نحوه ترخیص شیشه از گمرک | راهنمای کامل واردات ظروف شیشه ای

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص شیشه از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

شیشه و ظروف شیشه‌ ای را می‌توان در اندازه‌های مختلف در بازار یافت. اما متاسفانه ظروف شیشه‌ای که در کشورمان ایران تولید می‌شوند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. با توجه به رنگ شیشه، ضخامت و سطح موج دار آن، کاملا مشخص می‌شود که این مدل از شیشه‌ها تولید ایران است. مدل‌های بسیار نازک و دارای سطح و رنگ شفاف، با کیفیت بودن این ظروف شیشه‌ ای را نشان می‌دهد. این شیشه‌های با کیفیت در کشورهای خارج تولید می‌شوند و در ایران مشتریان زیادی دارد؛ از این رو بازار داخلی ما به واردات ظروف شیشه‌ ای بسیار نیازمند است؛ زیرا قسمت عمده لوازم آشپزخانه را ظروف شیشه‌ ای به خود اختصاص می‌دهند و با وجود شکننده بودن، به دلیل زیبایی و کاربردی بودن تقاضای زیادی در بازار دارد و می‌توان تجارت پرسودی برای بازرگانان باشد. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به تجارت ظروف شیشه‌ای و ترخیص شیشه از گمرک می‌پردازیم.

تمام مراحل واردات و ترخیص شیشه از گمرک

در مورد واردات شیشه و همچنین ترخیص شیشه از گمرک نیز همانند بقیه کالاهای گمرکی مراحلی وجود دارد و هر کشوری قوانین و مقررات خاصی برای آن وضع می کند. اولین کار لازم برای واردات ظروف شیشه‌ ای، تهیه مدارک الکترونیکی مورد نیاز آن از جمله دریافت مجوزهای ترخیص کالا و شناسه کالا می‌باشد. اخذ این مجوزات هم شرایط خاص خود را دارد. جهت واردات و ترخیص شیشه از گمرک رشایط خاصی بدین طریق در نظر می‌گیرند که در ابتدای ورود شیشه، چند نمونه از آنها را در محیط آزمایشگاه با دمای مخصوصی و به مدت دو هفته نگه می دارند. بعد از این مدت که شیشه‌ها مورد آزمایش قرار گرفتند و مطابق استانداردها تایید شدند جهت ترخیص تعرفه گمرکی دریافت می‌کنند. هر شیشه دارای تعرفه گمرکی، ارزش افزوده و حقوق مشخصی می‌باشد که از هم تفاوت است.

واردات ظروف شیشه‌ ای
واردات ظروف شیشه‌ ای

لیست هزینه و تعرفه‌های واردات شیشه

شیشه انواع مختلفی دارد و در واردات و ترخیص شیشه از گمرک، هر کدام از آنها تعرفه گمرکی خاص خود را دارند. از آنجایی که تنوع واردات ظروف شیشه‌ای بسیار زیاد است و هرکدام شماره تعرفه گمرکی متفاوتی دارند، شما عزیزان جهت کسب اطلاع از کد تعرفه گمرکی همه آنها و برآورد هزینه واردات و ترخیص شیشه از گمرک، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. تعرفه گمرکی برای ترخیص شیشه با ۳۲ درصد حقوق ورودی ۷۰۰۵۱۰۹۰ می‌باشد. این کالا مشمول استاندارد اجباری است و واردات آن با ارز متقاضی انجام می‌گیرد و ۹ درصد ارزش افزوده دارد.

ترخیص وزنی کیلویی

تعرفه گمرکی خرده شیشه، ضایعات شیشه ۷۰۰۱۰۰۰۰، با احتساب ۵ درصد حقوق. تعرفه گمرکی شیشه به صورت گلوله ۷۰۰۲۱۰۰۰، با احتساب ۵ درصد حقوق ورودی. تعرفه گمرکی شیشه به صورت میله از شیشه اپتیکی ۷۰۰۲۲۰۱۰، با احتساب ۵ درصد حقوق ورودی و تعرفه گمرکی شیشه‌ عایق چند جداره  ۷۰۰۸۰۰ و تعرفه گمرکی آینه‌های شیشه‌ای عقب‌بین در وسایل نقلیه زمینی ۷۰۰۹۱۰۰۰، با احتساب ۱۵ درصد حقوق گمرکی و ترخیص بر مبنای هر کیلو گرم.

ترخیص بر مبنای متر مربع

تعرفه واردات ظروف شیشه‌ ای برای شیشه تخت که خمیر آن در توده رنگی و کدر شده، دارای یک لایه جاذب برای شیشه با پوشش غیرانعکاسی ۷۰۰۳۱۲۲۰، با احتساب ۱۰ درصد حقوق گمرکی. همچنین تعرفه گمرکی شیشه‌ ای که فقط یک رو یا هر دو روی آن صیقلی شده و به شکل ورق یا صفحه دارای یک لایه جاذب است ۷۰۰۵۱۰، با احتساب ۱۰ درصد حقوق گمرکی. در ترخیص شیشه از گمرک، تعرفه گمرکی شیشه ای که‌ از نوع خم شده، لبه کار شده، کنده کاری، لعاب یا میناکاری شده باشد و برای شیشه‌های اپتیکی ۷۰۰۶۰۰۱۰ ، با احتساب ۱۰ درصد حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی شیشه‌ های ایمنی جهت نصب در وسایل نقلیه زمینی  ۷۰۰۷۱۱۱۰ ، با احتساب ۲۰ درصد حقوق گمرکی میباشد.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات ظروف شیشه ای

در این قسمت به معرفی مهم‌ترین مدارکی که برای واردات و ترخیص شیشه از گمرک نیاز است می‌پردازیم تا در واردات ظروف شیشه‌ ای اطلاعات کاملی از مدارک لازم داشته باشد و به مشکلی برنخورید. این مدارک شامل بارنامه، فاکتور، گواهی شرکت مبدأ، گواهی بازرسی، رسید انبار و برگه ترخیص می‌باشد. با توجه به اینکه قوانین واردات و ترخیص شیشه از گمرک هم پیچیدگی خاص خود را دارد. بهتر است از شرکت‌های تجاری و بازرگانی در این زمینه کمک بگیرید. حتما دقت کنید که مدارک لازم برای ترخیص شیشه باید تکمیل و صحیح باشند‌ تا شما در فرایند واردات و ترخیص دچار سردرگمی نشوید‌. در حقیقت با کمک گرفتن از شرکت‌های تجاری و بازرگانی می‌توانید با اطمینان خاطر و راحت‌تر و در مناسب‌ترین زمان بندی طبق قوانین و مقررات موجود شیشه‌هایتان را ترخیص نمایید.

مزایا و معایب واردات و ترخیص شیشه از گمرک

اکثر مشتریان و افرادی که در زمینه واردات و ترخیص شیشه فعالیت دارند، به کیفیت، جنس شیشه و مصنوعات آن بسیار توجه و دقت می کنند. می‌دانیم که در ایران مصنوعات شیشه‌ ای از کیفیت خوب و رضایت‌بخشی برخوردار نیستند، برای همین بازرگانان و افراد زیادی به سمت واردات ظروف شیشه‌ ای از دیگر کشورها بسیار میل و علاقه نشان می‌دهند. مهم‌ترین مزیت واردات و ترخیص شیشه از گمرک باکیفیت بودن شیشه‌ های خارجی به ویژه چند کشور است. در زمان واردات شیشه به گمرک، اول کیفیت آن‌ها را مورد آزمایش قرار می دهند.

شیشه‌ های وارداتی نازک و شفاف هستند و همچنین مقاومت آن‌ها در برابر سرما و گرما از دیگر علل افزایش تقاضا برای واردات شیشه‌ می‌باشد. از دیگر مزایای واردات ظروف شیشه‌ ای از گمرک این است که آنها تقلبی نیستند. در عرصه تجارت و واردات، بعضی از قاچاقچیان برای فرار از پرداخت هزینه ترخیص، به کار قاچاق شیشه روی می‌آورند. این شیشه‌ها ممکن است نامرغوب و بی کیفیت باشند؛ چون به دلیل قاچاق امکان آزمایش و بررسی آنها وجود ندارد. از سویی هم این اقدامات سودجویانه قاچاقچیان به اقتصاد کشور نیز ضربه محکمی وارد می کند. پس دقت کنید کالایی برای واردات خریداری نمایید که مراحل ترخیص آن انجام و تمام مدارکش موجود باشد.

واردات شیشه از کدام کشور امکان پذیر می باشد؟

تا کنون کشور چین در عرصه واردات و ترخیص شیشه از گمرک به ایران پیشتاز می‌باشد. تا جایی که می‌توان گفت بازار شیشه ایران کاملا تحت کنترل چین است. البته واردات ظروف شیشه‌ ای از کشورهای ترکیه، فرانسه، آلمان، جمهوری چک و ایتالیا نیز قابل توجه است؛ اما با توجه به قیمت ارزان ظروف چین در بازار، تمایل بسیاری از مردم به خرید ظروف شیشه‌ ای چینی بسیار بیشتر از ظروف گران‌قیمت از کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیاست.

اهمیت واردات ظروف شیشه‌ ای

جهت کسب درآمد و رونق اقتصادی در کشورها، واردات کالاهای موردنیاز آن کشور انجام می‌شود تا هم نیاز کشور رفع گردد و هم یک نوع اشتغال‌زایی ایجاد شود. در این راستا واردات و ترخیص شیشه از گمرک نیز بستری مناسب برای کسب درآمد بازرگانان و مردم شده است. اگرچه همیشه واردات کالا کار درستی نمی‌باشد؛ ولی تولید برخی کالاها در کشور هزینه‌های زیادی می‌طلبد و ممکن است قیمت برای مصرف‌کننده‌ها گران تمام شود. از طرفی نیز در عرصه بین المللی هر کشوری در واردات و صادر کردن کالای خاصی مهارت دارد و این نوعی تجارت دوجانبه برای هر دو کشور است.

با وجود اینکه در کارخانجات شیشه‌سازی ایران انواع شیشه تولید می‌گردند و ظرفیت برای تولید بالاست، اما مواقع وجود دارد که تولیدکنندگان برای ساخت و تولید محصولات وابسته به شیشه، نیازمند انواع خاصی از شیشه هستند که شیشه‌های تولید داخل پاسخگوی این نیاز تولیدکنندگان نیست. از سویی هم، کشورمان ایران به کشورهای همسایه و دیگر کشورها شیشه صادر می نماید، به همین علت در کشور با کمبود ظرفیت مواجه هستیم و نیاز به واردات و ترخیص شیشه از گمرک داریم. به این دلایل انواع شیشه و واردات ظروف شیشه‌ ای به کشور انجام می‌شود.

واردات و ترخیص شیشه
واردات و ترخیص شیشه

شرایط ترخیص شیشه از گمرک

در مرحله ترخیص شیشه از گمرک حتما باید حداقل ۲۰ نمونه شیشه در ابعاد خاص در شرایط آزمایشگاهی و به مدت دو هفته با دمای تعیین شده به شکل عمودی در آزمایشگاه نگهداری شوند. سپس حقوق تعرفه گمرکی برای ترخیص کردن شیشه از گمرک محاسبه می‌‌گردد. این حقوق با توجه به ابعاد در مترمربع شیشه و یا وزن کیلویی تعیین می‌شود. سپس بعد از این مراحل برگه ترخیصیه صادر می‌گردد. با توجه به نیاز کشور به واردات و ترخیص شیشه از گمرک، اداره گمرکات نیز در این زمینه خدمات و امتیازاتی برای بازرگانان و تاجران در نظر گرفته است که روند داد و ستد آنها آسان تر شود.

واردات ظروف شیشه‌ ای و ترخیص شیشه از گمرک بندرعباس و گمرک فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. مشاوره با افراد و گروه‌های متخصص در زمینه واردات می‌تواند تجارت شما را بدون دردسر و راحت کند. شرکت‌های بازرگانی همچون شرکت تجاری ققنوس در واردات ظروف شیشه ای و ترخیص شیشه از گمرک نقش مهمی دارند. گروه تجاری ققنوس با آشنایی کامل در زمینه واردات و ترخیص می‌تواند کالای شما را در مدت زمان کوتاه و با هزینه مناسب ترخیص نماید.

جمع بندی

در این مقاله مطالبی راجع به واردات و ترخیص شیشه از گمرک بیان کردیم که شما عزیزان درباره مدارک لازم، شرایط و تعرفه گمرکی ترخیص شیشه اطلاعات کافی بدست آورید. همچنین به نقش شرکت‌های تجاری در تسهیل واردات و ترخیص اشاره کردیم. گروه تجاری ققنوس با فعالیت در زمینه ترخیص انواع شیشه با ضخامت و ابعاد متفاوت آماده ارائه خدمات به شماست. ما به شما کمک می‌کنیم تا شیشه‌ هایی انتخاب کنید که به صورت کاملا قانونی وارد کشور می‌گردند و جنسی قابل اعتماد و اصل دارند‌، و تمام مراحل از تهیه مدارک گرفته تا ترخیص را انجام می‌دهیم؛ زیرا تولیدکنندگان فقط مشتری شیشه‌هایی می‌شوند که مراحل ترخیص از گمرک آنها قانونی انجام شده باشد. جهت مشاوره هم اکنون با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *