منبع یابی کالا از چین؛ مهمترین نکاتی که قبل از منبع یابی کالا در چین باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

منبع یابی کالا از چین

آنچه در این مقاله میخوانید

منبع‌ یابی کالا از چین مراحل زیادی را طی فرایند واردات کالا از چین شامل میشود. باید در مسیر درست برای کسب موفقیت بمانید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نوآوری‌های زیادی از سوی شرکت‌های چینی در حال خروج است که خبر خوبی است برای فروشندگانی که بر استراتژی منبع یابی و سورسینگ کالا از چین متمرکز هستند. بهبود در سیستم های کیفیت، مهندسی مواد و قابلیت های مهندسی صنایع، فرصت هایی را برای واردکنندگانی ایجاد می کند که به دنبال ارائه محصولات جدید یا متمایز به بازار هستند.

کارخانه‌های چینی موقعیت خود را به عنوان پیشرو در مقیاس تولید تثبیت کرده‌اند و می‌توانند سفارشی‌سازی‌های انبوه را با قیمت‌های پایین انجام دهند و این عامل، چین را به بهترین گزینه برای کالاهای رایجی تبدیل می‌کند که معمولاً به صورت عمده برای خرده‌ فروشی در بازارهای آنلاین خریداری می‌شوند. شما چه به فروش لوازم الکترونیکی پیچیده علاقه‌ مند باشید و یا فروش اسباب‌ بازی‌های پلاستیکی، در هر حال رعایت ملاحظات خاصی برای موفقیت در کسب‌ وکار تجاری مهم است که در این مقاله از گروه تجاری ققنوس بررسی خواهیم کرد.

مهمترین نکته در منبع یابی کالا از چین؛ شناخت آنچه نیاز بازار است

تحقیقات علمی در بازار داد و ستد اولین گام در استراتژی منبع یابی و سورسینگ کالا است. شما ممکن است تجربه خرده‌فروشی یا واردات کالا مرتبط با دسته‌ای از محصولات را داشته باشید که سود خوبی ایجاد می‌کند. در این مورد، گام منطقی بعدی یافتن تامین کننده ای در چین است که آن محصولات را بسازد و تجربه فروش به شرکت های خارجی را داشته باشد. اگر در این کار کاملاً مبتدی هستید، بزرگترین وظیفه شما در وهله اول این است که بفهمید و تشخیص دهید که چه چیزی را در سایت آمازون بفروشید. ‌برای درک اینکه کدام محصولات در آمازون به خوبی خرده فروشی می شوند و محبوب ترین و پرسودترین محصولات وارداتی از چین کدامند، در اینجا چند راه پیشنهاد می‌شود.

منبع یابی و سورسینگ کالا از چین
منبع یابی و سورسینگ کالا از چین

پرفروش ترین کالاهای آمازون را بررسی کنید

فهرست پرفروش‌ترین‌های آمازون نقطه شروع خوبی است. لیست به صورت ساعتی به روز می شود. دسته بندی های پرطرفدار در سایت شامل اقلام منزل و آشپزخانه، لباس (از جمله لوازم جانبی، کفش و جواهرات) و البته ابزار و اقلام بهسازی منزل است. با این حال، انتخاب یک محصول از یک دسته محبوب به معنای تقابل با رقابت ثابت است. تا زمانی که نتوانید محصول خود را متمایز جلوه دهید یا رقابت را کاهش دهید، رسیدن به ارقام فروش مورد نظر دشوار خواهد بود.

در مورد کلمات کلیدی در آمازون تحقیق کنید

یک راه ساده برای این کار این است که فقط در نوار جستجوی آمازون تایپ کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. این نتایج منعکس کننده محصولاتی است که مشتریان اغلب آنها را جستجو می کنند. اگر به خرده فروشی درپوش های رادیاتور علاقه مند هستید، خواهید دید که این محصولی است که به طور مکرر جستجو می شود و همین جستجو شما را به سایر موارد بسیار پرطرفدار هدایت می کند.

استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و با ارزش بالا در گوگل مفید است زیرا همان موارد ارزش هدف گذاری در آمازون را نیز دارند. Google’s Keyword Planner ابزار رایگانی است که می توانید با حساب تبلیغاتی گوگل به آن دسترسی داشته باشید.

برای سنجش میزان تقاضا مشخص کنید کدام عبارات کلیدی با دنباله بلند حجم نسبتاً بالایی از جستجو را دارند. به عنوان مثال، «براکت‌های فولادی ضد زنگ ۳ اینچی» ممکن است حجم جستجوی بالایی داشته باشد، در حالی که برای براکت‌های فولادی ضد زنگ در ابعاد دیگر ممکن است جستجوی کمتری وجود داشته باشد. شما همچنین می‌توانید از ابزار کلیدواژه استفاده کنید که به طور ویژه برای آمازون طراحی شده است.

از ابزارهای هوشمند بازار استفاده کنید که تخمین فروش محصولات در آمازون را ارائه می‌کنند. این ابزارها از داده‌های آماده و موثق که در طول تاریخ بدست آمده‌اند، برای پیش‌بینی فروش ماهانه تخمینی و درآمد فروش ماهانه استفاده می‌کنند. داشتن یک ایده راجب تعداد محصولاتی که ممکن است در هر ماه بفروشید و سودی که می توانید از یک محصول خاص به دست آورید، می تواند به شما در منبع یابی و سورسینگ کالا از چین و انتخاب یک محصول عالی برای فروش در بازار پیشرو کمک کند.

خرید از سایت آمازون
خرید از سایت آمازون

کالاهای سودآور وارداتی از سایت علی بابا را پیدا کنید

سایت خرید علی بابا یک پلتفرم محبوب جهت منبع یابی کالا از چین است. ویژگی AutoSuggest سرنخ هایی را برای جستجوهای رایج ارائه می‌دهد. در اینجا می توانید قیمت ارائه شده برای هر محصول را ببینید و با اضافه کردن هزینه حمل و نقل، عوارض سفارشی، هزینه بیمه و سایر مالیات‌های قابل اعمال، به این مبلغ، کل هزینه را برای خود محاسبه کنید. سپس قیمت آن محصولات را در آمازون بررسی کنید. کل هزینه خرید خود را از قیمت فروش کم کنید تا سودی را که می‌توانید بدست آورید حدس بزنید.

نحوه اطمینان از کیفیت و تحویل سریع کالا

کارخانه های چینی تقاضای واردکنندگان برای محصولات الکترونیکی و مکانیکی جدید را افزایش داده اند. ممکن است علاقه مند به فروش کالاهایی باشید که باید طبق مشخصات فنی دقیق تولید شوند. زمانی که تقاضا برای کالایی خاص با قیمت توجیحی مناسب مورد تأیید شما قرار گرفت، جستجوی شما برای یک عرضه کننده چینی می تواند آغاز فرایند منبع یابی و سورسینگ کالا از چین شود.

ممکن است بخواهید با سازنده ای کار کنید که در ساخت محصولی تخصص دارد و می‌تواند سفارشات را بدون تاخیر انجام دهد. فروشندگان آمازون که محصولات جدید مکانیکی یا الکترونیکی را خرده‌فروشی می‌کنند، هدفشان این است که دسته اول محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن به بازار بیاورند، بازخورد مشتریان را ببینند و از این طریق برای دستیابی به دسته دوم استفاده کنند. هدف آن‌ها از این کار این است که قبل از اینکه فروشندگان دیگر وارد بازار شوند، جلوی چشم مشتریان قرار گرفته و بدین ترتیب برای جلب توجه همه رقابت می‌کنند.

اگر محصولی را می فروشید که از نظر فنی پیچیده بوده و تقاضا دارد یا محصولی را می فروشید که در طرق دیگر باید چندین الزام فنی را رعایت کند، کیفیت و زمان تحویل در اولویت خواهد بود. شراکت با یک کارخانه مناسب پایه کاری شما را محکم خواهد کرد؛ اما چالش برانگیزترین جنبه، سفر شما به چین است. یک نماینده منبع‌ یابی معتبر نه تنها شما را با عرضه کننده مناسب مرتبط می‌کند، بلکه می‌تواند در بررسی کارخانه‌های مختلف در کشور نیز در وقت شما صرفه جویی کند. نمایندگان گروه تجاری ققنوس با استقرار در چین و شناخت کلیه مراحل منبع یابی و سورسینگ کالا، آماده انجام تمام امور مربوط به پیدا کردن بهترین محصولات، معتبرترین فروشندگان با بهترین قیمت و.. در کشور چین میباشند.

یک نماینده منبع یابی کالا از چین به شما کمک می کند تا بر این موانع غلبه کنید:

  • کارشناسان محلی ویژه را از طیف وسیعی از فرآیندهای موجود در مناطق تولیدی مهم از جمله ریخته‌گری و آهنگری، قالب گیری تزریق پلاستیک و ساخت فلز شناسایی کنید. اگر به شهرهای صنعتی خاصی مانند شنژن یا هویژو علاقه مند هستید، نمایندگان گروه تجاری ققنوس می توانند فروشندگان یا تولید کنندگان محلی مختلف را بر اساس نیازهای فنی شما مشخص کنند، پیشنهادها را بررسی کنند، انتخاب دقیقی انجام دهند و برای شما بهترین پیشنهاد را ارسال کنند.
  • یک بازرسی دقیق کارخانه ای انجام دهید. در اینجا، برای ارزیابی صحیح مزایا و معایب کار، توانایی مکالمه به زبان ماندارین با تولید کننده خاص مفید است. به غیر از جنبه‌های تولید، اطلاعات شرکت مانند ساختار مدیریت نیز باید روشن باشد تا برقراری ارتباط با عرضه‌ کننده از یک کشور دیگر را آسان کند.
  • با عرضه کننده تماس بگیرید و از سفارش خود مطلع شوید. عرضه کنندگان چینی اغلب به دنبال توضیح در مورد مشخصات فنی هستند و از به اشتراک گذاشتن اخبار بد خودداری می‌کنند. یک نماینده منبع‌ یابی و سورسینگ کالا از چین به عنوان یک رابط عمل می‌کند و دوباره بررسی می‌کند که آیا عرضه‌کننده نیازهای شما را به درستی رعایت کرده است یا نه.
  • پس از شروع تولید، بررسی های کیفی در حین فرآیند تولید و بررسی های دیگر مانند بسته بندی و روش های حمل و نقل را انجام دهید. این دسته از کنترل ها، کمک زیادی می‌کند تا همخوانی محصول با تمام نیازهای شما تضمین شود. نزدیکی عوامل تامین منابع به محصولات تولید، آنها را به متحدی ارزشمند برای فروشندگان آمازون تبدیل می‌کند. وابستگی‌های متقابل و فراوانی عرضه‌کنندگان، تولید را تقویت می‌کند و فرصت‌های خوبی برای فروشندگان ایجاد می‌کند. همکاری با یک نماینده منبع‌ یابی کالا، راهی بدون دردسر برای استفاده از این قدرت و کشف نوآوری‌ها در این راه است.

شیوه پرداخت هزینه خرید

اعتبار اسنادی (LC) یک ابزار تامین مالی رایج است که دسترسی به خطوط اعتباری را امکان‌پذیر می‌کند و به شما امکان می‌دهد اقلامی را از عرضه کنندگان خارج از کشور خریداری کنید. این کار به عرضه کننده کالا آرامش خاطر می دهد که پرداخت انجام می شود. این سندی است که توسط بانک یا سرمایه گذار صادر می شود و تضمین می‌کند که واسطه بین شما و تامین کننده شما باشد.

اعتبارهای اسنادی موجب شفافیت معامله می شوند، جزئیات تمام کالاهایی را که قرار است عرضه شوند را نشان می‌دهند و باعث می‌شود شما اطمینان حاصل کنید که محموله شما تفاوت زیادی با آنچه سفارش داده اید نخواهد داشت. برخی از عرضه کنندگان ممکن است به ارائه اعتبار اسنادی به عنوان یک روش استاندارد و یا در برابر کالای خاص اصرار کنند. زمانی که چاره‌ای جز درخواست اعتبار اسنادی ندارید، اسناد را به دقت بررسی کنید؛ زیرا حتی یک اشتباه جزئی می تواند منجر به تاخیر، هزینه های اضافی و سایر مشکلات اداری شود.

اعتبار اسنادی می تواند غیرقابل فسخ و یا قابل فسخ باشد. LC قابل فسخ را می‌توان در هر زمان و به هر دلیلی توسط بانک صادرکننده تغییر یا لغو کرد. LC غیر قابل فسخ را بدون رضایت همه طرف های درگیر در معامله نمی‌توان لغو یا تغییر داد، در نتیجه امنیت بیشتری نسبت به LC های قابل فسخ دارند.

اعتبار اسنادی چرخشی، معاملات چندگانه بین خریدار و فروشنده را پوشش می‌دهد. اعتبار نامه آماده به کار، تضمینی است که بانک به عرضه کننده در مورد ظرفیت پرداخت شما می دهد. این نوع اعتبار برای یک کسب و کار بزرگ با جریان نقدی سالم مناسب است، زیرا عرضه‌کننده انتظار ندارد برای دریافت پول از LC استفاده کند.

چگونگی مقابله با افزایش قیمت کالاها در منبع یابی کالا از چین

دور از انتظار نیست که عرضه‌ کنندگان در چین پس از شروع تولید، قیمت ها را افزایش دهند. تغییرات قیمت می‌تواند به دلیل افزایش هزینه های تهیه مواد اولیه یا بخاطر رویدادی در سطح کشور باشد که بر هزینه های تولید اثر می گذارد. شما می‌توانید از تامین‌کننده خود درخواست کنید تا اعتبار قیمت پیشنهادی را تأیید کند، بدین ترتیب می‌توانید از نوسانات بزرگ قیمت جلوگیری کنید. نکات زیر از مهمترین نکات در منبع یابی و سورسینگ کالا از چین هستند که به کنترل هزینه ها کمک میکنند:

  • وعده سفارش مجدد می تواند تامین‌کننده را متقاعد کند که قیمت سفارش قبلی را برای سفارش فعلی شما در نظر بگیرد.
  • قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت کالای خود را محاسبه کنید. این کار به شما نشان می دهد که آیا تامین کننده در تنظیم مظنه قیمت موجه است یا خیر.
  • مفاد قرارداد خود را اضافه کنید که از افزایش شدید قیمت در طولانی مدت محافظت کند.
  • شرایط خرید شما می‌تواند حداقل اعتبار قیمت‌ها یا تخفیف در سفارش بزرگ بعدی شما را شامل شود.

در صورتی که سفارش شما با انتظاراتتان مطابقت نداشت، چه باید کرد

ممکن است محموله دریافتی شما با نیازهایتان منطبق نباشد. چنین ریسکی اغلب از شراکت با یک عرضه کننده سطح پایین یا از پایین آوردن بیش از حد قیمت ناشی می‌شود که هرگز برای کیفیت کلی محصول خوب نیست. اگر دستورالعمل‌های شما در مورد سفارش کالا از بین برود، ممکن است عرضه‌کننده مواردی را اضافه کند که با شرایط شما مطابقت ندارد اما از نظر استحکام، پرداخت یا دوام به خوبی تهیه شده‌ باشد.

به عنوان مثال، اگر ابعاد کالای شما با استانداردهای مقبول مطابقت نداشته باشد یا بسته بندی چسبنده باشد، می‌توانید از عرضه کننده بخواهید تغییرات لازم را انجام دهد. اگر کالای آسیب دیده دریافت کرده اید، می توانید تقاضای بازپرداخت یا تعویض کنید. هرگاه مشکلی در مواد خام مشاهده کردید مثلا کیفیت پایین داشت، باید با عرضه کننده گفتگو کنید. در این زمینه، عرضه کننده کالا ممکن است با شما همکاری نکند و دو راه پیش رویتان بگذارد:

  • داوری که در آن یک شخص ثالث که کاملا بی طرف است اختلاف شما را خارج از دادگاه حل و فصل می‌کند.
  • علیه عرضه‌کننده خود در دادگاه چین شکایت کنید.

برای رسیدگی دوستانه به اختلافات، فروشندگان مکانیزم حل اختلاف را در قرارداد لحاظ می‌کنند. داشتن یک نماینده منبع‌ یابی و سورسینگ کالا از چین، پیچیدگی این مسائل را کمتر می‌کند زیرا نزدیکی فیزیکی و داشتن ارتباط با عرضه‌کنندگان به نتایج مطلوبی منجر خواهد شد. نه شما و نه عرضه کننده کالا مایل به درگیر شدن در دعاوی قضایی نیستید. اگر مشکل در ارتباط با یک محموله کم ارزش‌تر است، بهتر است زیان های خود را کاهش دهید و به جلو بروید.

نکات مهم در ارتباط با تجربه یک منبع یابی موفق کالا از چین

  • از کارخانه عرضه‌کننده بازدید کنید تا مطمئن شوید که آنها واسطه نیستند. با نماینده گروه تجاری ققنوس جهت منبع‌ یابی کالا از چین، می توانید ۱۰۰٪ مطمئن باشید که با یک تولیدکننده قابل اعتماد شریک هستید.
  • فرهنگ تجارت چین بر مکالمات رو در رو تاکید دارد. علیرغم پیشرفت‌های تکنولوژی و جهانی شدن، این بهترین راه برای انجام تجارت در کشور است.
  • برآوردی حقیقی از مقادیر خرید خود ارائه دهید. تولیدکنندگان چینی حواشی کمی دارند و کیفیت را برای دستیابی به اهداف سود خود تنظیم می کنند.
  • در مورد هزینه های مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت کالا و کف قیمت، یعنی کمترین قیمتی که بتوان با آن محصول را تولید کرد، تحقیقات لازم را انجام دهید.
  • از داشتن یک شبکه ایمن و مدت ۲-۳ هفته ای برای تحویل، جهت بررسی تاخیرها و شرایط پیش بینی نشده اطمینان حاصل کنید. برای عرضه کننده جدید امنیت معامله را به یک ماه افزایش دهید.
  • قرارداد سفت و سختی داشته باشید که از منافع شما در هنگام بروز اختلاف یا افزایش شدید قیمت محافظت کند. توجه داشته باشید که شرایط قرارداد اغلب در طول رابطه شما دوباره مورد مذاکره قرار می گیرد. امتیازات برای هر دو طرف مشترک است و تمرکز هر دو طرف معامله در جهت دستیابی به منافع بلندمدت می‌باشد.
  • اگر عرضه کننده شما را بار اول ناامید کرده باشد، در سفارشات بعدی نیز ممکن است شما را خوشحال نکند.
  • یک پشتیبان برای خود داشته باشید و آماده باشید تا برای سفارش بعدی خود سراغ عرضه کننده بهتری بروید. زیرا ادامه دادن با یک عرضه کننده نامعتبر فقط به کسب و کار شما آسیب می رساند.
واردات پرسود کالا از چین
واردات پرسود کالا از چین

جمع بندی

یکی از دشوارترین مراحل هنگام خرید و واردات کالا از چین برای ایرانی‌ها، منبع یابی و سورسینگ کالا می‌باشد. از آنجا کیفیت محصولات و قیمت مناسب آنها جهت رشد کسب و کارها و در فعالیت‌های تجاری بسیار مهم است، منبع یابی کالا از چین نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سرویس منبع یابی و سورسینگ کالا از چین گروه تجاری ققنوس، یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های ما می‌باشد که کیفیت و سلامت محصولات مورد نظر شما جهت واردات از کشور چین را به طور کامل تضمین می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در این زمینه همراه باشید.

چرا برای منبع یابی کالا از چین به یک نماینده نیاز دارید؟

حضور نماینده سورسینگ در چین به کارشناسی دقیق تر و حضوری کالا جهت بررسی کیفیت و سلامت محصولات بسیار سودمند خواهد بود. علاوه بر این، به ارتباط بهتر با فروشندگان چینی نیز کمک زیادی خواهد کرد.

چگونه میتوان هزینه های سورسینگ کالا از چین را مدیریت کرد؟

شما میتوانید با مذاکره بیشتر و بهتر با تامین کننده چینی و تنظیم قراردادی مناسب، به خوبی هزینه های مربوطه را مدیریت کنید.

یکی از بهترین روش های منبع یابی کالا از چین چیست؟

بررسی کالاهای پرفروش در سایت های خرید و بزرگ عمده فروشی چین مانند علی بابا و آمازون میتواند به منبع یابی و سورسینگ کالا کمک بسیاری کند.

اعتبار اسنادی چیست؟

اعتبار اسنادی یکی از اسناد رایج مالی جهت پرداخت هزینه های تجارت خارجی است که توسط بانک عامل به عنوان واسطه میان فروشنده و خریدار صادر میگردد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *