متخصص ترخیص کالا، با کاهش مشکلات واردات نهاده های دامی در حوزه ترخیص کمک می‌کنیم که این محموله بدون رسوب در گمرک با وسیله حمل مناسب در موعد مقرر از گمرک خارج شود.

جمع بندی

 در این مقاله به بررسی مهمترین مشکلات واردات نهاده‌ های دامی پرداختیم تا واردکنندگان با آگاهی لازم به این عرصه وارد شوند. البته چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، تلاش دولت ایران برای ایجاد راه‌حلی مطلوب در جهت رفع مشکلات است. اقداماتی مانند کاهش هزینه‌های گمرکی برای واردات نهاده های دامی و افزایش وسایل حمل و توزیع این اقلام در بازار از سوی دولت کمک خوبی برای تسهیل تامین این کالاست.

بعد از آن به کار گرفتن نیروی متخصص جهت واردات، موضوع مهمی است که در تسهیل کل فرایند شما مفید خواهد بود. گروه تجاری ققنوس این افتخار را دارد که تیم متخصص خود را همراه شما کند تا واردات و ترخیص محموله از گمرکات کشور با اطمینان و امنیت به انجام برسد. اگر تمایل به واردات دارید، رفع مشکلات واردات نهاده های دامی و خروج قانونی، راحت و سریع آنها از گمرک را به ما بسپارید.

چه مشکلاتی بر سر راه واردات نهاده های دامی وجود دارد؟

تامین نهاده دامی پرورش‌دهندگان دام و طیور به وسیله واردات با مشکلات عدیده ای روبروست. در کنار مشکلات ناشی از تحریم ها، نوسانات ارز و وجود واسطه ها موجب افزایش قیمت نهاده های دامی برا متقاضی می‌شود. رسوب نهاده در انبار گمرک به دلیل نبود امکانات حمل و عدم ترخیص به موقع موجب کندی توزیع و پخش نهاده های دامی است.

مراحل انجام فرایند واردات نهاده های دامی چگونه است؟

ابتدا با بررسی شرایط قانونی واردات، فروشندگان معتبر را بیابید و با استعلام قیمت و هزینه ها از فروشنده، با وی مذاکره نمایید. اخذ پروفرما از فروشنده و قرارداد بین المللی با او، پرداخت مبلغ پیش پرداخت، ثبت سفارش واردات، اخذ مجوزهای قانونی و نظارت بر بسته بندی مناسب و ترخیص در کشور مبدا از مراحل بعدیست. سپس با تحویل کالا به زنجیره حمل و صدور اسناد حمل، محموله به کشور ارسال و در گمرک ایران تحویل می‌گردد.

آیا تحریم ها بر واردات نهاده های دامی از کشورهای دیگر اثرگذار بوده است؟

بله. وجود تحریم‌ها قسمت اعظم مشکلات واردات نهاده های دامی از برخی کشورهاست که تأثیرات منفی زیادی روی تجارت انواع کالاها می‌گذارد. تحریم ها با اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر روی کشور صادرکننده، موجب نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه واردات و حمل نهاده های دامی می‌شود.

بهترین روش واردات نهاده های دامی کدام است؟

همکاری با یک شرکت بازرگانی با تجربه مانند گروه تجاری ققنوس بهترین روش واردات این اقلام دامی به کشور است. زیرا تخصص و آگاهی تیم این شرکت موجب کاهش مشکلات و تسهیل فرایند واردات شده و از ایجاد هزینه های اضافی واردات نهاده های دامی جلوگیری می‌کند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *