۷ باور غلط در خصوص انواع حمل و نقل دریایی که باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع حمل و نقل دریایی

آنچه در این مقاله میخوانید

خدمات حمل و نقل دریایی صنعتی عظیم است و می­توان گفت که تقریبا تمامی امور تجارت و بازرگانی، حداقل یکبار با انواع حمل ­و نقل دریایی در ارتباط بوده‌اند. اگر شما قصد ورود به دنیای تجارت را دارید و حمل ­و نقل دریایی را نیز به عنوان روش اصلی نقل و انتقال کالاهای خود برگزیده­‌اید، باید نخست با چند باور نادرست و رایج و قوانین حمل دریایی آشنا شوید. آگاهی از برخی حقایق می­تواند از وقوع اتفاقات ناخوشایند و غافلگیر­­کننده در آینده و نیز تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری کند.

باورهای غلط رایج درباره انواع حمل و نقل دریایی

با ما در گروه تجاری ققنوس همراه شوید تا به تعدادی از باورهای غلط در رابطه با انواع حمل ­و نقل دریایی بپردازیم:

حمل و نقل با کشتی بسیار هزینه ­بر است

به طور حتم انتقال بار با کشتی هزینه ­های مخصوص به خود را دارد؛ اما در مقایسه با سایر روش های حمل ­و نقل بین ­المللی، انواع حمل بار دریایی قطعا مقرون به ­صرفه­ ترین راه انتقال کالاست. طبق آمارها در حدود ۹۰ درصد از تجارت­ های سراسر جهان از طریق خدمات حمل­ و نقل دریایی انجام می­پذیرد؛ این رقم به وضوح نشان دهنده­ با صرفه بودن این روش برای واردکنندگان و صادرکنندگان در سرتاسر دنیا می­باشد.

اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید و میخواهید اثاثیه­ منزل خود را از طریق دریا انتقال دهید، هرچه بار کمتری داشته باشید، هزینه­ کمتری پرداخت خواهید کرد. در این صورت یک پیشنهاد مقرون به صرفه برای شما می­تواند به این صورت باشد که: اثاثیه­ کم ارزش خود را کنار بگذارید و اسباب جدیدی در کشور مقصد خریداری کنید. در هر حال هزینه­ های حمل­ نقل شما تا حد زیادی به مقدار کالایی که ارسال می­کنید بستگی خواهد داشت و این سرآغاز مراحل بعدی از قوانین حمل دریایی خواهد بود.

قوانین حمل دریایی
قوانین حمل دریایی

من می­توانم هر نوع کالایی را با استفاده از انواع حمل و نقل دریایی ارسال کنم

این باور نادرست است؛ چرا که تمامی اقلامی که در کشتی قرار می­گیرند، باید در لیست بسته بندی درج شوند تا جهت بازرسی به کنترل گمرک ارسال شوند. در تمامی کشورها قوانین ویژه ای در خصوص اجناس و کالاهای تجاری مانند قوانین حمل دریایی وجود دارد. بر اساس قوانین حمل دریایی، انتقال برخی کالاها ممکن است ممنوع بوده و برخی دیگر برای ورود نیازمند دریافت مجوز خاصی باشند. به عنوان مثال اگر قصد ارسال اجناس چوبی یا کالاهایی با بسته ­بندی چوبی را دارید، باید از خام نبودن چوب ها و انجام عملیات حفظ و نگهداری بر روی آنها مطمئن باشید. در صورت برخورد با هرگونه مشکل در رابطه با این خدمات میتوانید با شرکت حمل و نقل بین المللی خود مشورت کنید.

نرخ حمل ­و نقل با کشتی همیشه ثابت است

نوسان دائمی نرخ حمل­ و ­نقل با کشتی، مساله ای است که هرگز نمی­توان آن را کتمان کرد و تحت تاثیر عوامل بسیاری است که از کنترل شما خارج هستند. تاثیر فصول، مسائل سیاسی و اقتصادی (عرضه و تقاضا)، از جمله موارد اثرگذار بر این نرخ می­باشند. در این رابطه بهتر است با مفهوم “افزایش نرخ عمومی” یا GRI در قوانین حمل دریایی که هر چند وقت یکبار توسط خطوط انواع حمل ­و نقل دریایی اعلام می­شود، آشنا شوید.

کالایی که من ارسال می­کنم، محرمانه است و هیچ­کس به غیر از من به آن دسترسی نخواهد داشت

هشدار! حتی اگر درصد کمی از کشتی­ ها در سرتاسر دنیا بازرسی شوند، هرگز نباید تصور کنید که محموله­ شما (به طور تصادفی یا غیرقانونی) برای بازرسی برچسب ­گذاری نمی­شود. میزان بازرسی ­ها برای کالاهایی که به ایالات متحده می­رسند بیشتر است؛ با این حال این مقدار حتی به ۵ درصد هم نمیرسد. گمرکات در طول سال ها سخت­گیرتر شده‌اند و گفته می­شود که همیشه باید برای احتمال بازرسی آماده باشید.

من می­توانم زنجیره تامین خود را مطابق با تاریخ رسیدن محموله­ خودم تنظیم کنم

بر طبق جدیدترین آمار، تنها ۷/۷۴ درصد از تمامی کشتی­ ها به موقع به مقصد رسیده‌­اند. به عبارت دیگر اغلب به طور متوسط از چهار محموله، یک محموله با تاخیر به مقصد می­رسد؛ بنابراین اگر می­خواهید برنامه­ توزیع کالاهای خود را بر اساس تاریخ تخمینی ورود بار به مقصد که توسط شرکت حمل­ و نقل دریایی مشخص شده است تنظیم کنید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر نمایید.

اعتبار جداول زمانی ارائه شده توسط موسسات حمل ­و نقل، نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است؛ با این حال آنها هم­چنان در تلاشند تا مثل سابق کالاها را در زمان مقرر تحویل دهند. البته دیر رسیدن محموله در انواع حمل و نقل دریایی یک اتفاق غیر معمول نبوده و به عوامل مختلفی مثل پدیده های طبیعی همچون طوفان و نیز بالا بودن حجم محموله وابسته است. لذا به عنوان یک تاجر بهتر است همیشه اخبار حمل ­و نقل دریایی را دنبال کنید تا از آخرین خدمات و رویدادهای این حوزه مطلع باشید.

کامیون­ ها و شاسی­ های حمل بار همیشه در دسترس هستند

حتی اگر کالای شما به موقع به بندر مقصد برسد، لزوما چنین نیست که بلافاصله بتوانید بار خود را دریافت کنید؛ چرا که در بسیاری از کشورها کمبود رانندگان کامیون جهت حمل بار زمینی یک مشکل همیشگی است. با توجه به اینکه طبق آمارها، حدود ۷۰ درصد کالاها از طریق بزرگراه ها منتقل می­شوند، لذا لزوم به کارگیری کامیون­ های بیشتر، هر سال بیشتر از سال قبل احساس می­شود. در عین حال با اجرای طرح ELD (محدودیت ساعات رانندگی)، میزان این تاخیر بیشتر نیز خواهد شد؛ چرا که کامیون داران چاره­ای جز رعایت قانون ندارند.

کمبود شاسی نیز معضل دیگری است. به خصوص که در اغلب مناطق، خطوط کشتیرانی عرضه­ آنها را متوقف کرده‌­اند و این امر در بسیاری از موارد، یکی از بزرگترین مشکلات تحویل به موقع کالا در خدمات و قوانین حمل دریایی می­باشد. در هر حال اگر مقصد کالاهای شما منطقه ه­ای کم دسترس است، تاخیر در تحویل محموله­‌تان دور از انتظار نخواهد بود. پیشنهاد می­شود قبل از هر چیز از وجود و تعداد وسایل حمل بار در مقصد مطلع شده و در صورت داشتن هرگونه سوال، با شرکت حمل ­و نقل مربوطه مشورت نمایید.

خدمات حمل و نقل دریایی
خدمات حمل و نقل دریایی

انواع حمل و نقل دریایی، فرایندی بسیار پیچیده است

این مورد را نمی­توان با اطمینان رد کرد؛ چرا که پیچیدگی امر انواع حمل ­و نقل دریایی بر کسی پوشیده نیست. وجود مشکلات احتمالی در این مسیر، مانع از تضمین یک تجربه­ روان و بی ­دردسر می­شود؛ اما با این حال غلبه بر این پیچیدگی ­ها دشوار نیست. با انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی قابل اعتماد و معتبر می­توان وقوع مشکلات احتمالی را به حداقل رساند. لذا قبل از هر کاری از صلاحیت شرکت حمل و نقل انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. گروه تجاری ققنوس با ارائه انواع خدمات در زمینه حمل و نقل بین المللی اعم از حمل بار دریایی به دو صورت فول کانتینر و خرده بار آماده انجام کلیه مراحل ترابری بین المللی بار شما میباشد.

کلام پایانی

باورهای نادرست متعددی در خصوص انواع حمل و نقل دریایی وجود دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید و با آگاهی کامل از تمامی قوانین و خدمات حمل بار دریایی نسبت به استفاده از این روش جهت حمل و نقل بین المللی کالاهای خود بهره مند شوید. توجه داشته باشید که استفاده از انواع حمل و نقل دریایی (حمل FCL و LCL) امکان حمل مطمئن و مقرون به صرفه بارهای حجیم و سنگین را فراهم میکند اما زمان بیشتری هم برای نقل و انتقال بار میطلبد که با برنامه ریزی درست به راحتی حل میشود.

در صورتی که نیاز به خدمات حمل و نقل بین المللی نظیر حمل بار هوایی از چین به ایران، حمل بار زمینی، حمل و نقل دریایی، پست اکسپرس و حمل درب به درب را داشتید، تیم ققنوس آماده هستند تا مسئولیت حمل و نقل محموله های شما را با قیمتی مناسب و در امن ترین و سریع ترین حالت ممکن به عهده بگیرند. هر سوالی در این زمینه دارید، با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *