نمایشگاه‌های تجاری شانگهای: بررسی کامل نمایشگاه‌های تجاری ۲۰۲۰ و نحوه شرکت در آن‌ها

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

نمایشگاه‌های تجاری شانگهای مانند گوانگ‌ژو و هنگ کنگ بزرگ نیستند اما همچنان این شهر در صنایع مختلف پیشنهادهای زیادی برای خریداران بین‌المللی دارد. آیا قصد حضور در یک یا دو نمایشگاه تجاری در شانگهای را دارید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟

در این یادداشت ما برخی از راهنماها را قبل از حضور در یک نمایشگاه تجاری در شانگهای از جمله نحوه اخذ ویزا، دعوت‌نامه، حمل و نقل و محل اقامت را ارائه خواهیم داد.

علاوه بر این شما همچنین خواهید آموخت که چگونه شانگهای را با دو رقیب بزرگ خود بسنجید.

البته قبل از همه چیز نمایشگاه‌های تجاری در سال ۲۰۲۰ را مرور خواهیم کرد.

نمایشگاه‌های تجاری ۲۰۲۰

در ادامه لیستی از نمایشگاه‌های صادرات محوری که در سال ۲۰۲۰ در شانگهای برگزار شده را مشاهده خواهید کرد.

سلامت و تناسب اندام

  • IWF Shanghai 2020
  • China Sport Show 2020
  • CMEH 2020 – The 28th China (Shanghai) International Medical Devices

پوشاک و منسوجات

  • East China Fair 2020
  • Smart Garments 2020

لوازم الکترونیکی

  • Shanghai AD & Sign 2020
  • ۲۰۲۰ Shanghai HD Screen and Digital Signage Expo
  • Light Shanghai Expo 2020
  • SEMICON China 2020
  • LASER World of PHOTONICS CHINA 2020
  • CVS 2020 (China International Self-service, Kiosk, Vending Show)
  • Prolight + Sound SHANGHAI 2020
  • Electrical Shanghai 2020

خانه، ساخت و ساز و مبلمان

  • R+T Asia 2020 (Blinds and shutters)
  • IBCTF 2020 (International Building & Construction Trade Fair)
  • KBC 2020 (Kitchen & Bath)
  • CIFF 2020 – The 43rd International Furniture Fair (Shanghai) 2020
  • TIM Expo Shanghai 2020 (Thermal Insulation Material, Waterproof Material & Energy-saving Technology)

غذا و نوشیدنی

  • NHNE 2020 (Natural Health & Nutrition)

اسباب‌بازی و محصولات کودک

  • CBME China 2020 – The 20th Shanghai Children Baby Maternity Products Expo

چاپ و بسته‌بندی

  • China Print East (2020)

محل برگزاری نمایشگاه‌های تجاری شانگهای

شانگهای در دو مرکز بزرگ میزبان نمایشگاه‌های تجاری است:

  • مرکز جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی شانگهای

این مرکز کار مشترک چین و آلمان است که در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد. همچنین بزرگترین محل دائمی نمایشگاه‌های تجاری شانگهای به حساب می‌آید.

این محل برگزاری را به راحتی در پودانگ درست در کنار ایستگاه Maglev در خیابان Longyang road پیدا خواهید کرد.

  • مرکز نمایشگاه شانگهای

این محل برگزاری در جاده نانجینگ غربی واقع شده است و کمی بیشتر از برادر خود قدمت دارد. این مرکز در سال ۱۹۵۵ تکمیل و افتتاح شده است.

این محل برگزاری ابتدا برای ادای احترام به دستاوردهای اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه بیشتر طراحان ایتالیایی و شرکت‌های حمل و نقل از آن بازدید می‌کنند.

ویزا

برای ورود به سرزمین اصلی چین بدون احتساب هنگ کنگ معمولا ویزا نیاز است. با این حال چند استثنا در این قانون وجود دارد.

اگر سنگاپوری و ژاپنی هستید می‌توانید بدون ویزا تا ۱۵ روز وارد چین شوید. علاوه بر این بسیاری از ملیت‌ها همچنین می‌توانند به برخی از شهرهای بزرگ از جمله شانگهای وارد شوند. بازدیدکننده‌هایی که بلیت سفر به کشور ثالث را دارند هم می‌توانند ۵ روز بدون ویزا اقامت داشته باشند.

این ۵ روز تقریبا به همان اندازه‌ای است که شما برای بازدید از یک نمایشگاه تجاری و گشت و گذار در شهر نیاز دارید. اما بدون شک برای بازدید از تامین‌کننده‌های استان‌های همسایه کافی نیست.

اگر قصد دارید مدت بیشتری بمانید باید قبل از نمایشگاه تجاری برای ویزای تجاری اقدام کنید. ویزای مناسب برای یک مسافر تجاری ویزای M است. اغلب به این ویزا ویزای تجاری گفته می‌شود.

برای دریافت ویزای تجاری به طور کلی به دعوت‌نامه نیاز دارید. این دعوت‌نامه را می‌توان از طریق یک شرکت ثبت شده در چین مانند یک تامین‌کننده یا خود سازمان نمایشگاه‌های تجاری دریافت کرد.

توجه داشته باشید که صدور ویزای تجار به طور معمول حدود یک هفته زمان می‌برد بنابراین بهتر است که خیلی زود اقدام کنید. تا این لحظه ویزای فرودگاهی در سرزمین اصلی در چین در دسترس نیست.

ثبت‌نام و دعوت‌نامه

همانطور که گفته شد برای دریافت ویزای تجاری می‌توان از دعوت‌نامه برای گرفتن یک ویزای تجاری استفاده کرد. گفته می‌شود که با داشتن دعوت‌نامه‌ها یا نامه‌های قبل از پیش‌ ثبت‌نام می‌توان رایگان از نمایشگاه‌های تجاری بازدید کرد.

در بیشتر موارد درخواست پیش‌ ثبت‌نام و دعوت‌نامه باید به طور مستقیم در وب‌سایت نمایشگاه تجاری انجام شود.

به محض رسیدن به نمایشگاه تجاری شما باید برای ثبت‌نام اقدام کنید. به طور معمول تمام آنچه که شما نیاز دارید نام و مشخصات شرکت است.

همچنین ممکن است لازم باشد که گذرنامه شما را ببینند. بنابراین حداقل یک کپی از آن را همراه خود داشته باشید.

سفر به نمایشگاه‌های تجاری شانگهای

فرودگاه پودانگ نقطه اصلی ورود مسافران بین‌المللی در شانگهای است.

همانطور که به نام آن اشاره شد این فرودگاه در پودانگ واقع شده است همان منطقه‌ای که بیشتر نمایشگاه‌های تجاری شانگهای در آن برگزار می‌شود.

شانگهای از بهترین زیر ساخت‌های ممکن در سرزمین اصلی برخوردار است که مستقیما فرودگاه را به محل برگزاری اصلی نمایشگاه‌های تجاری پیوند داده است.

برای رسیدن به آنجا کافی است به سراغ قطار Maglev سریع‌ترین قطار جهان با صرف حدود ۸.۵ دلار بروید. فقط یک ایستگاه Longyang road وجود دارد بنابراین نمی‌توانید آن را از دست بدهید.

از آن ایستگاه شما کافی است که ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید تا به مرکز نمایشگاه بین‌المللی شانگهای برسید.

اگر قصد رفتن به محل دیگری در شانگهای را دارید پیشنهاد می‌کنم همچنان از این مسیر استفاده کنید. زیرا این ایستگاه به شبکه مترو گسترده شانگهای متصل می‌شود.

بدون شک شما می‌توانید این مسیر را با تاکسی بروید اما این مسیر تنها و تنها زمان بیشتری را از شما می‌گیرد. ناگفته نماند به اندازه سواری با قطار هوایی جالب نیست! (از نظر فنی قطار Magnetic Levitation حدود یک سانتی‌متر بالای ریل معلق است.)

هتل‌های نزدیک محل برگزاری نمایشگاه‌های تجاری

شانگهای یک شهر عظیم الجثه است. در حقیقت با اندازه‌گیری محدوده شهر، این شهر بزرگترین شهر جهان است. خوشبختانه شانگهای میزبان طولانی‌ترین سیستم مترو در جهان است. این سیستم حمل و نقل سریع و کم هزینه هر نقطه شهر را برای بازدیدکننده‌های شهر فراهم می‌کند. بنابراین اگر قصد بازدید از نمایشگاه تجاری در شانگهای را دارید لزوما نیاز نیست که نزدیک محل برگزاری اقامت داشته باشید. هر دو نمایشگاه تجاری در منطقه پودانگ واقع شده‌اند.

با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم که در یکی از سه منطقه دلپذیر به دنبال هتل باشید:

  • Xintiandi and Huaihai road
  • Xujiahui and Xinhua road
  • Nanjing West Road and Jing’an Temple

هر زمان که نیاز به برگشت یا رفتن به نمایشگاه تجاری را داشتید کافی است که از خط ۲ مترو به Longyang Road  بروید. اگر قرار است در نمایشگاه‌های تجاری نانجینگ شرکت کنید دسترسی شما به نمایشگاه از این مناطق راحت‌تر هم هست.

نمایشگاه‌های تجاری شانگهای یا هنگ‌کنگ؟

شانگهای با وجود سابقه و موقعیت فعلی خود به عنوان مرکز مالی سرزمین اصلی چین زمانی که نام تجارت بین‌الملل در میان است چندان برجسته نیست.

در واقع شانگهای یکی از بزرگترین بنادر جهان را در اختیار دارد و تعداد شرکت‌های شانگهای به اندازه گوانگ‌دونگ است. با این حال نمایشگاه‌های شانگهای به اندازه نمایشگاه‌های تجاری هنگ کنگ و گوانگ‌ژو که شامل نمایشگاه معروف کانتون هم می‌شود بزرگ و شناخته‌شده نیستند. حداقل برای خریداران بین‌المللی که این مساله صدق می‌کند.

در عین حال به طور کلی مقایسه نمایشگاه‌های تجاری برای ما دشوار است. حتی برداشت ما این است که نمایشگاه‌های تجاری شانگهای در مقایسه با نمایشگاه‌های هنگ کنگ و گوانگ‌ژو بیشتر بر بازارهای داخلی چین متمرکز هستند.

همانطور که گفته شد نمایشگاه‌های تجاری در هنگ کنگ و گوانگ‌ژو عمدتا در آوریل، می، اکتبر و نوامبر برگزار می‌شوند. شانگهای میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری جالب در بین این نمایشگاه‌های بزرگ در این دو شهر است.

پس بهتر است قبل از رزرو بلیت به مروارید شرق، شانگهای بررسی کنید که نمایشگاه تجاری بیشتر از صادرات به بازار داخلی نپردازد. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا با ویزای M می‌توان بیش از یک ماه در چین اقامت داشت؟

سه نوع ویزای تجاری برای چین در دسترس است. در مدل اول شما تنها یک ماه فرصت حضور دارد اما در دو نوع دیگر شش ماه و یک سال قادر به اقامت در چین هستید.

هزینه ویزای M چین چقدر است؟

هزینه ویزای تجاری یک ماهه عادی ۱۹۰ دلار است. البته شما می‌توانید برای ویزای فوری اقدام کنید که هزینه آن ۲۲۰ دلار است. ویزای شش ماهه ۳۹۰ دلار و یک ساله ۵۷۰ دلار برای شما تمام خواهد شد.

فرق ویزای تجاری یک ماه عادی و فوری چیست؟

تنها فرق این دو ویزا در مدت زمان صدور آن‌ها است. ویزای عادی به طور معمول بعد از ۱۲ روز صادر می‌شود اما ویزای فوری در ۸ روز تحویل داده می‌شود.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *