بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش تراز ،بـــاغ کتاب تهـــران دارای ۶۵هزار متر مربـــع زیربنا و ۳۰هـــزار متر مربع فضــــای مفــــید و مسقف نمایشگاهی است. به جــــز این، ۲۵هزار مـتر مربع فضــــای سبــــز روی بام باغ کتاب و ۲۰هــــزار مترمربع فضــــای قابل استفاده در محوطه وجود دارد که در مجمــــوع، فضای قابل اســـتفاده نمایشـــگاهی را تا حدود ۷۰هــــزار متر مربع افزایش می‌دهد.
بزرگ‌ترین مجموعه مشــــابه داخلـی با بخــــش نمایشگاه دائمی باغ کتاب، شهـر کتاب مـرکـزی تهـران در ســــه طبقـه و ۲.۵۰۰ متر مربع است. بـــاغ کتاب تهران مجموعه‌هایی شامل: نمایشـــگاه دائمی کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشـــگاه تخصصـــی و موقت کتاب و محصـــولات فرهنگی، نمایشـــگاه و فروشـــگاه کتاب و محصـــولات فرهنگی کـــودک و نوجوان، مجموعه‌هایی از سالن‌های نمایش تئاتـــر و فیلم و برگزاری جشـــنواره‌های کتاب، بازار کتاب‌های دســـت دوم و… را با محوریت کتاب در خود دارد.

دورهمی کتاب‌ها
قرار است در این مجموعه حداقل یک نسـخه از هر عنـوان کتابی که از ابتـدای تاریـخ چـاپ در کشـور منتشر شـده در بـاغ کتاب نگهداری شـود و به سـه طریـق علاقه‌مندان بتواننـد نسـبت بـه خریـداری آنها اقـدام کننـد: نسـخه الکترونیکی هر یـک از عناویـن کتاب‌های کمیـاب تهیـه و بـا رعایـت حـق مؤلـف و نـاشر در اختیـار خریـدار قـرار گیـرد؛ بـا اسـتفاده از دسـتگاه‌های مـدرن چـاپ و صحافـی، نسـبت به تهیه تک نسخه چاپی کتاب‌های کمیاب اقدام شـود؛ با آخرین فـناوری‌های مرتـبط با مطالـعـه و کتاب روبـه‌رو می‌شوند کوچک بودن گردش مالی در صنعت نشر کشـور، در مقایسـه با صنایع دیگر، مانع از بروز و ظهور ابزارها و فناوری‌های نو، به‌ویژه در بخش کتاب و کتابخوانی شده است (بخش چاپ وضعیت بهتری دارد).
 در کشور ما جایی وجود ندارد که حجم زیاد نوآوری‌های کتاب و کتابخوانی را به معرض تماشـا و ترویج بگذارد. این کار نیاز به سرمایه و فضای زیادی دارد و سرمایه‌گذاری در آن با خطرپذیری بسـیاری همراه اسـت. از این رو، بـاغ کتاب به عنوان یک تسـهیلگر اقدام به نمایـش و عرضه ایـن فن آوری ها می‌کند تا با کاهش خطرپذیری و گسـترش بازار مصرف آنها بخش خصوصی نیز وارد این حوزه شـود. بزرگ‌ترین مجموعه نمایشگاهی، آموزشی و سرگرمی کـودک و نوجـوان در آن
قـرار دارد.
بیش از یک چهارم فضای مفید نمایشگاهی باغ کتاب ( ۷.۱۰۰متر مربع) به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته اسـت. توجه ویژه به این بخش از مخاطبان، به دو دلیل صورت گرفته اسـت: اول اینکه عادت به مطالعه در کودکی و نوجوانی به‌وجود می‌آید و پس از آن دشوار بتوان کسی را به مطالعه عادت داد؛ دوم اینکه کودکان و نوجوانان نقش مؤثری در جلب و جذب پدران و مادران و سایر اعضای خانواده به باغ کتاب خواهند داشت از بام سبز و دریاچه و سایر تفرجگاه‌های واقع در تپه‌های عباس‌آباد استفاده می‌کنند.

برای فردا
آقای سید مجید حسینی مدیرعامل مجموعه باغ کتاب تهران در گفت‌و‌گو با «صبح نو» با بیان اینکه در ایران، تنها یک مجموعه باغ علم کودک داریم ادامه داد: در کشوری مثل هند و در شهرهایی مانند بمبئی و کلکته نزدیک به ۲۸ باغ علم کودکان وجود دارد و کشور ما به‌شدت به چنین مجموعه‌هایی نیاز دارد. این مجموعه‌ها پایه ارتقای سطح مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.
در باغ کتاب تهران، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان را داریم اما هدف ما در اینجا کتاب‌فروشی نیست. هدف ما با وجود فضای ۱۴هزار متری کتاب‌فروشی، افزایش علاقه بچه‌ها به مطالعه و علم است.
وی در ادامه با بیان اینکه مسأله ما فروش کتاب نیست افزود: مسأله اصلی ما مصرف کتاب است و برای افزایش این کار، مجموعه‌ای به نام باغ ایجاد کردیم. باغ علم مجموعه‌ای است که کودک را با دستگاه‌ها و وسایل علمی آشنا می‌کند. حدود ۵۰۰ متر را نیز به عنوان مجموعه خیالستان آماده کرده‌ایم.
 اولین کشتی کتاب قصه‌گویی در کشور را نیز در این مجموعه داریم. باشگاه‌های علمی، رستوران‌ها و کافی شاپ ها از دیگر بخش‌های این مجموعه بزرگ است.
در واقع باید گفت این مجموعه بزرگ‌ترین مجموعه علمی فرهنگی عمومی کشور است.
حسینی با بیان اینکه تمام بخش‌های این مجموعه پس از افتتاح قابل استفاده برای مردم است گفت: دسترسی آسان به این مجموعه نیز از ویژگی‌های دیگرش است. از دو طرف به اتوبان شهید حقانی و شهید همت می‌رسیم و ایستگاه حقانی را نیز برای سهولت پیشنهاد می‌دهیم.
وی درباره هزینه‌های ساخت این مجموعه و امکان درآمدزایی در آینده گفت: اولاً این پروژه یک سرمایه‌گذاری فرهنگی است و بحث درآمدزایی در آن مطرح نیست و زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و بودجه
 مخصوص دارد. اما پیش‌بینی می‌کنیم که در سال‌های آینده این مجموعه در حوزه تفریحی و رفاهی به درآمدزایی برسد. ما در آینده نزدیکی نیاز به بودجه نخواهیم داشت.
حسینی در پایان درباره مخاطبان این باغ گفت:  مخاطب اول ما یک میلیون و نود هزار دانش‌آموز تهرانی است. مخاطب دوم ما حدود ۷۰۰ هزار دانشجو یا فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و ارشد است. مخاطب سوم ما خانواده‌ها هستند.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *