ارائه تسهیلات ویژه ساخت مسکن برای بازگشت به روستا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عزیز الله مهدیان با اشاره به اینکه در یک تا ۲ سال گذشته تعداد زیادی حادثه در کشور و مناطق روستایی داشتیم گفت: در این مدت ۴۰ سیل و زلزله در کشور رخ داد که برای بازسازی دولت تسهیلاتی را ارایه داد و کار اجرایی را آغاز کردیم .
وی افزود: زلزله ای که در ­ششم شهریور در شربیان آذربایجان شرقی رخ ­داد با کمک روستائیان و منابع بنیاد مسکن کار ­بازسازی را آغاز کردیم .
وی ادامه داد : در آذربایجان و خراسان شمالی ­که سیل و زلزله رخ داد ­حدود ­۵ هزار واحد تخریبی داشتیم که بلافاصله از منابع بنیاد مسکن کاربهسازی ­را آغاز کردیم.
وی تاکید کرد: تلاش ما اینست که قبل از سرد شدن هوا خانواده هایی که سرپناه را از دست دادند برای انها سقف ایجاد کنیم .
مهدیان افزود: ۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرستان بجنورد وجود دارد که پس از زلزله خسارت دیدند و تعدادی از واحدهایی که افراد ساکن شدند به انها کمک شد ،اما خانه هایی که هنوز تحویل متقاضیان نشده است خسارت به انها تعلق نمی گیرد.
مهدیان درباره بازگشت ­افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کردند گفت: افرادی که می خواهند به روستا بازگردند به آنها برای ساخت واحدهای روستایی تسهیلات پرداخت می شود.
وی گفت: اگر زمینی برای ساخت خانه نداشته باشند­ زمین به قیمت تمام شده در اختیار آنها قرار می گیرد، خوشبختانه در طول این چند سال تعداد زیادی به روستاها بازگشتند و خانه ساختند.
معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: روستایی در اردبیل کلاً تخلیه شده بود که ­با پرداخت تسهیلات ­اکنون ­۵۰ خانوار در آن ساکن هستند.
وی درباره ارایه تسهیلات به خانواده هایی که جوز محرومین روستا هستند ­گفت: برای این خانوارها ­تسهیلات پرداخت می شود و جایی که روستائیان آورده ندارند بنیاد مسکن با کمک حساب ۱۰۰ به آنها کمک می کند و علاوه بر تسهیلات کمک بلاعوض هم پرداخت می کنیم .
وی افزود: برای کسانی که نتوانستند ­واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند و خانواده هایی که دارای دو معمول هستند علاوه بر تسهیلات ­۱۸ میلیون تومان ­کمک بلاعوض پرداخت می کنیم .
وی ادامه داد : همچنین روستائیانی که به دلیل مشکلات اقتصادی پای کار نمی آیند می توانند اقدام کنند و ما کمک می کنیم ­و حتی هزینه آوار برداری را تامین می کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *