جاذبه های گردشگری چین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

جاذبه-های-گردشگری-چین

آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

کشور چین از ابتدای تاریخ تا کنون با شگفتی های باستانی خود معروف است. جاذبه های گردشگری چین حتی در دنیای مدرنیته امروز نیز همچنان شگفتی های پیشین خود را حفظ کرده اند و هنوز هم از حیرت انگیزترین جاذبه های دنیا به شمار می روند. چین به لطف عظمت و شگفتی این جاذبه ها هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست از سراسر جهان است.

شما می توانید در هر گوشه از کشور چین یک جاذبه گردشگری بسیار شگفت انگیز را مشاهده کنید. اگر علاقه مند به گردشگری و دیدار از جاذبه های شگفت انگیز چین هستید، در ادامه این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا شما را با ۱۶ مورد از دیدنی ترین جاذبه ها و شگفتی های این کشور پهناور آشنا کنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری چین

با گذشت تقریبا ۷۰۰ سال از معرفی کشور چین توسط سفرنامه مارکوپلو، امروزه این کشور، به عنوان پرجمعیت ‌ترین کشور دنیا شناخته می شود. طبیعت و آب و هوای بسیار متنوع چین، جذابیت جاذبه های گردشگری چین را چند برابر می کند. در ادامه به معرفی جذاب ترین این مکان های دیدنی چین می پردازیم:

 دیوار بزرگ چین

اگر به دیدن دیوار چین علاقه دارید، حتماً باید به شهر پکن سفر کنید. پکن با دیوار بزرگ چین تنها یک ساعت فاصله دارد و این دیوار، یکی از بزرگترین و مشهورترین سازه ‌های تاریخی بشر است. برای آغاز سفر به دیوار چین، می ‌توانید به مسیر عبور بدلینگ (Badaling Pass) بروید که اولین بخشی است که در سال ۱۹۵۰ برای گردشگران باز شد. در این بخش از جاذبه های گردشگری چین، ارتفاع دیوار به ۸ متر می ‌رسد و شما می‌ توانید بخشی از تاریخ چین را در این مکان ببینید.

در طول مسیری که روی دیوار پیاده ‌روی می ‌کنید، از برج ‌ها، پله ‌ها و میانه برج ‌ها عبور کرده و از منظره سرسبز اطراف لذت ببرید. برای رسیدن به این بخش، می ‌توانید از تپه‌های سبز بالا بروید یا از تله کابین استفاده کنید. بنابراین، برنامه‌ریزی خود را از صبح زود شروع کنید.

مسیر ۶ هزار کیلومتری دیوار بزرگ چین از قلعه شانهایگوآن در شرق تا جیائوگوان در غرب امتداد دارد و از هبی، تینتسین و پکن عبور می ‌کند. ارتفاع متوسط این دیوار ۶ تا ۸ متر است، اما در برخی نقاط می ‌تواند به ۱۶ متر ارتفاع برسد و عرض آن به اندازه ‌ای است که ۵ اسب یا ۱۰ مرد از آن عبور کنند. از دیگر مناطقی که می ‌توانید برای پیاده‌روی روی دیوار چین انتخاب کنید، ناحیه موتیانیو (Mutianyu) است که به قرن ۶ میلادی باز می ‌گردد. این بخش از دیوار در طول سال ‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در هر فصلی طبیعت زیبا و دیدنی  دارد.

آدرس: هوایرو، چین

شهر ممنوعه و سه قصر با شکوه آن

بزرگترین و ارزشمندترین ساختمان چین، که به عنوان کاخ ممنوعه شناخته می‌شود، در استان پکن واقع شده است. این ساختمان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین دقیقا در مرکز پکن واقع شده و توصیه می کنیم حتما هنگام سفر به چین، بازدید از آن را فراموش نکنید. شهر ممنوعه به سلسله یوان (۱۳۶۸-۱۲۷۱ میلادی) تعلق دارد و از آن زمان تا به امروز، محل اقامت ۲۴ امپراطور دوران مینگ و چینگ بوده است. چرا شهر ممنوعه نامیده می‌شود؟

زیرا هیچ کسی به جز افراد خانواده شاهنشاهی و اطرافیان آنها، مجاز به ورود به این مجموعه نبوده است. این شهر و ساختمان داخل آن با مساحتی حدود ۷۲۰ هزار مترمربع، توسط دیوارهای ۱۰ متری، خندق، و برج‌ و باروهای فراوان کاملا محافظت می ‌شود. برای بازدید از این شهرک منحصر به فرد و زیبا، ساعت‌های زیادی نیاز دارید، اما حتماً دیدن ۵ مورد از جاذبه های گرشگری چین در این شهرک را فراموش نکنید:

  • سالن ضیافت عالی امپراطوری
  • موزه قصر با مجموعه بزرگ هنر و صنایع دست از سلسله ‌های مینگ و چینگ
  • ۵ پل سنگ مرمر سفید
  • ساختمان مرتفع محل نگهداری تاج و تخت پادشاهی
  • معبد بهشت

آدرس: چین، پکن ۱۰۰۰۰۹، منطقه دونگ چنگ، خیابان J ingshanqian، ش. ۴

 ارتش سربازهای سفالی

ارتش سفالین چین که با نام‌های ارتش تراکوتا چین یا لشکر سفالین هم شناخته می‌ شود، از معروف ترین جاذبه های گردشگری چین می باشد. این ارتش شگفت ‌انگیز شامل بیش از هفت هزار مجسمه از سربازان گارد پادشاهی چین، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب است که در فضایی به مساحت ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع قرار دارند.

اندام و اندازه این سربازها مطابق با ابعاد یک انسان عادی است و هر کدام از آنها به صورت منحصر به فرد و بدون شباهت کامل به دیگری ساخته شده ‌اند. این پیکرهای سفالین بیش از دو هزار سال پیش در زیر خاک خفته بودند تا این که در سال ۱۹۷۴ به صورت اتفاقی توسط مردم محلی ‌کشف شدند. این محوطه به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 کاخ تابستانی سلسله چینگ

کاخ تابستانی سلسله چینگ که فاصله‌اش با شهر پکن تنها ۱۵ کیلومتر است، به عنوان یکی از زیباترین کاخ ‌های تاریخی چین مطرح است. این کاخ در قلب یک باغ منحصر به فرد با مساحت ۷۰۰ هکتار قرار گرفته و از جمله پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری چین و مکان تاریخی کشور محسوب می‌ شود. ساختمان اصلی آن در سال ۱۱۵۳ میلادی بنا شده و دریاچه بزرگی نیز در قرن ۱۴ میلادی به منظور زیبا سازی اطراف آن اضافه شده است.

این کاخ مورد توجه شخصیت ‌های مشهور جهان قرار گرفته و ویکتور هوگو بعد از بازدید از آن، آن را به عنوان «هزار و یک رویای هزار و یک شب» توصیف و معماری آن را مانند آثار هنرمندان و شاعران با استعداد تصور کرده است. کاخ تابستانی، با تاریخچه ‌ای طولانی از سرقت و حتی آتش‌سوزی ‌های پی‌درپی در طول سال‌ ها، همچنان به عنوان یکی از نمادهای ثابت و زیبا در چین باقی مانده است.

این کاخ زیبا از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر جهت بازدید عموم باز است و شما برای گشت و گذار بهتر در تمامی بخش‌ های آن، حداقل به ۳ ساعت زمان نیاز دارید.

آدرس: چین، بیجینگ ۱۰۰۰۰۹، منطقه هایدیان، خیابان جینجیان گونگمن، ش. ۱۹

رودخانه لی در گویلین

شهر گویلین، یکی از سرسبزترین شهرهای چین، با جاذبه ‌های طبیعی فراوان شهرت دارد. با این حال، بی‌تردید زیبایی و شهرت این شهر بیشتر با رودخانه لی معروف است. این رودخانه، که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین و از مقاصد دیدنی چین محسوب می ‌شود، از قلب شهر گویلین می گذرد و در ادامه از میان کوه ‌های کارست نیز عبور می ‌نماید. در طول تاریخ، بسیاری از شاعران و نویسندگان جهان به این منطقه سفر کرده ‌اند تا از زیبایی رودخانه لی به عنوان منبع الهام برای شعر و داستان‌ های خود بهره‌مند شوند.

امروزه، رودخانه لی مورد توجه ویژه گردشگرانی قرار گرفته است که به چین سفر می‌کنند تا از زیبایی‌ های طبیعی این کشور لذت ببرند. بهترین راه برای بازدید از این رودخانه، سوار شدن بر روی قایق تفریحی است که اینگونه با منظره ‌های دلنشین اطراف آشنا شده و لحظاتی شگفت ‌آور را تجربه خواهید کرد.

تماشای پانداها در پایگاه تحقیقاتی چنگدو

یکی از نخستین مکان های چین که به ذهن دوستداران حیوانات می‌ آید، مرکز تماشای پانداست. مرکز حفاظت از پانداها در چنگدو، بزرگترین و چشم ‌گیرترین مرکز حفاظت از این حیوانات است که به دیدنی ترین جاذبه ‌های گردشگری چین تبدیل شده است. توصیه می کنیم افرادی که به حیوانات علاقه‌مند هستند یا به همراه فرزندان خود به چین سفر می ‌کنند، به هیچ ‌وجه این فرصت را از دست ندهند و از بازدید از مرکز حفاظت از پانداهای چین لذت ببرند.

در این مرکز، شما می‌ توانید تمام جزئیات زندگی یک پاندا و نحوه مراقبت از آن را با دقت مشاهده کنید. حتی فرصتی نیز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد به صورت داوطلبانه غذای پانداها را فراهم کنید و برای مدتی مراقب آن‌ها باشید. این مرکز حفاظت از پانداها می ‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی به چین باشد.

آدرس: چین، استان سیچوآن، شهر چنگدو، منطقه چنگ هوآ، خیابان شیونگ مائو

رودخانه یانگ تسه و سه دره آن

رودخانه یانگ تسه یا چانگ جیانگ، رودخانه ‌ای با طول بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر است که طولانی‌ترین و مهم‌ترین رودخانه چین و سومین رودخانه بزرگ جهان است. این رودخانه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین از تبت تا شانگهای از طریق هشت استان عبور می‌ کند و به مدت بیش از ۲۰۰۰ سال، مسیر اصلی حمل و نقل در چین بوده است. حوضه ‌آبریز گسترده ‌ای دارد و با ۷۰۰ شاخه فرعی حدود یک پنجم مساحت چین را پوشش می‌دهد.

تنگه‌های «کوتانگ»، «وو» و «زیلینگ» در مسیر این رودخانه به عنوان مقاصد گردشگری محبوب معروفند. این مناطق با صخره‌ های ناهموار، قله ‌های بلند کوهی و تنگه ‌های زیبا، طبیعت چشمگیری دارد. هر ساله تورهای مختلف با قایق ‌های تفریحی برای بازدید از این جاذبه‌ های دیدنی و مسیر رودخانه یانگ تسه در چین برگزار می ‌شوند.

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا، با عظمت‌ترین بنای مذهبی باستانی جهان، در یکی از پنج منطقه خودمختار چین، یعنی تبت واقع شده است. ارتفاع متوسط این کاخ، از جاذبه های گردشگری چین حدود ۳۷۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، و در ۱۰۰ متری از سطح زمین شهر لهاسا واقع شده است. این بنا در سال ۱۶۴۵ توسط دالایی لاما ساخته شده و با ۱۳ طبقه در فضایی به مساحت ۱۳ هزار هکتار، بالاترین آمار بازدید از اثار باستانی چین را به خود اختصاص داده است.

پوتالا نماد تعهد و ایمان مردم تبت است و زائران بسیاری از سرتاسر جهان برای ادای احترام به این مقام بالا و سمبل کاخ به سوی شهر لهاسا سفر می‌کنند.

این کاخ از دو بخش اصلی، کاخ سفید و کاخ قرمز تشکیل شده است و به دلیل عظمت و بزرگی خود در لیست عجایب هفت‌ گانه جهان جای گرفته است. از زمان گریختن تنزین گیاتسو، آخرین دالایی لاما، به هندوستان، قصر پوتالا به موزه دولتی چین تبدیل شده است. نام این قصر از کوه پوتالا گرفته شده است که در آیین بودایی، یک کوه مقدس محسوب می‌شود.

آدرس: چین، ۸۵۰۰۰۰ لهاسا، منطقه چنگهوآ، جاده میانی پکن، کوچه گونگکیان، ش ۳۵

 دریاچه هانگژو

در میان جاذبه های گردشگری چین، یک مکان رویایی به نام «دریاچه هانگژو» پدیدار می ‌شود. این دریاچه که توجه‌ گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است، در بخش غربی خود در کنار تاریخ و فرهنگ چین با تپه‌ های خیره‌ کننده، معابد روشن، بت‌ کده‌های مجلل و درختان هلوی خوشرنگ، یک نمایش ‌نامه هنری ارائه می‌ دهد. اگر در فصل بهار این سرزمین زیبا را بازدید کنید، از زیبایی گلبرگ ‌های هلو و آب ‌نماهای موزیکال در کنار این دریاچه درخشان و زیبا به وجد خواهید آمد.

 مقبره نور

در قلب منطقه کوهستانی شمال شرقی چین، شهر قدیمی شنیانگ با یک داستان عظیم از تاریخ چین وجود دارد. در این شهر، مرکز آرامگاه نور (ژائولینگ) یکی از جاذبه های گردشگری چین واقع شده که به نام «آرامگاه شاهنشاهی شمالی» هم شناخته می‌شود. شنیانگ، یکی از نقاط مهم تجاری و فرهنگ در کشور چین، با آرامگاه خاصی که به نام «امپراتور هوانگ تایجی» معروف است، شناخته می شود. این مقبره که با سبک معماری خاص خود (ترکیبی از مکان ‌های دفن چینی سنتی و قلعه ‌مانند) شهرت یافته، امروزه در لیست آثار جهانی قرار دارد.

ساخت آرامگاه نور بیش از ۸ سال طول کشیده و در زمینی به وسعت ۱۸۰ هزار مترمربع واقع شده است. پادشاه هوانگ تایجی، فرمانروای میانه سلسله ‌های «مینگ و چینگ»، در این آرامگاه دفن گردید. در این مکان مقدس، راهرویی به نام «مسیر روح‌ها» وجود دارد که در آن ستون‌ های زیبا و مزین به اسب ‌های مورد علاقه امپراطور را می توان دید.

بودای غول پیکر لشان

بودای بزرگ لشان، بزرگترین مجسمه بودای جهان، نمادی از هنر و معنویت چینی است که در یک پروسه ۹۰ ساله‌ای ساخته شده است. این مجسمه ارتفاعی حدود ۷۱ متر دارد و به عنوان یکی از جاذبه ‌های گردشگری چین شناخته می‌شود. ساخت این بزرگترین بودای جهان در منطقه‌ای انجام شده که از آن مکان می توان به رودخانه ای رسید که مسیر تجارت و حمل ‌و ‌نقل کالاهای تجاری است.

با وجود این بزرگترین مجسمه بودای جهان، مهمانان می ‌توانند لحظاتی پرشور و مفرح را در کنار رودخانه مهم تجربه کنند. این مکان تاریخی با ارتباط نزدیک به رودخانه به یک نماد تاریخی و تجاری تبدیل شده است. بودای بزرگ لشان با افتخار در لیست میراث جهانی یونسکو حضور دارد و توصیه می‌شود که در تمامی سفرهای گردشگری خود به چین، بازدید از این مکان فراموش ‌نشدنی را از دست ندهید. دسترسی به این بودا نسبت به دیگر مکان ‌ها دشواری کمتری دارد، و تورهای داخل شهر و یک روزه فراهم آمده ‌اند تا تمامی علاقمندان به هنر و تاریخ بتوانند این شاهکار معماری را ببینند.

آدرس: جاده لینگیون، منطقه شیزونگ، لشان، سیچوآن، چین

 پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی

اگر به دنبال تجربه دیدن جاذبه‌ های گردشگری چین از نوع طبیعت منحصر به فرد هستید، حتماً به پارک ملی ژانگ جیاجی سفر کنید. این پارک، یکی از بزرگترین بوستان‌های جنگلی چین با مساحت بیش از ۴۸۱۰ هکتار است و در شمال استان هونان واقع شده است. در سال ۱۹۹۲، این پارک جنگلی در فهرست آثار تاریخی طبیعی جهان به ثبت رسید. صخره‌ های بلند و فراوان از جاذبه ‌های طبیعی منحصر به فرد این پارک است که، توجه جیمز کامرون، کارگردان مشهور هالیوودی را جلب کرد.

فیلم معروف «آواتار» که در سال ۲۰۱۲ به سبک لایو اکشن تولید شد، از زیبایی ‌های جاذبه های گردشگری چین در این پارک جنگلی بهره برده است. ژانگ جیاجی به عنوان یک منبع مهم اکسیژن جهان شناخته می ‌شود و در عین حال یک موزه فرهنگی و مذهبی برای مردم چین است. جالب است بدانید که ژانگ جیاجی برای مدتی ممنوعه بوده و عموم مردم به ورود به این منطقه دسترسی نداشته ‌اند. این منطقه تا سی سال گذشته تحت سلطنت ارتش سرخ چین بوده و حتی بسیاری از مردم چین از وجود این جنگل و باغ ‌های زیبا در دل آن بی‌خبر بوده ‌اند.

آدرس: چین ۴۲۷۰۰۰، منطقه وولینگیان، جانگجیاجی

رصدخانه باستانی پکن

یکی از جاذبه ‌های گردشگری چین که بسیار جذاب است، رصدخانه باستانی پکن می باشد که به شکل دژ ساخته شده و یک ساختمان پر از وسایل رصد آسمان است. این رصدخانه در سال ۱۴۴۲ در شرق پکن، نزدیک به ایستگاه کوارتر امروزی، ساخته شد و تا سال ۱۹۲۹ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رصدخانه ‌های جهان به کار می ‌رفت. در این مکان با فضای ۱۰ هزار متر مربعی، ابزارهای ابتدایی برای رصد ستارگان و آسمان شب وجود دارند که با تزئیناتی بافته شده به شکل اژدها تزئین شده‌اند.

ابزارهای بزرگ برنزی این رصدخانه می ‌توانند شما را ساعت‌ ها مشغول به تماشای آسمان کنند. این رصدخانه بر روی بخش ‌هایی از دیوارهای باستانی اطراف شهر پکن جای دارد و دسترسی به دنیای علمی گذشتگان چینی را برای شما ممکن می‌ سازد.

آدرس: دونگ بیااوبی هاتونگ، دوونگ چنگ، بیجینگ ۲

 باغ یو

‏‏ باغ یو یا همان «باغ یوان» یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری چین و از دیدنی ترین مکان ها در شهر «شانگهای»، چین است که توسط سلسله مینگ ساخته شد. زیبایی خیره کننده و سازه ‌های تاریخی در آن، باغ یو را به محلی خاص و زیبا تبدیل کرده، تا جایی که آن را «تاج زیبای جنوب شرق چین» نامیده‌اند. در این باغ، ۶ منطقه دیدنی و یا سالن وجود دارد که با نام ‌های Sansui Hall، Wanhua Chamber، Dianchun Hall، Huijing Hall، Yuhua Hall و بخش ‌های داخلی باغ شناخته می ‌شوند.

آدرس: چین، شانگهای، میدان هوانگپو، خیابان آنرن

 موزه خودروی شانگهای

اگر علاقمند به دیدن خودروهای تاریخی و ارزشمند هستید، حتماً از دیدن «موزه خودروی شانگهای» لذت خواهید برد. این موزه خاص به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین در سال ۲۰۰۷ در شهر شانگهای چین برای بازدید عموم افتتاح شد. طراحی و ساخت این موزه توسط یک کنسرسیوم آلمانی صورت گرفته و بیش از ۷۰ خودروی ارزشمند در سه تالار مجزا به نمایش گذاشته شده‌اند.

تالار اول به نام تالار تاریخی، ۲۷ خودروی تاریخی را به نمایش می‌ گذارد که نقش بسزایی در پیشرفت صنعت خودرو داشته ‌اند. تالار دوم یا تالار آنتیک، بیش از ۴۰ خودروی برنده از مشهورترین برند های دنیا را از اوایل قرن بیستم تا سال ۱۹۷۰ به تصویر می ‌کشد و تالار سوم یا تالار اکتشاف به خودروهایی با فناوری پیشرفته اختصاص یافته است.

آدرس: چین، شانگهای، جاده بویون، میدان مردم، محله هانگپوی، ش ۷۵۶۵.

 پاگودای لونگهوا

از جاهای دیدنی باستانی چین، «معبد و پاگودای لونگهوا» در شانگهای یکی از با ارزش‌ترین جاذبه های گردشگری چین به حساب می‌آید. این معبد به تاریخ ۲۴۲ پس از میلاد بر می‌گردد و با مجموعه تالارها، ناقوس‌ ها، و حیاط ‌های خاص خود، گردش در این فضا را به یک تجربه لذت ‌بخش تبدیل کرده است.

معبد لونگهوا و پاگودای شانگهای یک معبد بودایی است که به افتخار مایتریا بودا ساخته شده است. این معبد در شهر شانگهای چین واقع شده و با معماری منحصر به فرد خود شهرت دارد. چین به عنوان یک کشور با تاریخ باستانی غنی، مجموعه ‌های زیادی از معابد با معماری باشکوه و تاریخچه پرشور دارد.

معبد لونگهوا و پاگودا نیز به دلیل داشتن سوابق تاریخی طولانی که شاهد بسیاری از جنگ‌های گذشته بود، امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معتبر جهان شناخته می ‌شود و سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر جهان به بازدید از این معبد زیبا می روند.

سوالات متداول

قدیمی ترین جاذبه های گردشگری چین کدامند؟

ارتش سربازهای سفالی تراکوتا از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری چین است که مردم موقع حفاری در شهر آن را کشف کردند. قدمت آن به دوره اولین امپراتوری چین می رسد. همچنین دیوار چین در سال ۱۹۵۰، کاخ تابستانی، مقبره نور در شهر قدیمی شنیانگ با یک داستان عظیم از تاریخ چین، بودای لشان، معبد پاگوتای لونگهوا در ردیف آثار تاریخی چین قرار دارند.

زیباترین جاذبه های طبیعی چین کدام است؟

یانگ تسه بلندترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه بلند جهان با دره های زیبا یکی از زیباترین رودخانه های چین است که می توانید با تورهای مختلف و قایق ‌های تفریحی از بازدید آن لذت ببرید. رودخانه لی در گویلین با عبور از میان کوه های زیبا و دریاچه هانگژو با تپه‌ ها، معابد، بت‌ کده‌های مجلل و درختان هلو، مکان های زیبای دیگری هستند که ارزش دیدن دارند.

بهترین جاذبه های گردشگری چین برای کودکان کدام است؟

بازدید از مراکز حفاظتی پانداها در چین می تاند برای کودکان جذاب باشد. فرزندان شما می توانند در این مرکز نحوه مراقبت از پانداها و سبک زندگی آنها را ببینند و حتی برای ساعاتی خود، مراقب پانداها باشند و به آنها غذا بدهند.

چگونه می توانم بهترین مکان های دیدنی چین را پیدا کنم؟

شما می توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید تا حتی در سفر کاری و تجاری خود، از دیدن جاذبه های گردشگری چین لذت ببرید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ۱۶ مورد از جاذبه های گردشگری چین پرداختیم. همان طور که گفتیم، چین از بزرگترین و شگفت انگیزترین کشورهای جهان از لحاظ تاریخی و مکان های دیدنی جذاب است. شما می توانید با سفر به چین جاذبه های دیدنی و باستانی زیادی برای گذراندن اوقات خود پیدا کنید. همچنین داستان ها و افسانه های زیادی درباره بسیاری از جاذبه های دیدنی چین همچون شهر ممنوعه و ارتش تراکوتا، وجود دارد.

حتی اگر علاقه ای به بناهای باستانی و تاریخی چین ندارید، طبیعت زیبای این کشور می تواند شما را به خود جذب کند. برای همین توصیه می کنیم که حتی در سفر تجاری خود به چین از این مکان ها دیدن کنید. جهت آشنایی کامل با  جاذبه های گردشگری چین و تهیه یک برنامه سفری خوب برای خود، با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *