نحوه ترخیص بلبرینگ از گمرک | ۰ تا ۱۰۰ واردات بلبرینگ از چین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص بلبرینگ از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی دیگر از فعالیت‌های تجاری پرسود برای کشور ما واردات بلبرینگ از چین است. چین از جمله کشورهای بزرگ در حوزه اقتصادی است، و امروزه با بسیاری از کشورهای اقتصادی جهان رقابت می‌کند. بازارهای چین محصولات گسترده‌ای چون: تجهیزات پزشکی، قطعات خودرو، لوازم‌ یدکی، لوازم برقی و غیره را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. بازرگانان و شرکت‌های تجاری کشور ما نیز طیف وسیعی از محصولات را از کشور چین وارد می‌نمایند. در این بین واردات انواع لوازم یدکی به ویژه واردات و ترخیص بلبرینگ نیز تجارت موفقی برای تجار ایرانی می‌باشد. همانند اجناس دیگر، انجام واردات بلبرینگ هم از کشور چین اهمیت زیادی دارد، زیرا واردات انواع محصولات مخصوصا خرید خودرو و لوازم یدکی از کشور چین نسبت به کشورهای دیگر قیمت‌‌ پایین‌تر و سودآوری فراوانی دارد. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به واردات ترخیص بلبرینگ از گمرک و نکات مهم در این‌باره می‌پردازیم.

بلبرینگ چیست؟

طبق گزارشات در زمینه تجارت و واردات و صادرات کالا، واردات و ترخیص بلبرینگ از اجزای ضروری در گروه ماشین‌آلات است و در بسیاری از ابزار و وسایلی که هر روز استفاده می‌کنیم بکار می‌رود. بلبرینگ از خانواده یاتاقان‌ها می‌باشد و تنظیم حرکت و کاهش اصطکاک در قسمت متحرک یک وسیله، از وظایف اصلی آن است. به این ترتیب که دو عضو متحرک یک دستگاه یا وسیله را بگونه‌ای به هم متصل می‌کند که مقاومت و اصطکاک در برابر حرکت در آنها را به حداقل ممکن برساند. واردات بلبرینگ از چین در انواع مختلف صورت می‌گیرد. بلبرینگ ساده، ساچمه‌ای، غلتکی، سیال و مغناطیسی. ابتدایی‌ترین نوع آن بلبرینگ ساده است که سطح صاف، بدون ساچمه یا غلتک دارد.

بلبرینگ در صنایع و لوازم ساختمانی، کارخانجات، ماشین‌آلات صنعتی، سیستم حمل نقل زمین، هوایی، دریایی، دستگاه‌های خود پرداز، اتومبیل‌ها ، موتور سیکلت‌ها ، اسکیت‌های چرخ‌دار، آسانسورها، پله‌های برقی، تجهیزات پزشکی، تصویر برداری و ابزارهای جراحی کابرد دارد. همچنین ابزارهای صنعتی چون دریل، بالابرها، دوربین‌های چرخشی، هارد دیسک‌های کامپیوتر، دی وی دی رایتر، ریل کمدها و حتی اسپینرهای دستی هم از بلبرینگ استفاده می‌نمایند. با توجه به اهمیت بلبرینگ، اگر شما هم قصد واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک را دارید، بهتر است حتما با یک شرکت تجاری فعال و با سابقه در این زمینه مشورت و کار کنید. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

واردات بلبرینگ از چین
واردات بلبرینگ از چین

لیست مراحل واردات بلبرینگ

واردات بلبرینگ از چین نیز مانند واردات هر کالای دیگری از این کشور، مراحل و قوانین و مقرراتی خاص خود را دارد. در زیر مهمترین قسمت این مراحل را آورده‌ایم.

اخذ مجوزهای ترخیص کالا، اقدام برای گرفتن ثبت سفارش، حواله خرید بلبرینگ و رول بلبرینگ، برآورد هزینه ترخیص بلبرینگ از گمرک، گرفتن ترخیصیه از شرکت حمل و قبض انبار، ثبت کالا در سامانه و گرفتن شماره کوتاژ، واریز وجه گمرکی و ۴ درصد مالیات علی الحساب (دادن هزینه ترخیص بلبرینگ و رول بلبرینگ در گمرک)، گرفتن کد رهگیری از بانک عامل و صدور پروانه الکترونیکی، محاسبه عوارض انباردار، ورود کامیون و بارگیری کالا از گمرک. البته قبل از این مراحل نیز کارهایی هست که باید انجام شود.

[irp posts=”988614″ ]

اخذ مجوز و کارت بازرگانی

برای ورود به تجارت بین‌ المللی، اولین قدم گرفتن کارت بازرگانی و مجوز بازرگانی از سوی دولت می‌باشد. با داشتن کارت و مجوز بازرگانی شما مجاز به واردات هر گونه کالایی می‌شوید. حتی در صورت نداشتن یکی از این دو، کار شما غیرقانونی به حساب می‌آید، و اجازه ندارید هیچ‌‌گونه فعالیت تجاری در حوزه بین‌‌المللی انجام دهید.

رعایت آیین‌‌نامه اجرایی

مراحل و قوانین و مقررات مختلف تجارت بین‌‌المللی را آیین‌نامه اجرایی گویند. تجارت شما در عرصه بین‌‌ المللی برای ترخیص بلبرینگ از گمرک باید در چهارچوب این قوانین و مقررات و رعایت آن‌ها باشد.

آشنایی با قوانین و مقررات کشور چین

همانند هر کشور دیگر، کشور چین نیز قطعا قوانین و مقررات خاص خود را در تجارت دارد، شما به عنوان یک واردکننده باید با قوانین و مقررات واردات بلبرینگ از چین کاملا آشنا باشید. این قوانین شامل واردات و ترخیص بلبرینگ هم می‌شود که بهتر است با رعایت آن‌‌ها اقدام به خرید نمایید.

آشنایی با نیاز مصرف‌‌ کننده

واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک حتما باید مطابق با میزان عرضه بر تقاضا و نیاز مصرف‌کننده انجام شود. زیرا اگر مازاد بر نیاز بازار بلبرینگ وارد نمایید، هم دولت دیگر اجازه واردات به شما نمی‌دهد، و هم ممکن است این مقدار کالای اضافه روی دست شما بماند و موجب ضررتان شود.

آشنایی با شرکت‌های بازرگانی جهت واردات بلبرینگ از چین

از آنجا که تجارت بین‌المللی کار بسیار دشواری می‌باشد و به‌ مهارت بالایی نیاز دارد، پیشنهاد می‌‌کنیم این کار را به وسیله مراکز وارداتی معتبری مانند یک شرکت تجاری فعال در این حوزه انجام دهید. گروه تجاری ققنوس نزدیک یک دهه در حوزه واردات و ترخیص از چین فعالیت دارد، شما می‌‌توانید برای واردات و ترخیص بلبرینگ از تجربیات کارشناسان ما در این شرکت استفاده کنید تا تجارت خوبی را تجربه نمایید. در هنگام واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک از طریق شرکت تجاری ققنوس، لازم نیست که فرد واردکننده در تمام مراحل واردات حضور داشته باشد، زیرا قسمت عمده کارهای وارداتی را ما انجام می‌دهیم.

آشنایی با مراکز تولیدی

بدیهی است که کشور بزرگی مثل چین مراکز تولیدی و شرکت‌‌های فراوانی دارد. در نتیجه کالاهای بسیار متنوعی برای عرضه خواهد داشت. در واردات بلبرینگ از چین هم برای آنکه بتوانید کالاهای باکیفیت و مرغوبی را جهت واردات پیدا کنید، ابتدا خوب در این زمینه تحقیق و پرس‌ و جو نمایید.

آشنایی با روش‌های حمل و نقل

در حمل و نقل از چین سه روش اصلی حمل و نقل دریایی، ریلی، و حمل و نقل هوایی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از هر سه روش در واردات و ترخیص بلبرینگ، محموله خود را به کشور ارسال کنید. البته انتخاب روش با توجه به اندازه، حجم و تعداد کالایتان انجام می‌شود.

[irp posts=”995436″ ]

لیست هزینه‌های مورد نیاز جهت واردات و ترخیص بلبرینگ

در حالت کلی طبق تجربه‌ای که گروه تجاری ققنوس در واردات و ترخیص بلبرینگ دارد، هزینه واردات بلبرینگ از چین به کشور شامل موارد زیر است:

هزینه منبع‌ یابی و عقد قرارداد، ثبت سفارش و اخذ مجوزات، حواله به فروشنده، هزینه حمل تا گمرک ایران، حقوق ورودی بر اساس ارزش سیف، ۹ درصد ارزش افزوده، ۴ درصد مالیات علی‌ الحساب، هزینه ترخیصیه، هزینه دموراژ و انبارداری، هزینه ترخیص کالا، کارمزد کارت بازرگانی.

نکته: این هزینه‌ها بصورت کلی برآورد شده‌اند. شما می‌توانید جهت اطلاع از جزئیات و مقدار دقیق هزینه‌های واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

واردات بلبرینگ از کدام کشورها امکان پذیر است؟

علاوه بر واردات بلبرینگ از چین، کشورهای دیگری نیز وجود دارند که منبع خوبی برای واردات و ترخیص بلبرینگ می‌باشند. در آغاز واردات می‌توانید جهت یافتن بهترین تامین‌کننده بلبرینگ علاوه بر چین، سایر کشورها را نیز زیر ذره‌بین بگیرید و تحقیق کنید. امروزه بازار ایران تشنه ماشین‌آلات و بلبرینگ چینی، آلمانی، ایتالیایی و ژاپنی می‌باشد.

اگر چه اخیرا واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک، از کشورهای ترکیه، کره جنوبی و امارات متحده عربی افزایش یافته است. اما در کل، درباره واردات کالاهای خاص مثل بلبرینگ، عاقلانه‌تر است که یک کشور تامین‌کننده واحد و مناسب را مد نظر قرار دهید. یک واردکننده بلبرینگ به محصولات این حوزه کاملا آشناست و قادر به تشخیص تفاوت انواع آنهاست. اگر شما اطلاع کافی درباره بلبرینگ ندارید، حتما از مشاور کمک بخواهید تا قرارداد بهتر و سودآورتری امضا نمایید.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک

بسیار مهم است که برای ترخیص بلبرینگ از چین حتما باید مجوزهای مورد نیاز را از شرکت بازرگانی اخذ کنید. اصلی‌ترین مجوزی که برای واردات و ترخیص بلبرینگ مورد نیاز جواز استاندارد می‌باشد. مجوز استاندارد از این جهت مهم است که نشان می‌دهد، کالای وارداتی شما کیفیت و کارایی لازم را دارد یا خیر. از دیگر مجوزهای لازم ترخیص بلبرینگ از گمرک، مجوز وزارت راه می‌باشد. به این معنی که شما باید هزینه حمل و نقل واردات بلبرینگ از چین را که بر اساس قیمت دلار محاسبه می‌گردد را پرداخت نمایید. فراموش نکنید که اگر مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص بلبرینگ را نداشته باشید، غیر ممکن خواهد بود که بتوانید آن را وارد کنید. جهت کسب آگاهی از تمامی مجوزهای لازم با جزئیات در این زمینه هم اکنون با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

واردات کالا از چین
واردات کالا از چین

ارزش‌گذاری ترخیص بلبرینگ از گمرک به چه صورت است؟

برای اخذ مجوز لازم برای واردات و ترخیص بلبرینگ از وزارت بازرگانی ابتدا باید استاندارد بودن کالای شما تایید شود. حتما می‌پرسید این ارزش‌گذاری و استانداردها را چه شخص یا ارگانی تعیین می‌کند؟ در این ارتباط باید بگوییم استانداردها و ارزش‌گذاری‌ها به دو دسته کلی قابل تقسیم می‌باشند: استانداردهای بین المللی و دیگری استانداردهایی که توسط کشورهای مختلف و برای قوانین واردات آنها وضع می‌شوند. استانداردهای بین‌المللی همان‌گونه که از نامش پیداست برای تمامی کشورها مشابه و یکسان می‌باشند.

اما استانداردهای خاص هر کشور به وسیله خود آن کشور وضع می‌شود و با مقررات ارزش‌گذاری کشور دیگر فرق دارد. نکته مهمی که در مورد مجوز استاندارد برای ترخیص بلبرینگ از گمرک وجود دارد، این است که اگر بیشتر از ۵ عدد از این کالا وارد می‌کنید، به این مجوز نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت وزارت بازرگانی کشور، نیازی نمی‌بیند که این مجوز را داشته باشید. برای اطلاع از کلیه ارزش‌ گذاری‌ها و استانداردهای مربوط به واردات بلبرینگ از چین با متخصصین ما در شرکت تجاری ققنوس، تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

درباره واردات و ترخیص بلبرینگ خودرو خیلی باید حساس و مراقب باشید که نوع، مدل و برندهای مختلف بلبرینگ را کاملا بشناسید و همچنین مطمئن شوید که تولید کافی در داخل کشور نسبت مدل انتخابی شما وجود ندارد و نیاز در بازار زیاد است. برای همین توصیه می‌کنیم که واردات بلبرینگ خودرو را حتما با کمک یک کارگزار گمرکی متخصص و با تجربه انجام دهید تا سرمایه عظیم شما در بازار معلق نماند. گروه تجاری ققنوس با سال‌ها تجربه در زمینه واردات و ترخیص کالا از چین، تمام نیازهای تاجران و بازرگانان عزیز داخلی را تامین می‌نماید. شرکت ما آماده ارائه خدماتی نظیر: داشتن ترخیص‌کار بلبرینگ، واردکننده بلبرینگ، ثبت سفارش بلبرینگ و اخذ مجوزات لازم از وزارت صنعت معدن و تجارت و ترخیص بلبرینگ می‌باشد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *