ترخیص کار گمرک  کیست؟| راهنمای انتخاب بهترین ترخیص کار گمرک

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

چرا برای ترخیص کالا به یک ترخیص کار نیاز دارید

آنچه در این مقاله میخوانید

  • ترخیص کار گمرک کیست؟
  • یک ترخیص کار حرفه ای چه خدماتی به ما ارائه می‌دهد؟ 
  • چه وظایفی در قبال کالای ما دارد؟

در پاسخ به این سوالات و آشنایی با ترخیص کار گمرک اجازه دهید در ابتدا با یک مثال شروع کنیم؛ به عنوان نمونه شما قصد واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی بزرگ از چین به ایران دارید؛ در این هنگام باید مراحل ترخیص این دستگاه بزرگ را به انجام برسانید، ولی نمی‌دانید که چگونه باید این دستگاه گنده را از گمرک ترخیص کنید و با مراحل ترخیص کالا آشنایی ندارید و نگران هستید. در این زمان شاید بارها به این موضوع فکر کنید که کاش کسی وجود داشت تا به جای من این پروسه سخت و پیچیده را به انجام می‌رساند!

در ادامه باید گفت خوشحال باشید؛ زیرا چنین اشخاصی وجود دارند و دیگر جایی برای هدر دادن وقت نیست؛ تنها کافیست تا به شرکت هایی که دارای ترخیص کار ماهر هستند مراجعه کنید؛ و ادامه روند کار را به آن ها بسپارید. به همین سادگی!

البته، شاید برخی از شما دوستان وسواس های خاصی برای انتخاب حرفه‌ای ترخیص کار گمرک در نظر داشته باشید؛ از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله از سوی کارشناسان گروه تجاری ققنوس به معرفی منحصر بفردترین ترخیص کار و ویژگی های وی بپردازیم.

پس اگر موافق باشید، سر اصل مطلب برویم و با تعریف ترخیص کار گمرک این مبحث را آغاز کنیم.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار گمرک میتواند بدون معطلی ترخیص کالا از گمرک را انجام دهد.

با توجه به مقدمه این مقاله حتما به مفهوم ترخیص کار گمرک پی بردید؛ اما اگر بخواهیم ترخیص کار گمرک را بهتر بشناسیم و دقیقا بفهمیم ترخیص کار گمرک کیست و چه وظایفی دارد؛ بهتر است بگوییم، ترخیص کار یا همان حق العملکار گمرکی به عنوان فردی با تجربه و متخصص در زمینه  تعرفه‌ها، قوانین و مقررات، فرایندهای ترخیص کالاها اعم از کالاهای وارداتی و صادراتی در نظر گرفته می‌شود.

ترخیص کاران به تمامی قوانین تجارت بین‌المللی آشنایی کامل دارند و با تجربه و تبحر می‌توانند عملیات ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند. در واقع ترخیص کار گمرک فردی است که از سوی صاحب کالا برای انجام صحیح پروسه ترخیص کالا وکالت می‌گیرد تا به شکل صحیح و درستی عملیات ترخیص کالا را به انجام رساند.

البته، به یاد داشته باشید که ترخیص کار گمرک باید شرایط و ویژگی‌های خاصی داشته باشد؛ از این رو جهت درک بهتر این موضوع در بخش بعدی به کامل کردن این بحث ادامه می‌دهیم.

اصلی ترین شرایط ترخیص کار گمرک چیست؟

شاید شما فردی باشید که قصد دارید در آینده ترخیص کار گمرک شوید و برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط ترخیص کار گمرک مطالعه این مقاله را انتخاب کردید؛ باید به شما بگوییم جای درستی آمدید، زیرا در ادامه قصد داریم به مهمترین شرایط ترخیص کار بپردازیم. پس بدون معطلی به اصلی‌ترین شرایط ترخیص کار گمرک می‌پردازیم که عبارت است از:

  • سن بالای ۲۵ سال
  • گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی
  • اتباع خارجی نباشد (ایرانی‌الاصل)
  • نباید شغل دولتی دیگری داشته باشد.
  • باید کارت بازرگانی معتبر داشته باشد.
  • آشنایی با زبان خارجی از جمله انگلیسی
  • عدم سوء پیشینه

این موارد به عنوان مهمترین شرایط ترخیص کار گمرک برای استخدام در شرکت های بازرگانی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه اگر قصد دارید تا در آینده شغل ترخیص کاری را انتخاب کنید؛ در ابتدا شرایط این کار را به صورت کامل مطالعه کنید و بعد برای این شغل پردرآمد اقدام کنید.

حالا که با شرایط کلی ترخیص کار گمرک آشنا شدید؛ باید بدانید که یک حق‌العملکار چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا تاجران به او اعتماد کنند و سرمایه و کالای خود را به او بسپارند؛ این موضوع بحث بعدی ما در این مطلب است.

یک ترخیص کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ترخیص کار گمرک علاوه بر داشتن شرایط خاص باید ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز دارا باشد تا بتواند به اعتماد مشتریان را به خود جلب کند؛ از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک ترخیص کار خوب عبارت است از:

  • داشتن کارت حق العملکاری
  • با تجربه و دارای سابقه کار
  • امانت دار و صادق
  • انجام ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن
  • داشتن شرکت فیزیکی برای مراجعه حضوری
  • مدیریت زمان 
  • داشتن مهارت مذاکره برای حل اختلافات و کاهش تعرفه ها

با توجه به موارد فوق ترخیص کار گمرک باید از ویژگی‌های اخلاقی خوبی برخوردار باشد؛ اما برخی از این ویژگی‌ها کمی جای صحبت دارند؛ به عنوان نمونه:

داشتن کارت حق العملکاری

کارت حق العملکاری به عنوان یکی از اسناد مهم برای ترخیص کار گمرک در نظر گرفته می‌شود بر این اساس ترخیص کار گمرک باید پیش از انجام هر اقدامی به سازمان‌های مربوط به گمرک جهت دریافت کارت حق العملکاری مراجعه نماید و پس از دریافت این کارت می‌تواند فعالیت قانونی خود را در زمینه تخصیص کالا آغاز کند.

داشتن شرکت فیزیکی برای مراجعه حضوری

شاید یکی از نکات مهمی که افراد برای انتخاب ترخیص کار به آن توجه ندارند؛ وجود شرکت فیزیکی برای مراجعه حضوری است. در واقع ترخیص کار معتبر باید دارای شرکت فیزیکی برای مراجعه حضوری مشتریان باشد تا افراد بتوانند به صورت حضوری با ترخیص کار ارتباط برقرار کنند.

در این مورد باید این اطمینان را به شما بدهیم که شرکت بازرگانی ققنوس با داشتن ترخیص کاران مجرب و زبده در زمینه ترخیص کالا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

همچنین گروه تجاری ققنوس با داشتن کارشناسان مجرب و شرکت‌های فیزیکی معتبر همواره پاسخگوی چالش‌های شما عزیزان در زمینه ترخیص کالا است. در نتیجه اگر قصد انتخاب یک ترخیص کار معتبر و با تجربه را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات ترخیص کالای شرکت تجاری و بازرگانی ققنوس استفاده کنید‌.

تصویری از ترخیص کاران گمرکی در حال ترخیص کالا

مهمترین وظایف ترخیص کار گمرک چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد؛ ترخیص کار گمرک وظایف خاصی را در روند ترخیص کالا به عهده دارد که بخشی از این وظایف عبارت است از:

  • بررسی و ارزیابی کالا وارداتی
  • تعیین و پرداخت تمامی عوارض و مالیات‌ها تحویل کالا به صاحب کالا
  • نظارت بر روند واردات و یا صادرات کالا
  • انجام مذاکرات و مکاتبات گمرکی 
  • مشاوره به مشتریان
  • تسلط بر قوانین گمرکی و آگاهی از تغییرات قانونی

این موارد تنها بخش کوچکی از وظایف ترخیص کار در نظر گرفته می‌شو. البته که ترخیص کار گمرک امورات متنوع و بسیاری را برای شما به انجام می‌رساند و شما می‌توانید با خیالی راحت ترخیص کالای خود را به آن ها بسپارید.

حالا اگر برای شما سوال به وجود آمده است که وجود ترخیص کار به چه دردی می‌خورد؛ ادامه مطلب برای شماست.

۳ مزیت استفاده از ترخیص کار در روند ترخیص کالا

وجود ترخیص کار در روند ترخیص کالا از گمرک مزایا و تاثیرات فوق العاده‌ای در کسب سود در تجارت بین المللی به دنبال دارد؛ زیرا ترخیص کاران ماهر به تمامی اصول و فرایندهای ترخیص کالا آشنایی دارند و می‌توانند پروسه ترخیص کالا را بدون معطلی به انجام برسانند‌. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود.

اطمینان در روند خارج سازی کالا از مرز

هنگامی که عملیات ترخیص کالا را به ترخیص کار می‌سپارید؛ در نهایت اطمینان دارید که روند خارج سازی کالا از مرز به خوبی طی خواهد شد. همچنین شما می‌توانید در این زمان با آرامش خاطر به سایر امور مربوط به تجارت خود بپردازید.

سپردن تمام امور گمرکی مربوط به ترخیص کالا به یک نفر

به جای تماس با چندین سازمان و شرکت دولتی برای دریافت مدارک و یا مجوزات گوناگون شما می‌توانید با سپردن تمامی این امور به ترخیص کار گمرک این عملیات را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید.

جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری

با استفاده از خدمات ترخیص کار گمرک شما از پرداخت هزینه‌های اضافی عوارض و مالیات‌ها جلوگیری به عمل خواهید آورد.

این موارد که بخشی از مزایای استفاده از خدمات ترخیص کار گمرک است به شما کمک می‌کند که روند ترخیص کالا را به خوبی و با اطمینان طی کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کار گمرک به مقاله مربوط به قرارداد حق العمل کار مراجعه کنید.

حالا اگر کنجکاو شدید تا بدانید که برای دریافت خدمات از ترخیص کار چقدر باید هزینه کنید؛ در ادامه راه حواس خود را از مقاله پرت نکنید.

چرا استخدام ترخیص کار در روند ترخیص کالا لازم است؟

عملیات ترخیص کالا، عملیاتی پردردسر و گاهی عجیب در نظر گرفته می‌شود که مستلزم رعایت تمامی قوانین و مقررات به روز شده گمرک است از این رو اطلاع نداشتن از قوانین جدید گمرک و یا سایر موارد مرتبط در این زمینه موجب ایجاد مشکلاتی فراوان برای کالای شما در هنگام ترخیص خواهد شد.

بسیاری از تاجران و بازرگانان فرایند ترخیص کالا را عملیات سخت در نظر می‌گیرند در نتیجه اگرنمی‌خواهید در دام این پیچیدگی‌ها و سختی‌های راه ترخیص کالا بیفتد به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدماتی که ترخیص کار گمرک به شما ارائه می‌دهد استفاده کنید زیرا این امر موجب می‌شود تا عملیات ترخیص کالا را بدون هیچ نوع مشکل به انجام برسانید.

هزینه دستمزد یک ترخیص کار معتبر و با تجربه چقدر است؟

برای اینکه بدانیم هزینه یک ترخیص کار معتبر چقدر است باید به موارد گوناگونی در این زمینه توجه کنیم. در مرحله اول باید هزینه‌های ترخیص کالا

  • هزینه‌های بازرسی کالا
  • هزینه‌های مربوط به عوارض و مالیات
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل
  • هزینه‌های بیمه

و… را برآورد کنیم. به طور کلی هزینه دستمزد ترخیص کار با محاسبه این هزینه‌ها به دست خواهند آمد.

البته، باید توجه داشته باشید که هزینه دستمزد ترخیص کار با توجه به نوع کالا، مبدا و مقصد متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم یک هزینه تقریبی که به عنوان دستمزد یک ترخیص کار در کشورمان ایران در نظر گرفته می‌شود باید بگوییم که دستمزد یک ترخیص کار حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه است؛ البته این مقدار با توجه به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

کلام پایانی

اگر بخواهید در دنیای تجارت بین‌المللی پیشرفت کنید و بدون معطلی ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید؛ باید با استراتژی های مهم در این زمینه آشنایی داشته باشید. انتخاب بهترین ترخیص کار یکی از راهکارهای مفید برای استفاده بهینه از وقت شما است. در نتیجه با توجه به موارد گفته شده در این مطلب ترخیص کار گمرک خدمات متنوعی را برای صاحبان کالا و یا افرادی که نیاز به ترخیص کالا دارند ارائه می‌دهد؛ از این رو پس از انتخاب بهترین ترخیص کار می‌توانید با خیال راحت ترخیص کالای خود را به آنها بسپارید.

لازم به ذکر است مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا با وظایف، ویژگی‌ها و شرایط یک ترخیص کار آشنا شوید. امیدواریم با مطالعه این مطلب به تمامی سوالات شما در زمینه انتخاب معتبرترین ترخیص کار پاسخ داده باشیم. در انتها اگر پیشنهاد و نظراتی در این زمینه دارید مشتاقیم تا آن ها را با ما در این صفحه به اشتراک بگذارید.

چگونه با کمک یک ترخیصکار کالای خود را ترخیص کنید؟

زمان مورد نیاز: ۲۰ دقیقه.

شما به عنوان یک واردکننده برای ترخیص کالای خود به یک ترخیصکار نیاز دارید، ما ۳ مرحله که چگونه میتوانید با کمک یک ترخیص کار کالای خود را از گمرک ترخیص کنید بیان میکنیم

  1. ارائه مدارک به ترخیص کار

    در اولین مرحله شما باید مدارکی مانند اظهارنامه واردات یا صادرات، وکالت نامه به منظور شروع فرایند ترخیص توسط ترخیص کار؛پیش فاکتور، لیست دقیقی از کالا‌ها، مجوز ثبت سفارش را به ترخیصکار خود ارائه دهید

  2. شروع فرایند ترخیص

    پس از ارائه موارد فوق تیم ترخیص شما اقدام به ثبت سفارش و دریافت مجوزهای ترخیص کالا میکنند و پس از پایان ترخیص به شما اطلاع خواهند داد

سوالات متداول

❓ واردات چه کالاهایی از چین سودآور میباشد؟

✅ برخی کالاها مانند کامپیوتر و لپ تاپ،شارژر ها و هندزفری های بی سیم ،پاوربانک ها بهترین کالاها برای واردات میباشد که سودآوری بالایی دارند

❓ مراحل ترخیص کالا به چه صورت است؟

✅ ۱- دریافت پروفرما از فروشنده ۲- دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی ۳-بیمه کردن کالا در کشور مبدا و مقصد ۴- درخواست تخصیص ارز و حواله بانکی از بانک مرکزی ۵- هماهنگی فرایند حمل و نقل کالا به کشور مقصد ۶- دریافت اسناد مربوط به حمل و نقل ۷- تشکیل پرونده و ثبت کالا در سامانه ۸- تنظیم و تکمیل فرم دور اظهاری ۹- دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه ۱۰- واریز هزینه گمرکی و مالیات ۴ درصدی ۱۱- دریافت کد رهگیری از بانک به منظور پرداخت هزینه‌های ورودی ۱۲- بررسی اطلاعات و تایید توسط کارشناسان گمرک و بازرگانی ۱۳- خروج کالا از انبار گمرک و ترخیص

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *