بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز یک شنبه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

“قیمت برنج منطقی نیست/ حداکثر قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان”،” فرار سپرده‌های میلیاردی از غیرمجازها”،”مخالف ادغام وزارت صنعت بودم/سالهاست بازی “ادغام و تفکیک” به راه انداخته‌اند!”،”نوسانات نرخ ارز چه تاثیری بر رشد اقتصادی دارد؟”،عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – یک شنبه- در ادامه آمده است که با کلیک بر روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

فرار سپرده‌های میلیاردی از غیرمجازها

تا همین چند ماه پیش بود که غیرمجازهای بانکی با پیشنهادهای جذاب و سودهای غیرقابل باور در نظام بانکی سپرده‌گذاران و مشتریان بانک‌های مجاز را جذب خود می‌کردند و در این جریان هزاران میلیارد منابع از بانک‌ها و موسسات دارای مجوز بانک مرکزی خارج و به سمت آنها روان شد.

رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد شد/ سهم ۹.۸ درصدی نفت

اعلام جدید بانک مرکزی از افزایش رشد اقتصادی در پایان سال ۱۳۹۵ به ۱۲.۵ درصد خبر می دهد.

مترو هشتگرد دهه فجر افتتاح می‌شود

عضو هیات مدیره شهرهای جدید با بیان این‌که تداخل اجرای مترو هشتگرد با پل حصارک باعث ایجاد وقفه‌ در کار شده است گفت: قطعا تا دهه فجر امسال مترو هشتگرد افتتاح می‌شود.

وضعیت سدهای کشور در دولت تدبیر

در شرایط بحران آب یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر خوبی در انباشت منابع آبی داشته باشد سدسازی شناخته شده که دولت یازدهم در این زمینه توانست اقدامات خوبی را انجام دهد به‌طوری‌که در این دولت برای احداث ۴۰ سد بازنگری صورت گرفت و اهداف این سدها تغییر یافت اما در مجموع ۳۰ سد بزرگ در این دولت به بهره برداری رسید.

زمان پیش‌فروش پژو۲۰۰۸ اعلام شد

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از پیش فروش سه محصول جدید در روزهای اول و سوم تیر ماه خبر داد.

ایجاد کدام شغل‌ها به‌صرفه‌تر است؟

در شرایطی که بروکراسی‌های اداری زاید و طولانی شدن زمان صدور مجوز، کارآفرینان را دلسرد کرده و در اجرای ایده‌ها ناکام گذاشته، ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب و کار به دغدغه بزرگی برای جوانان و جویندگان کار تبدیل شده است و آنهایی که امکان و سرمایه راه‌اندازی یک کسب و کار را دارند، با بررسی دقیق بازار به دنبال شغل‌های ارزان و کم دردسر هستند.

مخالف ادغام وزارت صنعت بودم/سالهاست بازی “ادغام و تفکیک” به راه انداخته‌اند!

وزیر اسبق “صنایع و معادن” به صراحت از لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال و بیان کرد که در سال ۱۳۹۰ نیز مخالف ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

بخش خصوصی نیاید زیرساخت‌ها روی زمین می‌مانند

هرچند با توجه به پیگیری‌های دولت یازدهم و همراهی مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های عمرانی منابع اعتباری افزایش یافته یا به طور دقیق تر تخصیص پیدا کرده‌اند، اما همچنان آمار پروژه‌های نیمه تمام عمرانی فاصله قابل توجهی با بودجه‌ای دارد که دولت توان پرداخت‌اش را خواهد داشت.

افزایش ۹۰۰۰ تومانی قیمت سکه

در بازار امروز – یکشنبه – سکه تمام طرح جدید ۹۰۰۰ تومان افزایش یافت و یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان فروخته شد. دلار آمریکا نیز ۳۷۳۶ تومان عرضه می‌شود.

نوسانات نرخ ارز چه تاثیری بر رشد اقتصادی دارد؟

بر اساس نتایج یک پژوهش، نوسانات نرخ حقیقی ارز در اقتصاد ایران، بیشترین تأثیر را روی تغییرات نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت (کمتر از ۶ ماه)، داشته است. همچنین رشد اقتصادی در کوتاه مدت و بلندمدت به طور مثبت و در میان‌مدت به طور منفی از تغییرات نرخ ارز اثر می‌پذیرد. از سوی دیگر، تراز تجاری کشور نیز با وقفه‌ای کوتاه، از شوک و نوسان نرخ ارز آسیب می‌بیند.

قیمت برنج منطقی نیست/ حداکثر قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان

مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت برنج در بازار خرده فروشی منطقی نیست و هیچ ارتباطی به کمبود این محصول ندارد، چراکه حداکثر قیمت منطقی محصول در این بازه زمانی کیلویی ۱۲ هزار تومان است، نه ۱۷ هزار تومان.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *