تفاوت کارگو و فریت بار (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تفاوت کارگو و فریت بار

آنچه در این مقاله میخوانید

گروه تجاری ققنوس در این مقاله، به بررسی تفاوت کارگو و فریت بار خواهیم پرداخت. به طور کلی، اصطلاح فریت بار با حمل و نقل محصولات یا کالا از طریق کامیون، ون یا قطار مرتبط است، در حالی که کارگو به کالاهایی اطلاق می شود که از طریق کشتی، کشتی های اقیانوس پیما یا هواپیما به خارج از کشور منتقل می شوند. ما فرق فریت و کارگو را بررسی خواهیم کرد تا درباره فریت در مقابل کارگو و اینکه کدام روش به بهترین وجه با نیازهای تجاری شما مطابقت دارد، بیشتر آشنا شوید.

فریت و کارگو خدمات حمل و نقل مشابهی هستند، اما در چند مورد تفاوت اساسی با هم دارند. آشنایی با این دو اصطلاح یا دو زمینه مختلف کمک می کند تا هنگام صحبت در مورد روش های جابجایی محموله خود دچار سردرگمی نشوید.

تفاوت کارگو و فریت بار

معمولا شرکت های حمل و نقل به جای توجه به زمان تحویل و ارزش کالا، فقط مراقب کالاهایی هستند که به مقصد مورد نظر مشتری حمل می شوند. آنها بیشتر به جنبه مالی مورد نیاز برای جابجایی محموله یا بار تمرکز دارند. اما به غیر از آنها در مورد تفاوت کلمات کارگو و فریت بار و فرآیندهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی کالا ابهاماتی وجود دارد. گروه تجاری ققنوس با در نظر داشتن کلیه نیازهای مشتریان خود در زمینه حمل و نقل بین المللی، انواع خدمات تخصصی را جهت حمل بار دریایی، کارگو هوایی، حمل و نقل زمینی و.. ارائه میدهد.

فرق فریت و کارگو
فرق فریت و کارگو

فریت بار به چه چیزی اشاره دارد ؟

به عنوان مثال، کلمه فریت بار را می توان با حجم کالاهای حمل شده از طریق کامیون یا قطار توصیف کرد. متخصصان صنعت در تجارت حمل و نقل مطمئناً به طور مرتب از کلمات فریت یا وانت بار استفاده می کنند که معنای فریت را نشان می دهد. با این حال، اصطلاح فریت چند تعریف دیگر دارد که فرق آن را با کارگو نشان میدهد. مثلا فریت بار را می توان تقریباً برای هر محموله ای که با ون، کامیون، قطار، هواپیما یا کشتی حمل می شود، استفاده کرد.

محموله پستی تنها محموله ای است که در این دسته قرار نمی گیرد زیرا فریت بار فقط به کالاهای تجاری اشاره دارد. علاوه بر این، اصطلاح فریت بار به هزینه حمل و نقل بین المللی نرخ باربری برای خدمات حمل و نقل هم اشاره دارد. از سوی دیگر، کارگو به هیچ هزینه ای برای حمل و نقل یا حمل کالا اشاره نمی کند، بلکه فقط به کالا اشاره دارد.

کارگو به چه چیزی اشاره دارد ؟

برای درک بهتر تفات کارگو و فریت بار، باید بدانید که روش کارگو دقیقا چه مواردی را شامل میشود. کلمه کارگو فقط برای توصیف کالا استفاده می شود، اما روند حمل و نقل کالا و نرخ بار را نیز تعریف می کند. کارگو معمولاً محصولات یا کالاهایی است که توسط کشتی ها و هواپیماهای بزرگ حمل می شود. در عین حال، فریت معمولاً کالاهایی است که توسط کامیون ها، وانت ها و وسایل نقلیه کوچکتر حمل می شود. هر دو اصطلاح برای حمل و نقل کالا استفاده می شود. فرق بین این دو اصطلاح به شرکت های حمل و نقل کمک زیادی می کند تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند.

کارگو فقط مربوط به حمل و نقل کالا است نه پول. هزینه های مربوط به حمل و نقل چیزی است که شما باید همیشه در صنعت حمل و نقل دنبال کنید تا بتوانید با کاهش هزینه های حمل و نقل، تجارت پرسودتری را تجربه کنید. علاوه بر این، برای درک تفاوت بین کارگو و فریت بار، ممکن است لازم باشد از این خدمات به صورت عملی استفاده کنید تا معنای واقعی توضیحات را درک کنید.

جمع بندی

کارگو یا فریت بار، بستگی به شما دارد که از کدام یک برای خدمات حمل و نقل کالای خود استفاده کنید اما قبل از هر چیز لازم است با تفاوت و فرق فریت و کارگو و کاربرد آنها به خوبی آشنا شوید. به عنوان مثال، شما می توانید یک بسته ماشین آلات سنگین را از طریق کارگو به هر نقطه از جهان ارسال کنید. اما اگر هدیه سالگرد یا تولد کسی باشد، خدمات فریت از طریق قطار، کامیون یا ون در دسترس همگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مرتبط، می توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس با ده سال سابقه در زمینه  حمل و نقل، بازرسی کالا در چین، منبع یابی کالا، ترخیص کالا و… مشورت کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *