استفاده پایگاه تراز از بستر امن پروتکل https

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

پایگاه خبری اقتصادی تراز:  با رشد روز افزون فناوری اطلاعات و گسترش خدمات مبتنی بر وب، امروزه شاهد فعالیت های گسترده در پهنه اینترنت هستیم. گستردگی این فعالیت ها به جایی رسیده که بسیاری از فعالیت های بانکی و مالی، نقل و انتقال فایل های محرمانه سازمان ها، تصاویر خاص دوربین های مدار بسته و بسیاری از اطلاعات مهم دیگر همگی در سطح اینترنت در حال جابجایی می باشد.
این امر باعث شده تا تهدیدات موجود در این زمینه نیز افزایش یافته و تلاش برای دستیابی به این اطلاعات روز به روز افزایش یابد. فعالیت هایی از قبیل تلاش برای استراق سمع اطلاعات و جایگزین نمودن اطلاعات نادرست با اطلاعات درست از طریق دستکاری داده های در حال انتقال (فیشینگ)، اهمیت امن سازی اطلاعات درحال انتقال را بیش از پیش نشان می دهد.

چگونه می توان اطلاعات در حال انتقال را مصون نگاه داشت؟
اولین و مهم ترین گام در این مسیر استفاده از گواهی SSL در سایت می باشد. SSL مخفف عبارت Socket Secure Layer یک تکنولوژی استاندارد و جهانی به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت می باشد. درواقع از پروتکل https (پروتکل انتقال فرا متنی امن-hypertext transfer protocol secure variant)  برای امن کردن پروتکل های غیرامن مانند HTTP ، LDAP ، IMAP و … استفاده می شود. شما معمولا سایت هایی را که دارای گواهینامه SSL هستند را می توانید از طریق وجود https به جای http در ابتدای آدرس آنها تشخیص دهید.

استفاده پایگاه تراز از پروتکل امن https
با پیگیری های تیم فنی پایگاه خبری اقتصادی تراز، مقدمات استفاده از پروتکل امن در وب سایت فراهم شد. گواهینامه صادر شده برای پایگاه تراز، بر روی کلیه مرورگرهای محبوب از جمله فایرفاکس (firefox)، گوگل کروم (google chrome) ، اینترنت اکسپلورر (internet explorer) ، اوپرا (Opera) بر روی کامپیوتر شخصی (PC or Desktop computer) و یا بر روی دستگاه های تلفن همراه (mobile) یا تبلت ها (tablet) معتبر می باشد و در آدرس بار (address bar) مرورگر، وضعیت گواهی با یک قفل به رنگ سبز و بصورت معتبر نمایش داده شده.

سایت تراز

سایت اقتصادی تراز

اخبار اقتصادی تراز
 

وب سایت پربازدید ایرانی از SSL استفاده نمی کنند!
اگر وضعیت استفاده از SSL را برای وب سایت های برتر ایران بررسی کنید با نتیجه بسیار تکان دهنده و غم انگیزی روبرو خواهید شد. از بین ۲۰ وبسایت برتر ایرانی که میلیون ها نفر هر روز آنها را مرور می کنند، به جز ۲ وب سایت، هیچکدام تدابیری برای استفاده از ارتباط امن پیش بینی نکرده اند. آیا مدیران وب سایت های پربازدید ایرانی نگران امنیت اطلاعات کاربران خود نیستند؟
حال در نظر بگیرید کمتر از ۵ درصد وب سایت های ایرانی از گواهینامه معتبر SSL بهره می برند. به عبارت دیگر در یک بررسی ساده خواهید دید، صدها سازمان دولتی و غیردولتی که امروز بخش زیادی از خدمات خود را از طریق وب سایت و پایگاه اینترنتی ارائه می کنند، به هیچ وجه از گواهینامه SSL معتبر استفاده نمی‌کنند! این به معنای آن است که بسادگی هر کسی می تواند اطلاعات دسترسی بخش مدیریتی وب سایت یک سازمان مهم دولتی و یا یک وب سایت پرطرفدار را مورد سرقت قرارداده و از آن سؤ استفاده نماید.

گواهی ssl سایت تراز

چرا باید گواهی SSL تهیه کنیم؟
دلیل اصلی استفاده از گواهینامه SSL برای وب سایت ها افزایش امنیت آنها می باشد. این گواهی با رمزنگاری اطلاعات در حال انتقال، امکان هرگونه سوءاستفاده ای را به حداقل می رساند. با استفاده از گواهی SSL از حملات Man in the middle جلوگیری می شود و ترافیک بین سرور و کاربر با یک قطعه کد Encrypt شده و امن می ماند . همچنین در حال حاضر یکی از ارزانترین روش های جلوگیری از تعدادی از هک ها، گواهینامه SSL می باشد.

استفاده از گواهی ssl به استثنای تامین امنیت بالای آن، زمانی شکل جدی تر برای وب مستران به خود گرفته است که گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجوگر وب، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ به بعد، یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی جستجو ها، استفاده مدیران سایت ها از پروتکل امن برای وب سایت شخصی، شرکتی و سازمانی خود می باشد. داشتن یک گواهی نامه اس اس ال با کلید ۲۰۴۸ بیتی به عنوان یک “سیگنال بسیار سبک وزن” در بهبود وضعیت سایت در الگوریتم کلی گوگل موثر می باشد.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *