صفر تا صد واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز از گمرک

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص قطعات اجاق گاز

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه بهترین راه برای داشتن اجاق گازها و فرهای باکیفیت صنعتی، این است که واردات و ترخیص اجاق گاز در کشور انجام شود. اجاق گاز و فرهای صنعتی با انواع مختلف در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شوند. برای تولید این اجاق گازها در داخل کشور هزینه زیادی مورد نیاز است. هنگامی که اجاق گازها خراب شدند نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و قطعات لازم باید از خارج کشور وارد شود. در همین راستا واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز در لیست فعالیت‌های تجاری پرسود قرار گرفته است. ولی باید توجه کنید، جهت واردات قانونی و بدون مشکل لازم است مراحل واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک را به درستی انجام دهید. در ادامه این مطلب از گروه تجاری ققنوس شما را با این نوع تجارت و انواع این قطعات جهت واردات آشنا می‌کنیم.

چگونگی واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز از گمرک

امروزه شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی فعالیت در زمینه واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز را دنبال می‌کنند. معمولا علاوه بر اجاق گاز و قطعات آن، این شرکت‌ها تمام وسایل و لوازم خانگی را وارد می‌نمایند. در بین این شرکت‌ها، تعدادی هستند که کارگزارانی برای این کار استخدام می‌کنند که تجربه کافی و سرعت عمل مورد قبول در این حوزه را ندارند. با این شرایط هنگامی که بازار به لوازم برند خاصی نیاز پیدا می‌کند، افرادی که واردات خود را به اینگونه شرکت‌ها سپرده‌اند، در واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک به مشکل بر می‌خورند. ایجاد وقفه در مراحل واردات و ترخیص اجاق گاز و لوازم خانگی دیگر که سریع‌تر می‌توانست انجام گیرد، تهدید بزرگی به سود واردکننده قطعات اجاق گاز و لوازم خانگی به شمار می‌آید.

به دنبال این وقفه امکان دارد واردکننده مشتریانش را از دست بدهد و مشتریان از رقیب او خرید نمایند و یا حتی ممکن است مشمول قانون افزایش هزینه ترخیص شوند. برای همین حتما مواظب باشید که کار واردات و ترخیص اجاق گاز و لوازم خانگی را به افراد غیر حرفه‌ای نسپارید. واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز شاید در نگاه اول کار پیچیده و زمان‌بری به نظر نرسد. اما شرکت‌های فعال در این زمینه از جمله گروه تجاری ققنوس که در این زمینه فعالیت تخصصی دارند، می‌دانند که ترخیص لوازم خانگی از گمرک مراحل اداری و حمل و نقل و انبارداری خاصی دارد.

واردکننده باید هزینه انبارداری، عوارض ورودی، حمل و نقل و… را بپردازد. کلیه  کارهای اداری را به درستی و در زمان لازم انجام دهد. این کارها زمانبر هستند و واردکننده مجبور به صرف زمان زیادی است. پس بهتر است کار را به شرکت معتبر بسپارد تا در هزینه و زمانش صرفه‌جویی شود.

واردات و ترخیص اجاق گاز
واردات و ترخیص اجاق گاز

چرا باید قطعات اجاق گاز را از کشورهای خارجی وارد کنید؟

اجاق گاز از اساسی‌ترین لوازم خانگی است که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای ضروری می‌باشد. از این رو لازم است به وفور در بازار موجود باشد تا نیاز هر آشپزخانه‌ای در خانه‌ها و مراکز تهیه غذا و شیرینی و … به اجاق گاز سالم و خوب تأمین شود. به علت کمبود در تولید اجاق گاز در داخل کشور، سالانه واردات و ترخیص اجاق گاز در برندهای مختلف از کشورهایی چون ترکیه، ایتالیا و کره انجام می‌شود. با این کار شهروندان قادرند بنا به سلیقه خود به انتخاب برند مورد علاقه خود و خرید آن اقدام کنند. بدیهی است با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت این لوازم نیز فرسوده یا خراب می‌شوند و چون وارداتی از خارجی هستند، لازم است واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز نیز در کشور انجام پذیرد.

از طرفی واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک، فرایند طولانی و پیچیده‌ای دارد. چرا که هر کشوری در مورد صادرات قطعات لوازم خانگی، آیین نامه خاص خود را تدوین می‌کند. کشورمان ایران نیز برای تأمین ارز و همچنین حمایت از تولیدات داخلی، آیین‌نامه‌ها و قوانین خاصی را هر چند وقت یکبار جهت واردات کالاها اعلام می‌کند. از این رو با توجه به ضرورت واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز، وارد کننده باید با این آیین‌نامه‌ها آشنایی کاملی پیدا کند.

قطعات اجاق گاز شامل چه انواعی میشود؟

اجاق گاز قطعات مختلفی دارد که هر کدام وظیفه خاصی در کارکرد آن به عهده دارند. خرابی یکی از این قطعات موجب می‌شود که نتوانیم از کل اجاق گاز استفاده کنیم. بنابراین برای استفاده مجدد از اجاق گاز نیاز به قطعات جدید و جاگذاری آن می‌باشد. رایج‌ترین قسمت‌هایی که در واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز مورد معامله هستند عبارتند از:

سرشعله‌ها

اکثر اجاق گازها، چه برقی و چه گازی، معمولا ۵ شعله در اندازه‌های مختلف دارند و با توجه به آن، می‌توان اجاق گاز را در گرمای زیاد، متوسط یا کم تنظیم کرد. از طریق شعله‌ها، گرمای لازم برای پخت غذا به ظروف انتقال می‌یابد. شعله‌های بزرگ برای ظروف بزرگتر کاربرد دارند و برعکس. واردات سر‌ شعله‌ها با توجه به مدل اجاق گاز در انواع متفاوت در واردات و ترخیص اجاق گاز انجام می‌گیرد.

پوشش شعله

نوع و جنس پوشش شعله‌ها، به نوع اجاق گاز بستگی دارد. در اجاق گازهای گازی، در میان ترخیص لوازم خانگی از گمرک، پوشش شعله معمولا از جنس چدن است و می‌توان هنگام تمیز کردن و شستن آن را جدا نمود. توجه کنید که در زمان تعویض قطعات اجاق گاز به ویژه پوشش شعله، از تراز بودن این پوشش‌ها با سطح اجاق گاز مطمئن شوید؛ تا گرما مناسب پخش شود و اجاق گاز به درستی کار کند. در فرایند واردات و ترخیص اجاق گاز ، انواع پوشش شعله در جنس و کیفیت‌های قابل شستشو وارد کشور می‌شوند.

صفحه‌ کنترل

عملکردهای مختلف اجاق گاز توسط صفحه کنترل آن تنظیم می‌شود. صفحه کنترل بسته به مدل اجاق گاز،  لمسی یا فشاری است. این قطعه علاوه بر روشن و خاموش کردن، برای موارد مختلفی چون تغییر دما و تنظیم شعله‌ها هم کاربرد دارد. این قطعه نیز در واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز مورد توجه است.

درهای اجاق گاز

اکثر اجاق گازها، دارای فر نیز می‌باشند که فضایی جهت پخت انواع غذا، کیک و دیگر موارد به کار می‌رود. محفظه فر باید دری برای باز و بسته شدن داشته باشد. در فرایند ترخیص لوازم خانگی از گمرک سالانه تعداد زیادی اجاق گاز فردار وارد کشور می‌شود. از دیگر قطعات اجاق گاز می‌توان جعبه فندک و ترانس های ولتاژ، سیم فندک، ترموکوبل، میکروسوییچ، شیر یا ولوم، پایه های اجاق گاز، بوبین، ترانس جرقه زن و سر شعله را نام برد.

اجاق گازهای برقی

وجود قطعات خاص در اجاق گازهای برقی، آن را به وسیله خوبی برای تجربه یک آشپزی لذت‌بخش‌ تبدیل می‌کند. پخت و پز با اجاق گاز برقی روی سطح شیشه‌ای صافی است که مجهز به کویل‌های گرمایش الکترومغناطیسی می‌باشد. به این معنی که فقط وقتی ظروف آشپزخانه روی صفحه قرار می‌گیرند، با آهن موجود در ظروف فعال می‌شوند. بهترین مزیت اجاق گاز برقی این است که موقع آشپزی، فقط محدوده‌ای که ظروف را قرار می‌دهیم گرم می‌شود و بقیه سطح صفحه، خنک و ایمن می‌ماند. این موضوع در منازلی که کودک و یا افراد مسن دارند، بسیار مفید است. قطعات اجاق گاز برقی (صفحه کنترل، دستگیره‌ها، سلف‌ها و سنسورها) بخش عمده‌ای در واردات و ترخیص اجاق گاز به خود اختصاص داده است.

ترخیص لوازم خانگی از گمرک
ترخیص لوازم خانگی از گمرک

لیست هزینه و تعرفه های مورد نیاز جهت واردات

در واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز، اجاق گاز رومیزی توکار جزء اولویت ۱۰ می‌باشد و حقوق ورودی آن دو برابر می‌گردد. در حال حاضر مآخذ آن ۵۵ درصد است و به خاطر اولویت ده بودن ۱۶ درصد می‌گردد و کالا استاندارد اجباری دارد. تعرفه انواع اجاق گاز در ترخیص لوازم خانگی از گمرک به شرح زیر می‌باشد:

  • تعرفه گمرکی اجاق گاز فردار مبله: ۷۳۲۱۱۱۱۰
  • اجاق گاز رومیزی توکار: ۷۳۲۱۱۱۲۰
  • تعرفه گمرکی فر گازی توکار: ۷۳۲۱۱۱۳۰

همچنین کد تعرفه گمرکی سر شعله  اجاق گاز در واردات و ترخیص اجاق گاز، دیگر اجزا و قطعات آن ۷۳۲۱۹۰۱۰ است. با حقوق ورودی ۲۰ درصد، تعرفه گمرکی شیر مخصوص اجاق گاز ۸۲۸۱۸۰۲۸ می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت واردات و ترخیص آنها

برای واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک مدارکی نیاز است که حتما باید تهیه شود. واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز نیز از این امر مستثنی نیست. دقت کنید که فقط در زمان خاصی می‌توانید قطعات خود را ترخیص کنید؛ در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه دموراژ می‌شوید.

دریافت کارت بازرگانی

هویت تجاری افراد با کارت بازرگانی مشخص می‌شود. با اخذ این کارت از مراجع مربوطه می‌توانید، به راحتی و به شکل قانونی به تجارت بین‌المللی بپردازید. داشتن کارت بازرگانی برای واردات و ترخیص اجاق گاز نیز الزامی است.

مجوزهای ضروری برای واردات اجاق گاز و فر صنعتی

در محله دوم اقدامات برای ترخیص قطعات اجاق گاز باید مجوزهای ضروری را اخذ کنید. این مجوزها را باید از سازمان‌های مختلفی دریافت کنید. واردات بدون مجوز یک فعالیت غیر قانونی به شمار می‌آید.

اسناد واردات و صادرات

سفارش خرید از خریدار، فاکتور فروش، گواهی مبدا، بارنامه، اعلامیه ورود، لیست بسته‌بندی، صورتحساب حمل  جهت ترخیص لوازم خانگی از گمرک. همچنین باید هزینه‌های عوارض و مالیات، ارزش کالاهای وارداتی، حمل و نقل و باربری، انبارداری، بازرسی کالا پرداخت شود و قبض آنها را برای واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که راجب واردات و ترخیص اجاق گاز خواندید به شما توصیه می‌نماییم قبل از شروع فعالیت تجاری واردات و ترخیص اجاق گاز، حتما با افراد و شرکت‌های متخصص مشورت کنید. زیرا امروزه نیز به دلیل بالا بودن قیمت ارز، می‌تواند کار پر ریسکی باشد. گروه تجاری ققنوس می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست برای واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز به شما کمک کند تا وارداتی قانونی و بدون هزینه‌های اضافی داشته باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *