تولید پنبه طی ۱۵ سال گذشته در کشور کاهش داشته است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از چند واحد صنعتی در ابهر بازدید شد که فعالیت این واحدها بسیار خوب بود و تولید انواع نخ‌های پنبه‌ای برای صنعت  نساجی کشور را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: ما خوشحال هستیم که خوشبختانه بخش خصوصی به سیاست‌های دولت اعتماد کرده و در صحنه است و سرمایه‌گذاری می‌کند و روزبه‌روز شاهد روند سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور هستیم.

نعمت زاده اظهار کرد: از تمام مسئولان استان زنجان که مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران هستند تشکر می‌کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت در استان زنجان رو به رشد است و با توجه به اینکه این استان نزدیک به مرکز کشور است تقویت صنعت می‌تواند مکمل سایر بخش‌ها باشد. در استان زنجان و ابهر صنایع نساجی فعالیت خوبی دارد و باید واحدهای نساجی را توسعه بدهیم  چراکه نیاز کشور به‌مراتب بیش از این است.

نعمت زاده تأکید کرد: بخشی از نخ مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود و در پنبه مشکل‌داریم و تولید پنبه در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته کاهش داشته است و در این میان وزارت کشاورزی توسعه کشت پنبه را در دستور کار دارد و پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید ۱۲۰ هزار تن پنبه وارد و محدودیت‌ها و موانع را رفع کنیم تا با کمک جهاد کشاورزی مشکل حل می‌شود.

نعمت زاده تصریح کرد: درصورتی‌که مشکل در این زمینه حل شود از تمام ظرفیت‌های صنعت نساجی استفاده می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پرداخت تسهیلات به بخش تولید تصریح کرد: در مورد صنایع کوچک و متوسط نیز همچون سال قبل با کمک سیستم بانکی کار دنبال می‌شود و در این زمینه طی روزهای گذشته با بانک مرکزی جلساتی برای هماهنگی برگزار شد و امید داریم به‌زودی سامانه مربوط به این کار فعال‌شده و متقاضیان بتوانند درخواست‌های خود را بدهند.

نعمت زاده گفت: در بخش صنایع بزرگ نیز با مراجعه به نظام بانکی و منابع خارجی باید دنبال کار خود بوده و پیشنهاد بر این است که متکی به منابع خودمان باشیم.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *