افتتاح حساب در دبی | آسان‌ترین راه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

افتتاح-حساب-در-دبی

آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور امارات متحده عربی و یا راه ‌اندازی یک شرکت و تجارت با این کشور را دارند. افتتاح حساب در دبی، شرط اولیه و لازم برای انجام تمام‌ این امور است. از این رو آشنایی با شرایط و چگونگی افتتاح حساب و نیز اطلاع از قوانین و شرایط انجام آن بسیار مهم است. دبی از مهم‌ ترین مراکز مالی در خاورمیانه می باشد و بانک مرکزی امارات متحده عربی بر مؤسسات مالی در دبی و دیگر شهر‌هایش نظارت دارد.

کلیه بانک‌ های تجاری در دبی باید با انجام استاندارد‌های جهانی حسابداری توسط نهاد‌های مالی، مجوز بانک مرکزی را کسب کنند. بخش خدمات بانکی دبی بسیار موفق است و ارزش ارز امارات (درهم) نیز ارتباط مستقیمی با دلار آمریکا دارد. به همین خاطر اکثر بانک‌ های جهانی شعبه ای برای خود در دبی ایجاد کرده ‌اند. در این مقاله با گروه تجاری ققنوس باشید تا با روند کلی افتتاح حساب در شهر دبی آشنا شوید.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب در دبی

مسلما افراد غیر بومی در هر کشور، برای افتتاح یک حساب بانکی در آن کشور باید تابع قوانین و شرایط خاصی باشند. اگر شما هم تمایل به افتتاح حساب در دبی یا دیگر مناطق کشور امارات متحده عربی دارید، ابتدا لازم است با مراحل و مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب در امارات آشنا شوید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شرایط افتتاح حساب برای افراد حقیقی و حقوقی از هم متفاوت است که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم:

افتتاح حساب برای افراد حقیقی

جهت افتتاح حساب یک فرد حقیقی در دبی باید مدارک زیر را ارائه داد:

  • مدارکی که حضور شما در کشور امارات متحده عربی را اثبات کند. (افتتاح حساب به صورت غیرحضوری ممکن نمی باشد).
  • کپی از پاسپورت
  • مدارک هویتی شخص حقیقی
  • تکمیل فرم اظهارنامه بانکی
  • پرداخت مبلغی متوسط به بانک جهت افتتاح حساب

افتتاح حساب برای افراد حقوقی

مدارکی که یک فرد حقوقی جهت افتتاح حساب در دبی باید ارائه دهد عبارتند از:

  • کپی از مجوز تاسیس شرکت (آگهی تاسیس)
  • کپی مدارک اصلی شرکت طبق قوانین ثبت شرکت در دبی (امارات متحده عربی) و اسناد حقوقی
  • کپی از پاسپورت صاحبان سهام
  • کپی از ویزای صاحبان سهام
  • کپی از گزارش گردش مالی شرکت در ۶ ماه اخیر
  • قراردادهای کارکرد شرکت

شما می توانید با در دست داشتن این مدارک به راحتی در دبی افتتاح حساب بانکی انجام دهید. جهت کسب اطلاعات دقیق تر و نکات مهم افتتاح حساب با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

افتتاح حساب در دبی بدون اقامت

شما می توانید بدون اقامت در امارات متحده عربی (دبی و ابوظبی) نیز نسبت به افتتاح حساب در آنجا اقدام کنید. اکثر بانک ‌های بین ‌المللی و محلی در کشور امارات به ارائه خدمات افتتاح حساب در دبی برای افراد غیر مقیم و غیر شهروند می پردازند. شما با گشایش یک حساب بانکی در امارات می ‌توانید از خدمات بانکی متنوعی چون: انتقال وجه، مدیریت مالی، عملیات بانکی آنلاین و دریافت کارت ‌بانکی استفاده کنید. گفتنی است که اکثر بانک ‌ها از شما خواهند خواست که پاسپورت، کپی عکس پاسپورت و بیانیه ‌ای از طرف کارفرما یا حامی ویزای خود به بانک ارائه دهید که نشان دهد آنها مخالفتی با افتتاح حساب شما ندارند.

بهترین کار برای اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی در امارات تماس مستقیم با بانک ‌های مختلف است. آنها با بیان شرایط دقیق، به سؤالات شما پاسخ خواهند داد. اگر مقیم کشور امارات متحده عربی نیستید و قصد افتتاح حساب در دبی را دارید باید الزاماتی که در ادامه توضیح می ‌دهیم را رعایت کنید:

  • کپی پاسپورت (شامل صفحه ورود به امارات متحده عربی)
  • یک کپی واقعی از توصیه ‌نامه بانکی که در آن حساب شخصی یا تجاری دارید
  • رزومه به ‌روز شده شامل اطلاعات شخصی و تجاری شما
  • یک کپی اصلی از صورت ‌حساب ‌های شخصی شما در شش ماه اخیر
  • میانگین ماهیانه حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای افراد غیر مقیم (این مقدار ممکن است بالا به نظر برسد، اما دولت فدرال تصمیم گرفته قوانین سخت‌ گیرانه ‌ای در بخش مالی خود اجرا نماید)

حساب‌ های شرکتی در ابتدا باید از وزارت امور خارجه درخواست نمایند تا برخی از مدرک و اسنادشان را تأیید کند. همچنین، علاوه‌ بر مدارک هویتی، باید شواهد نشانی ساختار سازمانی شما و گواهی ثبت و تأسیس شرکت شما برای افتتاح حساب ارائه شود.

انواع حساب های بانکی در امارات

شما برای افتتاح حساب در دبی می توانید از انواع حساب های بانکی زیر استفاده کنید:

حساب جاری

حساب بانکی جاری در دبی و امارات، بیشتر بین شرکت ‌های بازرگانانی و شرکت ‌های دولتی رایج است. زیرا معمولا این شرکت ها معاملات منظم‌ تری با موسسات مالی یا بانک‌ ها دارند. حساب جاری برداشت ‌ها، سپرده‌ ها و معاملات متقابل را شامل می ‌شود و معمولا محدودیتی برای تعداد تراکنش ‌ها در ماه ندارد.

سپرده ثابت

سپرده ثابت نسبت به حساب پس انداز نرخ سود بالاتری دارد و برای همین کاربران مدت زمان معینی پول خود را در بانک نگه می دارند. صاحبان حساب در سپرده ثابت نمی ‌توانند زودتر از موعد مبلغ خود را از حساب برداشت نمایند. با این وجود این نوع حساب همچنان طرفداران خود را دارد.

حساب پس انداز

جهت افتتاح حساب در دبی، حساب های پس انداز نیز وجود دارند که متقاضی در این روش سپرده خود را در بانک یا یک موسسه مالی به نام خودش واریز می‌کند. بر روی این حساب ها سود های بسیار ناچیزی در نظر گرفته می شود، ولی برداشت های ماهانه نیز از این حساب امکان پذیر است. این موضوع با نظر بانک یا موسسه مالی به تعداد مشخصی محدود می باشد.

حساب حقوقی

در حساب حقوقی، حقوق شما به آن حساب واریز می شود و بطور کلی بانک ها در امارات این گونه افتتاح حساب در دبی را به درخواست شرکت ها انجام می دهند و کارکنان شرکت اجازه استفاده از این حساب را دارند.

حساب تجاری

کلیه کسب و کارها توسط سیستمی مدیریت می شوند که به حساب های تجاری در امارات وصل می باشند. حساب های تجاری به صاحبان مشاغل در امارات و دبی کمک می نمایند تا هزینه های خود را پیگیری و وجوه خود را مدیریت کنند. همچنین می توانند بدهی و مالیات خود را از طریق این حساب ها محاسبه نمایند. توجه کنید که این حساب ها با حساب های بانکی شخصی در امارات فرق دارند.

مهمترین نکات افتتاح حساب در دبی 

ابتدا حتما نوع بانک را بشناسید و بعد بانک مورد نظر را انتخاب نمایید. شما می ‌توانید یک بانک محلی یا یک شعبه از مؤسسه مالی خارجی را با توجه به شرایط موجود انتخاب کنید. برای افتتاح حساب در دبی، نوع حساب بانکی را بر اساس خدمات مرتبط با آن حساب بانکی انتخاب کنید. باید بدانید که هر نوع حساب بانکی ۱ یا ۲ نوع خدمات دارد. هزینه ‌هایی برای افتتاح و مدیریت حساب، همچنین مبالغ دیگری نیز وجود دارند که باید در زمان عملیات و معاملات مختلف بپردازید.

برای شرکت‌ هایی با سهام داران خارجی، امکان ایجاد حساب به ارزهای دیگر در بانک های دبی وجود دارد.  در هر صورت گرچه ایجاد حساب فرایند ساده ای است، اما به علت تنوع بانک ‌ها، شاید انتخاب مؤسسه مالی جهت افتتاح حساب سخت باشد. در صورت تمایل به افتتاح حساب آنلاین، حتما از یک آدرس IP معتبر در دبی استفاده کنید. جهت افتتاح حساب به ‌صورت حضوری کافیست به یکی از شعب بانک صادرات در دبی مراجعه نمایید که خدمات خود را به زبان فارسی نیز ارائه می‌ دهند.

مزایای افتتاح حساب بانکی در دبی

افراد مختلف بنا به نوع فعالیت خود، اقدام به افتتاح حساب بانکی در کشور امارات متحده عربی می کنند. در واقع یکی از دلایل افتتاح حساب در دبی، مزایا و اهدافی است که این کار برای افراد دارد. اصلی ترین و مهم ترین مزیت افتتاح حساب جاری در امارات متحده عربی، دریافت دسته چک و انجام مبادلات بانکی با ارزهای بین ‌المللی است. اما افتتاح حساب در شهر دبی مزایای مهم دیگری نیز برای افراد به همراه دارد که در جدول زیر اورده ایم:

مزایای افتتاح حساب در دبیتوضیحات
سیستم بانکی پیشرفتهانجام خدمات بانکی آنلاین و موثر توسط بانک های دبی با استفاده از فناوری های پیشرفته و سیستم های بانکداری مدرن که موجب راحتی و سرعت بالای تراکنش های مالی می شود.
محافظت از اموالبانک های دبی به عنوان مراکز مالی معتبر، دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای برای حفاظت از اطلاعات و اموال مشتریان هستند که موجب اعتماد مشتری به بانک و خدمات آن می شود.
ارائه خدمات بین المللیبانک های دبی به عنوان یکی از مراکز مالی بین المللی، انتقال وجه بین کشورها، ارائه کارت های اعتباری بین المللی و خدمات مرتبط با تجارت جهانی را انجام می دهند.
امکانات بانکی ویژهارائه کارت های اعتباری با مزایای ویژه، وام های بانکی با شرایط مناسب و خدمات مالی سفارشی، دسترسی به کانال ‌های پرداختی و امکانات بانکی، دریافت سود سپرده و … .
محیط کسب و کار مناسببانک های دبی با ارائه خدمات مالی مناسب و امکانات بین المللی، به کسب و کارها کمک می‌ کنند که به راحتی تجارت خود را در بازارهای جهانی گسترش دهید.

بنابراین، شما با افتتاح حساب در بانک های دبی می‌توانید از مزایایی زیادی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. ثبات سرمایه شما با افزایش سرمایه ارزی و گردش مالی تضمین می شود و می توانید با ایجاد محیط کسب و کار مناسب از دردسرهای احتمالی بانکی جلوگیری کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانم افتتاح حساب بانکی در دبی انجام دهم؟

اولا برای افتتاح حساب در بانک های امارات حتما باید خودتان حضور فیزیکی در دبی داشته باشید و سرمایه لازم را هم آماده کنید. سپس تیم گروه تجاری ققنوس با تهیه مدارک لازم نسبت به افتتاح حساب برای شما اقدام خواهند کرد.

با افتتاح حساب در دبی از چه خدماتی می توانم اسنفاده کنم؟

بانکداری اینترنتی، امکان سپرده گذاری امن همراه، برخورداری از تسهیلات مالی چون اعطای وام به شرکت ‌ها، امکان مبادلات ارزی با دلار، یورو و …، همچنین امکان دریافت دسته چک و … از خدمات قابل استفاده شماست.

آیا برای افتتاح حساب در دبی شخصا باید به امارات بروم؟

باید بگوییم که افتتاح حساب در امارات به شکل غیرحضوری با توجه به شرایط و مراحل احراز هویت ممکن نمی باشد. ولی روش‌ هایی هم برای افتتاح حساب بدون حضور شما در امارات وجود دارد که آن هم با پیچیدگی ‌هایی همراه است.

آیا بدون اخذ اقامت در دبی می توانم در بانک های دبی حساب باز کنم؟

بله. اکثر بانک ‌های بین ‌المللی و محلی در امارات، خدمات افتتاح حساب را برای افراد غیر مقیم و غیر شهروند انجام می دهند. ارائه پاسپورت، کپی عکس پاسپورت و بیانیه ‌ای از طرف کارفرما یا حامی ویزا که نشاندهده عدم مخالفت با افتتاح حساب شماست و داشتن میانگین ماهیانه حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای افراد غیر مقیم ضروریست.

جمع بندی

افتتاح حساب در دبی می ‌تواند گامی مهم در ابتدای مهاجرت به امارات و توسعه تجارت شما باشد. اما با توجه به پیچیدگی قوانین بانکداری، مخصوصا برای افرادی که قصد افتتاح حساب در کشوری دیگری را دارند، بهتر است از منابع معتبر راهنمایی و کسب اطلاعات کنید. گروه تجاری ققنوس با داشتن شعبه دبی و سال ‌ها تجربه در این زمینه می ‌تواند راهنمای خوبی برای شما در این مسیر باشد. تیم ما خدماتی چون افتتاح حساب و انجام امور اداری مربوط به کسب و کار شما را از صفر تا صد زیر نظر متخصصین این عرصه انجام می دهند.

جهت افتتاح حساب بانکی در دبی با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید تا با بررسی شرایط شما، در هر بانکی که خواستید برایتان حساب باز کنیم.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *