بازار عمده‌فروشی ایوو: بررسی کامل بازار عمده‌فروشی و نمایشگاه تجاری ایوو

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار عمده‌فروشی ایوو بزرگترین بازار جهان به شمار می‌آید. در این بازار شما هزاران عمده‌فروش را پیدا خواهید کرد که انواع محصولات را با قیمت پایین ارائه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید از نمایشگاه تجاری ایوو هم دیدن کنید.

    در این یادداشت با یکدیگر ۱۳ موردی که هر خریدار باید قبل از بازدید از بازارهای عمده‌فروشی ایوو بداند را بررسی خواهیم کرد.

    بازار عمده‌فروشی ایوو

    در حقیقت بازارهای عمده‌فروشی زیادی در شهر ایوو وجود دارد. با این وجود شهر تجارت بین‌المللی ایوو بزرگترین بازار است که در هنگام صحبت بازار عمده‌فروشی ایوو خطاب می‌شود.

    برخلاف نمایشگاه کانتون گواگ‌ژو، شهر تجارت بین‌المللی ایوو دائمی است و به غیر از تعطیلات ملی در کل سال باز است.

    بازار ایوو غول‌آسا است و عمدتا خریداران هندی، آفریقایی و ساکنان خاورمیانه منابع خود را تامین می‌کند.

    بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک نیز محصولات خود را از عمده‌فروشان ایوو تهیه می‌کنند.

    این بازار به دلیل قیمت‌های بسیار پایین خود معروف است. البته فراموش نکنید هر چقدر پول بدهید آش هم می‌خورید.

    چرا خرید از بازار ایوو برای خریداران کوچک منطقی است؟

    بازار ایوو به دلیل بازرگانان و تاجرهای خود معروف است. آن‌ها به طور کلی با خریداران کوچک کاملا دوستانه رفتار می‌کنند. اگر می‌خواهید محصولات قابل دسترس برای حمل سریع (off shelf) را با مقادیر نسبتا کم از چین تهیه کنید این بازار همان جایی است که باید از آن بازدید کنید.

    اگر چه بازار ایوو یک بازار برای هر محصولی نیست (در ادامه دلیل آن را بیان خواهیم کرد) اما می‌تواند به عنوان یک مقصد برای خرید محصولاتی مانند ساعت، آکسسوری، پارچه و کیف مناسب باشد.

    یک تامین‌کننده در ایوو می‌تواند به عنوان مکمل تامین‌کننده‌های شما در چین عمل کند. بسیاری از مشاغل کوچک به ویژه شرکت‌های تجارت الکترونیک به شدت به محصولات قفسه پر کن نیاز دارند که فروشگاه‌های آن‌ها خالی نشود. این یک مورد است که باعث می‌شود بازار عمده‌فروشی ایوو به یک گزینه ارزشمند تبدیل شود.

    سفر به بازار عمده‌فروشی ایوو

    پروازهای بین‌المللی به مقصد ایوو وجود ندارد. راحت‌ترین راه برای رسیدن به آنجا پرواز به شانگهای و سپس سوار قطار سریع السیر شدن است.

    تقریبا ۲.۵ ساعت طول می‌کشد و می‌توانید بلیت قطار را در ایستگاه راه‌آهن Hongqiao خریداری کنید.

    برای اقامات در ایوو هم نگران نباشد زیرا تعداد زیادی هتل در یک طیف گسترده قیمتی در آنجا یافت می‌شوند. اگر بودجه کمی دارید بهتر است به سراغ Motel 168 بروید.

    اما اگر به دنبال یک مکان مجلل‌تر هستید بهتر است به سراغ هتل بین‌المللی Tian Heng یا Crowne Plaza بروید.

    گشت و گذار در ایوو کاملا آسان و راحت است. تاکسی هم در این شهر وجود  دارد اما انتظار نداشته باشید که آن‌ها یک کلمه انگلیسی یا چیزی به غیر از چینی را درک کنند.

    اگر به سراغ یک نماینده (عامل) در ایوو رفته‌اید به طور معمول آن‌ها از شما استقبال می‌کنند و بازدید شما از عمده‌فروشان بازار ایوو را مدیریت می‌کنند.

    ویزا

    ایوو در سرزمین اصلی چین واقع شده است جایی که بیشتر ملیت‌ها به ویزا نیاز دارند. تنها برای اقامت در دو شهر هنگ کنگ (۹۰ روز) و شنژن (۵ روز) نیاز به ویزا ندارید. شما می‌توانید برای گرفتن ویزای تجاری یا توریستی در سفارت چین اقدام کنید. گرفتن ویزا کار دشواری نیست اما باید از قبل برنامه‌ریزی شود.

    آیا من در ایوو به کسی نیاز دارم؟

    یافتن تامین‌کننده با محصولات جالب یک مساله است. مذاکره در مورد قیمت‌ها، تسویه حساب و ارسال محصولات به محل مشخص کاملا یک مساله دیگر است.

    این مساله همان نقطه‌ای است که داشتن یک نماینده (عامل) را منطقی می‌کند. یک نماینده (عامل) به عنوان مدیر خرید شما عمل می‌کند و هنگام بازدید از تولیدکننده‌ها شما را همراهی می‌کند.

    بعد از اینکه محصول و میزان خرید خود را تعیین کردید نماینده (عامل) مراحل خرید را هماهنگ می‌کند. همچنین مطمئن می‌شود که تمام بارها در یک محموله واحد جمع‌آوری شوند.

    این امر به ویژه هنگام خرید از چند تامین‌کننده مختلف بسیار حیاتی است زیرا هزینه چندین محموله کوچک بسیار بیشتر از یک محموله بزرگ است.

    از آن گذشته یک نماینده (عامل) همچنین باید اطمینان حاصل کند که عمده‌فروشان محصولات مناسب در مقدار مناسب به شما ارائه می‌دهند. این امر آنطور که باید برای عمده‌فروشان چینی واضح نیست.

    بیشتر نمایندگان (عاملان) بازار ایوو با یک نرخ مشخص کمیسیون کار می‌کنند. این بدان معنی است که آن‌ها درصدی را بر اساس مقدار سفارش به عنوان کمیسیون مشخص می‌کنند. این کمیسیون بسته به سفارش شما معمولا از ۲ تا ۸ درصد است. به دلایل منطقی هر چه بیشتر بخرید کارمزد به صورت درصدی کمتر است.

    به یاد داشته باشید که نقش نماینده (عامل) تنها مذاکره در مورد قیمت و اجرای شرایط سفارش است. این شما هستید که تطابق محصولات با الزامات کیفی، استانداردهای ایمنی و شرایط برچسب‌گذاری در بازار هدف را بررسی و تایید می‌کنید.

    آیا عمده‌فروشان بازار ایوو تولیدکننده هستند یا شرکت‌های بازرگانی؟

    بیشتر عمده‌فروشان تولیدکننده نیستند بلکه شرکت‌های بازرگانی هستند که با کارخانه‌های استان‌های چجیانگ و جیانگسو همکاری می‌کنند. ممکن است مساله خاصی نباشد اما در برخی از موارد ممکن است محصول در انبار موجود نباشد که ابتدا باید محصول را به تولیدکننده سفارش دهند.

    چگونه از کیفیت مناسب محصول اطمینان حاصل کنم؟

    مثل همیشه هنگام واردات از چین باید تمام الزامات کیفی خود را واضح و روشن بیان کنید. همانطور که قبلا اشاره شده است عمده‌فروشان بازار ایوو می‌توانند خودشان را با هر هدف قیمتی تطبیق بدهند. در نتیجه کیفیت را هم متناسب آن قیمت تنظیم می‌کنند.

    به همین دلیل در هنگام مذاکره در مورد قیمت باید محتاط باشید زیرا ممکن است تامین‌کننده قیمت شما را بپذیرد اما از موارد و اجزای ارزان و با کیفیت پایین بدون اطلاع شما استفاده کند.

    محصولات جعلی بازار ایوو

    به دلایل روشن و واضح شما نمی‌توانید یک برند تجاری مشهور را از یک عمده‌فروش در بازار ایوو خریداری کنید. برندهای بین‌المللی هرگز با چنین فروشندگانی کار نخواهند کرد. هر کالایی از یک برند مشهور را که پیدا کردید بدانید که معتبر نیست. با این اوصاف، بازار عمده‌فروشی ایوو بازار کالاهای تقلبی نیست.

    در حالی که ممکن است برخی از معاملات مشکوک در این مجموعه عظیم صورت بگیرد اما فروش محصولات جعلی در این بازار مجاز و تایید شده نیست.

    اما حق معنوی چیزی فراتر از برند و آرم است. اگر محصول از لحاظ طراحی در مقایسه با محصول دیگر شناخته‌شده بسیار مشابه باشد چه می‌شود؟ آیا این مساله مجاز است؟

    خب باید اطلاع بدهیم که بستگی دارد. برندها همیشه از یکدیگر کپی می‌کنند. علاوه بر این نمی‌توان از طرح‌های عمومی محافظت کرد. آنچه می‌تواند محافظت شود موارد زیر است:

    • آثار هنری و الگوها
    • طرح‌های جدید و منحصر به فرد
    • قابلیت یا فناوری جدید و منحصر به فرد

    تشخیص و ارزیابی باید به صورت موردی انجام شود اما اطمینان حاصل کنید که از خرید محصولاتی که مشابه مارک‌های شناخته‌شده طراحی شده است خودداری کنید.

    استانداردها و مقررات ایمنی بازار هدف

    شما به هیچ عنوان نمی‌توانید اعتماد داشته باشید که تامین‌کننده‌ها از استانداردها و مقررات ایمنی در بازار هدف پیروی می‌کنند.

    همانطور که گفته شد بیشتر عمده‌فروشان بازار ایوو محصولات خود را به هند، آفریقا و خاورمیانه صادر می‌کنند.

    از این رو انگیزه‌ای برای درک مقررات محصولات و استانداردهای ایمنی در بازارهای پیشرفته مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا یا استرالیا ندارند.

    حقیقت این است که اکثر آن‌ها حتی از مقررات مربوط به محصولات صادراتی اطلاع ندارند و بسیاری از محصولات حتی نمی‌توانند تست‌های آزمایشگاه را با موفقیت بگذرانند.

    اگر بازار هدف شما اروپا، آمریکای شمالی یا استرالیا است نباید محصولات موجود در گروه‌های زیر را از بازارهای ایوو خریداری کنید:

    • لوازم آرایشی
    • لوازم الکترونیکی
    • اسباب‌بازی و محصولات کودک
    • تجهیزات پزشکی

    به خاطر داشته باشید که عمده‌فروشان در مورد موارد احتمالی نظارتی و کیفی به شما هشدار نمی‌دهند. در حقیقت زمانی متوجه خواهید شد که کار از کار گذشته است.

    واردات محصولات غیرسازگار غیرقانونی است و در صورت آسیب دیدن کسی توسط محصول یا آسیب دیدن اموال وی شما مسئول آن خواهید بود.

    علاوه بر این در صورتی که گمرک در کشور شما در صورت مشاهده تخلف یا رعایت نکردن استانداردهای ایمنی می‌تواند بار شما را توقیف و امحا کند.

    پرداخت در بازار عمده‌فروشی ایوو

    اگر مستقیما از عمده‌فروش خرید می‌کنید می‌توانید پول را به حساب بانکی وی منتقل کنید. شما باید از پرداخت نقدی یا حساب‌های شخصی خودداری کنید.

    فقط و فقط به حساب‌های تجاری پرداخت کنید که نام ذینفع آن با عمده‌فروش مطابقت داشته باشد.

    بسیار مهم است که بتوانید پرداخت را تا رسیدن به فروشنده رهگیری کرد.

    اگر از طرف دیگر با یک نماینده (عامل) خرید کار می‌کنید به جای پرداخت به عمده‌فروش پول را به دست آن‌ها می‌رسانید.

    در اینجا همان قوانین را پیروی کنید و تنها مستقیما به حساب شرکت آن‌ها پرداخت کنید.

    فراموش نکنید که تا زمان بازرسی نهایی محصولات نباید پول را کامل پرداخت کنید.

    بسیاری از عمده‌فروشان بازار ایوو حتی به معنای واقعی عمده‌فروش نیستند. در واقع آن‌ها سفارش‌های خریداران خارجی را به کارخانه‌های خود ارسال می‌کنند و پس از یک ماه تا دو ماه تحویل می‌دهند.

    در این مرحله به احتمال زیاد شما از کشور خارج شده‌اید.

    شما باید بدون استثنا کیفیت محصولات خود را قبل از پرداخت کامل تامیین‌کننده بررسی کنید.

    حمل و نقل از بازار عمده‌فروشی ایوو

    شما می‌توانید از یک نماینده (عامل) برای مدیریت حمل و نقل خود استفاده کنید یا مستقیما با یک کارگزار حمل و نقل کار کنید.

    این شما هستید که موارد زیر را تایید می‌کنید:

    • اینکوترمز
    • آدرس انبار فورواردر
    • جزئیات تماس فورواردر
    • ارزش گمرکی

    حمل با یک کانتینر

    بهتر است که از نماینده (عامل) خود بخواهید که ارسال کالاهای مختلفی که از تامین‌کننده‌های مختلف خریدید را در یک محموله برای شما ترتیب بدهد. یا مطمئن شوید که از هر تامین‌کننده بر اساس FOB خرید کرده باشید.

    سپس باید به هر یک اطلاع بدهید که محموله به دفتر محلی کارگزار حمل و نقل در شانگهای تحویل دهند.

    از آنجا می‌توانید تمام کالاها را در یک کانتینر قرار بدهید و آن را به صورت DAP یا DDP حمل کنید.

    مترجم در بازار عمده‌فروشی ایوو

    شما برای صحبت با عمده‌فروشان نیاز به مترجم دارید. اکثر تامین‌کنندگان بازار عمده‌فروشی ایوو چیزی بیشتر از انگلیسی پایه برای ارائه ندارند. اگر مترجمی در کنار خود داشته باشید وقتی از قیمت‌ها، الزامات کیفی و شرایط پرداخت می‌پرسید وقت کافی را صرفه‌جویی خواهید کرد.

    بسیاری از شرکت‌ها خدمات مترجمی را در ایوو ارائه می‌دهند. بنابراین شما در یافتن یک مترجم به مشکل نخواهید خورد.

    نمایشگاه تجاری ایوو

    نمایشگاه تجاری ایوو یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری در شرق چین است. این نمایشگاه تنها دو ساعت با قطار از شانگهای فاصله دارد. تقریبا در تمام گروه‌های مختلف محصولات از جمله لوازم الکترونیکی، منسوجات، کالاهای کودک و غیره تامین‌کننده دارد.

    در ادامه به بررسی محل برگزاری و نحوه دریافت دعوت‌نامه خواهیم پرداخت. با گرفتن به موقع نشان تجاری مجوز ورود رایگان را دریافت خواهید کرد. و چرایی استخدام مترجم قبل از ورود به ایوو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

    زمان برگزاری نمایشگاه تجاری ایوو

    نمایشگاه ایوو یا همان نمایشگاه بین‌المللی کالاهای چینی ایوو سالانه در شهر ایوو برگزار می‌شود. از سال ۱۹۹۵ این نمایشگاه سالانه دو بار در ماه‌های می و اکتبر برپا می‌شود.

    چگونه به نمایشگاه تجاری ایوو بروم؟

    نمایشگاه ایوو در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ایوو برگزار می‌شود. پروازهای بین‌المللی بسیار کمی به ایوو در صورت وجود یافت می‌شود.

    به جای تلاش برای پیدا کردن پرواز بین‌المللی به ایوو و از دست دادن زمان می‌توانید به شانگهای بروید و از آن‌جا با یک قطار سریع السیر خودتان را به نمایشگاه تجاری ایوو برسانید.

    بسته به جایی که سوار قطار می‌شوید ۱.۵ تا ۳ ساعت طول خواهد کشید که به آنجا برسید.

    علی‌رغم اینکه ایوو طبق استانداردهای چینی شهری نسبتا کوچک است تعداد زیادی هتل بین‌المللی در این شهر وجود دارد.

    شما می‌توانید مستقیما با تاکسی خودتان را به نمایشگاه تجاری برسانید. اما به خاطر داشته باشید تاکسی محلی زبان انگلیسی را متوجه نمی‌شود. قبل از رسیدن مطمئن شوید که آدرس هتل خود را چاپ کرده‌اید.

    برای مثال شما آدرس چاپ شده زیر را می‌توانید به راننده نشان دهید:

    به زبان انگلیسی: International Expo Center, No.59 Zongze Road, Yiwu, Zhejiang, China (Postcode: 322000)

    به زبان چینی: 浙江省义乌市宗泽东路۵۹号义乌国际博览中心综合楼三楼

    محصولات نمایشگاه تجاری ایوو

    نمایشگاه تجاری ایوو تقریبا تمام نیازهای خریداران صنایع مختلف را پاسخ می‌دهد. در حالی که بسیاری از نمایشگاه‌ها تنها به دسته خاصی از محصولات می‌پردازند نمایشگاه ایوو مربوط به خریداران در صنایع زیر است

    • سخت‌افزار
    • نیازهای روزانه
    • زیورآلات و آکسسوری
    • صنایع دستی
    • اسباب‌بازی
    • منسوجات، کفش و کلاه
    • لوازم الکترونیکی
    • کالاهای اداری
    • محصولات ورزشی
    • محصولات حیوانات خانگی
    • تزئینات خودرو

    ویزا برای نمایشگاه تجاری ایوو

    برای شرکت در نمایشگاه تجاری ایوو شما به ویزا نیاز دارید. بیشتر بازدیدکننده‌های خارجی از سرزمین اصلی چین باید قبل از ورود نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

    ساده‌ترین راه برای گرفتن ویزا برای نمایشگاه تجاری ایوو درخواست دریافت دعوت‌نامه مستقیم از وب‌سایت رسمی نمایشگاه است.

    پس از ارائه دعوت‌نامه به صورت رایگان شما برای درخواست ویزای تجاری در سفارت از آن استفاده می‌کنید.

    شرایط بسته به ملیت و کشور محل اقامت شما متفاوت است. با این حال ممکن است لازم باشد موارد زیر را تهیه کنید:

    • عکس
    • رزرو بلیط پرواز (با دعوت‌نامه احتمالا به آن نیازی نیست)
    • رزرو هتل (احتمالا با ارائه دعوت‌نامه نیازی به آن نیست)
    • برنامه سفر

    خوشبختانه آنقدرها که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. به طور کلی گرفتن ویزای تجاری بسیار آسان است به شرطی که چند هفته قبل از آن برای دعوت‌نامه اقدام کنید.

    به یاد داشته باشید که پردازش ویزا حداقل ۳ تا ۴ روز کاری طول خواهید کشید بنابراین درخواست خود را به موقع تحویل دهید.

    توجه داشته باشید ویزا برای ورود به سرزمین اصلی چین است و شما اگر در این کشور حضور دارید برای بازدید از نمایشگاه تجاری ایوو نیازی به دریافت مجدد ویزا ندارید.

    شما می‌توانید با استفاده از هر کانال دیگر هم برای ویزای تجاری اقدام کنید. برای مثال می‌توانید دعوت‌نامه را از طرف تامین‌کننده خود به جای سازمان نمایشگاه تجاری ایوو درخواست کنید.

    با این اوصاف بسیاری از خریدارانی که برای اولین بار در نمایشگاه تجاری ایوو شرکت می‌کنند از نبود ارتباط با شبکه تامین‌کننده‌ها رنج می‌برند و بنابراین برای تامین دعوت‌نامه باید با برگزارکننده نمایشگاه تماس بگیرند و سپس برای ویزای کشور چین درخواست بدهند.

    دعوت‌نامه

    شما می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی ایوو درخواست دعوت‌نامه کنید.

    به سادگی فرم درخواست را با جزئیات زیر پر کنید:

    • نام شرکت
    • شهر و آدرس
    • تلفن و ایمیل
    • ملیت
    • نام، موقعیت، تاریخ تولد و شماره گذرنامه

    پس از پر کردن پرونده را از طریق ایمیل ارسال می‌کنید. سپس دعوت‌نامه از طریق پست برای شما ارسال می‌شود. در نظر داشته باشید که این روند ممکن است چند هفته طول بکشد.

    نشان تجاری

    برای ورود به نمایشگاه تجاری ایوو به یک نشان تجاری نیاز دارید. برای دریافت آن باید به صورت آنلاین اقدام کنید. پس از رسیدن به نمایشگاه شما می‌توانید در آنجا نشان خود را دریافت کنید.

    شما می‌توانید بدون اعلام قبلی به آنجا بروید اما گذرنامه را فراموش نکنید. همچنین ممکن است لازم باشد هزینه کمی را پرداخت کنید. توصیه می‌کنیم برای ثبت‌نام پیش از نمایشگاه وقت بگذارید.

    آیا به یک مترجم برای بازدید از نمایشگاه تجاری ایوو نیاز دارم؟

    درصد نسبتا زیادی از کارشناسان فروش تامین‌کننده‌های حاضر در نمایشگاه ایوو می‌توانند به انگلیسی ارتباط برقرار کنند. با این حال باید در نظر داشته باشید که مهارت‌های آن‌ها محدود است و برخی از تامین‌کننده‌ها حتی کارشناس فروش مسلط به انگلیسی ندارند.

    می‌توانید در همان محل برگزاری نمایشگاه تجاری یک مترجم را استخدام کنید یا به سراغ مترجم‌های محلی بروید.

    با توجه به این مساله که این مرکز یکی از فعال‌ترین مراکز تجاری چین است شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات ترجمه در ایوو مشاهده می‌شود.

    تفاوت بازار عمده‌فروشی ایوو و نمایشگاه تجاری ایوو

    در حقیقت تعداد زیادی از بازارهای عمده‌فروشی در ایوو وجود دارند که یکی از آن‌ها شهر تجارت بین‌الملل ایوو است. بازار ایوو در تمام طول سال مشغول فعالیت است.

    از طرف دیگر نمایشگاه تجاری ایوو تنها در دو تاریخ مشخص برگزار می‌شود. در این دو تاریخ نمایشگاه تولیدکننده‌ها و شرکت‌های بازرگانی مختلفی از چجیانگ و سایر استان‌ها را جذب می‌کند.

    به همین دلیل نمی‌توان نمایشگاه ایوو را با بازار عمده‌فروشی ایوو مقایسه کرد و بهتر است این نمایشگاه با نمایشگاه‌های کانتون یا  Global Sources مقایسه شود.

    اگر علاقه دارید که از بازار عمده‌فروشی و نمایشگاه ایوو بازدید کنید توصیه می‌کنم که با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید. شما می‌توانید پس از آشنایی با خدمات مختلف ما برای خرید و جابجایی محصولات خود از آن‌ها بهره ببرید.

    سوالات متداول

    در صورت بروز اختلاف با عمده‌فروش چه می‌توان کرد؟

    این بستگی دارد که آیا پولی را نگه داشته‌اید یا تمام پول را پرداخت کرده‌اید. اگر قبل از بروز اختلاف تمام پول تامین‌کننده را پرداخت کرده‌اید پس گرفتن پول یا حتی جایگزین کردن محصولات کاری بسیار بسیار دشواری است.

    هزینه ویزای چین چقدر است؟

    هزینه ویزای عادی چین ۱۱۰ دلار، ویزای فوری ۱۳۰ و هزینه درخواست ویزای خیلی فوری ۱۵۰ دلار است.

    مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای چین در ایران چیست؟

    پاسپورت با اعتبار بیشتر از ۶ ماه و ۱۰ روز
    ۲ قطعه عکس ۶*۴
    ارائه اسناد تمکن مالی بیش از ۳۵۰۰۰۰۰۰
    برای درخواست ویزا ارائه بیمه مسافرتی، بلیت رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل الزامی نیست.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *