بارگیری جزیی یا ناکامل؛ راهنمای کامل {۲۰۲۱}

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بارگیری جزیی یا ناکامل؛ راهنمای کامل {2021}

آنچه در این مقاله میخوانید

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به تمام اطلاعاتی که در رابطه با بارگیری جزیی یا ناکامل نیاز دارید، مزایا و هنگام استفاده از این روش اشاره کرده ایم.

اگر تا امروز با این نوع حمل بار سر و کار نداشته اید، به احتمال زیاد اصلا نمی دانستید که چنین روشی نیز وجود دارد. علت آن هم این است که فرستنده های بار از این روش استفاده نمی کنند، در حالی که حتی بیشترین منفعت را برای شما به عنوان مشتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل زمینی: FTL و LTL و دیگر اطلاعات جامع مخصوص مبتدی ها {۲۰۲۱}

بارگیری جزیی یا ناکامل فرزند کوچک فراموش شده حمل بار خرده زمینی {LTL} و کامیون دربستی {FTL} است. و معمولا کریرهایی که این روش را پیشنهاد می دهند، از اصطلاح “حجم LTL” برای آن استفاده می کنند. حتما برای تان پیش آمده که اندازه بارتان بیشتر از LTL بوده {به طور مثال، ۱.۰۰۰ نسخه از مجموعه کامل یک کتاب} و حتی کمتر از فضای یک کامبیون دربستی بوده است. در این مواقع می توانید به شیوه بارگیری جزیی کالاهای تان را منتقل کنید.

برای این که درباره مناسب بودن استفاده از روش بارگیری جزیی برای حمل مرسوله های خود تصمیم بگیرید، توصیه می کنیم قسمت زیر را مطالعه کنید:

  • حجم بار ۵.۰۰۰ پوند یا بیشتر است؛ در این حالت باید روش LTL را انتخاب کنید؛
  • حجم بار با ۱۰.۰۰۰ پوند را با کامون دربستی منتقل می کنند چرا که هزینه کمتری در مقایسه با شیوه LTL دارد؛
  • حداقل تعداد ۱۰ پالت را با یک کامین دربستی منتقل می کنید، اگرچه از تمام فضا استفاده نشده است؛
  • وزن بار سبک است اما فضای زیادی گرفته است و از این رو باعث شده که روش LTL به صرفه نشود؛
  • شیوه LTL علاوه بر این که هزینه بیشتری برای تان در بر دارد، مدت زمان حمل و نقل نیز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: حمل زمینی بار : چگونه نرخ بارگیری محموله محاسبه می‌شود؟ (راهنمای کامل)

partial truckload shipping

به تازگی روش بارگیری جزیی یا ناکامل تا کجا رشد کرده است؟

مطالعاتی که به تازگی انجام شده اند نشان می دهند که افزایش مورد انتظار در تعداد درخواست ها برای تریلی های جدید باری نه تنها محقق نشده که حتی ثابت نیز باقی مانده است. و معمولا این تریلی ها به قسمت های خصوصی یا متعهد ملحق نمی شوند. در عوض، وارد بازار عمومی می شوند که یک مزیت به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: فورواردر حمل و نقل ۲۰۲۰؛ هر چیزی که لازم است درباره فورواردر بدانید

علاوه بر این، کریرهای حمل بار تلاش می کنند تا میزان بیشتری بار در هر کامیون قرار دهند و از این رو همین مورد محدودیت در دسترس بودن را بیشتر می کند. به عبارت دیگر، کریرها تلاش می کنند تا ظرفیت باری هر کامیون تکمیل شود؛ با روش بارگیری جزیی نیز این کار آسانتر می شود.

حمل بار جزیی
به تازگی روش بارگیری جزیی یا ناکامل تا کجا رشد کرده است؟

مزایای بارگیری جزیی یا ناکامل

با وجود این که به نظر می رسد بارگیری جزیی به روش LTL {خرده بار زمینی} مشابه است، اما این روش مزایای ویژه ای دارد که آن را منحصر به فرد می کند. در قسمت زیر به مزایای این روش حمل بار اشاره می کنیم.

عدم بررسی در طول مسیر

معمولا زمانی که کالا به روش LTL منتقل می شود، در طول مسیر چندین بار بررسی می شود تا به مقصد برسد. چندین بار تخلیه شده و در کامیون های مختلف بارگیری می شود تا در نهایت به مقصد اصلی برسد. این مورد برای کالاهای شکننده و ظریف بسیار مورد خطرناکی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: حمل هوایی بار : وزن، نرخ و هزینه بار در حمل هوایی (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

اما در انتقال کالاها به شیوه بارگیری جزیی {PTL} دیگر این دسته مسائل وجود ندارد. درخواست های حمل بار در مبدا دریافت می شوند و به محض این که همان یک کامیون به مقصد رسید، تخلیه می شوند. از این رو، شانس آسیب دیدن ناشی از بررسی های چند باره به حداقل ممکن می رسد. می توان به این مسئله به دید سفر به دور دنیا بدون وجود هیچ نوع مانعی نگاه کرد.

امکان قرار دادن تعداد بیشتر تخته یا پالت

این روش حمل و نقل با هدف منتقل کردن ۴ تا ۱۶ عدد ورقه {چه تخته و چه پالت} طراحی شده است در حالی که در روش LTL تنها تعداد محدودی پالت را می توان در یک کامیون قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه حمل بار و ترخیص کالا از چین به ایران چیست ؟

کاهش دفعات توقف در طول مسیر

از آن جایی که کالاهای منتقل شده به روش بارگیری جزیی یا ناکامل {PTL} در طول مسیر کمتر بررسی می شوند، از این رو مسافت سفر نیز کاهش می یابد. به طور نرمال، برای این که یک کالا به روش LTL به مقصد برسد، چندین بار بارگیری شده، تخلیه شده و دوباره در چندین کامیون بارگیری می شود و حداقل در هر مسیر در یک ترمینال توقف می کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پست اکسپرس از چین به ایران

این در حالی است که در شیوه انتقال به روش PTL این موضوعات مطرح نیست و از زمانی که کالا در کامیون بارگیری می شود تا زمانی که به مقصد برسد، کالا تخلیه نخواهد شد.

بدون نیاز به دسته بندی بار

دسته بندی محصول و کالا تاثیر بسیار زیادی بر هزینه های انتقال کالا به شیوه LTL دارد. با این وجود، در شیوه PTL این مورد مطرح نیست چرا که برای حمل کالا موضوع دسته بندی محصول مطرح نیست. از این رو، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های ناشی از دسته بندی، دیگر هزینه های فرعی و همین طور یک سری درخواست نامه های پیش از حمل بار وجود ندارد. تنها کاری که برای حمل کالا به این شیوه باید انجام دهید، اندازه گیری ابعاد پالت هایی است که قصد حمل شان را دارید. تمام!

حمل بار جزیی

چه زمانی می توان شیوه بارگیری جزیی را انتخاب کرد؟

اگر می خواهید ببینید که این روش برای حمل و نقل بارتان مناسب است یا خیر، باید کالای ارسالی تان را بررسی کنید. بیشتر اوقات شاهد این هستیم که یک مرسوله را به دو روش می توانیم ارسال کنیم؛ بین انتخاب شیوه LTL و PTL یا FTL و PTL دو دل هستیم در حالی که اغلب باید با توجه به نیازهای ویژه محصول خود یک روش را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: نگاهی به سرویس حمل زمینی بار از اروپا به ایران

اول از همه باید به سایز مرسوله دقت کنیم. معمولا مرسوله ها را زمانی با شیوه بارگیری جزیی ارسال می کنند که سایز مرسوله بین ۵.۰۰۰ تا ۳۸.۰۰۰ پوند فضا تسخیر کند. در صورتی که وزن مرسوله تان کمتر است، بهتر است شیوه LTL را انتخاب کنید. هر چقدر که سایز مرسوله از ۳۸.۰۰۰ پوند بیشتر باشد، شیوه LTL بهترن گزینه موجود است.

مورد دیگری که باید توجه داشته باشید، تعداد پالت ها است که فضا را کامل پر می کنند یا خیر. در صورتی که می خواهید تعداد ۵ پالت یا کمتر را جابجا کنید، بهتر است شیوه بارگیری جزیی را انتخاب کنید.

چنانچه ابعاد مرسوله تان بزرگ است اما کاملا یک تن نیست، باید به روش PTL منتقل شود. بارهای این چنینی را به عنوان “کم حجم” قضاوت می کنند و تنها به دلیل ابعادشان، برای حمل به روش LTL مناسب نیستند؛ در حالی که به طور کلی اصلا برای انتقال به شیوه TL مناسب نستند.

بیشتر بخوانید: بهترین راه پست بار از امریکا به ایران

اگر نمی خواهید مرسوله تان در در هر ایستگاهی بررسی شود یا اگر کالای تان بسیار ظریف و شکننده است، شیوه بارگیری جزیی بهترین گزینه موجود برای شما است. دلیل آن هم این است که در شیوه PTL مرسوله تنها با یک کامیون جابجا می شود؛ در مقایسه با روش LTL که معمولا مرسوله به طور مرتب از یک کامیون به کامیون دیگر منتفل می شود تا در نهایت به مسیر برسد.

حمل و نقل کالا به شیوه PTL چگونه به رقابتی تر شدن شما کمک می کند؟

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، انتقال کالا به شیوه بارگیری جزیی در حقیقت یک راز در شرکت است که به خوبی پنهان می ماند. از آن جایی که عده ای از این شیوه اطلاع ندارند، افراد دیگری هستند که از مزایای آن به طور کامل بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: صادرات با کشتی : به روزترین اطلاعات درباره انتخاب کانتینر مناسب

اگر صاحب یک شرکت تجاری هستید و قصد دارید مرسوله ای حساس یا کالایی که باید سر وقت برسد را منتقل کنید، از کریرتان بخواهید که کالا را به شیوه PTL منتقل کند تا ارسال سریع کالا بدون تخلیه شدن و تلف شدن وقت در انبار تضمین شده و کالا سریعا به دست مشتری برسد.

نتیجه گیری

حمل و نقل کالاها به شیوه بارگیری جزیی تنها برای فرستنده ها سودمند نیست؛ بلکه کریرهایی که فضای اضافی دارند نیز می توانند از این شیوه بهره ببرند. بیشتر کریرها از این نگران هستند که کامیون خالی به مبدا برگردد. در این صورت، از دارایی های شرکت به خوبی استفاده نشده و بسیاری از فرصت های کاری برای بسیاری از افراد از بین می رود و از این رو، بارگیری جزیی یا ناکامل، بهترین گزینه برای حفظ تعادل برای این شرکت ها است.

بیشتر بخوانید: کانتینر باری : ۵ روش جالب و شگفت آور برای استفاده از کانتینر

گروه تجاری ققنوس اولین شرکت بازرگانی دارای مجوز خدمات بار هوایی در کشور میباشد که در استانه هشتیم سال فعالیت با گستره ای از خدمات متوع برای اقشار مختلف جامعه و هر سطح از جامعه تجاری کشور برای مشتریان خود (( تجربه لذت بخش یک تجارت و یا حمل و نقل بین المللی )) را تداعی می کند. مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل هر سال حوزه‌های تازه‌ای را در صنعت بازرگانی و حمل و نقل و تجارت بین المللی را به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *