اقدامات لازم برای اخذ مجوز تردد چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

اخذ مجوز تردد

آنچه در این مقاله میخوانید

پروانه تردد به عنوان یک مجوز قانونی از سازمان حمل و نقل جاده ای است که برای مشخص کردن حدود تردد قانونی وسایل نقلیه خارجی در سراسر کشور صادر می شود. کارهایی که در حوزه تجارت انجام می شوند دارای قوانین خاصی هستند که آشنایی و رعایت این قوانین از الزامات ورود به عرصه تجاری می باشد. تجار با سابقه نگرانی زیادی در این رابطه ندارند اما برای افراد تازه وارد ممکن است قوانین مرتبط با اخذ مجوز تردد و مدارک مورد نیاز برای پراونه تردد مقداری دشوار و پیچیده به نظر بیاید. برخی از شرکت ها با تسلط به امور صادرات و واردات و گرفتن پروانه تردد می توانند راهگشای تجار باشند.

گروه تجاری ققنوس در این مقاله سعی دارد تا شما را با موضوعات مختلف مرتبط با پروانه تردد و مراحل اخذ مجوز تردد آشنا کند.خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا در این باره سردرگم نباشید و اطلاعات لازم درباره سازمان های مربوطه و مدارک لازم جهت اخذ مجوز تردد، را کسب کنید.

پروانه تردد چه نوع مجوزی است؟

پروانه تردد، با توجه به مطالب فوق، مجوزی می‌باشد که سازمان حمل و نقل برای اشخاصی صادر می کند که قصد دارند تا با وسایل نقلیه خارجی در سرتاسر کشور تردد قانونی انجام دهند. برای اخذ مجوز تردد محدودیت‌های قانونی توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای مشخص شده است که عبارتند از: مرز ورود و خروج، مسافتی که طی باید بکند، مدت زمان تردد و غیره. در پایانه های مرزی با نمایندگی هایی مواجه می شویم که تحت سازمان راهداری می ‌توانند با ورود وسایل نقلیه خارجی به اخذ مجوز تردد برای صاحبان وسایل نقلیه اقدام کنند. این اشخاص تنها با در دست داشتن پروانه تردد می‌ توانند در محدوده‌های مشخص تردد داشته باشند.

شایان ذکر است، برخی از تجار و بازرگانان می توانند با چندین سال تجربه در حوزۀ کسب و کار نسبت به اخذ مجوز تردد و کسب پروانه تردد اقدام نمایند. آن ها به تنهایی می توانند این کار را انجام دهند؛ زیرا از مهارت های لازم برخوردارند. اما در این میان افرادی وجود دارند که در صنعت تجارت نوپا هستند و با این مراحل هنوز آشنایی کافی ندارند. بنابراین، در صورتی که طالب پیشرفت در این حوزه هستید، باید از اصول و قواعد کسب و کار مطلع شوید. اشخاص کم تجربه می‌ توانند برای اخذ مجوز استاندارد ترخیص کالا و مشاوره بازرگانی با گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشند تا به‌واسطۀ خدمات گسترده گروه تجاری ققنوس با دنیای بزرگ کسب و کار بهتر آشنا شوند.

پروانه تردد
پروانه تردد

پروانه تردد را از چه سازمانی باید دریافت کرد؟

حتما نام صادرات و واردات کالا از طریق مرزهای متعدد، از جمله بازرگان و سهلان، به گوشتان خورده است. اشخاص فعال در این حوزه می دانند که پروانه تردد از مدارک بسیار حیاتی در حوزه کسب و کار به شمار می رود و بدون اخذ مجوز تردد نمی توانند به امر صادرات و واردات از مرزهای مختلف اقدام کنند. بنابراین، تجار و بازرگانان در راستای اخذ مجوز تردد باید از سازمان های معتبر در این حوزه کمک بگیرند. همچنین، باید بگوییم که امروزه به دلیل مسائلی همچون بیماری کرونا، قوانین و اصول گمرکی بر روی کالاها با حساسیت و دشواری بیشتر همراه است. برای مثال، اگر اشخاص برای امور وارداتی و صادراتی خود باید ۱۰ مدرک را از سازمانی اخذ می‌کردند در حال حاضر باید ۱۱ مدرک کسب کنند و آن ها را به گمرک ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز تردد

برای انجام امور حمل و نقل کالا از گمرگ باید مجوزهای متعددی را همچون کارت بازرگانی، گواهی استاندارد و… دریافت کرد. پروانه تردد یکی از اصلی ترین مجوزها برای امور صادراتی و وارداتی کالاها است و بدون اخذ پروانه تردد تجار نمی توانند کالاهایشان را از مرزها خارج کنند. به همین دلیل، در ادامه درباره مدارک مورد نظر برای اخذ مجوز تردد توضیح خواهیم زد. این مدارک برای ثبت نام و فعال سازی حساب کاربری در شرکت های حقوقی سامانه گمرک عبارتند از: مدارک شرکت، آگهی مربوط به تغییرات و اساسنامه شرکت، برگه کد اقتصادی، اصل و کپی کارت بازرگانی، گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه همچنین حضور مدیرعامل و یا صاحب محصول همراه با اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه.

از جمله از سایر مدارک برای ثبت نام و فعال سازی حساب کاربری افراد حقیقی در این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور فرد متقاضی همراه با اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، اصل و کپی کارت بازرگانی، گواهی مربوط به سوء پیشینه‌.

چگونگی استعلام گیری پروانه گمرکی

اشخاص می توانند برای اخذ مجوز تردد و پروانه گمرکی و یا پروانه تردد به صورت الکترونیکی و به شرح زیر ثبت نام کنند. همچنین، استعلام الکترونیک پروانه تردد در تب تجارت فرامرزی به واسطۀ شماره سریال جهت دسترسی به پروانه میسر است. شماره سریال پروانه تردد و شماره رسید دسترسی به پروانه به شکل دو بارکد خواهد بود که اشخاص می توانند پس از مشاهده آن ها پرینت بگیرند. همچنین، باید بگوییم که امروزه پروانه تردد به صورت کاغذی صادر نمی‌شود و این امر باعث می شود تا سازمان ها پروانه های گمرکی و پروانه تردد را به صورت الکترونیکی استعلام کنند و در آخر می توانند از طریق اینترنت و یا پیامک اطلاعات پروانه های گمرگی الکترونیکی را رویت و پیگیری کنند.

مراحل صدور مجوز تردد چگونه است؟

اخذ مجوز تردد همچون سایر مدارک در این زمینه مراحل متفاوتی دارد. همان طور که برای صادرات و واردات کالا باید از نوع خاصی از حمل و نقل بهره مند شد، پروانه تردد هم باید با توجه به وسایل نقلیه با نوع کالای مورد نظر سازگاری داشته باشد.  اخذ مجوز تردد با مراحل متعددی همراه است و تمامی آن مراحل را باید به صورت قانونی طی کرد تا اجازه ورود و حمل و نقل در سرتاسر کشور صادر شود. اشخاص می توانند با توجه به نوع حمل و نقل کالای مدنظر خود از شرکت های معتبر نسبت به اخذ پروانه تردد اقدام کنند.

اخذ مجوز تردد با قواعد و اصول خاصی همراه است؛ برای مثال خریداران ماشین های خارجی تنها ۱۵ روز می توانند خارج از استان خود تردد کند و پروانه تردد آن ها به حمل و نقل در خارج از کشور مربوط نیست و این پروانه فقط در داخل کشور اعتبار دارد.

آیا حجم بار در بسته بندی کالا موثر است؟

برای پاسخ به پرسش مذکور، بهتر است به نحوه بسته بندی کالا اشاره کنیم. بسته بندی کالا، در حقیقت، مسئله ای است که بسیاری از افراد از اهمیت آن مطلع نیستند. بسیاری بر این باورند که محصول بر همه چیز ارجحیت دارد اما باید بدانند که علاوه بر محصول، بسته بندی کالا نیز از اهمیتی ویژه برخودار است؛ زیرا با بسته بندی مناسب می توان از محصولات بهتر محافظت کرد. در نتیجه، برای تضمین سلامت محصول، نوع بسته بندی اهمیت زیادی دارد و باید با بهترین انتخاب همراه باشد. در اخذ مجوز تردد برای کالاهای صادراتی و وارداتی بسته بندی محصول و توجه به حجم بار مهم است. بسته بندی صادراتی و وارداتی باید طوری باشد که فرایندهای مربوط به باز کردن و بسته بندی، ذخیره کردن و حمل و نقل کالا را تسهیل دهد. همچنین این بسته بندی در تحویل سالم و به موقع کالا نقش مهمی دارد.

شرکت حمل و نقل بین المللی
شرکت حمل و نقل بین المللی

اخذ مجوز تردد برای حمل کالاهای وارداتی و صادراتی به چه صورتی است؟

اشخاص فعال در حوزه صادرات و واردات محصولات می دانند که پروانه تردد یکی از اساسی ترین اسناد و مدارک در این حوزه است؛ زیرا درصورتی که نسبت به اخذ مجوز تردد اقدام نکنند، کالاهایشان را نمی توانند از مرز کشور خارج کنند. برای همین، باید در راستای اخذ مجوز تردد از سازمان های معتبر کمک بگیرند. پروانه تردد علاوه بر کاربردش در صادرات و واردات کالاها همه امور مربوط به تجار را مشمول می شود. بنابراین، برای صرف جویی در زمان و تسریع در اخذ مجوز تردد بهتر است به شرکت هایی مراجعه کنند که معتمد آن ها هستند. گروه تجاری ققنوس از شرکت های معتبری به شمار می رود که در کنار کادری مجرب در این حوزه می تواند در اندک زمان ممکن در انجام امور مربوط به اخذ مجوز تردد به شما تجار محترم کمک کند.

جمع بندی

اخذ مجوز تردد برای مسافران خارجی و ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و طالب تردد در شهرهای کشور با وسیله نقلیه خود هستند امری ضروری است و تنها در این صورت گمرک به آن ها اجازه می دهد تا به کشور وارد و در آن تردد کنند. در مقاله پیش رو، در رابطه با نحوه اخذ پروانه تردد حرف زدیم. البته اگر سوالات بیشتری در ذهنتان هنوز بی پاسخ ماندند، می توانید هم اکنون با مشاوران مجرب گروه تجاری ققنوس ارتباط برقرار کنید. این گروه مجرب همواره در همه مراحل مربوط به امور بازرگانی در کنارتان است و تشریفات گمرکی، امور ثبت سفارش و همچنین دریافت مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا را به راحتی برایتان انجام می دهد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *